Сєрих Л.В. ХОРЕОТЕРАПІЯ ТА ФОРМОКОРЕКЦІЙНА РИТМОПЛАСТИКА

Про матеріал
ХОРЕОТЕРАПІЯ ТА ФОРМОКОРЕКЦІЙНА РИТМОПЛАСТИКА. Загальна естетотерапевтична характеристика хореотерапії. •Естетотерапевтичні основи методу формокорекційної ритмопластики. •Характеристика основних складових методу формокорекційної ритмопластики: медитативна гімнастика, ліплення. •Програма «Відображення».
Перегляд файлу

ХОРЕОТЕРАПІЯ ТА

image
ФОРМОКОРЕКЦІЙНА РИТМОПЛАСТИКА

image

ХОРЕОТЕРАПІЯ ТА 

ФОРМОКОРЕКЦІЙНА РИТМОПЛАСТИКА

        Загальна естетотерапевтична характеристика хореотерапії.

        imageЕстетотерапевтичні основи методу формокорекційної ритмопластики.

        Характеристика основних складових методу формокорекційної ритмопластики:

медитативна гімнастика, ліплення.

        Програма «Відображення».

 

image
image


imageОсновні завдання,  

що розв'язують при використанні хореотерапії:

*  зайнятість, підвищення рухової активності;

*  комунікативний тренінг та організація соціотерапевтичного спілкування;

*  отримання діагностичного матеріалу для аналізу та самопізнання;

*  «розкріпачення» та зростання людини.

image

image

image

image

imageОсновними завданнями ритмопластики є:

Øрозвиток рухових здібностей дитини (рухливість, гнучкість тощо);

Øрозвиток пластичної виразності (ритмічність, музичність, координованість рухів тощо);

Øрозвиток уяви (здатності до пластичної імпровізації).

image

Ігри на розвиток рухових здібностей:

ØГра «Мурашки».Основне завдання – під музику рухатися хаотично, заповнюючи собою увесь простір та не торкаючись один одного.

imageØГра «Кактус та верба». Під музику діти вільно пересуваються. На слово «кактус» – завмирають, напружуючи тіло. Руки – догори, пальці – це напружені колючі голки кактуса. На слово «верба» – завмирають, розслаблюють тіло. Руки звисають додолу, вони м'які та розслаблені, як гілки у верби.

ØГра «Пальма». Діти виконують роль пальми, супроводжуючи розповідь дорослого відповідними рухами. Основне завдання – зуміти точно відтворити ті стани про які йдеться у розповіді: Пальма виросла... Вона велика та величезна... Зав'яли листочки пальми (рухи кисті рук)... Зав'яли гілочки (руки до ліктя)... 

Метод «формокорекційної ритмопластики» розроблений Романом та Тамілою Чураєвими.  Це – своєрідний синтез ідей: Øтілесно-орієнтованої техніки;

Øарттерапевтичної техніки;

Øсхідної філософії; Øдуховної практики; Øказкотерапії.  

Основа методу - ідея природної схильності людини до ритмічності та гармонії у формах та рухах!

Основною метою занять з формокорекційної ритмопластики є відтворення природного для людини почуття цілісності та гармонії. 

imageФормокорекційна ритмопластика –   метод формування цілісного самовідчуття та уявлень про

imageВсесвіт шляхом створення гармонійних форм, як внутрішніх так і зовнішніх

Тлумачення назви:

image
Ø«корекційна» – означає корекцію на гармонійне в людині, це шлях від дисгармонії, яка притаманна дитині з вадами розвитку та проблемами соціалізації.

Ø«форма» – терапія відбувається за допомогою гімнастики та ліплення, тобто роботи з формою: дитина ніби «ліпить сама себе» та предмети навколишнього світу.

Ø«ритмопластика» – людина може жити у власному ритмі, інакше – відбуваються явища дисгармонії.

image


imageОсновні складові методу формокорекційної ритмопластики:

Медитативна гімнастика                            image Осмислений рух 

Осмислений рух пов'язують з образом (куля або п'ять стихій: земля, вода, повітря, вогонь, ефір; образи тварин, рослин тощо).

Відбувається зняття напруги, створюється внутрішній спокій, відчуття сконцентрованості, впевненість, фізична легкість, комфорт, а в тим і бажання творити!

Ліплення   Збирання       image          Утримання     image           Розслаблення

Медитативна гімнастика на третьому етапі – це обов'язкове закріплення відпрацьованого позитивного стану дитини під час роботи з глиною.

image

     Образи та символи кожного світу використовують у метидативній гімнастиці й ліпленні.

                                                                                                Корегуючий момент програми:

image

 image

     Кожний модуль закінчується спонтанним танцем, що символізує тріумф пізнання окремих світів та перехід на наступний крок еволюційної спіралі.

 

image

pdf
Пов’язані теми
Мистецтво, Презентації
Інкл
Додано
25 листопада
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку