Правила роботи семінару1. Працюємо дружньо ,творчо , щиро і пунктуально.2. Думки висловлюємо активно, конкретно, швидко, при чому один говорить – всі слухають, не перебиваючи.3. Кожен учасник має право: висловлювати свою думку, задавати питання ведучому, підняти руку, якщо щось здається незрозумілим. 4. Кожен учасник має обов’язок: виконувати всі завдання семінару, працювати в команді, виконати домашнє завдання.
Сьогодні єдиного погляду на визначення поняття “дидактична гра” у педагогічній літературі не існує. Цей термін має різні тлумачення в працях окремих дослідників. Опрацювавши педагогічні джерела, я наводжу найбільш вдале, на мій погляд, тлумачення цього поняття. Дидактична гра – це індивідуальна, групова і колективна навчальна діяльність дітей, що включає в себе елемент суперництва та самодіяльність в засвоєнні знань, умінь і навичок, набуття досвіду пізнавальної діяльності і спілкування в процесі ігрового навчання. Гра – це "чарівна паличка", з допомогою якої можна навчити малюка читати, писати і, головне, мислити, винаходити, доводити. Ігрова діяльність – це невід'ємна частина життя дошкільника.
Дидактичні ігри розвивають:спостережливістьмовленнясенсорні орієнтації пам'ятьмисленняуяву Педагогічна мета дидактичних ігор полягає у сенсорному вихованні, мовленнєвому розвитку, ознайомленні дошкільників з навколишнім світом, формуванні у них елементарних математичних уявлень тощо. Дидактична гра спрямована на формування у дитини потреби в знаннях, активного інтересу до того, що може стати їх новим джерелом, удосконалення пізнавальних, умінь і навичок.
це самостійна, ініціативна діяльність дитини, спрямована на пізнання навколишньої дійсності (як прояв допитливості), й зумовлена необхідністю розв’язання пізнавальних завдань, що постають перед нею у конкретних ситуаціях. Пізнавальна активність Пізнавальний зміст навчання виявляється в його дидактичних завданнях, які педагог ставить перед дошкільниками не безпосередньо, як на занятті, а пов'язує їх з ігровими завданнями та ігровою дією. Дидактична метаприхована в ігровому завданні, стає непомітною для дитини, засвоєння пізнавального змісту відбувається не навмисне, а під час цікавих ігрових дій (приховування і пошуку, загадування і відгадування, елементів змагання у досягненні ігрового результату тощо).
Правила кожної дидактичної гри обумовленіїї змістом та ігровим задумомвони визначаютьхарактерспособи ігрових дійорганізовують і спрямовують її стосунки з іншими дітьмиспонукаютьдошкільника керувати своєю поведінкою, оскільки йому часто доводиться діяти всупереч безпосередньому імпульсу. Дотримання правил вимагає від дитинивольових зусиль, уміння взаємодіяти з іншими, переборювати негативні емоції у зв'язку з невдачами тощо. У дидактичній грі правила є критерієм правильності ігрових дій, їх оцінки.
Сюжетною канвою дидактичної гри є ігрові дії, підпорядкованих певним правилам дій. Функціонально всі види дидактичних ігор зорієнтовані на те, щоб навчати і розвивати дітей через ігровий задум. Мета дидактичних ігор - формування в дітей уміння поєднувати теоретичні знання з практичною діяльністю. Добираючи гру необхідно обов’язково поєднувати два елементи - пізнавальний та ігровий.
Ефективність дидактичної гри полягає в тому, що вона дає можливість педагогу здійснювати навчання, вправляння, розвиток розумових здібностей, формування цінних рис особистості і взаємин дітей у доступній і привабливій для них ігровій формі. Готуючись до проведення дидактичної гри, вихователь повинен підібратиїї відповідно до програмних вимог виховання і навчання дітей певної вікової групи; вивчити й осмислити гру; продумати методи і прийоми керівництва нею;визначити оптимальний час її проведення; підготувати необхідний дидактичний матеріал; збагатити дітей знаннями й уявленнями, необхідними для розв'язання ігрового завдання. Ознайомленню дітей зі змістом дидактичної гри сприяють демонстрування предметів, картинок, короткі бесіди, під час яких уточнюються їхні знання й уявлення.
При ознайомленні з новою дидактичною грою дітей середнього і старшого дошкільного віку вихователь враховує їхній досвід, актуальні для них навчально-виховні завдання. Під час підведення підсумків гри важливо, щоб вихователь правильно і справедливо оцінив дотримання дітьми встановлених правил. Керівництво вихователя самостійними дидактичними іграми залежить від освоєння дітьми їх правил, знання й усвідомлення завдань. Педагог повинен продумано добирати ігри, враховуючи зміст виховної роботи в групі на конкретний період, інтерес дошкільників до ігор, їхнє особисте прагнення до взаємодії, створювати ігровий настрій, замінювати окремі ігри новими, урізноманітнювати ігрові дії тощо
1. Гра для дитини - це радість і задоволення.2. Гра полегшує адаптаційний період.3. Гра допомагає встановити довірчі відносини з дитиною.4. Гра сприяє становленню цілеспрямованої діяльності.5. Гра - вікно у світ дорослого життя.6. Гра сприяє розвитку мови.7. Гра має значення для розумового розвитку.