Урок "Освіта, наука, музика, театр"

Про матеріал
Мета: охарактеризувати особливості розвитку української культури в кінці XVIII – першій половині ХІХ ст., опрацювати основні досягнення українців у галузі освіти та науки в даний період; розвивати вміння працювати з історичними джерелами, схемами, таблицями; аналізувати історичний матеріал, знаходити головне, робити висновки, установлювати хронологічну послідовність подій, доповнювати твердження та робити власне міркування; виховувати в учнів естетичний смак на основі найкращих зразків національної культури.
Перегляд файлу

9 клас Історія України (за підручником В.С.Власова, 2017 р.)

      Освіта, наука, музика, театр

Мета: охарактеризувати особливості розвитку української культури в кінці XVIII – першій половині ХІХ ст., опрацювати основні досягнення українців у галузі освіти та науки в даний період; розвивати вміння працювати з історичними джерелами, схемами, таблицями; аналізувати історичний матеріал, знаходити головне, робити висновки, установлювати хронологічну послідовність подій, доповнювати твердження та робити власне міркування; виховувати в учнів естетичний смак на основі найкращих зразків національної культури.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота з джерелом

Прочитайте фрагмент джерела (с.89). Дайте відповіді на питання:

  1. Про що йдеться в документі?
  2. Про які обставини суспільного життя згадується в тексті?
  3. Виявом якої державної політики є цитований документ?

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Головним  явищем  історичного  процесу  в  Україні в першій половині ХІХ ст. було українське національне відродження. Воно мало вплив на всі явища культури: освіту, науку, музику, театр. Але розвиток української культури відбувався за складних умов.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Умови розвитку української культури в І пол. ХІХ ст.

Робота з таблицею

Умови розвитку української культури в І пол. ХІХ ст. (с.90)

Завдання

До кожної з тез доберіть факти на її підтвердження. Озвучте (метод ПРЕС)

2. Які навчальні заклади діяли в українських землях

Завдання. Ознайомитися з текстом підручника на с. 90-91, зробити схему.

Метод: дискусія. Питання для дискусії: «Для чого австрійській та російській владі треба було відкривати навчальні заклади на території України?»

Завдання. Створити хронологічну послідовність відкриття українських університетів

3.Українська наука

Виступ учнів, які отримали завдання на випередження (регламент 1-2 хв.)

  1. Природничі науки 2. Історичні науки  3. Археографія

4. Становлення національного театру і музики

Перегляд відео: https://www.youtube.com/watch?v=WAJmsps15a0&t=309

V.  Закріплення знань учнів.

Виконати завдання на с. 96 (1,2,3)  Метод: «Поміркуйте!»

Поміркуйте, що дає підстави для поданого висновку. Аргументуйте!

Українська драматургія та музичне мистецтво в І пол. ХІХ ст. були важливим елементом національно-культурного відродження, оскільки активізували цей процес.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал § 11.  Завд. 4, 5 (с.96). Завдання на випередження «Перші класики нової української літератури»

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку