Семестрова контрольна робота

Про матеріал
Семестрова контрольна робота для 8 класу з української мови. Підсумок 1-го семестру. Містить 19 завдань одне з них нисання тексту
Перегляд файлу

Контрольна тестова робота

За І семестр

Синтаксис. Пунктуація. Просте речення.  Двоскладне речення Виконайте тести ( по 0, 5 бала).

 

  1.  Головний член речення , що означає предмет, особу чи явище, якому приписується якась дія, стан чи ознака, називається:

А. Підметом.

Б. Означенням.

В. Додатком.

Г. Присудком.

 

  1. Складений іменний присудок є в реченні:          

А. Матері забуть не в силі.

Б. Увечері люди почали сходитись.

В. Я – долонька рідної ріллі.

Г . Ми протирали штани на шкільній парті.

 

  1. Складений дієслівний присудок є в реченні:

А. Ми чисті перед совістю, нащадками, планетою.

Б. Тільки людина може здійснити неможливе.

В. А я таки мережить буду тихенько білії листи.

Г. Стояла я і слухала весну.

 

  1. Тире пропущено між підметом і присудком у реченні:

А. Ранок наступного дня сповитий шовками небесної блакиті.

Б. Не будь тією людиною, що догори щетиною.

В. Поезія дух народу, сила його і слава..

Г. Красне слово є золотий ключ.

 

  1. Позначте речення, в якому допущено помилку при узгодженні присудка з підметом:          

А. Професор Ніна Іванівна прочитала лекцію.

Б. До початку фільму лишалося десять хвилин.

В. Біля школи росло  багато дерев.

Г. У відповідь надійшли сотня листів.

 

  1. Позначте речення, яке є поширеним:         

А. Ми з тобою будемо радіти.

Б. Розповідь була цікавою.

В. Злодії накивали п’ятами.

Г. Зірки не гаснуть довго.

 

  1. У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки:        

А. Він рідний нашим городам і селам.

Б. Гордої вдачі, кришталевої чистоти людина.

В. Поезія  це діло совісне, не грайся нею безпричинно.

Г. Перший обов’язок козака триматися товариства.  

 

  1. Складеним дієслівним називають присудок, який складається:         

А. З іменника та дієслова-зв’язки.

Б. З прикметника та дієслова-зв’язки.

В. Із займенника та дієслова-зв’язки.

Г. Із двох дієслів: неозначеної форми та змінюваного допоміжного дієслова.

 

  1. Порівняльний зворот є в реченні (розділові знаки пропущено).        

А. Це було на острові Цейлоні де цвітуть веселкою гаї.

Б. Читання книги це ніби розмова з найкращими людьми минулих віків.

В. Пахне хлібом і землею вогкий вітер-срібнокрил.

Г. Тиша тремтить як росинка.

 

  1. Позначте речення з прикладкою:        

А. Миколка спав без задніх ніг.

Б. Повітря було наскрізь сухе.

В. Співачка-легенда починає свій виступ..

Г. Осіннє сонце сипало промінням.

 

  1. Укажіть речення, у якому вжито непрямий додаток

 А. Жінка стала одбирати книжки. (А. Головко)

Б. Всіх владарка-ніч покорила. (Леся Українка)

В. Більш за все чомусь любив я моркву. (О. Довженко)

Г. Вкрилась темна земля зіллям-рястом дрібним; все кориться мені, мов цариці. (Леся Українка)

 

  1. Просте речення — це:

А. речення з кількома граматичними основами

Б. речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються сурядними сполучниками

В. граматично організована одиниця мови, яка має одну граматичну основу

Г. речення, у якому кілька граматичних основ поєднуються підрядним зв’язком

 

  1. Додатком називають:

А. Другорядний член речення, який називає ознаку предмета й залежить від члена речення, вираженого іменником.

Б. Другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків.

В. Другорядний член речення, який означає обставини дії чи стану.

Г. Головний член двоскладного речення, що означає дію, стан або ознаку підмета і граматично підпорядкований йому.

 

  1. Укажіть речення, у якому прикладка з означуваним словом пишеться через дефіс (розділові знаки пропущено).

А. Не той тепер Миргород, Хорол річка не та. (П. Тичина)

Б. За яскраве забарвлення дали омелюхам ще одну назву красавки. (А. Волкова)

В. Дрозди чикотні з діловитим азартом дзьобали ягоди. (О. Копиленко)

Г. Князь Кий скликав усіх мужів на раду. (А. Кащенко)

  1.     Визначте види обставин за значенням:

1. Не повертався протягом трьох років.

А. Час

2. Гукнув двічі.

Б. Спосіб дії

3. Писав попри заборону.

В.Умова

4. Концерт відбудеться за  наявності глядачів.

Г. Допуст

5. Сидів навпочіпки.

Д. Міра і ступінь

 

  1.     Виконайте синтаксичний розбір речення:

На щастя, життя без несподіванок не обходиться.

(Речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене вставним словом на щастя, що називає радість).

 

  1.     Напишіть міні-твір: 6-8 речень: «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь»

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
3 грудня 2022
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку