ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ
НАВЧАННЯ УЧНІВ / УЧЕНИЦЬ
Підготувала: Сєрих Лариса Володимирівна, завідувач кафедри теорії і методики змісту освіти, кандидат педагогічних наук, доцент
• У 7-9 класах за умови наявності відповідних модельних навчальних програм мистецька освітня галузь може бути реалізована в навчальному плані закладу освіти через окремі предмети (музичне мистецтво, образотворче мистецтво) або інтегрований курс «Мистецтво».
• У разі відсутності модельних навчальних програм з окремих навчальних предметів – музичне мистецтво, образотворче мистецтво, обирається одна із рекомендованих модельних навчальних програм інтегрованого курсу «Мистецтво». Усі ці програми розраховано на рекомендовану кількість годин.
• Для повноцінної реалізації освітньої галузі і досягнення обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом , в навчальному плані закладу освіти необхідно виділяти 2 навч. год. на тиждень у 7 класі та по 1 год. у 8-9 кл. відповідно.
• За наявності у закладі освіти відповідного кадрового складу, інтегрований курс мистецької освітньої галузі мають викладати вчителі зі спеціальною мистецько-педагогічною освітою (вчитель музичного мистецтва, вчитель образотворчого мистецтва). Інтегрований курс «Мистецтво» за наявності у закладі освіти відповідного кадрового складу можуть реалізовувати два вчителя. За такої моделі викладання у 7 класі заклад освіти створює на основі модельної навчальної програми навчальну програму закладу освіти, де виокремлюється дві складові за домінантними видами мистецтва із зазначенням відповідної кількості годин «Мистецтво: музичне мистецтво» (1 година на тиждень), «Мистецтво: образотворче мистецтво» (1 година на тиждень) і затверджує її рішенням педагогічної ради.
• Відповідно - у класному журналі для кожної складової відводяться окремі сторінки, на яких після назви інтегрованого курсу прописується: «Мистецтво: музичне мистецтво», «Мистецтво: образотворче мистецтво».
• Необхідною умовою реалізації завдань мистецької освітньої галузі, і відповідно - завдань, зазначених в модельних навчальних програмах, є дотримання інтегративного підходу через узгодження програмового змісту і результатів навчання з різних видів мистецтва. Інтегрування мистецького змісту має здійснюватися через різні види діяльності учнів/учениць (обговорення творів мистецтва, практичну мистецьку, дослідно-пошукову діяльність) на основі спільної світоглядної тематики та універсальні для різних видів мистецтва категорії (види, жанри, стилі мистецтва) тощо у поєднанні із засадничими положеннями концепції «Нова українська школа».
• Інтегрований курс « Мистецтво» має вивчатися цілісно протягом усього навчального року: недопустимо виокремлювати вивчення учнями/ученицями складових інтегрованого курсу (музичної, образотворчої) упродовж окремих навчальних періодів (семестрів).
Оцінювання результатів навчання учнів / учениць
В оцінюванні результатів навчання учнів / учениць важливо розрізняти
• поточне оцінювання,
• формувальне оцінювання (оцінювання для навчання або оцінювання «в процесі»)
• підсумкове оцінювання (семестрове, річне).
• Формувальне оцінювання – це постійний процес отримання й надання зворотного зв’язку учням / ученицям щодо успішності їхнього навчального поступу
• Підсумковому оцінюванню (семестровому, річному) підлягають результати навчання з навчальних предметів, інтегрованих курсів обов’язкового освітнього компонента типового навчального плану
• Семестрове оцінювання передбачає оцінювання груп загальних результатів та загальну оцінку результатів навчання. Здійснюють його з урахуванням різних видів навчальної діяльності, які мали місце протягом семестру, та динаміки особистих навчальних досягнень учня / учениці
• Річне оцінювання здійснюють на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри
• Семестрова та річна оцінки можуть підлягати коригуванню