15 квітня о 15:00Вебінар: Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Що я найбільше ціную в житті?

Про матеріал
Мета: сформувати та розширити уявлення учнів про цінності в житті людей, дати змогу учням висловлювати власну думку про цінності; розвивати творчість, зв’язне мовлення, вміння мислити; виховувати позитивні риси характеру - людяність, доброзичливість, порядність, бажання робити добро.
Перегляд файлу

Тема: Що я найбільше ціную в житті?

Мета: сформувати та розширити уявлення учнів про цінності в житті людей, дати змогу учням висловлювати власну думку про цінності; розвивати творчість, зв’язне мовлення, вміння мислити; виховувати позитивні риси характеру - людяність, доброзичливість, порядність, бажання робити добро.

Обладнання: сонечка, хмаринки, дерево цінностей, листочки, прислів’я, мікрофон,комп’ютер

Форма проведення: урок - роздум

                              Хід уроку:

І.Організація класу до роботи. Створення позитивного настрою.

Вже минуло літо променисте,
Й дзвоник знов до школи кличе нас.
В класі все святково і врочисто.
Тож в щасливу путь і в добрий час!

 

З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою.

Хто чує мене – кивніть головою.

Хто бачить мене – прошу оком моргнути.

Хто любить дітей – прошу в долоньки плеснути.

Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.

Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться.

 

     Ось і промайнуло тепле літо, закінчилися канікули. Я рада вітати вас в нашому світлому класі. Ви відпочили, набрались сил і готові  знову вчитися. Розпочинається новий навчальний рік, ви уже третьокласники. Любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.

ІІ. Актуалізація  життєвого  досвіду та опорних знань учнів

  1. Вправи «Мікрофон»

Вчитель

  • Як відпочили влітку?
    (У своїй розповіді діти можуть використовувати світлини, які розповідають про місця їхнього відпочинку.)

2. Вправа «Сонячний зайчик». На партах у вас лежать маленькі сонечка  із компліментами та побажаннями. Вам необхідно прочитати написане вголос та подарувати своє сонечко вашому однокласнику.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Легенький вітерець розніс хмаринки по небу з темою нашого уроку. Спробуйте правильно розташувати хмаринки і прочитати тему нашого першого уроку.

ІV. Основна частина

  1. Обмін інформацією
  • Діти, ви всі чули слово «цінність». А як ви його розумієте?
  • Робота з тлумачним словником
  • Цінність – те, що має певну матеріальну або духовну вартість.
  •  А що для вас є цінним? Ми з вами спробуємо сьогодні виростити дерево цінностей. Поступово на нашому дереві будуть зявлятися листочки з назвами цінностей.

2.Слухання притчі про мудреця

 

Існує притча про мудреця, який знав усе. Одна людина захотіла довести, що мудрець знає не все.

Затиснувши в долонях метелика, він запитав: «Мудрець, який метелик у мене в руках: мертвий або живий?».

А сам міркує: «Скаже живий — я його затисну, скаже мертвий — випущу». Мудрець, подумавши, відповів: «Усе в твоїх руках».

Обговорення

  • Життя метелика було в руках людини. Але як ви вважаєте, чи має вона право розпоряджатися життям метелика? А чому? (Відповіді учнів.)
  • Життя — це дар, його треба оберігати. І ніхто не має права розпоряджа­тися ним.
  • Отже, «Життя людини — найвища цінність». Це є корінь нашого дерева цінностей.

3. Розгадування кросворда

  • Довгастий  шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
  • Вишита сорочка. (Вишиванка.)
  • Найбільша річка в нашій країні. (Дніпро.)
  • Він мостить гнізда на дахах,                             

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!.   (Лелека.)                          

  • Столиця нашої держави.   (Київ.)
  • У вінку зеленолистім, 

  У червоному намисті,

Видивляється у воду    

На свою хорошу вроду. (Калина.)

  • Плаче красуня над річкою:
  • Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Подивіться на кросворд.   Яке  слово  утворилося? ( Україна).

- Так, вірно. Україна – наша Батьківщина – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.

  • Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.

  1. Назва нашої держави? (Україна)
  2. Державна мова України (Українська)
  3. Столиця України? (Київ)
  4. Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
  5. Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)
  6. Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
  7. Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)
  8. Швидкий український танок. (Гопак)
  9. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
  10. З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
  11. Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
  12. Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко).

 Ми цінуємо свою країну, її символи, мову. Наша мова мелодійна, багата, красива. І вона також є цінністю.

4. Перегляд відеоролика  «Факти про мову»

5. Гра «Збери прислів'я» 
1. Шануй батька й неньку — буде тo6i скрізь гладенько. 
2. Добрі діти — батькам вінець, а злі діти — батькам кінець.
3. Яке дерево — такі й квіти, які батьки — такі й їxні діти. 
4. Яка сім'я — такий i я. 
5. Який дуб — такий тин, який батько — такий син. 
6. Який кущ — така й калина, яка мати — така й дитина. 
7. Мати одною рукою б'є, а другою гладить. 
8. Добре дитяті, коли добрі батько й мати.

Цінність – сім’я, родина.

 - Розкажіть про свою сім’ю – члени сім’ї, захоплення…
6. Гра «Лабіринт»

 - Я пропоную вам пройти по лабіринту і прочитати прислів’я .

 - Про що говориться в прислів’ї? Отже, ще одна людська цінність – дружба.

  • Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву

 «Якщо ти добрий друг, то повинен».

 

Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви

підніміть руки вгору i потрясітъ ними, а якщо нi, то нічого не робіть.

Обманювати своїх друзів

Не брехати друзям

Говорити брехню поза очі

Допомагати друзям у складних ситуаціях

Підтримувати один одного

Насміхатися над друзями

Не залишати друзів у біді

Заступатися за друзів

Говорити друзям правду

Ображати друзів

Піклуватися про друзів.

  • Гра «Білий аркуш»

У кожного з вас є аркуш паперу. Уважно розгляньте його, дайте йому характеристику. Зімніть аркуш.

 - Що ви відчуваєте?

Спробуйте його вирівняти, повернути його до попереднього стану.

А тепер усі разом давайте складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

 

7. Музична фізкультхвилинка «Кращі друзі»

 

8. Вправа «Асоціативний кущ»

-   « Добро»,з чим у вас асоціюється це слово? ( Діти записують на дошці).

 

Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.

Доброта – це один із виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра.

Доброта — це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Таке визначення подається в тлумачному словникові української мови.

- Ми з вами з`ясували що таке для вас добро. А от хто така добра людина?

 

9. Гра «Мікрофон»

-Я пропоную  пограти у гру «Мікрофон». Той у кого в руках мікрофон,продовжує думку: «Я добра людина тому,що…»

 

10. Пісня «Промінь доброти»

11. Розгадування ребуса

 

 

 

 

 - Які ви знаєте прислів’я про здоров’я ?

12. Вправа «Цінності»

 - На смужках паперу напишіть або намалюйте 10 найцінніших для вас речей, понять, без чого життя втрачає сенс.

 - Уявіть, що у вас маленька валіза, у яку ви маєте вкласти свої цінності. Вам необхідно відмовитись від 7 цінностей, записаних на смужках паперу. Виберіть і залиште собі три цінності, а 7 відкладіть убік.

- Що ви залишили собі? Знайте: це ваші справжні цінності.

V. Підсумок уроку

-   Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас,  допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя, розширив ваші уявлення про цінності.

                  «Що в світі найдорожче?» - запитаєш ти.

                   На це питання зразу й не відповіси.

                   Для когось – це батьківська тепла хата,

                   В якій завжди чекають мама й тато.

                   Для інших – Батьківщина, рідний край,

                   А може це природи диво грай?

                   А ще життя, здоров’я, успіх і добро

                  Чи книги, одяг, іграшки, авто?

                  Що головне для тебе – обирать тобі,

                 Лише не помилися з вибором в житті?

 

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку