Сєрих Л.В. Оцінювання НУШ МИО. Інструменти формувального оцінювання.

Про матеріал
У презентації розглянуто особливості оцінювання НУШ мистецької освітньої галузі. Подано інструменти формувального оцінювання.
Перегляд файлу

image

image

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                             2

ПОТОЧНЕ ФОРМУВАЛЬНЕ оцінювання 

imageimage
(оцінювання для навчання)

ПІДСУМКОВЕ  оцінювання 

image(семестрове, річне)

imageПОТОЧНЕ ФОРМУВАЛЬНЕ  оцінювання  

наступність між підходами до оцінювання навчальних досягнень

здобувачів початкової і базової середньої освіти

image

imageформулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей на певний період (наприклад, заняття, тиждень, період, вивчення теми, тощо)

imageвироблення навчальних цілей є очікувані результати навчання, передбачені відповідною навчальною програмою, та критерії оцінювання 

imageстворені умови для формування вміння учнів аналізувати власну

навчальну діяльність (рефлексія)

imageспрямовувати учнів на спостереження своїх дій і дій однокласників осмислення своїх суджень і дій з огляду на їх відповідність навчальним цілям 

Семестрове оцінювання здійснюють з урахуванням різних видів навчальної діяльності, які мали місце протягом семестру, та динаміки особистих навчальних досягнень учня / учениці

imageimageРічне оцінювання здійснюють на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри. Для визначення річної оцінки потрібно враховувати динаміку особистих навчальних досягнень учня / учениці протягом року. 

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                             5

imageКлючові компетентності Наскрізні вміння  КАТЕГОРІЇ КРИТЕРІЇВ: 

розв’язання проблем і виконання практичних завдань із застосуванням знань, що охоплюються навчальним матеріалом; image комунікація (тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій); image планування й здійснення навчального пошуку, робота з текстовою і графічною інформацією; image рефлексія власної навчально-пізнавальної діяльності. 

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                             6

image

ПРИНЦИП ДОБРОЧЕСНОСТІ

image

                                                                                                                         СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                       8

ІНСТРУМЕНТИ ФОРМУВАЛЬНОГО

imageОЦІНЮВАННЯ

image

Портфоліо містить особисті роздуми учня з поясненнями, чому обрано ту чи ту роботу і як саме вона показує досягнення цілей навчання

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                             9

imageimageüВІДПОВІДЬ ХОРОМ

Учні одночасно усно реагують на певну репліку. Це може бути відповідь на запитання, висловлення згоди чи

незгоди із запропонованим твердженням, повторення сказаного вчителем тощо

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                           10

imageimageüВІЗЬМИ І ПЕРЕДАЙ

Спільна групова робота, яку використовують, щоб поділитися думками або зібрати інформацію від кожного учасника групи; учні записують відповіді 

image Потім передають вправо, додають власну відповідь на іншому аркуші і продовжують, доки їхній папірець обійде всю групу і знову повернеться до них

image Потім обговорюють результати в групі

                                                                                                                                           СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО       11

imageimage  üВНУТРІШНЄ /

image Учні стають у два кола, внутрішнє та зовнішнє, обличчям одне до одного

image Учні, що стоять навпроти, ставлять одне одному запитання по темі, які вони попередньо написали 

image Зовнішнє коло рухається і утворюються нові пари

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                           12

image üГАЗЕТНИЙ ЗАГОЛОВОК

imageimageВигадайте газетний заголовок, який може бути написаний до теми, яку ми вивчаємо

imageПередайте основну ідею події

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                           13

üГРА В КУБИК

imageПокажіть 6 запитань до уроку

imageОб’єднайте учнів у групи по 4 У кожної групи є один кубик 

Кожен кидає кубик та відповідає на запитання з відповідним номером

image Якщо номер випав більш ніж один раз, учень може доповнити попередню відповідь або кинути кубик ще раз

image Відповіді можна записувати

                                                                                                                                                                                                                  СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                    14

üКУБИК БЛУМА

На початку уроку вчитель оголошує коло питань, які обговорюватимуться

imageimageimageРазом із учнями узгоджується послідовність грижеребкування.

imageВчитель підкидає кубик. Та грань, яка опиниться зверху і визначає питання, на яке мають відповісти  учні чи конкретний учень. Опорне слово є орієнтиром для відповіді

image  üДОПОВНИ ДУМКУ

         imageПисьмова                            МОЖНА

перевірка ВИСЛОВИТИСЬ розуміння ОДНИМ РЕЧЕННЯМ

 

imageстратегії, коли Я ЗНАЮ, ЩО …………….… учні …………образотворчому.    у     музиці              і      в заповнюють   мистецтві

Жанри є в …………............

                   пропуски у                 Ритми         ми                можемо

                пропонованому            застосовувати ……….………

твердженні

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                           16

image

                                                                                                                                                                                                                  СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                    17

imageimageüЗАПИС У ЖУРНАЛ

Учні записують у свій журнал або зошит розуміння предмету, поняття або те, що вони вивчили на уроці

image Вчитель переглядає записи, щоб дізнатися чи зрозумів учень певну тему, урок, поняття або вивчене

                                                                                                                                                         СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                                                           18

image üЗАПИСНІ КНИЖКИ УЧНІВ

imageimageІнструмент для учнів для відстежування навчального поступу: 

imageкуди я рухаюся? 

imageде я зараз? 

imageяк туди дістатися?

                                                                                                                 СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                           19


üЗБІР ІДЕЙ

imageУчитель ставить запитання або дає завдання

imageimageimageimageimageimageУчні самостійно відповідають на аркуші паперу, зазначаючи не менше трьох думок / відповідей / тверджень

Учні, що завершили, встають 

Учитель звертається до певного учня і просить його поділитися записаними ідеями

Учні викреслюють пункти, попередньо озвучені

однокласниками і сідають, коли в них в аркушах закінчилися всі записані ідеї

Учитель продовжує опитувати учнів, доки сядуть усі

imageimageüЗ-Х-В ТА ЗХВ +

imageУчні відповідають групами, в парах або індивідуально на запитання «Що ми вже знаємо?» (З) 

«Що ми хотіли б дізнатися?» (Х) 

imageimageimageimageimage«Що вже вивчили за темою?» (В) 

imageПлюс (+) просить учнів класифікувати отримані знання за допомогою концептуальної карти або наочної схеми, яка відображає ключову інформацію

Потім кожен учень записує короткий підсумок (на один абзац) про вивчене

                                                                                                                                                         СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                                                21

imageimageüКАРТКА НА ВИХІД

Це письмові відповіді учнів на запитання на картках, які учням роздають наприкінці уроку, після завершення певного виду роботи, теми тощо


imageimage      üКОНЦЕПТУАЛЬНА

image Будь-яка можлива форма схематичної наочності, яка допомагає учням побачити взаємозв'язки між поняттями за допомогою побудованих схем ключових слів, що позначають такі поняття

imageimageüЛІДЕР ЗА НОМЕРОМ

Учні об’єднуються в групи по чотири і кожному члену групи присвоюється номер

imageimageУчитель ставить питання / проблему і всі чотири учні її обговорюють

Учитель називає номер і відповідний учень у кожній групі відповідає

üНАЙЗАПЛУТАНІШИЙ (АБО НАЙЯСНІШИЙ) МОМЕНТ

imageimageЦе варіант однохвилинки

imageimage Можна дати учням трохи більше часу для відповіді на запитання

Запитайте (в кінці уроку або під час паузи, яка утворилася після пояснення теми): «Який найбільш заплутаний момент» сьогоднішнього заняття?» або 

«Що вам здалося незрозумілим у понятті «_________»?


üПЕРЕВІРКА

НЕПРАВИЛЬНОГО

imageУчитель надає учням поширені або                                           РОЗУМІННЯ

imageпередбачувані помилкові твердження з певної теми, щодо певного принципу або процесу і запитує, чи згодні вони з цим чи ні та чому

image Учні мають дати аргументовані відповіді

image Перевірка неправильного розуміння може також застосовуватися у формі тесту з декількома варіантами відповіді або гри «правильно-

неправильно»                                    СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                    26

imageimageüПерефразування

Учні мають висловити власними словами основну ідею уроку чи щойно поясненої теми

                                                                                                        СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                 27

imageimageüПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

                                                                                                        СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                 28

imageimageüПІДКАЗКА ЗА АНАЛОГІЄЮ

Учні мають сформулювати думку на основі підказки-аналогії: 

image (певне поняття, принцип або процес) ________ виглядає як ________ тому що

_______________

СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО

29

üПІДСУМОК А-Б-В

imageКожному учневі в класі присвоюється окрема літера алфавіту, а він обирає слово, яке починається на цю

image

                                                                                                        СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                 30


üПІДСУМОК АБО ПИТАННЯ НА КАРТКАХ

imageimageУчитель час від часу роздає картки й просить учнів писати з обох сторін за такими правилами: 

imageimage(Один бік) на підставі вивченого (теми, розділу), опишіть основну велику ідею, яку ви зрозуміли, у формі короткого висновку. 

(Другий бік) запишіть те, що ви ще не повністю зрозуміли у вигляді твердження або

запитання                                                    31

imageimageüПІДСУМОК

Учнів просять написати підсумкове речення, яке відповідає на запитання «хто», «що», «де», «коли», «чому», «як» щодо певної теми

imageimageüПІДСУМОК

Учні мають обрати з-поміж наведених варіантів (або запропонувати самостійно) слово, яке найкраще підсумовує тему

33

imageimageüПОДУМАЙ – ЗАПИШИ – ОБГОВОРИ В ПАРІ –

imageУчні обдумують відповідь самостійно, записують її, об’єднуються в пари та обговорюють відповідь із партнерами, а потім озвучують її всьому класу


imageimage üПОДУМАЙ –

запитання

image Учні самостійно формулюють відповіді протягом визначеного часу, потім повертаються кожен до свого партнера та надають йому відповідь

image Учитель викликає декілька пар на вибір, які озвучують свої відповіді у класі

                                                                                                                                                         СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                                                  35

üПРИГАДАЙ – ПІДСУМУЙ – ЗАПИТАЙ – ПОВ’ЯЖИ ЗА 2

imageЗа 2 хвилини учні повинні                         ХВИЛИНИ (ППЗП2)

imageimageпригадати та назвати у правильному порядку найважливіші ідеї, отримані на попередньому занятті

За 2 хвилини підсумувати ці пункти одним реченням, записати одне основне запитання, на яке вони хочуть отримати відповідь та знайти одну прив'язку цього матеріалу до основної теми

предмету чи курсу            СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО

imageimageüРІШЕННЯ-РІШЕННЯ

Учитель висловлює певну думку

imageimage Потім просить учнів зайняти сторону, що відповідає їхній думці з цієї теми і поділитися аргументацією

image Учні можуть змінювати сторону після обговорення

                                                                                                     СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                    37


image   üСАМООЦІНЮВАННЯ

imageimageПроцес, під час якого учні збирають дані про власне навчання, аналізують що саме відображує їхні успіхи в досягненні навчальних цілей та планують наступні кроки

üСЕМІНАР ЗА СОКРАТОМ

imageУчні ставлять питання одне одному з певного важливого питання або теми

image Питання ініціюють розмову, яка триває як серія відповідей та додаткових запитань

image                                                                                                           39

imageimageüСИГНАЛИ РУКАМИ

imageimageimageУчні на прохання вчителя показують визначені сигнали рукою, щоб повідомити про  рівень розуміння певного  поняття, принципу або процесу:  «Розумію ____ і можу пояснити» 

(наприклад, великий палець вгору). 

«Ще не зовсім розумію ______» 

(наприклад, великий палець вниз). 

«Не впевнений щодо ______» 

(наприклад, помахати рукою)


imageimageüСКАЖИ ЩОСЬ

Учні по черзі обговорюють у групі певний прочитаний розділ або переглянуте відео

image  üСОРТУВАННЯ СЛІВ

imageimageУчням дають набір словникових термінів, які вони сортують за заданими або створеними ними категоріями

imageimageüСПІНЕР ІДЕЙ

Учитель створює спінер, розділений на 4 сектори з написами «Спрогнозуй», «Поясни», «Підсумуй», «Оціни»

imageimage Після пояснення нового вчитель крутить спінер та просить учнів відповісти на запитання залежно від місця зупинки спінера

Наприклад, спінер зупиняється на секторі «Підсумуй», тоді вчитель може сказати: «Назви ключові

поняття, про які щойно йшлося» СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО


üСПОСТЕРЕЖЕННЯ

imageimageimageУчитель готує протокол спостереження із переліком учнів у класі, де буде зазначено, за якими саме очікуваними результатами  він буде спостерігати

imageРухаючись класом, він спостерігає за учнями, коли вони працюють, і робить необхідні записи та позначки в

протоколі спостереження  СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                                         44

üТЕСТУВАННЯ

imageЗа допомогою тестування вчитель перевіряє опанування учнями фактичної інформації, понять imageОрієнтовні типи тестових завдань:

imageДекілька правильних варіантів

imageimageПравильно/Неправильно

imageКоротка відповідь

imageЗнайди відповідність

imageРозширена відповідь 

                                                                                                     СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                    45

imageüТРИКУТНА ПРИЗМА

(ЧЕРВОНИЙ, ЖОВТИЙ, ЗЕЛЕНИЙ)

imageimageУчні дають вчителеві зворотний зв'язок, показуючи колір, що відповідає рівню розуміння

СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО

üУСНЕ ОПИТУВАННЯ

imageУчитель пропонує учнями відповісти на запитання, наведені нижче:

Чим це схоже на/відрізняється від ________?

Які характерні риси/елементи ____________?

Як іще можна показати/проілюструвати ____?

У чому полягає головна ідея, ключова концепція, мораль _____?

Як  _________ стосується ________________?

Які ідеї / деталі можна додати до __________?

Наведіть приклад ___________________?

Що не так з___________________?

Який висновок ви могли б зробити з___________?

Які висновки можна зробити з___________?

На яке питання ми намагаємося відповісти? Яку проблему намагаємося вирішити?

Що ви можете сказати про ___________________?

Що може статися, якщо _______________ ?

Які критерії можна взяти для оцінки ____________?

Які докази підтверджують ____________________?

Як ми можемо довести / підтвердити ___________?

Як це можна розглядати з точки зору ___________?

imageЯкі альтернативи ______________ слід розглянути? Який підхід/стратегію ви могли б використати для __?

                                                                                                                                                                                                                  СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                    47

imageüУЧНІВСЬКА

КОНФЕРЕНЦІЯ


üХРЕСТИКИ-НУЛИКИ

imageimageНабір видів роботи, з яких учні самостійно можуть обирати ті, що можуть продемонструвати їхнє розуміння теми

imageimageНабір представлений у вигляді сітки  з дев'яти квадратів, схожої на дошку для гри в хрестики-нулики, можна попросити учнів обирати так, щоб зрештою закреслити «три підряд»

Завдання можуть відрізнятися за змістом, процесом та результатом і можуть бути адаптовані залежно від глибини знань

üХТО ШВИДШЕ?

imageРобота в парі – слухач і ведучий

imageОбидва знають категорію (тему), однак ведучий стоїть спиною до дошки / екрану

image З'являються слова на задану тему, слухач дає підказки, а ведучий намагається вгадати слово

image Пара, яка завершила першою, встає

image  üШВИДКИЙ ЗАПИС

imageimage Попросіть учнів відповісти за 2-10 хвилин на відкриті запитання або твердження


üШКАЛА ЛАЙКЕРТА

imageimageУчитель наводить 3-5 тверджень, які явно не є істинними або помилковими, але дещо спірними

imageimageimageimageimageimageМета полягає в тому, щоб допомогти учням подумати над текстом, а потім обговорити його з однокласниками

«Герой (ім'я) не повинен був робити (що саме)» повністю погоджуюся  не погоджуюся  погоджуюся 

повністю погоджуюся

                                                                                                                                                         СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                                                    52

ü3-2-1

imageУчні виконують такі варіанти завдань, визначаючи за прочитаним текстом: 

3 речі, які ви дізналися, 2 цікаві факти, 1 питання, що залишилося;

3 ключові слова, 2 відмінності між _, 1 вплив на _;

imageimageimageimageimageimage3 важливі факти, 2 цікаві ідеї, 1 уявлення про себе як учня;

3 нові терміни, 2 нові ідеї, 1 річ, яку потрібно обдумати;

3 питання до тексту (незнайомі слова або незрозумілі ідеї), 

2 прогнози за текстом (що станеться далі, враховуючи вже прочитане), знайдіть 1 зв'язок у тексті (з тим, що ви вже знали або випробували)

                                                                                                                                                                                                                  СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО                                                                                                                                    53

üТРИХВИЛИННА ПАУЗА

imageimageimageimageimageimageТрихвилинна пауза дає змогу учням зупинитися, обміркувати певні представлені явища та ідеї, прив'язати їх до вже наявних знань або досвіду та попросити роз'яснень.

Я змінив(ла) ставлення до....

Я більше дізнався(лася) про...

Мене здивувало...

Я почувався(лася)...

СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО


üЄ ПИТАННЯ, В КОГО Є ВІДПОВІДЬ?

imageimageУчитель робить два набори карток

imageimageimageПерший набір має запитання за певним розділом навчання

У другому наборі містяться відповіді

Учитель роздає картки з відповідями учням, а потім він або учень зачитує класу питання на картці. 

Учні перевіряють свої картки з відповідями, щоб знайти правильну

БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

image

СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО

БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

image


БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

image

БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

image

imageОРІЄНТОВНІ ВИМОГИ ДО КРИТЕРІЇВ І ШКАЛ

ОЦІНЮВАННЯ

Інструмент для оцінювання якості критеріїв і шкал оцінювання  

image


imageОРІЄНТОВНІ ВИМОГИ ДО КРИТЕРІЇВ І ШКАЛ

ОЦІНЮВАННЯ

Інструмент для оцінювання якості критеріїв і шкал оцінювання  

image

image

Дякую  за 

imageувагу J))!!!

62          СЄРИХ Л.В., к.п.н., доцент КЗСОІППО

pdf
Пов’язані теми
Мистецтво, 7 клас, Презентації
Додано
25 листопада
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку