Що можна дізнатися з сімейного фотоальбому

Про матеріал
Практична робота. Про, що можна дізнатися з сімейного фотоальбому. Розробка для 5 класу за підручником Власов.
Перегляд файлу

 

Квітка родинного щастя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Курс «Вступ до історії»                                                                                         5 клас

Тема.  Практична робота. Про що можна дізнатися із сімейного фотоальбому.

Мета: формувати навички аналізу, уміння здобувати та систематизувати інформацію,  складати історію своєї родини. Розвивати мовлення, мислення, пам'ять, увагу, уяву. Виховувати  пова­гу до батьків та старших; почуття шанобливого став­лення, любові до членів родини.

Після закінчення уроку учні будуть:

знати різновиди історичних джерел;

розуміти:

  • історичне джерело як  те, що було створене в минулому людьми і збереглося;
  • відмінність між минулою дійсністю та джерельними відомостями про неї: як обставини життя, погляди і бажання людей можуть впливати на зміст історичних джерел;
  • як і де зберігають історичні джерела (музей, архів, бібліотека, історико  -архітектурний заповідник);
  • поняття:

а) «речове джерело», «експонат»;

 б) «писемне джерело», 

 в) «усне джерело», «міф», «легенда», «прислів’я»;

в) «музей», «архів»;

уміти ставити запитання до змісту історичних джерел.

 

Тип уроку: комбінований

Форма уроку: практичне заняття

 Обладнання: підручник «Вступ до історії України» О.В.Гісема, фотографії з сімейного альбому, дидактичний та ілюстративний матеріал.

                              ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організація класу.

Інтерактивний прийом «Психологічне налаштування»

П’ятикласники на аркуші малюють долоньку, на пальчиках пишуть побажання однокласникам

ІІ . Актуалізація знань учнів

1.Завдання на відповідність

  1. археологія

А) наука, що досліджує способи обчислення часу

  1. топоніміка

Б) наука, що досліджує походження географічних назв

  1. хронологія

В) наука, що вивчає життя і діяльність людей в минулому

  1. історія

Г) наука, що досліджує історію за матеріальними залишками життя і діяльності людей

 

  1.   музей

А) установи, де зберігаються пам’ятки минулого людства

  1. нумізматика

Б) наука, що досліджує печатки

  1. сфрагістика

В) наука, що досліджує герби

  1. геральдика

Г) наука, що досліджує історію виготовлення, використання монет.

Картинки по запросу "літак малюнок""

 2.„Хронолітак

 

 

Учні отримують картки, на яких записано дату, місце події.

Ті, хто опинився у „іншому часі”,  розповідають про те, що  там бачив.

988  Київська Русь

1991 Україна

1775 Запорізька Січ

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Слово учителя

Що історики бачать на фотографіях? Як відображена історія вашої родини  у світлинах? Чи є родинне дерево  історичним джерелом? Над цими питаннями ми з вами й попрацюємо на сьогоднішньому уроці. 

2.Читання, пояснення змісту епіграфа

 Без сім’ї і  роду – немає нації, народу

(Народна творчість)


ІV . Вивчення нового матеріалу

1.Слово учителя.

З сім’ї починається життя людини, саме в ній закладаються основи виховання та формування  особистості. Через  родину нащадкам передаються духовні цінності, життєвий досвід, трудові навички та національні традиції.

Сім’я - джерело любові, поваги, солідарності та прихильності, те, на чому будується  цивілізоване суспільство, без чого не може жити людина. У кожної родини своя історія, а з таких історій  складається історія країни.  Родина йде корінням у давнину, тому треба вивчати свій рід і знати з якого ти роду-племені. Для цього у родинах складають дерево роду.

З історією родини можна познайомитись, переглянувши сімейний фотоальбом. Світлини – це мить життя, яка зупинилась назавжди і  може розповісти  дуже багато. Сьогодні ми будемо працювати з візуальним історичним джерелом, до яких належить  фотографія. Це фотографія вашої родини. А також за допомогою фотографій членів вашої родини спробуємо скласти родинне дерево.

 

Картинки по запросу "дерево без листя малюнок"2.Робота з підручником.

Опрацювання статті про виникнення фотографій, стор.48

 3.« Дерево пізнання»

Учні  до прочитаного складають 1-2 запитання, які  занотовуються на маленьких аркушах у формі листочків дерева  і подаються учителеві. Найзмістовніші з них учитель відзначає як запитання-переможці й прикріплює до «дерева пізнання»

4.Робота з поняттями

Сім'я́ або роди́на  соціальна група, яка складається з людей, які зазвичай перебувають у шлюбі, їхніх дітей (власних або прийомних) та інших осіб, поєднаних родинними зв'язками з подружжям, кровних родичів, і здійснює свою життєдіяльність на основі спільного економічного, побутового, морально-психологічного укладу, взаємної відповідальності, виховання дітей.

Генеалогічне дерево, родовідне древо (генеалогічний розпис, генеалогічна таблиця, родовідне древо) — фрагмент (витяг) зі списком нащадків, на якому розмішені носії одного і того ж прізвища та їхнє подружжя

 

5.Робота в парах

5.1.Опрацювати Пам’ятку «Як працювати з фотографією як історичним джерелом», стор. 49

5.2. Проаналізувати фотографію на стор.50 підручника (за варіантами)

6. «Усна презентація »

П’ятикласники аналізують принесені світлини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. «Продовжи речення»

 

З родинного фотоальбому можна дізнатися…

 

 

8. «Займи позицію»

Родинне дерево є історичним джерелом.

Картинки по запросу "смайлики"

 

 

 

Картинки по запросу "смайлик"

 

 

Картинки по запросу "смайлики"

 

 

 

 

9.Опрацювання Пам’ятки «Як скласти родинне дерево»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Практична робота

Побудувати  та представити родовідне (генеалогічне) дерево своєї сім’ї.

Індивідуальний аналіз історичних джерел. Фіксування відповідей. Презентація робіт.  

 

Картинки по запросу "родинне дерево це"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Узагальнення та систематизація знань

1.  Метод ПРЕС

- Поміркуйте, як ви розумієте вислів.  Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

2.Слово учителя

Майже 3,5 тисячі років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей від Бога на горі Сінай, були вирізьблені слова „Шануй батька та матір”. І не дарма, бо за Біблією найбільший гріх людини – це неповага, нелюбов, нешана до батьків.

Священна заповідь шанувати своїх батьків втілилася у Тарасовому слові:

Бо хто матір забуває,

Того Бог карає,

Того діти цураються,

В хату не пускають,

Чужі люди проганяють.

На всій землі безконечній

І немає злому

Веселому дому.

Картинки по запросу "квітка малюнок"

3. «Квітка родинного щастя»

- На пелюстках вказати ті цінності, які роблять кожну сім’ю щасливо

 

VІ. Домашнє завдання

  1. Вивчити матеріал підручника.
  2. Завершити роботу з оформлення родового дерева.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "родинне дерево це"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "дерево без листя малюнок"

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "літак малюнок" 

                   

 

 

 

                                                                   988  Київська Русь

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "літак малюнок" 

 

 

 

 

                                                                          1991 Україна

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "літак малюнок" 

 

 

 

 

                                                                1775  Запорізька Січ

docx
Додано
22 січня 2021
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку