23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Семінар-практикум для соціальних педагогів (засідання круглого столу) СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОЇ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Про матеріал

Семінар-практикум для соціальних педагогів

(засідання круглого столу)

СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОЇ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

(в системі взаємодії «педагоги - батьки»).

Мета: створення ефективної системи взаємодії вчителів і батьків

Завдання:

• визначення умов продуктивної взаємодії Педагога і Сім'ї;

• удосконалення умінь конструктивно вирішувати неминучі конфлікти, освоювати найбільш індивідуально значущі і цінні методи пізнання, спілкування, розуміння себе та інших;

• розгляд психологічних критеріїв ефективного навчання і розвитку школярів;

• розробка і впровадження певних заходів, форм і методів роботи, які розглядаються як умови успішної взаємодії Батьків і Педагога;

• приведення цих створюваних умов в деяку систему постійної роботи, що дає максимальний результат.

Перегляд файлу

Семінар-практикум для соціальних педагогів

 (засідання круглого столу)

СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОЇ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ  ВЗАЄМОДІЇ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

                          (в системі взаємодії «педагоги - батьки»).

Мета: створення ефективної системи взаємодії вчителів і батьків

Завдання:

• визначення умов продуктивної взаємодії Педагога і Сім'ї;

• удосконалення умінь конструктивно вирішувати неминучі конфлікти, освоювати найбільш індивідуально значущі і цінні методи пізнання, спілкування, розуміння себе та інших;

• розгляд психологічних критеріїв ефективного навчання і розвитку школярів;

• розробка і впровадження певних заходів, форм і методів роботи, які розглядаються як умови успішної взаємодії Батьків і Педагога;

• приведення цих створюваних умов в деяку систему постійної роботи, що дає максимальний результат.

                                                      Хід заняття

І. Організаційно-мотиваційний етап

На початку семінару кожний учасник підходить до дерева з яблуками на якому є певні слова, а саме:

  1. Кожен день моє життя поліпшується в усіх відношеннях.
  2. Всі сили природи і Всесвіту об'єднуються, щоб виконати мої побажання.
  3. Кожен вдих, який я роблю, наповнює моє тіло здоров'ям і красою.
  4. Успіх - моя друга натура, я вибираю успішність в будь-якій діяльності.
  5. Я вдячна за все, що отримую в своєму житті, і за те, що ще отримаю.
  6. Я багата, успішна, здорова і щаслива. Ви обрані!
  7. Я відпустила багаж минулого і зосереджена тільки на сьогоденні.
  8. Я відпускаю необхідність отримувати схвалення від оточуючих, я завжди задоволена собою.
  9. Я завжди і у всьому краща. Ви обрані!
  10. Моє життя повне радості й щастя, я випромінюю радість і щастя.
  11. Я заслуговую і отримую добро від світу, і сама віддаю добро у світ.
  12. Чим більше я віддаю, тим більше я отримую. Ви обрані!
  13. Я розумію, що Всесвіт безмежний, і я відкрита для того, щоб отримувати всі блага, які мені призначені.
  14. Я люблячий і турботливий чоловік, і я оточена люблячими і турботливими людьми.
  15. Я люблю, поважаю і приймаю себе такою, яка я є.
  16. Працюйте над собою, над своїм життям, і завжди будьте щасливі! Ви обрані!

У того у кого є напис «Ви обрані» сідає за стіл з написом «Соціальні педагогі»

ІІ. Актуалізація знань, постановка цілей і завдань.

Слайд 1. (звучить пісня «Зеленіє жито зелене») Ведучий: Добрий день шановні присутні. Просимо Вас кожному узяти на нашому чарівному дереві по яблуку. Сідайте. Уважно прочитайте, і прошу у кого є напис «Ви обрані» прошу зайняти місця за нашим четвертим столом з написом «Соціальні педагоги».

Слайд 2. Хочу познайомити всіх присутніх гостей з нашими часниками круглого столу. І перших я представляю стіл «шкільний Парламент», це наші міністри шкільного самоврядування на чолі з новообраним президентом шкільної країни Мороховою Юлією.

За другим столом, представляю вам, члени Ради профілактики, а саме заступник директора з НВР Гонтар Г.П., соціальний педагог Літовченко О.П., практичний психолог Кравчук Н.В. і педагог-організатор Ватан Н.О. Також голова Ради профілактики Гикава О.Д. заступник директора з ВР і тимчасово ведуча нашого засідання.

Представляю вам третій стіл за яким присутні представники батьківського комітету школи. Представник старшої ланки і наш бібліотекар Левчук С.В., представник середньої ланки і наш логопед Гикава С.Ю., представник молодшої ланки Берлян В.О., на чолі голови батьківського комітету Галини Миколаївни. 

Слайд 3. Ми розпочинаємо засідання нашого круглого столу. І я пропоную переглянути відео Притча про каву. (перегляд відеопрезентації) 

Приходить учень до Вчителя і каже: - Учитель, я втомився, у мене таке важке життя, такі труднощі і проблеми, я весь час пливу проти течії, у мене немає більше сил... що мені робити?

Вчитель замість відповіді поставив на вогонь три однакових ємності з водою. В одну ємність кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю - насипав зерна кави. Через деякий час він вийняв з води моркву і яйце і налив в чашку кави з 3-ї ємності.

- Що змінилося? - запитав він учня.

- Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинилися у воді - відповів учень. - Ні,- сказав Учитель,

- Це лише поверхневий погляд на речі. Подивися - тверда морква, побувавши в окропі, стала м'якою і податливою. Крихке і рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, вони лише змінили свою структуру під впливом однаково несприятливих обставин - окропу.

Так і люди - сильні зовні можуть розклеїтися і стати слабаками там, де крихкі і ніжні лише затвердіють і зміцніють.

- А кава? - запитав учень. - О! Це найцікавіше! Зерна кави повністю розчинилися в новому ворожому середовищі і змінили його - перетворили окріп в чудовий ароматний напій.

Є особливі люди, які не змінюються в силу обставин - вони змінюють самі обставини і перетворюють їх на щось нове і прекрасне, отримуючи користь і знання з ситуації.

Запитання присутнім: (4 групи – шкільна Рада профілактики, учнівський  «Парламент», батьківський комітет і соціальна група).

І в мене є перше питання до групи Ради профілактики – хто  є учасниками навчально-виховного процесу? (очікувана відповідь – вчителі, учні і батьки). І друге питання для батьків – хто з них схожий на людину, яка  «не змінюється в силу обставин - змінює самі обставини і перетворює їх на щось нове і прекрасне, отримуючи користь і знання з ситуації». (психологи і соціальні педагоги).

Сайд 4. Місія соціального педагога - супроводжувати, направляти, коригувати, вдосконалювати. На даному засіданні мова піде про супроводження та вдосконалення відносин «Учень – Учитель – Батьки».

Слайд 5. Школа і сім'я - два різних соціальних інституту і за походженням, і по природі існування, і по своєму призначенню.

• Школа - громадська установа, основою якого є соціальна норма, і життєдіяльність дитини підпорядкована соціальним нормам шкільного гуртожитку. Через відношення «любов до далеких» вирішує проблеми конкретних відносин дитини з близькими (у тому числі батьками).

• Сім'я - любов: подружня, батьківська, дитяча, сімейна. Через ставлення «любов до близьких» дитина отримує потенційну здатність виходити на «любов до далеких»: через любов до мами, тата, бабусі, братів і сестер він вчиться взагалі почуттю любові, готуючись полюбити людство.

Сім'я - досить замкнуте об'єднання людей, ревно захищає свій внутрішній світ, свої таємниці і секрети, що протистоять зовнішнім впливам

Запорукою успішного навчання і виховання учнів є співпраця вчителя з батьками, адже родина впливала і продовжує значно впливати на процес розвитку особистості дитини. А отже, необхідно зробити батьків активними учасниками навчально-виховного процесу.

Слайд 6. Умови взаємодії сім'ї і школи:

• Вичерпне уявлення про функції та зміст діяльності один одного (щоб мати можливість розуміти одне одного)

• Вміння встановлювати реальні взаємні дії, віддаючи собі звіт в завданнях, засобах і кінцевому підсумковому результаті.

• Турбота про щастя дитини

Слайд 7.

Які ж фактори сприяють залученню батьків до участі в житті школи?

• Активність самої школи, використання різноманітних методів співпраці з сім'єю, добре продумана і спланована політика;

• Розуміння батьками зв'язку з успіхами дітей (активність батьків тим вище, чим більш безпосередня зв'язок їх участі в роботі школи з успішністю дитини);

• Встановлення особистих відносин між батьками і вчителями (вчителями і учнями) як основа для створення рівноправних відносин в шкільному співтоваристві;

• Створення у школі обстановки, більш спрямованої на сім'ю, з метою більшої відповідності культурним, економічним і соціальним особливостей сім'ї, які значною мірою впливають на рівень досягнень дітей у школі;

• Інформація про успіхи дітей;

• Зацікавленість вчителів в успіхах дітей;

• Позитивний клімат у школі та зусилля всієї школи (а не окремих вчителів) розвивати роботу з батьками;

Слайд 8. Принципи взаємодії школи та сім'ї:

1. Принцип згоди

• Школа - розкриває мету виховання

• Школа - повідомляє про функції школи

• Школа - наділяє сім'ю обов'язками

• Школа - відкриває психологію любові

• Сім'я - осмислює мета виховання, висловлює думку

• Сім'я - висловлює думку про продуктивності функцій

• Сім'я - погоджується створювати необхідні умови

• Сім'я - вчиться мистецтву любити дітей

Слайд 9. Принцип сполучення

• Школа - оповіщає про педагогічних вимогах

• Школа - інформує про хід розвитку дітей

• Школа - знайомить з виховними задумами

• Школа - пред'являє роботу школи

• Сім'я - підтримує вимоги школи

• Сім'я - повідомляє про проблеми сімейного виховання

• Сім'я - погоджується сприяти задумам

• Сім'я - вносить корективи у родинне виховання

Слайд 10. Принцип співпереживання

• Школа робить знаки уваги батькам

• Школа формує у дітей любов до сім'ї

• Школа знайомить з подіями школи

• Сім'я дякує і висловлює відповідну увагу

• Сім'я стверджує безумовну повагу до школи

• Сім'я виявляє інтерес до життя дітей

Слайд 11. Принцип причетності

• Школа інформує про потреби школи

• Школа запрошує обговорити проблеми

• Школа просить про забезпечення дитини

• Сім'я надає матеріальну допомогу

• Сім'я бере участь в обговоренні проблеми

• Сім'я забезпечує дитину необхідними засобами

Слайд 12 Принцип содіяності

• Школа інформує сім'ю про плани роботи

• Школа запрошує взяти участь

• Школа організовує спільну справу

• Сім'я оцінює вплив школи на дітей

• Сім'я відгукується на запрошення, бере участь

• Сім'я бере участь у спільних справах

Слайд 13. Принцип заходів.

• Основна і єдина мета альянсу - організувати виховний простір для гармонізації розвитку дітей

• Не форсувати розвиток і поглиблення відносин «родина-школа»

• Не перекладати свої обов'язки один на одного (не виходити за межі своїх виховних функцій)

• Взаємно визнавати автономію школи і сім'ї, вважаючи єдино можливим способом звернення один до одного за допомогою - прохання

• Незмінно зберігати високий етичний рівень взаємовідносин у будь-якій ситуації, при будь-яких обставинах

• Не претендувати на перевиховання батьків, приймати як даність сімейні обставини, ставлячи педагогічний акцент на ставлення до цих обставин

• Не докоряти сім'ю у присутності дитини, не засуджувати дітей у присутності батьків - завжди пам'ятати: вони люблять один одного, а значить, не руйнувати цю любов

• Апелювати до розуму дитини як суб'єкта діяльності й поведінки, не створювати на нього подвійного тиску сім'ї та школи

Слайд 14.

Практичний блок

Ще раз,добрий день шановні присутні Ми з вами переходимо до практичної частини «Взаємодії».слайд 15

Для того,щоб наша сьогоднішня зустріч пройшла  більш ефективно та плідно ми з вами повинні попрацювати у взаємодії.

1.Але спершу ми з вами познайомимося. У кожного з вас є бейджик,напишіть,будь ласка, як найкраще до Вас звертатися. Ось добре, ім’я написані, але треба якось себе презентувати. Для цього я пропоную кожному учаснику з свого імені зробити логотип. Я почну з себе «НаталЯ»: Наполеглива, Активна,Толерантна,Акуратна, Ласкава,Яяя-ось така! Тепер ваша черга.(Всі по черзі презентують себе).

Ну ось ми з Вами познайомилися,можемо працювати далі…..Але перш ніж розпочати ,ми повинні  прийняти  основні правила роботи нашої групи. Отже:

Всі погоджуються? Тоді продовжуємо.

Слайд 16. 2 Вправа «Модель сучасного учня,вчителя,батька»

В теоретичній частині ми з вами розглянули взаємодії школи та сім’ї :

  • Принцип згоди
  • Принцип сполучення
  • Принцип співпереживання
  • Принцип причетності
  • Принцип солідарності
  • Принцип заходів.

Дані принципи,на жаль, працюють не завжди. В чому причина,спробуємо з’ясувати, створивши портрет-модель сучасного «Учня-Вчителя-Батька» (Учасники роблять презентації моделей та записують основні суперечності між ними.,чим вони викликані.)

Істина, як відомо,народжується в суперечці. А народження істини в суперечці педагога  з батьком особливо важливо, адже його об’єктом стають діти. Але що робити, якщо дискусія загрожує перерости в потворну сварку з можливими неприємними наслідками? Розв’язання подібної проблеми не можна повністю покладати на одну із сторін. Тільки спільними зусиллями можна знайти вихід із ситуації.

 

Слайд 17 3.Вправа «Яблуко»

Психолог (спокійно): Сядьте зручніше, закрийте очі та уявіть на хвилинку, начебто ви – яблуко.  Стигле, соковите, красиве, ароматне, наливне яблуко,яке мальовничо висить на гілочці. Усі милуються вами, захоплюються. Раптом звідки ні візьмися підповзає до вас черв’як і каже»: Зараз я тебе їстиму!». Що б ви відповіли черв’яку?  Розкрийте очі й запишіть свою відповідь. А тепер зачитайте її і наклейте свою відповідь на стигле, соковите, красиве, ароматне, наливне яблуко.

Слайд 18 4.Стратегії

Наступне завдання, ви отримали 5 варіантів відповідей-стратегій поведінки і 5 малюнків. Який варіант відповіді відповідає зображенню. У вас одна хвилина, час пішов. (учасники аналізують до якої стратегії належить відповідь)

Приклади відповідей:

 Конкуренція: Зараз як упаду на тебе й розчавлю! «акули»- частіше використовують змагання;

Ухиляння: Геть! Подивися, яка там симпатична груша! «черепахи»

Компроміс: Ну добре, відкуси трохи, а решту залиши моїм улюбленим господарям! «лиси»

Пристосування: Така, здається, в мене доля тяжка! «ведмежата»

Співпраця: Подивися, на землю вже впали стигліші яблука. Ти їж їх. Вони дуже смачні! «сови»

Якщо ви були уважними,  то мабуть здогадалися,що ці тварини – є наглядний приклад способів виходу з конфліктної ситуації.

А тепер повернемося до вправи «Яблуко». Пригадайте Ваші відповіді-реакції. Ваша відповідь – це Ваш спосіб вирішення конфлікту.

У педагогічній практиці існує думка, що найбільш ефективними способами виходу з конфліктної ситуації є  компроміс і співробітництво. Однак будь-яка із стратегій може виявитися ефективною, оскільки у кожної є свої як позитивні, так і негативні сторони.

Примирення — мета, до якої учасники конфлікту повинні прийти самостійно.

Слайд 19. 5.Творче завдання „Вірш про себе”

Мета: розвивати позитивне ставлення до себе, почуття власної гідності.

Ресурси: бланки з незакінченими реченнями

Хід проведення:

Тренер роздає кожному учаснику  і просить зачитати „Вірш про себе”, продовжуючи перші його рядки.

Вірш про себе

Я, ніби пташка, тому що.....................................................

Я перетворююсь на тигра, коли.........................................

Я можу бути вітерцем, тому що.......................................

Я, ніби мурашка, коли...........................................................

Я склянка води.......................................................................

Я почуваю, що я шматочок таючого льоду.......................

Я – прекрасна квітка.............................................................

Я почуваю, що я скала...........................................................

Я – стежка.............................................................................

Я, ніби риба.............................................................................

Я – цікава книжка...................................................................

Я – пісенька..............................................................................

Я – миша...................................................................................

Я, ніби буква „О”...................................................................

Я – світлячок...........................................................................

Я відчуваю, що я смачний сніданок.......................................Невже це, насправді, Я!!!

А ми вже готові вислухати вірші від наших команд……

  • «Дякую, які ми різні і це чудово!»

Слайд 20.  6.Танок «Манкою»

Якщо ви вважаєте, що Ваші минулі роки не вдалися, і в них тільки темні, або в кращому випадку, сірі тони, то ви глибоко помиляєтеся. Як варіант, що б переконати вас у цьому, можна використовувати красиві цитати та вислови про життя, завдяки яким ви зможете зрозуміти, що в житті можна знайти і світлі сторони, тільки для цього потрібно щось робити , а не просто валятися на дивані і чекати від моря погоди. Це можуть підтвердити красиві слова Софі Марсо, який сказав, що буття тоді чудово, коли ти сам його створюєш.

 Отже сьогодні ми спробуємо розбавити кольори у танку. Я запрошую всіх учасників до танцю, але не звичайного, а кольорового. Всі одночасно, залишаємо свої рухи танка на склі.

Щоб не сталося у Вас поганого, головне не падати духом і не втрачати надії. Адже надія на світле майбутнє - це єдине, що буде надавати нам сили долати перешкоди і з гордо піднятою головою заходити в завтрашній день. Будь-яка людина на нашому шляху зустрічається не просто так. Один принесе радість, а інший навчить жити і загартує характер.

Слайд 21  6.Соціальний ролік «Купити тата»

Історія для натхнення

Мета: показати важливість батьківського часу для дитини та сприяти усвідомленню ролі батьківства на ціннісно-емоційному рівні.

Хід проведення Тренер розповідає історію для натхнення:

„ Якось один чоловік повернувся пізно додому з роботи, як завжди втомлений і знервований та побачив, що на порозі його чекає п’ятирічний син. Тату, можна в тебе щось спитати?Звичайно, що сталося?Тату, а яка в тебе зарплатня?Це не твоя справа! - обурився батько. - І навіщо це тобі?Будь ласка, ну скажи, скільки ти отримуєш за годину?Ну, взагалі, 500. А що?Тату, - син подивився на нього знизу вверх дуже серйозними очима. - Тату, ти можеш мені позичити 300?Ти запитував лише для того, щоб я дав тобі грошей на якусь дурну іграшку? – закричав той. - Негайно йди до себе в кімнату і лягай спати! Не можна ж бути таким егоїстом! Я працюю цілий день, страшенно втомлююсь, а ти себе так поводиш. Малюк тихо пішов до себе в кімнату і закрив за собою двері. А його батько продовжував стояти на порозі та обурюватися проханням сина:  „ Та як він сміє питати мене про зарплатню, щоб потім попросити грошей?”Згодом він заспокоївся і почав роздумувати: „Може йому й дійсно щось дуже важливе потрібно купити. Та грець з ними, з тими трьома сотнями, адже він у мене ще ні разу не просив грошей”.Коли батько зайшов у дитячу кімнату, його син уже був у ліжку. Ти не спиш, синку, - запитав батько Ні, тату, - відповів хлопчик. Я, здається, тобі дуже грубо відповів, у мене був важкий день, просто зірвався. Пробач мені. Ось тримай гроші, які ти просив. Хлопчик сів на ліжку та посміхнувся. Ой, тату, дякую! – радісно вигукнув він. Потім хлопчик заліз під подушку і дістав декілька зім’ятих банкнот. Його батько, побачивши, що в дитини вже є гроші, знову обурився. А малюк склав всі гроші разом, ретельно перерахував купюри і подивився на батька. Навіщо ти в мене просив грошей, якщо вони в тебе вже є? – пробурмотів той. Тому що в мене було недостатньо. Але тепер мені як раз вистачить, - відповів хлопчик. – Тату, тут рівно 500. Можна я куплю годину твого часу? Будь ласка, прийди завтра з роботи раніше. Я хочу, щоб ти повечеряв разом з нами”.

Слайд 22. Я дякую Вам, я впевнена що після сьогоднішньої зустрічі останні слова ніколи не промовить ваша дитина.

Ґудзик (пуговица) древній символ судьби.

Нитка символізує зв’язок між тілом і духом ,небом та землею. Розірвати нитку – втратити якусь частину. Ґудзик з ниткою – це гармонія зв’язку з родиною, навколишнім миром. 

 

1

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку