Семінар-тренінг «Впровадження програми виховної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»

Про матеріал

Підвищити рівень поінформованості та усвідомлення учнями гостроти проблеми торгівлі людьми, обговорити причини, форми та ознаки цього явища. Показати небезпечні наслідки та шляхи потрапляння в ситуацію торгівлі людьми. Познайомити з національними і міжнародними документами щодо попередження торгівлі людьми; проінформувати школярів про причини та наслідки тендерної дискримінації; сформувати у школярів навички обережної поведінки та вміння захищати власну гідність, толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми; власне ставлення до торгівлі людьми, як порушення прав людини та ганебного явища сучасності.

Перегляд файлу

Семінар-тренінг

«Впровадження програми виховної роботи з учнями з питань протидії торгівлі людьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»

Мета:

підвищити рівень поінформованості та усвідомлення учнями гостроти проблеми торгівлі людьми, обговорити причини, форми та ознаки цього явища. Показати небезпечні наслідки та шляхи потрапляння в ситуацію торгівлі людьми. Познайомити з національними і міжнародними документами щодо попередження торгівлі людьми; проінформувати школярів про причини та наслідки тендерної дискримінації; сформувати у школярів навички обережної поведінки та вміння захищати власну гідність, толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми; власне ставлення до торгівлі людьми, як порушення прав людини та ганебного явища сучасності.

 Очікувані результати

Після цього уроку учасники зможуть:

розповідати, що таке «торгівля людьми»; називати основні причини та форми торгівлі людьми;

визначати шляхи запобігання потрапляння в ситуацію, пов'язану з торгівлею людьми; моделювати варіанти безпечної та конструктивної поведінки в ситуаціях ризику стати «живим товаром»;

більш толерантно ставитися до постраждалих від торгівлі людьми;

висловлювати власне ставлення до торгівлі людьми як порушення прав людини та ганебного явища сучасності.

Актуальність: актуальність теми підтверджується тим, що свобода людини є однією з головних цінностей сучасного цивілізованого суспільства, а забезпечення недоторканності свободи особи - однією з головних функцій держави.

Форма роботи: робота в парах і в малих групах.

Обладнання: роздатковий матеріал, стікери, великі листи паперу, фломастери, відео матеріал, проектор, ноутбук.

Хід проведення

І. Організаційна частина

Доброго дня усім! Сьогодні ми з вами обговоримо важливу тему, яка турбує сучасність і постає справжньою проблемою. Проте перш ніж розпочати нашу взаємодію пропоную прийняти правила роботи в треніговій групі.

ПРАВИЛА

  1.                   Цінування часу
  2.                   Увічливість
  3.                   Говорити по черзі
  4.                   Говорити тільки від свого імені 
  5.                   Бути позитивними до себе та до інших (Бути  +) 
  6.                   Правило додавання (Я + Ти + Ми)   
  7.                   Правило добровільної активності
  8.                   Правило конфіденційності  


“Правило приймається? Приймається. Дякую! ”

Перше наше правило - Цінувати час. За досить короткий час нам доведеться розглянути досить складні проблеми. Тому давайте приймемо це правило, яке зобов'язує нас бути уважними, не відволікатися від запропонованої теми обговорення. Група погоджується з цим правилом?

Наступні два правила – це ПРАВИЛА ВВІЧЛИВОСТІ, які допоможуть нам виконати наше перше правило – берегти час. Отже, пропоную правило –говорити по черзі, не перебиваючи одне одного.

Група погоджується з цим правилом?

Давайте приймемо правило говорити тільки від свого імені: «Я думаю..., я так вважаю..., на мій погляд...». Будемо вважати порушенням висловлення типу: «Всі так думають..., так всіма/ скрізь заведено..., всі так вважають..., всі жінки такі..., всі чоловіки так чинять..., так завжди було/ не було...» і тому подібні. Якщо наводиться інформація, отримана з певних джерел (книг, статей, повідомлень ЗМІ), то потрібно зазначити це джерело. Група погоджується з цим правилом?

Наступне наше правило -  Правило “плюс”. Давайте домовимося висловлювати позитивні ідеї і пропонувати позитивні дії, шанувати себе й інших. Це правило можна ще назвати Правилом напівповної, а не напівпорожньої склянки. Це коли дві людини тримають дві однакові посудини, наповнені до половини рідиною. Але одна людина скаже: «Як все жахливо. Моя склянка наполовину порожня...» – і далі буде розповідати про складність, розмір проблеми, про недосконалість законів і самого життя. А інша скаже: «Прекрасно! Адже моя склянка до половини повна!» – і потім, крім розуміння проблеми,  буде шукати вихід з неї, пропонувати нові, нестандартні рішення, робити власні реальні кроки. Тому пропоную вважати нашу «склянку» напівповною. Група погоджується з цим правилом?

Давайте приймемо правило Додавання, тобто правило уваги і поваги до всіх присутніх. Мова іде про толерантність, повагу до чужих думок і висловлювань. Це означає, що думки й ідеї додаються до вже висловлених, а не заперечують їх. Кожна думка має право на існування (крім, звичайно, висловлювань, які порушують наші правила, які не мають відношення до теми тренінгу чи ображають гідність присутніх, їхню стать, національність та ін.). Отже, на одне запитання може бути безліч правильних відповідей, тому що це погляд і позиція різноманітних людей. Група погоджується з цим правилом?

Правило добровільної активності означає, що якщо під час виконання вправи потрібна людина для виконання певного завдання, то присутні мають право пропонувати тільки свою кандидатуру. Група погоджується з цим правилом?

Правило конфіденційності означає, що інформація про приватне життя присутніх, яка прозвучить на заняттях, не повинна обговорюватися; вона має залишитися в нашому дружньому колі. Група погоджується з цим правилом?

ІІ. Основна частина

Вправа «Інтерв’ю»

Учасники утворюють пари і беруть один в одного інтерв’ю. Потім розказують один про одного.

 

Вправа «Дружні долоньки»

Утворити групи по 5 чоловік.

Роздайте учасникам аркуші паперу. На них учасники обводять свої долоньки. Аркуші з долоньками пускають по колу, щоб інші могли написати щось хороше про того, чия долонька. Хтось із групи зачитує про іншого і вішаємо на дошку.

 

Вправа «Клубок»

 Для цього варіанта потрібен клубок ниток, який учасники кидають один одному в довільному порядку. Той, хто упіймав клубок, розповідає щось про себе. Потім павутиння, що утворилося, розплутують у зворотному порядку, називаючи ім'я учасника, якому кидають клубок.

 

Вправа «Берег надії»

Мета вправи виявити сподівання учасників від роботи в групі й одержати зворотний зв’язок.

Учасники пишуть на стікерах овальної форми (човники) свої очікування від заняття та прикріплюють їх унизу біля «Берег надій», зображеного на ватмані.

 

Повідомлення теми та мети заняття. Розгадування тематичного кросворду «Торгівля людьми».

Для того щоб дізнатися про що ми будемо сьогодні говорити пропоную розгадати кросворд, де у виділених клітинка ми зможемо прочитати тему тренінгу.

 

Кросворд тренінгу

  1.                  На прилавку у продавця (товар).
  2.                  Як називається здійснення злочину (правопорушення).
  3.                  Межі країни (кордон).
  4.                  Сильний наркотик (героїн).
  5.                  Служба охорони правопорядку (поліція).
  6.                  Вона пропускає за кордон (віза).
  7.                  Заробітна … (плата).
  8.                  Захищає права громадян країни (конституція).
  9.                  Фізичне та психологічне знущання (насильство).
  10.             Законне створення сім’ї (шлюб).
  11.             Землевласник в епоху феодалізму (феодал).
  12.             Низький рівень матеріального забезпечення (бідність).
  13.             Навмисне висловлення неправдивої інформації (обман).
  14.             Процес передачі не рідної дитини у сім’ю (усиновлення).

Вправа «Асоціації». 
- Як ви розумієте слово «торгівля»?
- Чим можна торгувати?
- А якими забороненими речами торгують у всьому світі? (Наркотики, зброя)
- Чи може бути товаром жива істота?
- Чоловіки (робота, спорт, війна), жінки (секс індустрія, сурогатність, тероризм )
- Які ви знаєте приклади з історії, коли людина була товаром? (работоргівля)

 

 

Однією з форм порушення прав людини в сучасному світі є торгівля людьми і дітьми. На жаль, це явище має місце і в Україні.

Ця проблема не визнає державних кордонів, не робить різниці між розвиненими державами та державами, що розвиваються. Вона чудово адаптована як до бідності, так і до розкоші.

Використовуючи складну економічну ситуацію в Україні, високий рівень безробіття і правову недосконалість країни, малу обізнаність населення нечисті на руки ділки організували кримінальний бізнес - запрошення громадян працювати за кордоном, де вони зазнають жорстокої експлуатації, заробляючи мізерні кошти для себе і тисячі - для організаторі цього бізнесу.

Такий експорт «живого товару» здійснюється до Греції, Італії, Іспанії, Росії, Чехії та ін. країн. Чоловіків використовують у якості будівельників, шахтарів, працівників на плантаціях, жінок - як домогосподарок, кравчинь, посудомийниць. Окрім звичайної експлуатації жінки стикаються із ще одними формами - експлуатацією у сфері сексуального бізнесу, та сурогатного материнства. За даними дослідження, проведеного на замовлення МОМ, понад 160 000 українців постраждали від торгівлі людьми з 1991 року, що робить Україну одним з найбільших  «постачальників» підневільної робочої сили в Європі.  Найстрашніше - це комерційна сексуальна експлуатація, та вилучення, органів.

Торгівля дітьми означає будь-який акт або угоду, внаслідок яких дитина передається будь-якою особою або  будь-якою групою осіб іншій особі або групі осіб за винагороду або інше відшкодування.

Україна є на сьогодні країною-донором і країною-транзитером;

торгівля дітьми - це сучасний варіант работоргівлі щодо дітей;

дитина - особистість, яка перебуває в процесі активної соціалізації, але не може відстоювати свої інтереси на рівні дорослого - у нормативно-правовому й психологічному відношенні;

дитина може сприймати своє становище «жертви» як належне;

головними об'єктами торгівлі дітьми виступають: немовлята; діти молодшого шкільного і дошкільного віку; підлітки; юнаки і дівчата;

головними суб'єктами торгівлі дітьми виступають: батьки, посадовці, інші особи.

Тому наше завдання:

  • дати інформацію підліткам про можливу небезпеку, яка чекає на тих, хто збирається за кордон,
  • визначити можливі наслідки торгівлі людьми;
  • формувати чіткі уявлення про засоби безпеки, навчити ними користуватися.

 

Презентація «Тема-мета-тренінгу»

 

Відеоролик «Торгівля»

 

Вправа « Країна»

Назвіть своє ім'я і країну, у якій Ви хотіли б якийсь час попрацювати. Виходячи з нашого правила «добровільної активності» хтось почне добровільно, а далі - по черзі.

Питання:

Чому Ви назвали цю країну?

Чому саме там Ви хотіли б попрацювати?

Питання після знайомства:

Підніміть руки ті, хто бував у тій країні, яку Ви назвали.

А тепер ті, хто знає мову цієї країни.

А тепер ті, хто знає трудові законодавства цієї країни.

А тепер ті, хто знає культурні і релігійні норми цієї країни, її закони.

Обговорення:

Отже, більшість із нас не знають ні мови, ні законів тих країн, де хотіли б попрацювати. Як ви думаєте, ті дівчата, жінки, чоловіки, що їдуть із нашої країни в пошуках кращого життя, дуже відрізняються від нас у цьому плані? Вони краще інформовані?

А чи існує ризик для нас та інших, коли ми отак «не знаючи броду ліземо у воду»?

 

Анкетування «Наскільки добре ви сприймаєте інформацію»

 

Ролик «Зніми рожеві окуляри»

 

Гра «Рожеві окуляри»

Вправа-підсумок  « Ми будуємо будинок»

Кажуть, що кожен у своєму житті зробити три речі:

виховати дитину, посадити дерево, побудувати будинок.

Давайте з Вами побудуємо наш будинок - побудуємо стратегію нашої протидії ганебному явищу торгівлі людьми.

Робота в групах

І гр.

Які зміни в вашій державі, суспільстві, у нашому законодавстві можуть зупинити торгівлю людьми?

ІІ гр.

Що кожен з нас може конкретно зробити для вирішення проблеми?

III гр.

Якими шляхами краще поширювати інформацію про запобігання торгівлі людьми?

Відповіді на запитання на листках у вигляді геометричних фігур (чотирикутника-фундамент; 2 раза квадрати – стіни; трикутник-дах),клеяться на дошці.

 

Ми побудували будинок.

 

Вправа «Мозковий штурм» «Причини залишитися/не залишитися в Україні»

Учасники діляться на 2 команди. Одна група визначає «Причини залишитися в Україні», інша «Причини не залишитися в Україні». З кожної команди визначається спікер, який представляє результати «мозкового штурму». Аркуш або дошка ділиться на дві половини: «зовнішні причини», та «внутрішні причини» (можна використовувати фломастери різного кольору для більшої наочності) .

 

«Знання, що допоможуть попередити торгівлю людими»

Учасницям пропонується ознайомитися з інформацію щодо попередження торгівлі людьми та замалювати її на аркушах паперу.
Що необхідно знати українським громадянам, які збираються працювати, навчатися або вступити у шлюб, щоб попередити торгівлю людьми:

  1.                   Нікому не довіряйте свій паспорт. Документи, що свідчать про вашу особистість, завжди повинні знаходитися тільки у вас.
  2.                   Якщо ви збираєтеся працювати або навчатися, потурбуйтеся про те, щоб контракт був підписаний на зрозумілій вам мові, місце і час вашої майбутньої роботи були чітко обговорені.
  3.                   Залиште вдома або своїм друзям, або близьким детальну інформацію про своє перебування за кордоном, з адресою і контактним телефоном, а також копію свого паспорта і контракту. Рекомендується також залишити своє фото і адресу ваших іноземних друзів.
  4.                   Не забудьте з'ясувати номера телефонів українських посольств і консульських представництв за кордоном. Якщо ви опинилися у складній ситуації або вам хтось погрожує — звертайтеся до представників своєї країни, які можуть вам допомогти.
  5.                   У закордонних країнах активно працюють недержавні організації і служби, що надають допомогу особам, які опинилися у складних умовах.
  6.                   Період перебування на території закордонної держави вказаний у вашій візі. Порушення візового режиму робить неможливим ваші наступні виїзди за кордон.
  7.                   Не забувайте, що знання хоча б елементарних слів іноземною мовою, значно полегшить вам перебування за кордоном і допоможе у складну хвилину.

 

Фізкультхвилинка

 

Висновок вчителя

Торгівля людьми –– третій по прибутковості після торгівлі зброєю та наркотиками вид злочинної діяльності. За оцінками ООН, виключно на торгівлі людьми організовані злочинні угрупування заробляють 3,5 млрд. доларів щороку.

Незважаючи на те, що держави вживають заходів для попередження та запобігання цьому явищу, воно продовжує катастрофічно поширюватися в нашому суспільстві. Особливо загрозливою стає ситуація у сфері торгівлі дітьми та жінками.

В Україні проблема торгівлі дітьми загострюється у зв’язку з тим, що зовні такі діяння мають вигляд  усиновлення неповнолітніх іноземцями. Ще однією складністю є відсутність двосторонніх договорів між Україною та іншими державами в галузі боротьби з цим злочином, внаслідок чого унеможливлюється  його розкриття. На мою думку, світова спільнота повинна впроваджувати в життя справді дієві механізми для запобігання торгівлі людьми, а не лише декларувати загальні принципи таких дій. Щодо України, то необхідно провести офіційні дослідження з метою наступного вдосконалення законодавства у цій сфері та підвищення ефективності його застосування.

А вам всім я бажаю, щоб ви ніколи не стали жертвою торгівлі.

Дякую всім за роботу та за увагу. До зустрічі.

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 січня 2019
Переглядів
1406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку