Донецька обл., м. Бахмут
ДНЗ 347
Інструктор з фізичної культури
Козлюк Вікторія Олександрівна
Інтегроване заняття з фізичної культури для дітей старшої групи
«Щоб сонечко всміхнулося»
Програмовий зміст: вдосконалювати, в сюжетно - ігровій формі, у вмінні повзати на животі по лаві, ноги рівно, пролазати під мотузкою, пригинаючись добре у спині, в лазінні по гімнастичній стінці, різнойменним способом, не пропускаючи рійок, в ходьбі по мотузці, розминаючи м’язи стопи ніг; розвивати дихальну та серцево - судинну систему;
формувати спостережливість, викликати бажання радіти своїм успіхам та успіхам інших; виховувати позитивні емоції.
Обладнання: степи, обручі, гімнастична лава, гімнастична стінка, «твістер», карти-схеми, куби з мотузкою, кольорова мотузка, фарби тощо.
Хід:
Інструктор: Добрий день, діти. Уявляєте, заходжу у спортивну залу і бачу ось цю книгу із незвичайними схемами – малюнками. Допоможіть, будь – ласка розгадати(діти розгадують схеми-малюнки: коло, вуха зайчика, голки та дзьобик). Що б це значило? Так, це герої казочки «У сонечка в гостях». Чого загадкова книжка з’явилася у залі? Так, герої казки просять допомогти ім.? Адже без сонячного світла ми втрачаємо енергію, розумову та фізичну активність. Сонячне світло несе відповідальність за погодними умовами на нашій землі. Чи бажаєте здійснити подорож у казку і допомогти повернути сонечко? Давайте покличемо наше сонечко(закличка про сонечко). Не виходить сонечко, міцно спить. Треба нам його розбудити. Вирушаймо в подорож.
Діти йдуть по колу на носках, с хресним кроком, напівприсяді. Біг на носках, з підскоками. Спокійна ходьба. Перешикування у 3 колони.
Комплекс загально розвиваючих вправ на степах з обручами:
в.п.- стоячи біля степа, обруч в руках, біля грудей; 1-2- нахил голови вниз- вгору(8 раз)
В.п.- теж; 1-2- права нога на степ - ліва(8раз)
3. «Сонечку вклонилися, де воно поділося»
В.п.- сидячи на степі, обруч в руках, до себе; 1-2- нахил вперед, в.п.(8раз0
4. «Покличемо гарненько сонечко ясненьке»
В.п.- стоячи на степі, обруч вгорі; 1-2- права нога за степ, нахил праворуч, в.п.; 3-4- теж з лівої ноги.(по 4-5раз)
5. «Сонечко кругленьке, велике чи маленьке»
В.п.- ноги нарізно, руки з з обручем вперед; 1-2- повороти вправо – вліво(по 4-5раз)
6. «Вище піднімаємо сонечко вітаємо»
В.п.- стоячи на степі; 1-4- праву ногу, зігнуту в коліні ,підняти вгору, 5-8- теж з лівої ноги (по 2 підходи)
7. «В хмарах заховалося, чи то нам здавалося?»
В.п.- теж; 1-2- присісти, в.п. (7-8раз)
8. «Веселі діточки стрибають тебе викликають»
В.п.- стоячи біля степа; стрибки навколо нього.
Інструктор:Не посміхається нам сонечко, міцно спить. Що робити?
Хто це до нас летить? «По лісу літає, все на світі знає, про все розповідає?» Так, сорока- білобока, в переводі з англійської мови чорно - біла базіка, як нам сонечко знайти, куди треба йти?
Сорока: Треба у зайчика спитати, він живе за річкою.
Інструктор:Дякуємо. Рушаймо з нами.
Основні вправи: повзання по лаві на животі.
Ходьба по кольоровій мотузці.
Пролізання під мотузку.
Спосіб груповий(2підгрупи)- поточний.
Інструктор:Зайчику сіренький, зайчику маленький, як нам сонечко знайти, куди треба нам йти?
Зайчик: Знає їжачок, колючий бочок, він за горою живе.
Інструктор:Дякуємо, зайчику. Гори високі, кам’янисті, треба обережно чіплятися і міцно триматися, щоб не зірватися.
Основні вправи: лазіння по гімнастичній стінці.
Інструктор:Їжачок, сіренький бочок, як нам сонечко знайти, куди треба нам йти?
Іжачок: Візьміть мої листячка, вони вам допоможуть знайти пташок, які віднесуть вас до сонечка.
Діти за допомогою піктограм переходять по «Твістеру» і становляться в обручі.
Рухлива гра «Пташки і зозуля» (за допомогою лічилки, діти обирають «зозулю», всі інші діти стають у обручі - «гнізда», за сигналом «день»- пташки вилітають і кружляють по залу, за сигналом «ніч», і пташки і зозуля намагаються зайняти вільне «гніздо», хто залишився без гнізда, той стає «зозулею») гра повторюється 3-4 рази.
Інструктор: Станьте в коло(обруч), потягніться до сонечка. Подивіться, яке воно бліде, без промінців, уявляєте, насправді сонечко білого кольору, але поки світло дійде до земної кулі, колір розсіюється і ми бачимо його жовтим або помаранчевим, привітаємо сонечко. (Біоенергетична гімнастика) . Заспіваємо йому пісеньку і сплетемо віночок.
Народна гра «Віночок»
Інструктор: Щоб сонечко засіяло зігріємо його своїми долоньками.
Діти фарбують долоні в жовтий колір та притискають їх біля сонечка.
Інструктор:Посміхнулося діткам сонечко, засяяло ясніше, все звеселилося навкруги. Посміхніться один одному, ви сьогодні справжні мандрівники - герої.
Пропоную намалювати свої враження у групі.