Моє людське «Я»
Хто я такий?
Яким бути?!
Моє зовнішнє «Я»
( наклей свою світлину або намалюй себе)
Моє внутрішнє «Я»
(Опиши свій внутрішній світ)
Анкета
Моє «Я»
Що мені подобається в мені?
______________
______________
______________
______________
Що я б хотів виправити в своєму характері?
????
_____________
_____________
_____________
Анкета «Мій настрій»
___________________________________________
_________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
2. Мені цікаво, коли…..___________________
__________________________________________
__________________________________________________________
__________________________________________________________
___________________________________________________________
3. Я хочу….._______________________________
___________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________
4. Мені сумно, коли…..___________________
_________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
5. Мені страшно, коли…..__________________
___________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________
____________________________________________________________
6. Я серджусь, коли…..____________________
___________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________
____________________________________________________________
пошукова робота
Дбай про своє ім’я
Особа
|
Ім’я |
Значення імені |
Я
|
|
|
Мама
|
|
|
Тато
|
|
|
Бабуся
|
|
|
Дідусь
|
|
|
Друзі:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зафарбуй позитивні риси характеру зеленим кольором, негативні – червоним.
Дбай про своє добре ім’я
Відгадай героїв і назви риси характеру, які виявилися в їх вчинках.
«Цей персонаж врятував життя коту, псу і змії, віддавши взамін останні шапку, сорочку та піджак»
Герой:_______________________________________________
Риса характеру:________________________________________
« Герой та його друзі привітали іменинника подарунками та допомогли весело відсвяткувати день народження».
Герой:_______________________________________________
Риса характеру:_______________________________________
«Останнє бажання дівчинки повернуло здоров’я хворому хлопчику»
Герой:_______________________________________________
Риса характеру:________________________________________
Слова для довідки: чуйність, милосердя, доброзичливість, дівчинка Женя, парубок Ваня, Вінні-Пух.
□ ввічливість; □ невихованість;
□ квапливість; □ скромність;
□ грубість; □ похваляння.
□ вихованість;
□ доброта; □ стриманість;
□ чесність; □ приязність;
□ щирість; □ справедливість;
□ щедрість; □ охайність;
□ скромність; □ чемність;
□ працьовитість; □ __________;
□ __________; □ __________.
Прислів’я про дружбу.
(пошукова робота)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Правила дружби
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У колі друзів
мирилки
(пошукова робота)
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
________________________
Ти хороший друг?
Тест
Дай відповіді на запитання і дізнайся, чи хороший ти друг.
Запиши по 1 очку за відповіді «так» на запитання 1,3,7 і стільки ж за відповіді «ні» на запитання 2,4,5,6,8. Підрахуй очки.
Біль як 6 очок. Ти врівноважена людина, маєш гарний характер – у друзів немає підстав скаржитися на тебе.
Від 3 до 6 очок. Твій характер не назвеш легким, твій настрій може швидко змінюватися з хорошого на поганий, а це позначається на стосунках із друзями. Частіше розмірковуй над своїми вчинками, намагайся бути врівноваженим – друзі тебе поважатимуть.
Менш як 3 очки. Тобі слід більше довіряти людям. Спробуй знайти друзів серед однокласників.
Анкетування
«Я і мій клас»
Обране необхідно підкреслити.
1.Яким на твою думку, є твій клас:
а) дружний;
б) більше дружний,ніж недружний;
в) більше недружний, ніж дружний;
г) недружний.
2. Чи є у тебе у класі друг?
а) так;
б) ні.
3. Чи хтось із однокласників для тебе є авторитетом?
а) так;
б) ні.
4. Чи є, на твій погляд, лідери у класі?
а) у добрих справах;
б) у поганих справах.
5. Чи проводиш ти свій вільний час з кимось із однокласників?
а) так;
б) ні.
6. Чи люблять учні разом проводити час у школі і поза нею?
а) так;
б) ні.
7. Чи дружать хлопчики з дівчатками?
а) так;
б) ні.
8. Чи є в класі такі діти,з якими у тебе складні або конфліктні стосунки?
а) так;
б) ні.
9. Чи були заходи, проведені класом, які тобі запам’яталися надовго?
а) так;
б) ні.
10. Чи є у вашому класі маленькі групи,в яких учні товаришують один з одним?
а) так;
б) ні.
11. Чи допомагає тобі хтось з однокласників (за своєю ініціативою або на твоє прохання ) в освоєнні складного матеріалу з того чи іншого предмета?
а) так;
б) ні.
12. Чи існує щось, що, на твою думку, заважає тобі краще навчатися?
─ лінощі;
─ немає інтересу до окремих предметів;
─ не подобається викладання окремих предметів;
─ не вистачає часу на самостійну підготовку;
─ намагання не виділятися серед інших;
─ слабке здоров’я;
─ низький рівень дисципліни на уроках.
(розкажи про своїх друзів)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Як ти їх розумієш?
Від доброго слова в твоїй доброті
Доброго держись і лід розтане
Твоя краса лихого стережись
Як ти їх розумієш?
Добро далеко тому не страшно
розходиться, нічого.
Добро не пропадає, а лихе ще далі.
Хто не чинить лихого, а зло вмирає.
Я – людина серед людей
Правила
1.________________________________________
2.________________________________________
3.________________________________________
4.________________________________________
5.________________________________________
6.________________________________________
7.________________________________________
8.________________________________________
9.________________________________________
10._______________________________________
Людське «Я»
Розгадай кросворд, переставляючи склади в поданих словах
1. |
|
|
|
О |
|
|
|
||||||||||||||||
|
2. |
С |
|
|
|
|
|||||||||||||||||
3. |
О |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
4. |
|
|
|
Б |
|
|
|||||||||||||||||
5. |
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
6. |
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|||||||||||
|
8. |
|
І |
|
|||||||||||||||||||
9. |
|
|
|
|
|
С |
|
|
|
||||||||||||||
10. |
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|||||||||||||
11. |
|
|
|
|
|
|
ь |
||||||||||||||||
1. морозва 5. вістьливвіч 9. ністьважу
2. піхус 6. стермайність 10. ністьрядпо
3. вагапо 7. ністьлідекат 11. ністьчес
4. жбарду 8. ямрі
Людське «Я»
Продовж речення:
До чужої біди мені не байдуже, я завжди прагну чимось________________________________________________________________________________________________________________________
На добрі вчинки я відповідаю_________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
На злі вчинки намагаюся не відповідати_______ ________________________ адже я не_________ ____________________________________________________________________________________
Найкращі риси характеру мого друга(подруги): ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тест
« Збережи своє Я »
Серед поданих порад вибери ті, які допоможуть тобі не руйнувати своє «Я».
□ Твої вчинки не повинні суперечити твоїм словам.
□ Головне, щоб не дізналися, що це ти зробив шкоду.
□ На добро відповідають добром.
□ Будь байдужим до оточуючих.
□ Будь привітним з іншими людьми.
□ Не бажай зла іншій людині.
□ Частіше вихваляйся.
Тест
«ТИ – ЛЮДИНА ЖИТТЄРАДІСНА ЧИ НІ?»
□ освіту; □ життя;
□ відпочинок; □ медичну допомогу.
2. Життя – це
□ багатство; □ таємниця;
□ найвища цінність; □ обов’язок.
3. Людина, яка найдужче любить життя, - людина
□ найкрасивіша; □ наймудріша;
□ найдобріша; □ найкраща.
4. Чи пам’ятаєш ти про радість життя, коли хворієш?
□ так; □ ні.
5. Ти одержав погану оцінку. Ти людина
□ оптимістична, і вважаєш, що ситуацію можна виправити;
□ песимістична, і вважаєш, що цього вже не виправити;
□ ___________________________________________;
6. Тобі сказали образливі слова. Ти
□ образишся; □ не образишся;
□ ___________________________________________;
7. Якщо в тебе щось не виходить,
□ ти не будеш цим займатися;
□ ти будеш намагатися подолати перешкоди і досягати своєї мети;
□___________________________________________;
8.Увечері вимкнули світло, і ти не можеш подивитися по телебаченню свою улюблену передачу:
□ ти – у відчаї;
□ ти намагаєшся не сумувати;
□___________________________________________;
Зроби висновки, ти – людина життєрадісна чи ні?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тест
«Як ти вчиниш?»
□ Ти пройдеш мовчки.
□ Ти скажеш образливі слова, пам’ятаючи свою образу.
□ Ти зупинишся, привітаєшся та скажеш, що згоден поговорити.
□ ________________________________________________________________
_________________________________________________________________.
□ Ти промовчиш.
□ Ти назвеш однокласника, на якого всі можуть подумати.
□ Ти скажеш, що це ти зламав вказівку і що виправиш ситуацію.
□ ________________________________________________________________
_________________________________________________________________.
□ Ти в думках побажаєш їй теж боляче вдаритися.
□ Ти їй пробачиш, не бажаючи поганого.
□ Скажеш вчителеві.
□ Запропонуєш хлопцю вибачитися.
□ Поясниш хлопцю, що так робити не можна.
□ Скажеш хлопцеві, що так їй і треба.
Чи варто бути правдивим |
Зроби правильний вибір
□ доброзичливість; □ відкритість;
□ щирість; □ гнів;
□ пасивність; □ байдужість;
□ сварка; □ грубість;
□_____________________; □ _______________________.
□ її усі люблять і поважають;
□ робити погані справи стає звичкою;
□ відчуває справжнє щастя;
□ перестає відрізняти добро і зло;
□ ______________________________________.
□ людина говорить правду, коли їй вигідно;
□ людина говорить правду аби нашкодити іншому;
□ людина говорить правду, намагаючись діяти на благо інших;
□ ______________________________________.
□ нечиста; □ чиста;
□_____________________.
5.Ти завжди кажеш правду?
□ так; □ ні;
□ частіше так; □ частіше ні;
□_____________________.
6. Синонімами до слова правдивий є
□ розумний; □ справедливий;
□ чесний; □ уважний;
□ доброзичливий; □ люб’язний.
Чи варто бути правдивим |
Аналіз життєвих ситуацій (поведінковий тренінг)
Ситуація |
Що зробити? Напиши |
Оленка запізнилась у школу через те, що проспала. |
|
|
|
|
|
|
|
Степан не виконав домашнє завдання, але його не перевіряли. |
|
|
|
|
|
|
Чи варто бути правдивим
Склади прислів’я з двох частин. Як ти їх розумієш?
Брехливому треба не буде брехати.
Брехливий чоловік, добру пам'ять мати.
як вугіль:
Не буде слухача – хоч не спалить, то
очорнить
Геть сором’язливість і образи!
ЦІНУЙ, ЗНАЙ, ВІР!
Поради подолати сором’язливість
Совість -
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Якою я уявляю свою совість?
Сором -
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Якою я уявляю свою совість коли мені соромно?
Яких якостей треба соромитися?
__байдужість; __тактовність;
__душевність; __ хвалькуватість;
__брехливість; __ товариськість;
__грубість; __лицемірство;
__щирість; __зневага.
__безтактовність;
У яких випадках людині повинно бути соромно?
З’єднай прислів’я
Де сором загубив то де ж та чесність?
Як немає совісті краще всякого
намиста.
Совість чиста там і серце шукай.
Мої життєві правила
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Правила
ввічливого учня
(творча робота)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Батьки зобов’язані – діти зобов’язані
«Три біди є в людини – смерть, старість і погані діти», говорить народна мудрість. Доведи що ти гарний син чи дочка.
Запиши членів своєї сім’ї і розфарбуй пелюстки різними кольорами.
Дай відповіді.
_____________________________________________________________