Клас: 3
Тема: У середовищі текстового редактора.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Завдання уроку:
Обладнання та наочність: інтерактивна дошка, персональні комп’ютери, навчальна презентація, картки, підручник «Я досліджую світ» (Гільберг, Тарнавська, Грубіян, Павич, 3 клас, І частина).
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бліц-опитування
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Учитель. Ви вже вмієте вводити текст з клавіатури, але це текст одного кольору, а літери однакового розміру. Проте інколи для виділення основної думки тексту потрібно, наприклад, змінити колір чи розмір певних слів, зробити їх похилими або напівжирними. На цьому уроці ви дізнаєтеся як виконувати ці та інші дії над текстом, дізнаєтеся, що таке «форматування» та «редагування» та навчитеся форматувати текст.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
С. 109-112
Окрему частину текстового документа називають фрагментом. Фрагментом тексту може бути слово, рядок, абзац, довільна частина тексту.
Виділити текст можна за допомогою протягування миші. Виділений фрагмент фарбується кольором — як правило, синім. Для того щоб зняти виділення, достатньо клацнути за межами виділеного фрагмента.
Частину тексту можна виділити за допомогою миші. Для скасування виділення достатньо клацнути лівою клавішею миші в тексті.
Процес зміни зовнішнього вигляду тексту називають форматуванням.
Під час форматування об’єктів відбувається зміна властивостей цих об’єктів.
Форматування об’єктів текстового документа виконують за допомогою спеціальних команд контекстного меню; кнопок стрічки Основне.
Форматування виконується над виділеними об’єктами текстового документа.
Щоб здійснити форматування символів, слід виконати такий алгоритм:
Алгоритм форматування символів застосовується до кожного символу з виділеного фрагмента тексту.
Для змінення зовнішнього вигляду тексту:
Редагування – внесення змін у текст: виправлення помилок, видалення, переміщення, копіювання, вставляння фрагментів тексту та інших об'єктів.
ІV. Фізкультхвилинка
V. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Гра «Світофор»
Учні отримують картки червоного і зеленого кольорів. Вчитель по черзі показує по одному малюнку та коментує його. Якщо учні погоджуються з названим правилом, то піднімають зелену картку, якщо не погоджуються – червону.
|
|
|
|
Учитель. Під час роботи за комп’ютером необхідно виконати наступні дії:
Завдання для учнів
Не відформатований текст |
Відформатований текст |
Як Сергійко навчився жаліти Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі. Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала: – Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі. Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала: – Що ти кинув у воду? Сергійко ще більше здивувався. – Невже ти не бачиш? Я кинув камінець. Дівчинка сказала: – Я нічого не бачу, бо я сліпа. Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку. Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить? Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно. Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?! Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.
|
Як Сергійко навчився жаліти Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі. Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала: – Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі. Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала: – Що ти кинув у воду? Сергійко ще більше здивувався. – Невже ти не бачиш? Я кинув камінець. Дівчинка сказала: – Я нічого не бачу, бо я сліпа. Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився на дівчинку. Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить? Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно. Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона, бідна, живе в отакій темряві?! Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її. |
Учні виконують вправи, які показано на малюнках.
|
|
|
VІ. Підсумки уроку
Учням потрібно доповнити малюнок діями, які відносять до зміни зовнішнього вигляду тексту.
Відповідь: накреслення, шрифт тексту, розмір, колір, розташування.
1