SCRUM технології в роботі вчителя

Про матеріал
Мета статті – розкрити можливості використання Scrum-технологій. Технологія SCRUM у бізнесі і напрямок в освіті eduSCRUM, який я вивчаю і використовую на практиці, – дає позитивні результати та відгуки у роботі з командами здобувачів освіти. SCRUM– пошук спільних цінностей і інтересу, усвідомлення спільних очікувань і очікувань кожного, залученість і вміння домовлятись.
Перегляд файлу

Зміст

Що таке "eduScrum"

Навіщо потрібен eduScrum

Як застосовувати eduScrum

Як реалізувати eduScrum в освіті?

У навчальному процесі традиційним мотиватором і мірилом успішності є бали.

Роль та обов'язки вчителя на уроці.

Хто такий SCRUM-майстер в учнівському колективі?

Обов'язки SCRUM-майстра

Складові eduScrum. Спринт.

Що таке eduScrum-дошка і як її використовувати?

Ретроспектива (огляд) спринту

Використані джерела:


Що таке "eduScrum"

SCRUM - це метод керування проектами.

SCRUMпошук спільних цінностей і інтересу, усвідомлення спільних очікувань і очікувань кожного, залученість і вміння домовлятися.

Технологія SCRUM ґрунтується на Agile-маніфесті (2001) або маніфесті гнучкої роботи, який містить чотири принципових підходи:

 


  • Люди та співпраця важливіші за процеси та інструменти
  • Працюючий продукт важливіший за вичерпну документацію
  • Співпраця із замовником важливіша за обговорення умов контракту
  • Готовність до змін важливіша за дотримання плану

Учитель - мотиватор до пізнання

Компетенції важливіші ніж теоретичні знання

 

Колаборація (співпраця) важливіша ніж внутрішні правила порядку

Компетентність отримання нових навичок (компетентностей)


 

eduScrum - це сучасний метод активного, спільного навчання. Мотивує дітей до самостійної діяльності, заохочує зацікавленість до роботи, вчить їх самостійно контролювати себе і результат роботи.

eduScrum використовується і як педагогічна технологія, тобто спосіб організовувати навчальний процес в школі і проводити додаткові заняття.

eduScrum - це дотримання цінностей і принципів структури Scrum для освітнього процесу.

 

Навіщо потрібен eduScrum

Школа, орієнтована на держзамовлення, не завжди може підготувати до викликів дорослого життя.

Всі давно зрозуміли, що ефективно засвоюються тільки знання і навички, затребувані сучасним світом. Для цього педагогів і батьків не можна відокремлювати один від одного і від дитини.

На відміну від традиційної моделі навчання, Scrum-процеси формують в учнів безліч особистісних якостей, важливих в сучасному світі (наприклад, самостійність, відповідальність, націленість на результат і т.д.)

Як застосовувати eduScrum

Вивчайте SCRUM. Створіть планування. Виділіть ролі scrum-майстра і власника продукту. Працюйте ітеративно.  Взаємодійте в команді.


Як реалізувати eduScrum в освіті?

Головне в eduScrum - це самостійне або спільне засвоєння нового: «вивчайте себе, покращуйте взаємодію з оточуючими». Такий підхід дає учням більше відповідальності, заряджає їх енергією.

Їм цікаво, вони активно включаються в процес вирішення завдань, що призводить до підвищення результатів з більш короткими циклами. А це сприяє зростанню впевненості в собі і оточуючих. Учням надається свобода самостійно формувати освітній процес у визначених межах і цілях.

У навчальному процесі традиційним мотиватором і мірилом успішності є бали.

Використовуючи SCRUM  в освітньому процесі, шкільні бали оцінювання можна трансформувати іншими шкалами і нагородами.

Така система заохочень дозволяє вийти за рамки шкільних балів оцінювання. Доречно робити це при засвоєнні знань. Для кращої мотивації учні отримують:

  • Бали зусиль: це винагорода, яка вимірює зусилля (наприклад, допомога іншому учню), а не результат.
  • Бали академічних досягнень: учні також отримують бали за виконання певних завдань. Чим краще вони це зроблять, тим більше балів зароблять;
  • Бали заохочення: це оцінює поведінку, яку вчителі хочуть позитивно виділити. Наприклад, командна робота і спілкування.

Корисними будуть і додаткові стимули, які безпосередньо не пов'язані з процесом навчання, але сприяють співпраці колективу і всієї групи. Якщо всі члени команди досягають мети спринту, учнів запрошують на незвичайну вечерю, екскурсію або просто організовують вечір кіно і піци.

Роль та обов'язки вчителя на уроці.

eduScrum передбачає, що вчитель грає роль не тільки менеджера освітнього процесу, а й ролі власника продукту (або замовника). Учні діляться на команди. У кожній команді один з учнів грає роль скрам-майстра (може бути і вчитель), який підбирається на початку кожного окремого спринту (наприклад, заняття). Обов’язки вчителя:

  • формує команди учнів
  • складає план — маршрутний лист для вивчення теми;
  • продумує порядок контролю якості отриманих результатів;
  • консультує учнів за їхніми запитами;
  • стежить за виконанням поставлених завдань і їх якістю.

Педагог повинен створювати можливості для надання дітям інформації в різних форматах - від звичайних уроків до приватного консультування. Можливо, учні придумають позакласний проект, і його можна буде вписати в чинну навчальну програму.

eduScrum  - це система навчання, у якій відповідальність за навчальний процес переходить від вчителя до учнів.

Самоорганізовані учнівські колективи вибирають, як виконувати свою роботу, а не виконувати вказівки вчителя, як в класичному варіанті. Кожен учень має особистісні навички і якості, які можуть стати в нагоді для спільної справи. Колектив відповідає за власний результат, який дозволяє його членам реалізувати весь свій потенціал, проявивши себе. Через SCRUM-майстрів команда також має можливість звернутися до викладача або інших команд за порадами або ідеями, що призводить до швидкого розвитку комунікативної компетентності.

Вчитель   не просто подає інформацію, а спонукає шукати відповідь на певні запитання самостійно. Роль вчителя на уроці – спостерігати, координувати процес, щоб він пройшов так, як заплановано. Тобто, учитель забезпечує успішну групову комунікацію.

Індивідуальна робота вбудовується в структуру уроку. Урок завжди починається з самостійного ознайомлення з поданим матеріалом. Це дозволяє зробити урок більш продуктивними, адже учні чітко розуміють, де їм потрібна допомога викладача.

Команда не повинна бути надто великою, щоб нею можна було керувати, але і не надто малою, щоб опрацювати величезну кількість матеріалу. Закордонна практика показує, що зручно будувати команди з 3-5 учнів. Якщо менше учнів кількість взаємодії між ними значно скорочується. Якщо команда включає шість і більше членів, це вимагатиме занадто великої координації.

Хто такий SCRUM-майстер в учнівському колективі?

Це лідер, який допомагає іншим вибудовувати роботу оптимальним чином, відстежуючи рух до спільної мети, але він не керує колективом. Обирається командою разом.

SCRUM-майстер – особа, яка відповідає за процес, ставить кожному учаснику команди три запитання:

1. Що ви робили вчора (попереднього разу), щоб допомогти команді успішно завершити спринт?

2. Що ви робитимете сьогодні, щоб сприяти гарному результату команди?

3. Які перешкоди стоять на вашому шляху?

Звісно, це питання для команди дорослих мотивованих працівників, але щось схоже має відбуватися і на учнівських нарадах (stand-up зустрічах)

 

Обов'язки SCRUM-майстра

  • планує спринт;
  • відзначає рух справ на дошці завдань;
  • координує виконання завдань усіма членами групи;
  • формулює освітній запит (при необхідності).

Складові eduScrum. Спринт.

  1. Беклог (Backlog) — це перелік задач, для виконання командою. Під час зустрічі під назвою “планування спринту” команда визначає цілі спринту та які задачі з беклогу треба виконати, щоб успішно завершити спринт – досягнути поставлених цілей.

Учитель ретельно опрацьовує весь хід вивчення матеріалу, розробляє цілі учнівських команд, артефакти до уроку (роздаткові матеріали). Для підвищення інтересу підбираються міждисциплінарні завдання з прикладними додатками.

  1. Основний елемент eduScrum – спринт. Спринт триває від 1 тижня до 4 (в залежності від обраної теми). Спринт може включати в себе серію уроків на одну тему, великий проект, один твір, розділ науки і т.д. Спринт, як правило – це одна тема, що закінчується контрольною роботою.

SCRUM спринт — це регулярний, повторюваний робочий цикл. Заплануйте свій спринт. Ітерації є обмеженими за часом. Ви можете вибрати тривалість, яка вам підходить, але вони завжди менше одного місяця. Під час планування спринту команда вирішує, які завдання включити в цей спринт, і хто за них відповідатиме.

eduScrum передбачає, що під час роботи виникнуть труднощі та непередбачувані ситуації. Саме тому кожен етап закінчується ретроспективою, яка дозволяє проаналізувати роботу, виявити проблеми та шляхи їх вирішення, недосконалості процесів та способи їх оптимізації, зрештою, врахувати та застосувати отриманий досвід при плануванні наступного спринта.

Спринт складається з:

  1. Планування (включає в себе формування команд і у який спосіб буде організована робота з виконання навчальних цілей);
  2. Збори на ходу або стендап-збори на початку кожного уроку;
  3. Виконання завдань окремими членами команди під час спринту. Команди самостійно визначають, що саме і яким чином вони будуть робити протягом певного часового проміжку;
  4. Огляд спринту. На цьому етапі відбувається презентація результатів роботи;
  5. Оцінка роботи як учнів, так і викладачів і визначення напрямків для вдосконалення. Підведення підсумків. Учні порівнюють зі зразком не тільки свою роботу, а й результати однокласників. Це потужний інструмент для надання зворотного зв'язку та заохочення співпраці.
  6. Ретроспективи спринту 

Урок закінчується переліком додаткових матеріалів для більш глибокого вивчення теми.

Під час спринту склад команд і обсяг завдання залишаються незмінними, а очікувану якість роботи можна уточнити в діалозі між власником продукту (викладачем) і командами.

Цінність спринтів полягає в тому, що в них беруть участь всі учні незалежно від їх успішності в школі. Також в кілька разів скорочується час виявлення прогалин у знаннях учнів .

Публічні демонстрації результатів роботи повинні проводитися в кінці кожного етапу. Це дає дітям цінні відгуки про ефективність і актуальність їх роботи, особливо якщо вони бачать результати роботи інших команд.

Що таке eduScrum-дошка і як її використовувати?

SCRUM-дошка – огляд всіх завдань, які необхідно виконати для досягнення мети, поставленої замовником перед початком роботи.

eduScrum – дошка, що складається із двох частин. Перша, ліва, частина дошки належить вчителю. Друга, права, - це частина команди.

У колонці  лівої частини дошки, учитель ставить завдання, що треба конкретно організувати, зробити, вивчити тощо, а також  прописує однозначні вимоги до завдання, критерії (умови, коли завдання вважатиметься виконаним).


Переходимо у праву, учнівську частину. Команди вишиковують свої завдання  вже у своїй частині від найважливішого до найменш важливого. Зразу ж розподілили ролі, якщо це проект чи творче завдання (і кожен виконує щось своє,  краще за бажанням) та підписали на стікерах ім'я того, хто виконує це завдання.

 

Тепер обговорюємо, що будемо робити сьогодні. Це колонка To-Do (виконати). Спланували. Почали виконувати. На наступний Stand-Up (збори перед уроком)  обговорюємо всередині групи (керує вчитель чи SCRUM-майстер) хто, що виконав:

               * Що ти Оленко зробила?    ----- Я хворіла і не виконала завдання (Ага, значить завдання Оленки лишається у колонці To-Do (виконати), воно ще не виконане).

                * Що ти Миколо зробив? ----- Я виконав частково це завдання, залишилося те і те... (Тобто завдання знаходиться у виконанні, переносимо його у колонку In-Progress (Busy) (виконується).

     Якщо Петро нічого не робить, то стікер із його ім'ям залишається у колонці To-Do (виконати).

     Якщо Максим ще доучує вірш, довиконує завдання - його стікер у In-Progress (виконується).

        Учні можуть зробити взаємоперевірку у групі. Якщо вся група виконала завдання - стікер переносимо у колонку Done (виконано). 

 

docx
Додано
21 січня 2023
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку