ХОРЕОТЕРАПІЯ ТА
ФОРМОКОРЕКЦІЙНА РИТМОПЛАСТИКА
ХОРЕОТЕРАПІЯ ТА
ФОРМОКОРЕКЦІЙНА РИТМОПЛАСТИКА
• Загальна естетотерапевтична характеристика хореотерапії.
• Естетотерапевтичні основи методу формокорекційної ритмопластики.
• Характеристика основних складових методу формокорекційної ритмопластики:
медитативна гімнастика, ліплення.
• Програма «Відображення».
Основні завдання,
що розв'язують при використанні хореотерапії:
* зайнятість, підвищення рухової активності;
* комунікативний тренінг та організація соціотерапевтичного спілкування;
* отримання діагностичного матеріалу для аналізу та самопізнання;
* «розкріпачення» та зростання людини.
Основними завданнями ритмопластики є:
Øрозвиток рухових здібностей дитини (рухливість, гнучкість тощо);
Øрозвиток пластичної виразності (ритмічність, музичність, координованість рухів тощо);
Øрозвиток уяви (здатності до пластичної імпровізації).
Ігри на розвиток рухових здібностей:
ØГра «Мурашки».Основне завдання – під музику рухатися хаотично, заповнюючи собою увесь простір та не торкаючись один одного.
ØГра «Кактус та верба». Під музику діти вільно пересуваються. На слово «кактус» – завмирають, напружуючи тіло. Руки – догори, пальці – це напружені колючі голки кактуса. На слово «верба» – завмирають, розслаблюють тіло. Руки звисають додолу, вони м'які та розслаблені, як гілки у верби.
ØГра «Пальма». Діти виконують роль пальми, супроводжуючи розповідь дорослого відповідними рухами. Основне завдання – зуміти точно відтворити ті стани про які йдеться у розповіді: Пальма виросла... Вона велика та величезна... Зав'яли листочки пальми (рухи кисті рук)... Зав'яли гілочки (руки до ліктя)...
Метод «формокорекційної ритмопластики» розроблений Романом та Тамілою Чураєвими. Це – своєрідний синтез ідей: Øтілесно-орієнтованої техніки;
Øарттерапевтичної техніки;
Øсхідної філософії; Øдуховної практики; Øказкотерапії.
Основа методу - ідея природної схильності людини до ритмічності та гармонії у формах та рухах!
Основною метою занять з формокорекційної ритмопластики є відтворення природного для людини почуття цілісності та гармонії.
Всесвіт шляхом створення гармонійних форм, як внутрішніх так і зовнішніх
Тлумачення назви:
Ø«корекційна» – означає корекцію на гармонійне в людині, це шлях від дисгармонії, яка притаманна дитині з вадами розвитку та проблемами соціалізації.
Ø«форма» – терапія відбувається за допомогою гімнастики та ліплення, тобто роботи з формою: дитина ніби «ліпить сама себе» та предмети навколишнього світу.
Ø«ритмопластика» – людина може жити у власному ритмі, інакше – відбуваються явища дисгармонії.
Основні складові методу формокорекційної ритмопластики:
Медитативна гімнастика Осмислений рух Осмислений рух пов'язують з образом (куля або п'ять стихій: земля, вода, повітря, вогонь, ефір; образи тварин, рослин тощо). Відбувається зняття напруги, створюється внутрішній спокій, відчуття сконцентрованості, впевненість, фізична легкість, комфорт, а в тим і бажання творити! Ліплення Збирання Утримання Розслаблення Медитативна гімнастика на третьому етапі – це обов'язкове закріплення відпрацьованого позитивного стану дитини під час роботи з глиною. |
Образи та символи кожного світу використовують у метидативній гімнастиці й ліпленні.
Корегуючий момент програми:
Кожний модуль закінчується спонтанним танцем, що символізує тріумф пізнання окремих світів та перехід на наступний крок еволюційної спіралі.