Районний семінар вчителів географії
(Звучить тиха музика).
Слайд 1 Ведуча. Добрий день, шановні колеги! Мені приємно бачити вас сьогодні у нас у нашому кафе. Кафе, в якому ви знаходитесь, не зовсім звичайне. Річ у тім, що відвідувачем його має право стати той, хто йде дорогою пошуку і не зупиняється на досягнутому, вірить у казку і диво, завжди прагне нових горизонтів і злетів.
Слайд 2. Кафе має назву «Олімп», Ви запитаєте чому саме«Олімп»? Адже це саме ті «спеції», які ми використовуємо у своїй роботі щоденно. О – обдарованість, Л - логіка, І – інтелект, М – мислення, П – прагматизм.
Слайд 3. Для початку я б хотіла розповісти трішки про себе (презентація)
Тема нашого семінару звучить так: Використання інформаційно -комунікаційних технологій на уроках географії
Мета: Сьогодні я продемонструю вам презентації на яких ви побачите які інноваційні та інформаційно- комунікативні технології я застосовую на уроках географії
Слайд 15. А зараз прошу познайомитись із меню, яке чекає на вас.
Так, як наше кафе інтелектуальне, то і страви, як ви бачите у нас незвичні. Для кожної страви приготовлені завдання, методичні поради, практичні напрацювання і все це рясно притрушено спеціями.
Страви у нас готують дуже смачні, а головне - корисні, які насичують не шлунок, а мозок. Ви ніколи не зіпсуєте свою фігуру, а лише покращите роботу головного мозку Чим більше страв ви сьогодні скуштуєте, тим більше інтелект-калорій отримаєте.
Я всім бажаю приємного і творчого апетиту.
Слайд 2. . Коктейль «Аля – Географ»
Ведуча. Зазвичай спілкування розпочинається з аперитиву, напою який збуджує апетит. Пропонуємо почати з коктейлю «Аля – Географ»:
Людина найбільше реагує на своє ім’я. Кожне ім'я несе в собі запас енергії. Це як якийсь «проявник» незліченних можливостей, які дрімають у нас. Усіх, хто сьогодні зібрався тут, об’єднує спільне ім’я «Географ». Саме воно визначило долю кожного з нас, це наш розпізнавальний знак, запис нашого «я». Давайте разом відкриємо секрет компонентів нашого коктейлю «Аля – Географ». Перед вами конвертики, візьміть будь який з них та знайдіть підказку до самопрезентації себе як вчителя географії.
Пропоную учасникам за початком речень, які написані на аркушах паперу, самопрезентувати себе як вчителя географії:
Я країна …Я річка…Я диво світу…Я сторона світу…Я подорож у …Я книжка …Я пташка…Я пора року …Я море …Я диво світу…Я національність…Я місто…Я природне явище…Я дерево…Я корисна копалина…Я затока…Я протока…Я мисЯ півострів…Я острів Я вулка Я гораЯ океанЯ материк
Слайд 3. . Сік «Олімпіада»
Ведучий: Перебуваючи у нашому закладі ви не можете не продегустувати свіжоприготовлений мультивітамінний сік «Олімпіада», кожний ковток якого покращує апетит в очікуванні смачного. До складу цього пікантного напою входить 9 основних компонентів, як і літер назви соку. ( Щоб нагадати суть поняття «олімпіада», пропоную підібрати до кожної літери цього терміна по одному слову, яке асоціюється із ним.) (Хмара слів)
Слайд 5 . Міні-салат «Канапрез»
Ведучий: До аперитиву пропонуємо легку закуску «Канапрез».
Презентація нашого закладу підніме вам настрій, створить добродушну атмосферу, викличе приємну жваву бесіду і тим самим покращить апетит.
Презентація навчального закладу
Слайд 6 Панський фірмовий суп у паляниці»
Ведучий: А тепер час перейти і до основних страв. Пропонуємо почати з «Панського фірмового супу у паляниці», який приготовлений за моїм рецептом. Він готовий розкрити секрети успіху, що дають позитивні результати в роботі. Якщо дотримуватись його рекомендацій, страва набуде бездоганного смаку.
Презентація Використання інноваційних технологій на уроках географії
Слайд 7. Вареники по – Гуляйпільські із ІКТ начинкою»
Ведучий. В нашому закладі є давня традиція, за якою працівник, який здобув звання шеф – кухара пригощає відвідувачів своїм кулінарним шедевром. Цей день не є виключенням. Давня українська страва з сучасним колоритом «Вареники по - Гуляйпільські із ІКТ начинкою..
Використання інформаційно-комп’ютерних технологій під час проведення уроків з географії. Презентація
Конкурс «майтер-шеф»
Сьодні скуштувавши незвичайні страви, ви отримали нові кулінарні навички, я пропоную зараз приготувати нам разом, спільно, незвичайно вишуканий салат під назвою «Географ» в який ми вкладемо свої побажання один одному, і цей рецепт позитивних емоцій ви зможете використовувати на будь яке свято або ж під час приготування домашньої вечері, вкладаючи туди ( що написано)
Приготувавши цей смачний салат ви отримуєте звання Майтер шефа своєї справи. Я Вас вітаю та вручаю вам посвічення «Майстер- ШЕФ»
Вручення майстер шеф
Обмін думками та обговорення теми семінаруСлайд 16.
Ведучий. Про знамениту українську гостинність та хліборобство здавна ходили легенди не тільки на території України, а й далеко за її межами. Запрошених до господи оточували великою увагою і турботою, намагалися по можливості догодити і зробити так, щоб гість залишився задоволений. Господарі ображалися, якщо їх гості мало їли.
Тому я вважаю що нам потрібно переходити до завершуючого етапу це «Науковий пікнік» Прошу всіх до столу.
Ведучий. Ось і вичерпалися наші страви. Нам необхідно зачиняти «Інтелект-кафе». Ми дякуємо всім учасникам за активну роботу, за вміння працювати в нестандартних ситуаціях. Ви сьогодні довели, що дійсно творчо сходите на вершину успіху.
Урок був і залишається основною формою оволодіння знань учнями. Провести урок сьогодні стає все складніше. Сучасний учень став іншим – він багато знає: це він бачив, це він чув, про це він читав…
Учень отримує величезний потік інформації поза школою. Цю інформацію він не завжди може осмислити, перевести у послідовну систему знань. У наслідок цього інтерес до навчання в учнів знизився. Стає все складніше керувати їхньою навчальною діяльністю, процесом формування знань та вмінь.
Останнім часом упевненим кроком прийшли у наші уроки інноваційні технології. Це співнавчання, взаємонавчання, де і учень, і вчитель є рівноправними суб’єктами. Організація такого навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми, аналіз ситуацій. Учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.
№ |
Етапи уроку |
Тривалість |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
1 |
Організа-ційний момент |
1хв |
Привітання вчителя; Перевірка готовності учнів до уроку; Перевірка присутніх. |
Учні вітаються та готуються до уроку |
2 |
Актуалізація опорних знань та умінь учнів |
3хв |
Прийом “Географічний практикум” Показати на карті теплі та холодні течії. |
|
3 |
Мотивація їх навчально-пізвальної діяльності учнів та повідомлення теми і мети уроку |
4хв |
Прийом «Мікрофон» «На Землі вода є символом руху: вона тече вічно, не зупиняючись і не знаючи втоми…це жива кров, яка створює життя там, де його не було». Елізе Реклю
Прийом “Практичність теорії”
|
Колообіг води у природі є постійним і нескінченним. Вода дає життя усьому живому.
|
4 |
Вивчення нового матеріалу |
25хв |
Прийом “Мозковий штурм” Як ви вважаєте, що відноситься до вод суходолу? Розповідь вчителя За розміщенням вод суходолу поділяються на дві великі групи: поверхневі та підземні. Поверхневі води можуть бути у рідкому стані або твердому. Прийом “Ланцюжок” (відповідають по черзі) Що можна віднести до вод у рідкому стані? А у твердому стані? Розповідь вчителя Водойма — це джерело прісної води та електороенергії, транспортна магістраль і улюблене місце відпочинку. Після випадання дощу частина води просочується крізь землю й утворює підземні води, а інша частина стікає по поверхні суходолу, утворюючи струмки. Струмки зливаються й утворюють річку, яка тече в поглибленні поверхні суходолу — річищі (руслі), що формується під дією води. Річка — це водний потік, який починається з витоку, тече у виробленому ним самим заглибленні — руслі й закінчується гирлом. Частіше всього річки — це постійні потоки води. Проте в районах сухого клімату річки можуть тимчасово пересихати. (Схема річки) Кожна річка має витік — місце, де вона бере початок. Ним може бути невелике джерело, озеро, болото, у горах — льодовик. Місце, де річка впадає в іншу водойму, називається гирлом. Річки, що впадають у головну річку, називають притоками. Головна річка та її притоки утворюють річкову систему. Територія, з якої річка разом з притоками збирає воду, назівається басейном річки. Басейни річок відокремлені один від одного вододілами. Майже завжди річище знаходиться на дні широтного зниження в рельєфі, яке називається річковою долиною. Прийом “Дивуй” Найбільший басейн у річки Амазонки. Його площа сягає 7 км.кв., а це майже дорівнює такому материку, як Австралія. В Амазонку впадає понад 200 приток завдовжки 3,1 тис. км кожна. За останніми даними вчених, доведено, що Амазонка є ще й найдовшою річкою у світі, обігнавши у першості Ніл. Розповідь вчителя Особливості течії річки залежить від рельєфу. Гірські річки мають швидку течію, низовинні — повільну. У гірських річок майже завжди річище вузьке й глибоке, а береги круті. Рівнинні річки мають широку долину та звивисті річища — меандри. Утворення меандрів зумовлене тим, що з одного боку річка розмиває берег, а на внутрішню частину намиває пісок і гравій. Іноді річка пробиває новий, короткий шлях, залишаючи частину річища, яка називається старицею. Кам”яні брили твердих порід, що виступають із води в руслі річки, утворюються пороги. Долаючи пороги, вода в річці піниться, розбрискується й утворює вири. Такі пороги були колись на Дніпрі біля Запоріжжя. Нині ГЕС підняла рівень води в річці й затопила пороги. Якщо річка падає з високого скелястого уступу, утворюється водоспад. Прийом “Дивуй” • Найпотужнішим водоспадом планети вважають Іґуасу, що розташований на річці Іґуасу на відстані 26 км від її впадіння в Парану. «Іґуасу» мовою індіанців гуарані означає «велика вода». Ця гігантська водяна підкова завширшки 2,7 км щосекунди несе з 72-метрової висоти 12 866 т води або в середньому 39 м3/с, тобто 766 тис. т щохвилини чи понад 1 млн т за добу. • Найвищий водоспад світу — Анхель на річці Чурун у горах Венесуели в Південній Америці. Його висота — 1054 м. Цей водоспад був відкритий у 1935 р. американським льотчиком Джеймсом Ейн-джелом. • Найбільш відомий у світі — Ніаґарський водоспад, хоча він і не найбільший — його висота всього 51 м. Водоспад розташовується на річці Ніаґара, за 25 км від американського міста Баффало. Ніаґарський водоспад складається з двох водоспдадів — Підкова (Канадський водоспад) і Американський водоспад. Практична робота №7 (продовження) Тема: Позначення на контурній карті морів, поток, заток, островів, річок, озер, водоспадів. Завдання: Позначте на контурній карті географічні об”єкти: западину: Маріанську; річки: Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонку, Міссіпі. |
Річки, озера, підземні води, льодовики, водоспади, болото Річки, струмок, ставок, водосховище, озера, підземні води, водоспади, болото Льодовики, сніговий покрив Переглядають та замальовують схему річки у зошит. Виконують практичну роботу |
5 |
Закріплення вивченого матеріалу |
7хв |
Прийом «Географічний крос» 1. Природний водний потік, що тече заглибиною в рельєфі ……. 2. Головна річка разом з усіма притоками ………….. 3. Заглибина в рельєфі, якою безпосередньо тече річка …….. 4. Місце впадання річки в море, озеро, океан ……. 5. Найдовша річка світу ……. 6. Східцеподібні береги річки …………… 7. Територія, з якої річка збирає воду ……………….. 8. Падіння річки з високого уступу ………….. 9. Місце, звідки річка починається …………… 10. Частина річкової долини, яка затоплюється під час розлиття річки ……. 11. Яку річку за характером течії описано: «Течія швидка, бурхлива; річкова долина вузька і глибока; часто зустрічаються пороги»? ……… 12. Межа, що розділяє два сусідні річкові басейни …… 13. Найбільший басейн має річка...... 14. Кам”яні брили твердих порід, що виступають із води в руслі річки, утворюються...... Прийом "Лови помилку" "Дніпро—найбільша річка України. Витікає із Чорного моря і тече в напрямку з Півдня на Північ, роздає на своєму шляху частину своєї води іншим річкам, і, нарешті, закінчується тоненьким струмочком десь на території Росії". - Чи згодні ви з цим описом? Поясніть чому? Прийом “Географічний практикум” Показати на карті найбільші річки світу. |
Бере початок на території Росії та тече з півночі на південь, збираючи воду з інших річок, та впадає у Чорне море. |
7 |
Підведення підсумку уроку |
1хв |
Прийом “Літературна хвилинка” Поглянь: біжать річки блакитні, Довкола них міста і села. Там, де вода – живе все й квітне, А де безводдя – там пустеля. То ж воду шанувати слід – Вона собою поїть світ. «Вода – життєдайний сік Землі, Божий дар!» С. Костенко |
|
8 |
Повідомлення домашнього завдання |
1хв |
Розповідь вчителя 1) Параграф 42. 2) Описати річку (за вибором) за картою та планом (ст.174 підручника) |
Учні записують завдання у щоденник. |
Основні напрямки використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії: