Урок № 22 «__»__________2020 р.
Клас: 3-А
Тема уроку: Середовище для читання текстів. Закладки в тексті, цитати тощо. Віртуальні бібліотеки, довідники, енциклопедії, словники.
Мета уроку:
навчальна : познайомити з середовищами для читання текстів, цитатами, віртуальними бібліотеками, довідниками, енциклопедіями, словниками;
розвивальна: розвити логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати і робити висновки;
виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, іважність, акуратність, дисциплінованість
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Щойно пролунав дзвінок –
Розпочався наш урок.
Клас комп’рний чекає –
Вчитись правно вам бажає,
Гарно й зручно всі сідаймо
І урок ми починаймо!
Перевірка готовності до уроку.
Вправа на психічне налаштування учнів на дружню роботу
Лист: ЧоВ чончоачошчоічой чодчорчоучожчобчоі – чончоачошчоачосчоичолчоа.
Підказка: необхідно закреслити непотрібні літери «чо»
ЧоВ чончоачошчоічой чодчорчоучожчобчоі – чончоачошчоа чосчоичолчоа.
Отримаємо: В нашій дружбі – наша сила.
Чи вмієте ви працювати дружно? Зараз перевіремо!
Повідомлення теми і мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
На сьогоднішньому уроці ми будемо знайомитись з новою програмою для перегляду документів Microsoft Office Word. А також ми побуваємо у віртуальних бібліотеках, познайомимось з довідниками і словниками он-лайн, але урок наш буде незвичайний. Зараз ми з вами вирушаємо у подорож до Країни Знань.
І перша наша зупинка на Станції «Розминка»
Наш потяг відправляється до наступної зупинки на Станцію «Інформаційна»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації)
Слово документ (лат. documentum –зразок, доказ, свідоцтво) походить від дієслова docere –вчити, навчати.
Давайте розглянемо малюнок.
У сучасному світі є багато різноманітних пристроїв для роботи з даними. Які ви знаєте? А які використовуєте вдома? Які документи створюєте за допомогою них?
Робота з текстами є важливою складовою діяльності людей. У давнину лише обмежене число людей було письменним. Професійно переписуванням різних документів займалися писарі. Тільки з розвитком книго друкарства ця професія втратила свою значущість.
З появою друкарського верстата процес створення документів прискорився. З появою комп’ютерів значно полегшився. Добавились нові можливості для створення текстів.
Для створення, опрацювання і зберігання текстових даних призначені спеціальні програми для опрацювання тексту. Програми для роботи з текстовими документами нерідко називають текстовими редакторами. Такі програми мають різні можливості. Одні працюють тільки з текстами, інші можуть працювати із графічними об’єктами: малюнками, таблицями, схемами, тощо.
Документи, що створюються за допомогою спеціальних програм, називають електронними текстовими документами, або текстовими документами.
А зараз, ми з Вами вирушаємо на станцію «Історичну».
Перший буквар був надрукований у Львові. Його видав у 1574 році першодрукар Іван Федоров.
ІV Фізкультхвилинка для зняття зорової втоми –офтальмологічна пауза
Вправа «Вгору-вниз»
Підняти очі вгору, опустити вниз, вгору-вниз. Покліпати.
Вправа «Ходики»
Скосити очі вправо, перевести вліво. Вправо.Вліво, Покліпати.
Вправа «Прямокутник»
Рисувати «прямокутник»: очима, починаючи вести бік «прямокутника» знизу-вгору-вліво-вниз-вправо. Покліпати. Виконати вправи в іншу сторону. Закінчити вправу кліпанням.
Електро́нна бібліоте́ка (англ. Digital library) — розподілена інформаційна система, що дозволяє зберігати і використовувати різнорідні колекції електронних документів (текст, графіка, аудіо, відео і т.і.) завдяки глобальним мережам передачі даних в зручному, для кінцевого користувача, вигляді.
Харківська державна наукова бібліотека імені В.Г.Короленка
Національна бібліотека України для дітей
Наш потяг прибув на Станцію «Практична»
Практичне завдання:
Ознайомитись з середовищем он-лайн бібліотек.
Повідомте вчителя про знахідку.
Рефлексія
Наша подорож підійшла до завершення. До нових зустрічей у комп’ютерному класі.