Семінар вчителів географії "Використання інформаційно -комунікаційних технологій на уроках географії"

Про матеріал
Цікава розробка семінару для вчителів географії "Використання інформаційно -комунікаційних технологій на уроках географії"
Перегляд файлу

Районний  семінар  вчителів географії

(Звучить тиха музика).

Слайд 1      Ведуча. Добрий день, шановні колеги! Мені приємно бачити вас сьогодні у нас у нашому кафе. Кафе, в якому ви знаходитесь, не зовсім звичайне. Річ у тім, що відвідувачем його має право стати той, хто йде до­рогою пошуку і не зупиняється на досягнутому, вірить у казку і диво, завжди прагне нових горизонтів і злетів.

Слайд 2.  Кафе має назву «Олімп», Ви запитаєте чому  саме«Олімп»? Адже це саме ті «спеції», які ми використовуємо у своїй роботі щоденно. О – обдарованість, Л - логіка, І – інтелект, М – мислення, П – прагматизм.

Слайд 3.   Для початку я б хотіла розповісти трішки про себе (презентація)

 Тема нашого семінару звучить так: Використання інформаційно -комунікаційних технологій  на уроках  географії

Мета: Сьогодні я продемонструю вам презентації на яких ви побачите які інноваційні та інформаційно- комунікативні технології я застосовую на уроках географії

Слайд 15.  А зараз прошу познайомитись із меню, яке чекає на вас. 
Так, як наше кафе інтелектуальне, то і страви, як ви бачите у нас незвичні. Для кожної страви приготовлені завдання, методичні поради, практичні напрацювання і все це рясно притрушено спеціями.

Страви у нас готують дуже смачні, а головне - ко­рисні, які насичують не шлунок, а мозок. Ви ніколи не зіпсуєте свою фігуру, а лише покращите роботу головного мозку Чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтелект-калорій отримаєте.

Я всім бажаю приємного і твор­чого апетиту.

Слайд 2.   . Коктейль «Аля – Географ»

Ведуча. Зазвичай спілкування розпочинається з аперитиву, напою який збуджує апетит. Пропонуємо почати з коктейлю «Аля – Географ»:

Людина найбільше реагує на своє ім’я. Кожне ім'я несе в собі запас енергії. Це як якийсь «проявник» незліченних можливостей, які дрімають у нас. Усіх, хто сьогодні зібрався тут, об’єднує спільне ім’я «Географ». Саме воно визначило долю кожного з нас, це наш розпізнавальний знак, запис нашого «я». Давайте разом відкриємо секрет компонентів нашого коктейлю «Аля – Географ». Перед вами конвертики, візьміть будь який з них та  знайдіть підказку до самопрезентації себе як вчителя географії.
Про­поную учасникам за початком речень, які написані на аркушах паперу, самопрезентувати себе як вчителя географії:

Я країна …Я річка…Я диво світу…Я сторона світу…Я подорож у …Я книжка …Я пташка…Я пора року …Я море …Я диво світу…Я національність…Я місто…Я природне явище…Я дерево…Я корисна копалина…Я затока…Я протока…Я мисЯ півострів…Я острів Я вулка Я гораЯ океанЯ материк

Слайд 3.      . Сік «Олімпіада» 

Ведучий: Перебуваючи у нашому закладі ви не можете не продегустувати свіжоприготовлений мультивітамінний сік «Олімпіада», кожний ковток якого покращує апетит в очікуванні смачного. До складу цього пікантного напою входить 9 основних компонентів, як і літер назви соку. ( Щоб нагадати суть поняття «олімпіада», пропоную підібрати до кожної літери цього терміна по одному слову, яке асоціюється із ним.) (Хмара слів)

  • Слайд     4.    Чудово! Порівняймо із складом «соку», що зазначається у сертифікаті, який надав виробник:
  • О – обдарованість
  • Л – логіка
  • І – інтелект, інтуїція
  • М – мислення
  • П – показник, практика
  • І – імідж, інформативність
  • А – азарт
  • Д – досягнення
  • А – альтернатива, актуалізація, активізація

Слайд 5     . Міні-салат «Канапрез»

Ведучий: До аперитиву пропонуємо легку закуску «Канапрез».

Презентація нашого закладу підніме вам настрій, створить добродушну атмосферу, викличе приємну жваву бесіду і тим самим покращить апетит.

Презентація навчального закладу 

Слайд 6       Панський фірмовий суп у паляниці»

Ведучий: А тепер час перейти і до основних страв. Пропонуємо почати з «Панського фірмового супу у паляниці», який приготовлений за моїм рецептом. Він готовий розкрити секрети успіху, що дають позитивні результати в роботі. Якщо дотримуватись його рекомендацій, страва набуде бездоганного смаку.

Презентація Використання інноваційних технологій на уроках географії

Слайд 7.      Вареники по – Гуляйпільські  із ІКТ начинкою»

Ведучий. В нашому закладі є давня традиція, за якою працівник, який здобув звання шеф – кухара пригощає відвідувачів своїм кулінарним шедевром. Цей день не є виключенням. Давня українська страва з сучасним колоритом «Вареники по - Гуляйпільські із ІКТ начинкою..

Використання інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення уроків з  географії. Презентація

Конкурс «майтер-шеф»

Сьодні скуштувавши незвичайні страви, ви отримали нові кулінарні навички, я пропоную зараз приготувати нам разом, спільно, незвичайно вишуканий салат під  назвою «Географ» в який ми вкладемо свої побажання один одному, і цей рецепт позитивних емоцій ви зможете використовувати на будь яке свято або ж під час приготування домашньої вечері, вкладаючи туди ( що написано)

Приготувавши цей смачний салат ви отримуєте звання   Майтер шефа своєї справи. Я Вас вітаю та вручаю вам посвічення «Майстер- ШЕФ»

Вручення майстер шеф

Обмін думками та обговорення теми семінаруСлайд 16.

Ведучий. Про знамениту українську гостинність та хліборобство здавна ходили легенди не тільки на території України, а й далеко за її межами. Запрошених до господи  оточували великою увагою і турботою, намагалися по можливості догодити і зробити так, щоб гість залишився задоволений. Господарі ображалися, якщо їх гості мало їли.

Тому я вважаю що нам потрібно переходити до завершуючого етапу це «Науковий пікнік» Прошу всіх до столу.

Ведучий. Ось і вичерпалися наші страви. Нам необхідно зачиняти «Інтелект-кафе». Ми дякуємо всім учасникам за активну роботу, за вміння працювати в нестандартних ситуаціях. Ви сьогодні довели, що дійсно творчо сходите на вершину успіху.

 

 

 

 

 

 

 

Урок був і залишається основною формою оволодіння знань учнями. Провести урок сьогодні стає все складніше. Сучасний учень став іншим – він багато знає: це він бачив, це він чув, про це він читав…

Учень отримує величезний потік інформації поза школою. Цю інформацію він не завжди може осмислити, перевести у послідовну систему знань. У наслідок цього інтерес до навчання  в учнів знизився. Стає все складніше  керувати їхньою навчальною діяльністю, процесом формування знань та вмінь.

  • Використання інноваційних технологій на уроках географії
  • Прийом «Вірю-не вірю»
  • Під час вивчення теми «Євразія», учням сьомого класу пропонується відповісти на запитання,що починаються словами «Чи вірите ви, що…» [3]
  • 1. Чи вірите ви, що клімат Північної Європи суворий?
  • 2. Чи вірите ви, що Північна Європа – край лісів?
  • 3. Чи вірите ви, що основне населення Норвегії – саами?
  • 4. Чи вірите ви, що основна галузь с/г Норвегії – тваринництво
  • Вивчаючи тему «Поверхневі води України», учні восьмого класу обговорюють тексти,між якими існують загальні і відмінні риси.

Останнім часом упевненим кроком прийшли у наші уроки інноваційні технології. Це співнавчання, взаємонавчання, де і учень, і вчитель є рівноправними суб’єктами. Організація такого навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми, аналіз ситуацій. Учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.

Етапи уроку

Тривалість

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

1

Організа-ційний момент

1хв

Привітання вчителя;

Перевірка готовності учнів до уроку;

Перевірка присутніх.

Учні вітаються та готуються до уроку

2

Актуалізація опорних знань та умінь учнів

3хв

  • Прийом “Вірю — не вірю”
  • Вітрові хвилі виникають під дією вітру.
  • Цунамі притаманні Атлантичному океану, а потерпають від них найбільше Японські острови.
  • Припливи та відпливи відбуваються переважно тому, що водні маси океанів і морів притягуються Місяцем і меншою мірою Сонцем.
  • У морсткій воді міститься 25 хімічних елементів.
  • У океанічній воді живуть численні ссавці.

Прийом “Географічний практикум”

Показати на карті теплі та холодні течії.

  • Вірю
  • Не вірю
  • Вірю
  • Не вірю
  • Вірю

3

Мотивація їх навчально-пізвальної діяльності учнів та повідомлення теми і мети уроку

4хв

Прийом «Мікрофон»

«На Землі вода є символом руху: вона тече вічно, не зупиняючись і не знаючи втоми…це жива кров, яка створює життя там, де його не було». Елізе Реклю

  • В чому суть цього вислову?

Прийом “Практичність теорії”

  • Яка річка протікає у нашому селі?
  • Які ще водойми є у нашому населеному пункті?
  • Можливо вам відомі ще якісь річки нашої місцевості, куди, наприклад, ви їздили з батьками?

Колообіг води у природі є постійним і нескінченним. Вода дає життя усьому живому.

  • Плетений Ташлик
  • Ставок
  • Кільтень, Вись.

4

Вивчення нового матеріалу

25хв

Прийом “Мозковий штурм”

Як ви вважаєте, що відноситься до вод суходолу?

Розповідь вчителя

За розміщенням вод суходолу поділяються на дві великі групи: поверхневі та підземні.

Поверхневі води можуть бути у рідкому стані або твердому.

Прийом “Ланцюжок”

(відповідають по черзі)

Що можна віднести до вод у рідкому стані?

А у твердому стані?

Розповідь вчителя

Водойма — це джерело прісної води та електороенергії, транспортна магістраль і улюблене місце відпочинку.

Після випадання дощу частина води просочується крізь землю й утворює підземні води, а інша частина стікає по поверхні суходолу, утворюючи струмки. Струмки зливаються й утворюють річку, яка тече в поглибленні поверхні суходолу — річищі (руслі), що формується під дією води.

Річка — це водний потік, який починається з витоку, тече у виробленому ним самим заглибленні — руслі й закінчується гирлом. Частіше всього річки — це постійні потоки води. Проте в районах сухого клімату річки можуть тимчасово пересихати.

(Схема річки)

Кожна річка має витік — місце, де вона бере початок. Ним може бути невелике джерело, озеро, болото, у горах — льодовик. Місце, де річка впадає в іншу водойму, називається гирлом. Річки, що впадають у головну річку, називають притоками.

Головна річка та її притоки утворюють річкову систему. Територія, з якої річка разом з притоками збирає воду, назівається басейном річки. Басейни річок відокремлені один від одного вододілами. Майже завжди річище знаходиться на дні широтного зниження в рельєфі, яке називається річковою долиною.

Прийом “Дивуй”

Найбільший басейн у річки Амазонки. Його площа сягає 7 км.кв., а це майже дорівнює такому материку, як Австралія. В Амазонку впадає понад 200 приток завдовжки 3,1 тис. км кожна. За останніми даними вчених, доведено, що Амазонка є ще й найдовшою річкою у світі, обігнавши у першості Ніл.

Розповідь вчителя

Особливості течії річки залежить від рельєфу. Гірські річки мають швидку течію, низовинні — повільну. У гірських річок майже завжди річище вузьке й глибоке, а береги круті. Рівнинні річки мають широку долину та звивисті річища — меандри. Утворення меандрів зумовлене тим, що з одного боку річка розмиває берег, а на внутрішню частину намиває пісок і гравій. Іноді річка пробиває новий, короткий шлях, залишаючи частину річища, яка називається старицею. Кам”яні брили твердих порід, що виступають із води в руслі річки, утворюються пороги. Долаючи пороги, вода в річці піниться, розбрискується й утворює вири. Такі пороги були колись на Дніпрі біля Запоріжжя. Нині ГЕС підняла рівень води в річці й затопила пороги.

Якщо річка падає з високого скелястого уступу, утворюється водоспад.

Прийом “Дивуй”

 Найпотужнішим водоспадом планети вважають Іґуасу, що розташований на річці Іґуасу на відстані 26 км від її впадіння в Парану. «Іґуасу» мовою індіанців гуарані означає «велика вода». Ця гігантська водяна підкова завширшки 2,7 км щосекунди несе з 72-метрової висоти 12 866 т води або в середньому 39 м3/с, тобто 766 тис. т щохвилини чи понад 1 млн т за добу.

 Найвищий водоспад світу — Анхель на річці Чурун у горах Венесуели в Південній Америці. Його висота — 1054 м. Цей водоспад був відкритий у 1935 р. американським льотчиком Джеймсом Ейн-джелом.

 Найбільш відомий у світі — Ніаґарський водоспад, хоча він і не найбільший — його висота всього 51 м. Водоспад розташовується на річці Ніаґара, за 25 км від американського міста Баффало. Ніаґарський водоспад складається з двох водоспдадів — Підкова (Канадський водоспад) і Американський водоспад.

Практична робота №7 (продовження)

Тема: Позначення на контурній карті морів, поток, заток, островів, річок, озер, водоспадів.

Завдання: Позначте на контурній карті географічні об”єкти:

западину: Маріанську;

річки: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонку, Міссіпі.

Річки, озера, підземні води, льодовики, водоспади, болото

Річки, струмок, ставок, водосховище, озера, підземні води, водоспади, болото

Льодовики, сніговий покрив

Переглядають та замальовують схему річки у зошит.

Виконують практичну роботу

5

Закріплення вивченого матеріалу

7хв

Прийом «Географічний крос»

1. Природний водний потік, що тече заглибиною в рельєфі …….

2. Головна річка разом з усіма притоками …………..

3. Заглибина в рельєфі, якою безпосередньо тече річка ……..

4. Місце впадання річки в море, озеро, океан …….

5. Найдовша річка світу …….

6. Східцеподібні береги річки ……………

7. Територія, з якої річка збирає воду ………………..

8. Падіння річки з високого уступу …………..

9. Місце, звідки річка починається ……………

10. Частина річкової долини, яка затоплюється під час розлиття річки …….

11. Яку річку за характером течії описано: «Течія швидка, бурхлива; річкова долина вузька і глибока; часто зустрічаються пороги»? ………

12. Межа, що розділяє два сусідні річкові басейни ……

13. Найбільший басейн має річка......

14. Кам”яні брили твердих порід, що виступають із води в руслі річки, утворюються......

Прийом "Лови помилку"

"Дніпро—найбільша річка України. Витікає із Чорного моря і тече в напрямку з Півдня на Північ, роздає на своєму шляху частину своєї води іншим річкам, і, нарешті, закінчується тоненьким струмочком десь на території Росії".

- Чи згодні ви з цим описом? Поясніть чому?

Прийом “Географічний практикум”

Показати на карті найбільші річки світу.

  1. Річка
  1. Річкова система
  2. Русло (річище)
  3. Гирло
  4. Амазонка
  5. Тераси
  6. Річковий басейн
  7. Водоспад
  8. Витік
  9. Заплава
  1. Гірська
  1. Вододіл
  2. Амазонка
  3. Пороги

Бере початок на території Росії та тече з півночі на південь, збираючи воду з інших річок, та впадає у Чорне море.

7

Підведення підсумку уроку

1хв

Прийом “Літературна хвилинка”

Поглянь: біжать річки блакитні,

Довкола них міста і села.

Там, де вода – живе все й квітне,

А де безводдя – там пустеля.

То ж воду шанувати слід –

Вона собою поїть світ.

«Вода – життєдайний сік Землі, Божий дар!»

С. Костенко

 

8

Повідомлення домашнього завдання

1хв

Розповідь вчителя

1) Параграф 42.

2) Описати річку (за вибором) за картою та планом (ст.174 підручника)

Учні записують завдання у щоденник.

Основні напрямки використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K:\2018-19 н-р\ЕМБ (2).png

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олішкевич Валентина Петрівна
    Творчо та оригінально! Цікава розробка. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 червня 2019
Переглядів
931
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку