Scratch. Лінійні алгоритми 5 клас

Про матеріал

Урок з інформатики для 5 класу на тему "Scratch. Лінійні алгоритми". В конспекті запропоновані цікаві, логічні завдання для учнів НУШ. Додані завдання для учнів з інклюзією.

Перегляд файлу

Тема: Лінійні алгоритми

Мета: закріплення понять “алгоритм”, “лінійний алгоритм”, “виконавці та їхні команди”, “блок-схема”; розпізнавання різних способів задання алгоритмів; складання учнями простих алгоритмів  у середовищі Scratch 2.

навчальна: сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки під час роботи за комп’ютером , навчити будувати лінійні алгоритмічні структури;

розвивальна: розвивати аналітичне мислення дітей та моторику рук, сприяти всебічному розвитку;

виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики.

Тип уроку: закріплення вивченого

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Привітання. (Доброго ранку. Рада бачити всіх вас сьогодні на уроці.)

Перевірка присутніх і готовності учнів до уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

– Прошу зараз обрати та натиснути реакцію (смайлик), яка найбільше підходить до вашого настрою на початку уроку. (Діти обирають смайлики) Сподіваюся, переважно гарний настрій збережеться протягом усього уроку.

  1. Актуалізація опорних знань.

– Пропоную вам розгадати ребус, щоб дізнатись тему сьогоднішнього уроку. (Розгадали. (Алгоритм))

– Чудово! На уроці поговоримо про алгоритм. Але про який вид саме? Адже їх декілька. Тому пропоную пригадати, які є види алгоритмічніх структур?  (слідування, повтореня, розгалуження).

– Сьогодні ми обговоримо поняття лінійного алгоритму, навчимося виконувати та створювати лінійні алгоритми. Навіть важко перелічити, скільки всього різного вас навчили батьки, вчителі. І зараз ми продовжуємо навчатись, і попереду у вас багато цікавого. Коли ми говоримо, що знаємо, як розв’язати задачу, або як приготувати їжу, це означає, що ми знаємо алгоритм виконання. Алгоритми використовуються в різних сферах нашого життя.

На уроці ми застосуємо знання, які Вам вже відомі для розв’язування різноманітних задач.

  1. Формування нових знань

Лінійні алгоритми

– Алгоритм, у якому команди виконуються в порядку їх запису, тобто послідовно один за одним, називається лінійним.

– Наприклад, лінійним є наступний алгоритм посадки дерева:

1)  викопати в землі ямку;

2)  опустити в ямку саджанець;

3)  засипати ямку із саджанцем землею;

4)  полити саджанець водою.

– Пропоную виконати завдання за посиланням.  Встановіть правильний порядок дій, як перейти дорогу по зебрі без світлофора.

https://learningapps.org/view1449678

(завдання для інклюзії)

Як ти думаєш, чи правильно показано на картинках послідовність дій учня вранці? Як треба розташувати картинки, щоб було правильно?

– Давайте перевіремо виконання вами цього завдання.

– Молодці! Всі прекрасно впорались із завданням.

Вправи для очей

Вправа 1 ШТОРКИ

Швидко і легко моргайте 2 хвилини. Сприяє покращенню кровообігу.

Вправа 2   ВЕЛИКІ ОЧІ

Сидимо прямо. Міцно заплющуємо очі на 5 секунд, потім широко відкриваємо їх. Повторюємо 8-10 разів. Зміцнює м’язи повік, покращує кровообіг, сприяє розслабленню м’язів очей.

Вправа 3 СТРІЛЯЄМО ОЧИМА

  • Дивимося вгору-вниз з максимальною амплітудою.
  • Креслимо коло за годинниковою стрілкою і навпаки.
  • Погляд йде по дузі — опуклій та увігнутій.

Вправа 4️ МАСАЖ

Трьома пальцями кожної руки легко натисніть на верхні повіки, через 1-2 секунди зніміть пальці з повік. Повторіть 3 рази. Покращує циркуляцію внутрішньоочної рідини.

VІ. Вироблення вмінь та навичок. Розв’язування задач                                  

Пограємо з вами у гру «Виконавець РОБОТ».

Робот – це машина, і він у всьому слухається людину, і виконує лише те, що йому говорять.

Сьогодні в ролі роботів будуть хлопчики.

Дівчата, давайте задамо їм завдання, а вони його мають виконати. Але команди нашим роботам потрібно задавати правильні і в вірній послідовності, інакше роботи не будуть їх виконувати.

Завдання 1.

Давайте попросимо роботів з'їсти цукерку, яка знаходиться у них на столі. Що вони мусять зробити спочатку?

(Далі діти повинні задавати по одній команді, а робот їх виконувати. Учитель з гумором реагує на їх невірні команди.

Наприклад, першою командою буде, скоріше всього, "візьми цукерку", потім, можливо, "з'їж її".

Учитель повинен заперечити, що обгортка, мабуть, дуже несмачна.

Значить, спочатку потрібно "розгорнути цукерку", а потім "з'їсти". Потім учитель в розгубленості стоїть з фантиком і каже, що не знає, що з ним робити.

Тоді діти повинні порадити "викинути фантик", а учитель повинен заперечити, що на підлогу кидати негарно.

Тоді команда повинна бути "викинь фантик в корзину для сміття".)

Таким чином повинні отримати послідовність команд:

        Візьми цукерку;

        Розгорни цукерку;

        З'їж цукерку;

        Викинь фантик в корзину для сміття;

        Стоп.

Останньою завжди повинна бути команда "Стоп", інакше робот захоче ще цукерку і буде їсти без кінця.

V. Фізкультхвилинка

 Із-за парт ми піднялись,

Всі добряче підтяглись,

Гарно спинки всі прогнули

І про втому геть забули.

Пальці всі в замок закрили

Й стисли їх мерщій щосили.

А тепер присіли – раз!

Фізкультпауза у нас.

Піднялись і пострибали,

Мов сніжинки покружляли.

Сіли рівно – і до праці.

Хай не стомлюються пальці.

 

VI. Формування вмінь та навичок

Повторення правил поведінки під час роботи за комп’ютером з презентації.

Практичне завдання.

– Створимо проект, де виконавець буде виконувати руханку. Спочатку розбремо разом це завдання, потім перейдемо до самостійного виконання.

 

VII. Підсумок уроку. Рефлексія

З яким видом алгоритмів сьогодні працювали?

https://wordwall.net/uk/resource/65345841/%d0%be%d1%87%d1%96%d0%ba%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d0%b2%d1%96%d0%b4-%d1%83%d1%80%d0%be%d0%ba%d1%83

VIІI. Домашнє завдання

Домашнє завдання. Човняру потрібно перевезти в човні через річку вовка, козу і капусту. У човні, крім човняра, вміщується або тільки вовк, або тільки коза, або тільки капуста. На березі не можна залишати козу з вовком або козу з капустою. Складіть блок-схему перевезення або опиши словами послідовність дій.

  1. Взяти козу і перевезти на той берег (вовк і капуста залишаться)
  2. Повернутись назад самому
  3. Взяти вовка і перевезти
  4. Взяти козу та повернутись назад
  5. Взяти капусту і перевезти
  6. Повернутись назад самому
  7. Взяти козу і перевезти

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
28 грудня 2023
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку