УРОК 13. Враження і цікавинки.
Що зробити, аби подорож запам’яталася?
Мета
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
1 |
Вправа “Човник настрою”. Подорожуючи, ми дізналися багато нового й цікавого про різні транспортні засоби. У мене в руках човник, яким теж можна мандрувати. Зверніть увагу, він білого кольору, тому що настрій у мене гарний, чистий, як прозора водичка, по якій може плисти цей човник. Пропоную вам зафарбувати човник у колір свого настрою. Подивимося, якого ж кольору може стати наш човник. |
|
2 |
Робота над змістом прислів’я. Поясніть, як ви розумієте зміст китайського прислів’я. Ніхто з мандрівок не повертається таким, як був раніше. |
2. Повідомлення теми уроку
1 |
Доповнення міркувань (підр. с. 18, завд. 1). Жевжики обговорювали, що можна зробити, аби подорож Україною їм запам’яталася. Чи погоджуєтеся ви з їхніми думками? Спробуйте доповнити міркування жевжиків своїми.
|
2 |
Повідомлення теми уроку. Сьогодні ми продовжимо подорожувати й пізнавати цікавий світ. |
3. Усвідомлення матеріалу
1 |
Гра “Що на світлині?”. Найпростіший спосіб запам’ятати подорож — це зробити світлини, бо майже всі зараз мають різноманітні сучасні ґаджети. Пропоную вам перевірити, до якої міри ви уважні та кмітливі, і як швидко здогадаєтеся, що на світлині. |
|
2 |
Вправа “Здібний фотограф” (підр. с. 19, завд. 3).
|
3 |
Сувенірна математика (підр. с. 19, завд. 5).
|
4 |
Вправа “Здогадайся” (підр. с. 18, завд. 2).
|
Методичні поради |
|
|
|
|
4. Ознайомлення з природним явищем “бабине літо”
1 |
Загадка.
Розкажіть, хто добре знає, |
2 |
Перегляд відеокліпу до вірша “Бабине літо” Л. Назаренко. Послухайте уважно вірш. Зверніть увагу, які ознаки бабиного літа згадала авторка вірша. |
3 |
Хмара слів (див. роздруківку “Хмара слів”). В останні теплі дні осені, які бувають в Україні наприкінці вересня та на початку жовтня, на полях і в лісах літає багато павутиння. Цей період називають “бабине літо”, бо він справді нагадує літо, тільки коротке. Скільки значень має вислів “бабине літо”? Наші предки створили багато казок про Бабу Ягу. Вони вважали, що цієї пори у повітрі літає Баба Яга у ступі й розкидає павутиння. Етнограф Леся Горошко розповідає ще одну історію походження назви цього сезону: “Початок осені, люди ще не встигли зібрати врожай. І раптово стає холодно. Люди на городах, а хто то був? Переважно жінки, почали разом просити у Бога, щоби він дав ще декілька теплих днів, аби вони дозбирали врожай. І теплі дні таки настали. Тому на честь “баб” цей період і назвали“.
|
5. Фізкультхвилинка
|
6. Павуки і павутиння
1 |
Розповідь про павутиння. Павутиння — це виділення (секрет) з павутинних залоз, застиглий у вигляді найтонших ниточок. За складом нагадує шовк, а використовують його павуки для полювання на комах. Вчені вирахували, що павутина товщиною з олівець може зупинити Боїнг на льоту. А вага павутинки, якою обернули б усю Земну кулю по екватору, склала б лише 340 г. На жаль, науці досі так і не вдалося відтворити павутину в лабораторії. Павуки-бокоходи придумали своїй павутинці ще одне, не менш цікаве застосування. Вони переміщуються на ній на досить-такі великі відстані. До речі, павутинка використовується павуками не так для подорожей, як для збереження свого потомства. |
|
3 |
Перегляд відео “Павук плете павутинку”. Подивіться, як павук плете своє мереживо — павутинку.
|
4 |
Робота в парах “Павучкова математика” (див. роздруківку “Павучкова математика”). Чи знаєте ви, що якщо в приміщенні, у якому мешкають павуки, заграти на скрипці, павучки почнуть виповзати. Але не подумайте, що вони є поціновувачами прекрасної музики. Річ у тому, що звук змушує нитки павутиння коливатися. А для павуків це сигнал про здобич, яка потрапила в павутиння. Ось вони й вилазять.
|
|
7. Підсумок
1 |
Рефлексія.
|
2 |
Продовж речення. Сьогодні для мене стало відкриттям … Я сьогодні зрозумів/зрозуміла … Тепер я знаю … |