Семінарське заняття "Класи неорганічних сполук"

Про матеріал
В методичній розробці пропонується одна з форм узагальнення і систематизації знань з вивченої теми. На уроці застосовуються різні форми роботи: індивідуальна, групова, хімічний експеримент, методики "Мозковий штурм" і "Обери зайвого". Різноманітність активних форм роботи дає можливість закріпити і поглибити знання учнів .
Перегляд файлу

Семінарське заняття

Класи неорганічних сполук

Мета: Закріпити і узагальнити знання учнів про класи неорганічних сполук

            і закономірності  генетичного зв’язку  між ними . Розвивати

            навички в складанні рівнянь хімічних реакцій, вміння аналізувати й

           застосовувати знання і навички, складати висновки.

Обладнання : пробірки, універсальний індикатор, фенолфталеїн, CaCO3, H2SO4,

                          AgNO3, HCl, Cu, Zn, NaOH;

                         роздруківка формул для роботи в групах :

                         CaO, CO2, H2O, Al, H2SO4, Fe2O3, NaOH, Ag, K2O, Mg(OH)2, HCl;

                         роздруківки назв груп: Кислоти. Основи. Оксиди. Солі.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Методи: «Мозковий штурм», експериментальна робота, групова робота,

                  індивідуальна робота, «Обери зайвого».

           

                                         Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань.

 Вправа «Мозковий штурм»

За кожну правильну відповідь учні одержують один бал.

  1. Які ви знаєте класи неорганічних сполук?
  2. Дайте означення оксидам.
  3. Як класифікують оксиди?
  4. Де в природі поширені оксиди?
  5. Дайте означення кислотам.
  6. Як класифікують кислоти?
  7. Яку основність має НСІ ?
  8. Як змінює колір лакмус під час дії на сульфатну кислоту?
  9. Як класифікують основи?
  10. Назвіть правила техніки безпеки під час роботи з кислотами і основами.
  11. Дайте визначення солям.
  12. Як класифікують солі7
  13. Де в природі поширені солі?

Учні поділяються на 4 групи: Кислоти, Солі, Оксиди, Основи. Кожна група готує стислу рекламу – характеристику відповідного класу неорганічних сполук.

    Максимальна оцінка – 5 балів

   Робота в групах.

За кожне правильно виконане завдання команда отримує по 5 балів.

     Група 1. «Кислоти»

  1. Скласти схему, яка характеризує властивості основних оксидів. Написати рівняння реакцій.
  2. З наведених формул  складіть якомога більше рівнянь реакцій, що характеризують властивості кислот,  запишіть їх з дотриманням всіх вимог.  Учні одержують роздруківки формул: CaO, CO2, H2O, Al, H2SO4, Fe2O3, ,NaOH, Ag, K2O, Mg(OH)2, HCl.
  3. Експериментальне завдання:

Проведіть дослід взаємодіїї міді і цинку з хлоридною кислотою.

  1. Здійснити перетворення:

Сірка     сульфур (ІУ) оксид    сульфур (УІ) оксид         натрій сульфат

 

Група 2.  «Солі».

  1. Скласти схему класифікації основ.
  2.  З наведених формул складіть рівняння реакцій, що характеризують властивості солей: (учні одержують такий же набір формул, що одержувала і група «Кислоти»).
  3. Експериментальне завдання:

Одержати нерозчинну у воді сіль взаємодією аргентум нітрату з хлоридною кислотою.

  1. Здійснити перетворення:

Натрій   натрій оксид     натрій гідроксид       натрій нітрат

 

Група 3 «Основи».

  1. Скласти схему характеристики основ.
  2. З наведених формул складіть якомога більше рівнянь реакцій, що характеризують властивості основ (перелік речовин той самий).
  3. Експериментальне завдання:

Продемонструйте дію лакмусу на хлоридну кислоту і розчин лугу.

  1. Здійсніть перетворення:

Кальцій оксид       кальцій гідроксид       кальцій хлорид           кальцій карбонат

 

Група 4. «Оксиди».

  1. Скласти схему характеристики оксидів.
  2. З наведених формул складіть якомога більше рівнянь реакцій , що характеризують властивості оксидів (перелік речовин той самий).
  3. Експериментальне завдання:

Одержати кислотний оксид взаємодією кальцій карбонату і сульфатної кислоти.

  1. Здійснити перетворення:

Магній оксид       магній хлорид        магній нітрат       магній карбонат

 

Самостійна робота.

Учні одержують індивідуальні завдання з 2 –х питань. Наприклад:

  1. Наведіть 10 формул неорганічних сполук і назвіть їх. (4 бали)
  2. Наведіть 2 рівняння реакції з будь – якими з наведених вами речовин.(6 балів)

 

Підсумок уроку, підрахунок набраних балів.

Домашнє завдання: міні – проект «Неорганічні речовини в нашому житті».

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 січня 2020
Переглядів
767
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку