Семестрова контрольна робота. 5 клас. Усна народна творчість та літературні казки. І СЕМЕСТР

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота за матеріалом, вивченим протягом І семестру. 5 клас НУШ. Тема "Усна народна творчість та літературні казки" Семестрова контрольна робота розрахована на один варіант, у якому 26 завдань: 1-22 - одна правильна відповідь, 23,24 - відповідність, 25 - хронологічна послідовність, 26 - пропущені слова.
Перегляд файлу

______________________       ____________________________________________________________                                    5-В

                   (Дата)                                               (Прізвище, ім’я учня/учениці)

 

СЕМЕСТРОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ ТА ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ

 

  1. Приказкою є речення …

А) Свій край – як рай, а чужина – домовина.

Б) Бачили очі, що вибирали.

В) Скажи мені, хто твій друг і я скажу, хто ти.

Г) Плачем горя не зміниш і в сльозах не втопиш.

 

  1. Коли полум’я згасло, усі побачили … («Неопалима купина»)

А) від куща залишився попіл;

Б) кущ зник із пагорба;

В) на кущі з’явилися нові квіти;

Г) кущ залишився неушкодженим.

 

  1. Народний твір «Про Зоряний Віз» є зразком …

А) легенди;              Б) міфу;                    В) переказу;                 Г) казки.

 

  1. Епітет використано в рядку …

А) Мавка підбігла до козеняти, швиденько перев’язала йому ніжку й, підтримуючи збоку, повела його до кущів.

Б) Усі мешканці лісу заворушилися.

В) Під старим, спорохнявілим дубом її спіткав Лісовик.

Г) Хто тікав з поля, хто ховався в нору, хто шукав схови в дуплах або ж біг до очерету…

 

  1. Оберіть правильну послідовність істот, з якими пес хотів потоваришувати. («Чому пес живе коло людини?»)

А) лев, вовк, людина, ведмідь;

Б) вовк, ведмідь, лев, людина;

В) вовк, лев, людина, ведмідь;

Г) ведмідь, лев, людина, вовк.

 

  1. Народну прикмету передає прислів’я …

А) Чужі гроші не гріють.

Б) Як жнуть укупі, то не болить у пупі.

В) Не той урожай, що на полі, а той, що в коморі.

Г) Багато зірок – на погоду, нема зірок – буде дощ.

 

  1. На скількох мовах уміли говорити запорожці? («Про запорожців»)

А) 20;                      Б) 10;                     В) 15:                       Г) 5.

 

 

  1. Лоскотон «ходив по всій країні і носив з собою сміх» у … («Цар Плаксій та Лоскотон»)

А) кишені;              Б) гаманці;                В) розмальованій торбині;         Г) долонях.

 

  1. Озеро Синевир згадано у легенді …

А) «Як виникли Карпати»;                                 Б) «Берегиня»;

В) «Неопалима купина»;                                       Г) «Чому пес живе коло людини?»

 

  1.  Маруся відволікла нацькованих на неї собак, випутивши … («Мудра дівчина»)

А) горобця;                   Б) зайця;                     В) лоша;                   Г) цапа.

 

  1.  Порівняння використано у вислові …

А) Не носися з вогнем, бо сам спечешся.

Б) Дай свині роги – людей поколе.

В) Сліпій курці все просо на думці.

Г) Зимнє тепло – як мачушине добро.

 

  1.  Поетичний твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу, називають …

А) загадкою;               Б) акровіршем;             В) прислів’ям;        Г) приказкою.

 

  1.  Для голосування за царя звірів використали … («Цар Лев»)

А) ягоди та гриби;                                              Б) ліщину та жолуді:

В) горіхи та шишки;                                          Г) насіння та яблука.

 

  1.  Прочитайте рядки.

 

  1. К н я з і в н а
  2. (входить)
  3. Мамо! Тато! Не журіться …
  4. Ви навколо подивіться …

 

Ремарку позначено цифрою …

А) 1;                          Б) 2;                            В) 3;                           Г) 4.

 

  1.  Кілька разів у казці «Летючий корабель» повторюється вислів …

А) Військо в лаву стало – як перемите!

Б) Дурень сидить на лаві та й журиться …

В) – То оце мій меч – а його голова з плеч!

Г) … я за вас усіх поїм, ще й мало буде!...

 

  1.  Братом і сестрою в акровірші Л.Глібова «Хто сестра і брат?» названі …

А) осика й сорока;                                       Б) галушка й вареник;   

В) гречка і просо;                                        Г) пташка і муха.

 

  1.  Оберіть зі списку літературну казку.

А) «Ох»;   Б) «Летючий корабель»;     В) «Фарбований лис»;  Г) «Лисиця та Рак».

 

  1.  Народними переказами є всі названі твори, ОКРІМ …

А) «Про запорожців»;                                   Б) «Прийом у запорожці»;

В) «Сила рідної землі»;                                 Г) «Як Сірко переміг татар»

 

  1.  Микита послухав … («Микита Кожум’яка»)

А) Батька;                                                             Б) дванадцятьох парубків;

В) дванадцятьох дідів;                                        В) дванадцятьох дітей.

 

20. Співзвучне закінчення рядків у вірші називається …

А) ритмом;                Б) римою;                  В) строфою;               Г) паузою.

 

  1.  Мовою автора у казці «Фарбований лис» є слова …

А) Ой Господи! Так се ти маєш бути наш добродій, наш цар…

Б) Господи! Що стало? Усі співаки одразу затихли.

В) Приступіть ближче, я маю вам щось дуже важне сказати.

Г) То вже хіба б ти перекинувсь у блоху, щоб тебе не побачили.

 

  1.  Восьма зірка із сузір’я Віз символізує … («Про Зоряний Віз») 

А) душу вдови, що хворіла;

Б) душі чоловіків, що зустрічалися дорогою;

В) душу дівчинки за її щедрість;

Г)  душу собаки, що перекинув глечика.

 

  1.  Установіть відповідність між загадкою та її відгадкою.

 

1) Мовчить, а багатьох людей навчить.                                     А) Гарбуз

2) Білий камінь у воді тоне.                                                         Б) Черепаха

3) Повна хата людей, а не знайдуть дверей.                              В) Книжка

4) Куди ходить – за собою хату водить.                                     Г) Сіль або цукор

 

  1.  Установіть відповідність між терміном та його визначенням.

 

А) Міф                                1) розповідь казкового чи фантастичного характеру про

                                           надзвичайну подію чи окремих людей;

 

Б) Легенда                        2) усне оповідання про історичні події та їхніх героїв;

 

В) Казка                           3) розповідь, яка передає уявлення наших предків про

                                          походження Всесвіту, його будову, явища природи, про

                                          богів і духів, різних фантастичних істот;

 

Г) Переказ                       4) невелика розповідь про незвичайні, вигадані, часом

                                          фантастичні події, яка закінчується щасливо.

 

 

  1.  Розташуйте наведені нижче події казки «Мавка Вербинка» у часовій послідовності.

 

А) Зустріч Лісовика з Вербинкою;

Б) Мавка Вербинка врятувала лісника;

В) Лісник відніс козеня додому;

Г) Забігло до того лісу кілька здорових сірих вовків;

Ґ) Лісник падає в яму з вовками;

Д) Хухи кличуть на допомогу;

Е) Ото веселий був бенкет у лісі тої ночі.

 

  1.  Вставте пропущені слова або словосполучення.

 

Письменники та письменниці, щоб захопити читача/читачку дією та висловлюванням, пишуть драматичні твори.

_____________________________________ - це твір, призначений для постановки на сцені.

Персонажів такого твору називаємо ________________________________.

Вони спілкуються між собою, розповідають епізоди свого життя, міркують наодинці вголос, співають, танцюють.

Драматичний твір поділяють на ______________ або ____________________. Кожна з них відбувається в іншому місці.

Різновидом драматичного твору є _______________________________. Її також створено для постановки на ____________________.

docx
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
4650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку