Психолого-педагогічний семінар:
«Інклюзія: стан, виклики, перспективи»
(для вихователів-методистів, практичних
психологів закладів дошкільної освіти міста)
Мета семінару: ознайомити з нормативно - правовою базою, науково-методичним забезпеченням інклюзивної освіти в дошкільних закладах; презентувати інклюзивну модель розвитку, виховання, навчання дітей з особливими освітніми потребами та співпрацю учасників освітнього процесу (вихователь-асистент-психолог-логопед-батьки).
-
Реєстрація учасників семінару, вступне слово, ознайомлення з планом роботи семінару. Вітальні слова керівника.
-
Нормативно–правове забезпечення інклюзивної освіти в дошкільних закладах. (Експрес- інформація, презентація)
-
Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами в умовах дошкільного закладу. (Експрес-інформація)
-
Онлайн - ресурси для підвищення професійної майстерності працівників сфери дошкільної освіти. Навчально-методичне забезпечення дошкільної освіти. (Презентація)
-
Орієнтовні моделі організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. (Робота в групах. Всі учасники)
-
Організація роботи з батьками «особливих дітей»: підтримка, консультування, корекція (Презентація)
-
«Вільний мікрофон» - «зворотній зв'язок»
Онлайн-ресурси щодо підвищення професійної майстерності працівників сфери
дошкільної освіти
-
«Міністерство освіти і науки України http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/osvita-osib-z-osoblivimi-potrebami/
-
«Науково – методичний центр інклюзивної освіти»
Інститут після дипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченко http://nmcio.ippo.kubg.edu.ua/
-
«Інклюзивна освіта для дітей з інвалідністю в Україні»
http://education-inclusive.com/
-
Всеукраїнський фонд "Крок за кроком"
http://ussf.kiev.ua/a/FAQ.html
-
Корекційна освіта
http://doshkilla.blogspot.com/p/blog-page_9019.html
-
Міністерство освіти і науки України. Навчальні програми
http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/56/693/navchalni_programi11/
-
«Простір змін »
https://www.facebook.com/prostirzmin/
-
Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України
http: //ispukr.org.ua
Навчально-методичне забезпечення
дошкільної освіти
-
Бобренко І.В. Корекційно-розвивальна програма: Лікувальна фізкультура – К., 2016. – [електронний ресурс] – http://www.mon.gov.ua;
-
«Розвиток психомоторики та сенсорних процесів» (психосоціальний розвиток) [Електронний ресурс] / Жук
Т.Я., укл. С.В. Трикоз // Програми з корекційно- розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів
-
спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями розумового розвитку. – Режим доступу:http://mon.gov.ua
-
Програми з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями розумового розвитку «Розвиток мовлення дітей з помірною розумовою відсталістю в процесі ознайомлення з природою» / укл. Г.О.Блеч. – К., 2016. – [електронний ресурс] –http://www.mon.gov.ua
-
Реалізація оновленого змісту освіти дітей з особливими потребами: початкова ланка: навчально-методичний посібник / Н.Б. Адамюк, Л.Є. Андрусишина, О.О. Базилевська та ін.; Ін-т. спец. педагогіки; за ред. В.В. Засенка, А.А. Колупаєвої, Н.О. Макарчук, В.І. Шинкаренко. – Київ, 2014. – 336 с.
-
Скрипник Т.В. Стандарти психолого-педагогічної допомоги дітям з розладами аутичного спектра: навчально-методичний посібник/ Т.В. Скрипник. – К.: “Гнозіс”. – 2013.
-
Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом “Розквіт”/ Наук. кер та заг. ред. Т.В. Скрипник. – К., 2013. – 20с.
-
Сак Т.В., Прохоренко Л.І. «Корекція розвитку» для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку (підготовчий, 1–4 класи) [Електронний ресурс] / Т.В.Сак, Л.І.Прохоренко. // Програми з корекційно- розвиткової
роботи – (Рекомендовано МОН України, наказ № 476 від 29.04.2016 р.)
Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/11010/
-
Солодкі сни. Антистрес : класична музика зі звуками природи. – К. : Недериця С. С., 2011. – 1 опт. диск (CDDA). – (Розумна дитина)
-
Рібцун О. Г. Конструювання з паперу / Ольга Рібцун, Юлія Рібцун. – К. : Літера ЛТД. – 2011. – 32 с. Рібцун О. Г. Навчайся разом з нами робити оригамі / О. Г. Рібцун, Ю. В. Рібцун. – К. : Літера ЛТД, 2011. – 64 с. : – іл. – (Я – чарівник)
-
«Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови для глухих дітей» [Електронний ресурс] / О.Ф. Федоренко // Програма з корекційно- розвиткової роботи для підготовчих, 1-5 класів загальноосвітніх навчальних закладів зі спеціальною та інклюзивною формами навчання, навчально- реабілітаційних центрів. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (№ 476 від 29.04.2016 р.)
Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/