" Що таке щастя????????? "

Про матеріал

Кожен із вас має свої мрії : виспатися, смачно поїсти, знайти кохання, створити сім'ю, відпочити, мати багато грошей, бути досконалим. Однак усі ми мріємо бути просто щасливими. І дуже часто трапляється так, що у своїх невдачах, розчаруваннях, помилках ми звинувачуємо оточення або обставини, але тільки не себе, забуваючи про те, що наше щастя лише в наших руках.

Перегляд файлу

УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

ТЕМА: «Що таке щастя?»

 

в 8 класі  КЗ Новгородківського НВК імені заслуженого вчителя України П.Ф. Козуля «ЗОШ І – ІІІ ступенів – ДНЗ» Новгородківської районної ради Кіровоградської області

 

 

студентки  4  курсу групи

фізико – математичного факультету

спеціальності 014  Середня освіта 

(Математика)

Величко Марії Олексіївни

Дата проведення: «11» березня  2021 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2021

Мета заходу: формувати ціннісне ставлення до себе, до своїх духовних і фізичних сил через усвідомлення права й можливості кожного бути щасливим завдяки власним зусиллям.

 

Завдання заходу:

  • Поглибити розуміння сутності понять «щастя», «щаслива людина»; ознайомити із різними трактуваннями цих поняття, проаналізувати дії людей з різним розумінням та ставленням до даних понять;
  • Розвинути почуття захопленості людьми, які стали щасливими завдяки власним зусиллям.
  • Формувати власні оціночні судження щодо факторів,які зумовлюють щасливе життя.
  • Переконати, що стати щасливим це основне призначення кожної людини.
  • Формування готовності до того, щоб зробити нові кроки у досягненні свого щастя.
  • Формувати прагнення до самовдосконалення свого внутрішнього я і задоволення його прагнень для повного щастя в житті.

Форма проведення заходу: етична бесіда.

Обладнання і наочність: сценарій етичної бесіди, картки із фразами про щастя, аркуші паперу, картинки для проходження анкетування.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки до заходу: Інтернет – джерела, сценарії виховних заходів, методична література.

Попередня підготовка: пошук інформації, планування, ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо проведення години спілкування, друк необхідної інформації.

Хід виховного заходу:

  1. Вступна частина.

Кожен із вас має свої мрії : виспатися, смачно поїсти, знайти кохання, створити сім’ю, відпочити, мати багато грошей, бути досконалим. Однак усі ми мріємо бути просто щасливими. І дуже часто трапляється так, що у своїх невдачах, розчаруваннях, помилках ми звинувачуємо оточення або обставини, але тільки не себе, забуваючи про те, що наше щастя лише в наших руках.

Тема щастя хвилювало людей у всі часи. Бути щасливим – головна мета кожного з нас. Але як досягти її? Що робить людину дійсно щасливою? Ви знаєте  у мене щаслива людина асоціюється з квіткою, і коли вона дійсно щаслива, то немов та квітка розцвітає та радує навколишніх. Давайте ж перевіримо, що для вас символізує щастя.

Вправа «Квітка щастя»: Кожний учень на листочку пише, складові з яких, на його думку складається щастя. Після цього всі учні висловлюють свої думки і ті складові, які співпадають ми прикріплюємо на дошку у вигляді квітки.

Питання для обговорення:

  • Чому саме вони символізують для вас щастя? (Учні висловлюють свої думки);
  • Чи багато людині потрібно для щастя? (Відповіді учнів)
  • Як ви охарактеризуєте щасливу людину? (Аргументи учнів)

Я впевнена, що роздуми про щастя були у кожного з вас. Зрозуміло, що для кожного поняття щастя індивідуальне, але давайте ж спробуємо розібратися з таким поняттям як «щастя» та знайдемо відповіді на це питання.

  1. Основна частина.

Отже, щастя проявляється у безлічі різних ситуацій щоденного життя. Давайте спробуємо зрозуміти сутність поняття «щастя» та «щаслива людина» в різних ситуаціях.

Ось кілька прикладів:

  1. Нещодавно Катерина висвітила пост в Instagram, в якому йшлось про те, що вона нещодавно їздила з батьками до Японії, описувала усю неймовірну красу яку побачила, та в кінці поста зазначила, яка вона неймовірно щаслива.
  • Як ви вважаєте, чому Катерина сказала, що вона щаслива? (бо нарешті здійснила подорож; бо вона була поряд з сім’єю і для неї це щастя; бо вона задовольнила свою естетичну потребу. )
  • А чи завжди задовольняючи свої потреби, ми почуваємо себе щасливими? (Ні. Потреби нижчого рівня не приносять щастя, а лише задоволення, а потреби вищого рівня( потреби в самореалізації, повазі, визнанні тощо), справді, деяких людей роблять щасливими;  Так)
  • Якби Катерина не поїхала до Японії, а залишилась вдома з батьками, чи була б вона також неймовірно щаслива? (Якщо сімейні цінності роблять її щасливою, то так; Якщо, поїздка для неї важливіша, то ні)
  • Чи можна сказати, що Катерина «щаслива людина»? (Так, у неї є батьки, вона разом з ними може здійснювати свої бажання та мрії)
  1. Олена Миколаївна незважаючи на поважний вік, слабке здоров’я та мізерну пенсію, пані Олена вважає себе щасливою, чого не може про себе сказати ще одна мешканка столиці 23-річна Юлія. Олені Миколаївні 77 років, вона живе одна, за рахунок самої лише мізерної пенсії. Юлі 23 роки, вона щойно отримала червоний диплом, має стабільну роботу з високою зарплатою, безліч друзів і кохану людину.
  • Що на Вашу думку, робить щасливою Олену Миколаївну? (Тому що вона відчуває себе потрібною іншим і має можливість жити)
  • Чому молода, перспективна дівчина почуває себе не щасливою людиною, маючи все, що потрібно для щастя? (Можливо у дівчинки є коханий  чоловік, постійна робота і тд, але вона не має найголовніших факторів, які впливають на те щоб бути по справжньому щасливою)
  • Що робить стареньку бабусю щасливішою від молодої успішної красивої дівчини? (Діти висловлюють свої думки)
  1.  Моя сусідка має двох дітей і люблячого її чоловіка, але вони живуть бідно. Коли я її запитала: «Чи щасливі Ви?», вона не задумуючись відповіла так і сказала, що щасливою її робить повноцінна та здорова сім’я.
  • Діти, як ви вважаєте, чи впливає на щастя – велика купа грошей? (Хтось почуває себе щасливим з купою грошей, бо для нього це є досягненням мети, а комусь байдуже скільки грошей у нього головне бути потрібним іншим)
  • Як ви думаєте, чи була б ця сім’я такою ж щасливою, маючи багато грошей? (Діти висловлюють свої думки)
  1. Нещодавно зустріла дівчину,яка навчається в 8 класі. І під час нашої розмови, вона постійно жалілася, що їй не щастить у навчанні. І вона від цього відчуває своє життя нікчемним і нещасливим.
  • Як ви вважаєте, чи справді гарно навчатись – це щастя? (Ні. Навіть як би вона гарно навчалася, це б не зробило її щасливою. Безліч людей, які добре навчаються, але від цього їхнє життя не краще, ніж у тих хто погано; Так. Гарні оцінки це успіх і щастя в майбутньому, про нього треба думати вже зараз.)
  • Чи багато людей ви знаєте  які стали щасливими від того, що  закінчили школу із золотою медаллю? (Учні висловлюють свої позиції)

Дякую всім за відповіді, зрозуміло, що в кожного своя думка, але ми розібралися із життєвими ситуаціями.

Давайте обговоримо прислів’я: «Щастя — в коханні».

  • Чи це так?(Учні висловлюють свої думки);
  • А якщо людина кохає без взаємності, її теж можна вважати щасливою?( Аргументи учнів)
  • Чи можна розуміти цей вислів так: поки не зустрів кохання — ти нещасна людина?

Супутниками кохання є ревнощі, зрада, розчарування, нерозділеність. Тому, для когось кохання не може принести людині щастя. Хоча в інших випадках - кохання змінює людину на краще, дарує їй нові чудові відчуття, мрії. У коханні споріднюються душі двох людей. І навіть нерозділене кохання прекрасне вже тим, що людина відкриває для себе красу іншої особистості.

Тож давайте підіб’ємо підсумки:

Вправа « Я – щасливий»: Кожен учень має  написати на листочках, що він має робити, щоб відчути себе щасливою. Після цього, кожен учень обґрунтовує свою думку.

Щоб стати щасливим, ти маєш:

  • По-доброму ставитись до інших, завжди бути готовим допомогти людині, яка потребує твого співчуття, поради або допомоги.
  • Будь-яку працю перетворювати на творчість.
  • Пам’ятати, що гроші важлива складова твого життя, але не головна.
  • Дарувати щастя людині, яку любиш і цінувати її щире ставлення до тебе.
  • Постійно працювати над вдосконаленням власної особистості
  • Сприймати життя оптимістично.

Деякі люди вважають, що справжнє щастя – це бути здоровим.

  • Чи погоджуєтеся ви з цією думкою? (Думки учнів)
  • Чому багато здорових людей відчувають себе нещасними, а інші, які здавалось би, приречені бути нещасними (без рук, без ніг, прикуті до ліжка), все – таки випромінюють радість і чуються щасливими,і інших надихають на оптимістичне сприйняття світу? (Учні висловлюють свої думки)

Яскравим прикладом щасливої людини без рук і буз ніг  є життя Ніка Вуйчіча з Австралії.

Хтось вважатиме що щастя це – можливість отримувати по максимуму задоволення чи насолоди із життя, але як багато людей покінчили життя самогубством, через відчуття внутрішньої порожнечі, хоч мали життя повне утіх, слави, достатків, насолоди, прихильності оточення.

  • Чи ви підтримуєте цю думку? (Думки учнів)
  • Чи вважаєте ви, що досягнувши великої слави та поклонників можна бути повноцінно щасливими? (Відповіді учнів)
  • Чи будете ви відчувати себе щасливим маючи душевний спокій?(Аргументи учнів)

Приклади із життя видатних людей, які покінчили життя самогубством через те, що не відчували душевний спокій:

  1. Джонатан Пек, син знаного у світі актора, на тридцятому році життя вчинив самогубство. Молодий, гарний чоловік постійно виступав, і був улюбленцем публіки, проте не хотів жити, бо в душі не було спокою, не було щастя, не було миру, бо він шукав щастя поза Богом.
  2. Відомий у світі мільйонер Джордж Істмен, засновник відомої у світі фірми по виготовленню фільмових пристроїв, застрілив себе , залишивши записку: «Я мав усе, що життя могло мені дати. На жаль, життя не може мені дати чогось більшого, тому я не хочу жити».

Діти, пропоную вам пройти анкетування та визначити, що заважає вам зараз почувати себе щасливою людиною.

«Анкетування»:  Перед вами 4 картинки. Уважно придивіться до них і виберіть 3 найпривабливіших для вас зображення.

https://img.joinfo.com/i/2017/11/5a030c7114670.jpg

Картинка, яку ви НЕ вибрали, і розповість про ваш психологічний стан в даний момент. Отже, якщо ви не вибрали:

  1. Дім і квіти: Швидше за все, ви відчуваєте втому від проблем і турбот, пов'язаних з вашим будинком. Це може бути ремонт, якісь побутові проблеми або неможливість розслабитися і відпочити.
  2. Група людей: Може бути, вам набридло постійно перебувати в суспільстві. Нічого страшного чи дивного тут немає: від людей ми може втомлюватися точно також, як від прання, приготування їжі або прибирання.
  3. Статуя Венери: Якщо ви не вибрали цю картинку, значить, відчуваєте втому від відносин з коханою людиною. Але це зовсім не означає, що любов пройшла.
  4. Кінь: Швидше за все, вас втомила робота, а ви занадто багато звалюєте на свої плечі.

Дуже дякую, що ви пройшли це анкетування. Тепер ви знаєте, що вам потрібно змінити, щоб стати по – справжньому щасливими.

- Діти, як ви гадаєте, що ми можемо зробити прямо зараз для того щоб стати на крок ближче для нашого щастя?? Ваші пропозиції.

Пропозиції вчителя:

  1. Припини думати, що твоє щастя залежить від інших людей;
  2. Перестань скаржитись і жаліти себе;
  3. Припини триматись за минуле;
  4. Почни вірити в себе;
  5. Припини критикувати себе за помилки, зроблені в минулому;
  6.  Припини ображатись;
  7. Припини звинувачувати інших людей у власних проблемах;
  8. Припини за все хвилюватись;
  9. Припини пояснювати;
  10. Припини намагатись бути кимось іншим;
  11. Припини робити боляче близьким;
  12.  Припини очікувати, що люди прочитають твої думки;
  13. Припини заздрити;
  14. Припини рахувати чужі блага замість своїх. Спитай себе “Що маю я, чого хочуть всі?”;
  15. Припини боятись;
  16. Припини втікати від своїх проблем;
  17. Припини думати, що ти ще не готовий;
  1. Заключна частина.

Відомий поет Омар Хайям дав таке визначення щастю: «Щасливий той, хто жив хоч би хвилинку!» Отже, саме життя є щастям. Матеріальний добробут дає відчуття задоволення, комфорту, але не щастя. Той, хто бачить щастя в цьому, збіднює своє життя, перетворює його на існування. Відчуття щастя дає людині творчу працю, творчість, мета яких — ствердження ідеалів добра, краси, справедливості. . Розуміння щастя нікому не може бути нав'язано, кожна людина має право на своє уявлення про щастя, кожен вибирає його сам. Щастя — це сама людина, багатство її внутрішнього світу, характер її світогляду, духовність або меркантильність інтересів і потреб.

Вправа «Формула щастя»:  За пора роками (зима, весна, літо, осінь) вчитель  ділить клас на чотири групи та дає завдання: за допомогою вирізок із журналу, висловів відомих людей, малюнку створити колаж «Формула щастя». Після цього, групи захищають свої колажі. Обговорюють роботи, знаходять спільні та відмінні риси на презентації кожної групи.

У щасливих людей є певні звички, які ви можете перейняти, і не виключено, що вони зроблять ваше життя кращим і щасливішим.

Отож, звички щасливих людей:

  1. Вони оточують себе щасливими людьми;
  2. Вони посміхаються;
  3. Вони розвивають здатність до відновлення;
  4. Вони намагаються бути щасливими;
  5. Вони уважні до хорошого;
  6. Вони цінують прості задоволення;
  7. Вони присвячують частину свого часу на те, щоб давати добро;
  8. Вони дозволяють собі втрачати відчуття часу;
  9. Вони віддають перевагу глибокому спілкуванню порівняно з легкими балачками;
  10. Вони витрачають гроші на інших;
  11. Вони вміють слухати;
  12. Вони підтримують зв'язок;
  13. Вони бачать хорошу сторону;
  14. Вони цінують хорошу музику;
  15. Вони відключаються від мережі;
  16. Вони займаються духовними практиками;
  17. Вони займаються фізичними вправами;
  18. Вони ходять гуляти;
  19. Вони валяються в ліжку;
  20. Вони регочуть;
  21. Вони широко крокують;

     Більшість з нас має ці знички. Отже, ми сміливо можемо назвати себе щасливими!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Марія Величко
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
11 березня 2021
Переглядів
2989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку