Семестрова контрольна робота
з української мови ( 11 клас)
1. Прочитайте рядки.
Ніч підняла завісу —
біла симфонія снігу
пливла над щоглами лісу.
В уривку НЕМАЄ А персоніфікації Б метафори В метонімії Г епітета
2. Установіть відповідність.
Фрагмент художнього тексту |
Троп |
1 на нашій — не своїй землі 2 річка синіє, зітхає, сміється 3 самотність — як обірвана струна 4 пролісків перших блакитні отари |
А метафора Б метонімія В оксиморон Г порівняння Д персоніфікація |
3. Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
__________ Чарльза Дарвіна, головною рушійною силою еволюції є __________ добір.
А По теорії, природній Б За теорією, природний
В Згідно теорії, природний ГУ відповідності до теорії, природній
Д Відповідно теорії, природній
4. Помилку у творенні присвійного прикметника допущено у варіаті А Миколин Б Микитин В Назарин Г Олексин
5. Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників варіанту
А суворий, огидний, волелюбний Б ефективний, молодий, рідний В жвавий, гарячий, здоровенний Г доречний, щирий, каштановий
6. Позначте рядок, у якому всі слова належать до дієслів:
А крикніть, кричиш, крикливий, покрикувати; Б переходячи, переходив би, перехідний, переходьте; В перемігши, перемогти, переможний, переможено; Г учити, навчивши, учeний, учіться; Д запечений, запік би, запікаючи, запікся.
7.Помилку допущено в узгодженні числівника з іменником у варіанті А троє дівчат Б четверо воріт В п’ятеро поросят Г шестеро директорів
8.Правильною є відмінкова форма числівника в рядку А сімомстам сорока шістьом Б (на) п’ятьохстах двадцяти семи В восьмистами дев’яноста двома Г сьомастами п’ятдесятьма сьома
9.. Помилку допущено у варіанті
А п’яте березня Б дев’яте люте В сьоме квітня Г восьме січня
10. Установіть відповідність
Форма дієслова |
Приклад |
1 інфінітив 2 дієприслівник 3 дієприкметник 4 безособова форма |
А знежирений Б занедбавши В завойовують Г збожеволіти Д мрячить |
11. Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.
Керівника туристичного гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися …
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
А Пономаренко, місяці, навчилась, по зірках Б Пономаренка, місяця, навчилась, за зірками ВПономаренка, місяці, навчились, по зіркам ГПономаренко, місяця, навчились, за зірками ДПономаренка, місяця, навчились, по зіркам
12. Синтаксичне керування порушено в словосполученні
А сповнений оптимізму
Б ігнорувати проханням
В знехтувати допомогу
Г чекати близько року
13. Синтаксичну помилку допущено в реченні
А Друзі виїхали на Київ по обіді.
Б Речі були розкидані по всій кімнаті.
В В армії ніхто не буде гладити тебе по голівці.
Г У таборі діляться досвідом по роботі з хворими.
14. Зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні
А Увечері брат був засмученим.
Б Учора ми були дуже схвильовані
В Котляревський був заможний.
Г Історія є вчителька життя.
15. Зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні
А Син з дочкою навчається в художній школі.
Б Батько із сином іноді разом ходять на футбол.
В Підмет з присудком становлять граматичну основу.
Г Сусід з донькою щодня ходить у центральний парк.
16. Редагування потребує речення
А Навесні озеро наповнюється водою дуже швидко.
Б Нашими учнями складаються іспити на високому рівні.
В Земля вкривається зеленню під дією рясних дощів.
Г Душа переповнюється теплом від дитячого сміху.
17. Установіть відповідність між типом помилок та прикладом
1 Лексична А На острові Яві
2 Синтаксична Б Високий ґатунок
3 Морфологічна В Пам’ятний сувенір
4 Орфографічна Г Вийняток з правила
Д Чотири баскетболіста
18.
Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
Тип односкладного речення
1означено-особове 2неозначено-особове
3безособове 4називне
Приклад речення
АНе докоряй ніколи і нікому.
БНіхто не винен у твоїх образах.
ВЛиш посміються із такої примхи.
ГНе варто звинувачувать когось.
ДПорада доброї і мудрої людини
19.
Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)
АУ наш час екологія це розгалужена система наук.
БКозак як мала дитина.
ВПрирода ось законодавець смаку краси і досконалості.
ГВода добрий друг і помічник людини.
ДБаобаб дуже високе дерево
20.
Редагування потребує речення
АЛюдство неабияк переймається станом навколишнього середовища.
БАвтомобілі й теплові електростанції дуже забруднюють атмосферу.
ВЯкість питної води залежить від умов очищення та транспортування.
ГГромадські організації часто проводять моніторинг стану природи.
ДУ більшості держав світу уряди піклуються й охороняють довкілля
21. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Речення
1Знов (1)зозулі голос
2чути (2)в лісі,
3Ластівки (3)гніздечко звили в стрісі.
4А вівчар жене отару плаєм, Тьохнув пісню (4)соловей за гаєм.
Член речення
Априсудок Бпідмет Возначення Гдодаток Добставина
22. Граматичний зв\'язок між підметом і присудком порушено в реченні
АБільшість учасників конференції прибули пізніше.БВасиль з Іваном рано-вранці поїхали на косовицю.
ВНа галявині росло дванадцять молодих берізок. ГООН ухвалила важливе рішення щодо миротворчого контингенту.
23. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ
Амолдавські вітри
Бкожний видавався
Вхвиля тривання
Гне/потрібне пір’я
24. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:
АКнига – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.
БЯ люблю очима тишу цілувати.
ВТам будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.
ГМені осіння ніч короткою здається.
ДЗоря на небі рожева вже почала займатись.
25.
З'ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово).
Ніколи не треба забувати про своє призначення й (1)завжди пам'ятати, що (2)митці покликані народом для того, аби показувати (3)світові насамперед, що життя (4)прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.
1завжди 2митці 3світові 4прекрасне
Аобставина Бпідмет
Вдодаток Гіменна частина присудка Дозначення
26. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.
Складений іменний присудок ужито в реченні
Апершому Бчетвертому Вп\'ятому Гшостому
27. Зроьіть синтаксичний розбір речень, морфологічний розбір 1 прикметника
Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.
Щоб запашні паляниці потрапили до нас на стіл, спочатку висівають зерно в родючий ґрунт,
28. Напишіть есе « Що потрібно робити,щоб здійснилася мрія»