Серія уроків з англійської мови для учнів 3 класу за підручником Алли Несвіт, 2013 на тему "Свята", має основне завдання- Національно-патріотичне виховання учнів. Діти мають певні знання з теми, завдання вчителя поглибити і розширити фонові знання, вчити аналізувати, проводити аналогію, вміти використовувати власний досвід.
Виховувати позитивне та поважне ставлення до власного народу, його культури, любові до Батьківщини й рідної мови та віри в світле майбутнє своєї країни.
Клас: 3 Unit 5 -1 Дата: Тема: Свята. Моє улюблене свято.
Мета Ознайомити учнів з назвами та інформацією про свята, продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО з теми «Свята» в мові учнів, вчити визначати час святкування певного свята, практикувати учнів у аудіюванні, письмі; створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України.
Виховувати позитивне та поважне ставлення до власного народу, його культури, любові до Батьківщини й рідної мови та віри в світле майбутнє своєї країни.
Обладнання: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.
Очікувані результати:
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today’s topic is “Holidays”. We’ll learn the names of the holidays, how do people celebrate them and when.
Warming up “ Presentation -Holidays”
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Vocabulary Birthday, New Year, Easter, Christmas
Auding: Ex.2 p.70 Listen, talk to your friend.
Reading Ex.2 p.70 Read and translate
Speaking Ex.3 p.70 Agree or disagree.
3. You can see bright balls, stars and lights on the New Year tree. – Yes.
4. All the children get presents. – Yes.
5. They jump, run and play football. – No.
Ex.4 p.71 Pair work Ask and answer: When is your favourite holiday?- My favourite holiday is… It’s in…
Writing Let’s remember some months: December, January, March, April.
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.71 - Complete the sentences.
Summarising You worked well. Your marks are:
Клас: 3 Unit 5 -2 Дата: Тема: Вечірка з приводу Дня народження. Вивчення граматичної структури have to / has to.
Мета Ознайомити учнів з граматичною структурою have to / has to, продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО з тем «Дні тижня», « Свята» в мові учнів, практикувати учнів у письмі; виховувати любов до навчання й повагу до інших людей, позитивне та поважне ставлення до власного народу, його культури, любові до Батьківщини й рідної мови та віри в світле майбутнє своєї країни. Обладнання: підручник, робочий зошит
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today’s topic is “Holidays”. We’ll learn how to prepare for the holidays.
Warming up “ Presentation -Holidays”
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.71 - Complete the sentences
Vocabulary to write the invitations, to send the invitations, to clean the house, to open the presents. Ex.1 p.72
Auding: Ex.2 p.72 Listen, act out.
Reading Ex.2 p.72 Read and act out.
Speaking Ex.3 p.73 Agree or disagree.
Grammar Have to/ has to Days of the week: Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday.
Ex.4 p.73 Say: Ann has to…on…
Writing Let’s remember some months: December, January, March, April.
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.71 - Complete the sentences.
Summarising You worked well. Your marks are:
Клас: 3 Unit 5 -3 Дата: Тема: Запрошення на святкування Дня народження.
Мета Розширити фонові знання учнів. Ознайомити учнів з правилами написання запрошувальної листівки.
Продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО з теми « Свята» в мові учнів, практикувати учнів у письмі;
Виховувати любов до навчання й культуру поведінки. Обладнання: підручник, робочий зошит
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today’s topic is “An invitation card”. We’ll learn how to prepare for the birthday, how to write the invitation card.
Warming up “ Presentation -Holidays”
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.73 , Ex.2 p.72
Individual cards:
Vocabulary to write the invitations, to send the invitations, to clean the house, to open the presents. Ex.1 p.72
Auding: Ex.1 p.74 Listen and read.
Reading Ex.2 p.74 Read and act out.
Speaking Ex.3 p.75 Choose and say. What do children usually do at the parties?
Ex.4 p.75 Ask and answer.
Writing Ex.3 p.75
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.73 - Complete the sentences.
Summarising You worked well. Your marks are:
Клас: 3 Unit 5 -5 Дата: Тема: Свята. Подарунки на свята.
Мета Розширити фонові знання учнів. Практикувати вживання вказівних займенників. Продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО з теми « Свята» в мові учнів, практикувати учнів у письмі;
Виховувати любов до навчання й культуру поведінки. Обладнання: підручник, робочий зошит
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today’s topic is “Holidays and presents”. We’ll learn how to prepare for the birthday, how to choose presents.
Warming up It’s birthday time, birthday time- Time for games and time for toys, Time for happy girls and boys; Time for cake and presents, too, Time to laugh and say “Thank you”.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.77 , Ex.2 p.76
Vocabulary What is this? What is that? doll house, book, cup, T-shirt
Speaking Ex.1 p.78 Listen and match. Ex.2 p.78 Listen and say
Auding: Ex.3 p.79 Listen and read. Reading Ex.3 p.79 Read and act out.
Speaking Ex.4 p.79 Complete and read. Writing Ex.5 p.79
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.79 - Complete the sentences.
Summarising You worked well. Your marks are:
Клас: 3 Unit 5 -6 Дата: Тема: Новий Рік та Різдво в Україні.
Мета Розширити фонові знання учнів. Закріпити знання дітей з теми. Вчити проводити аналогію. Продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО з теми « Свята» в мові учнів, практикувати учнів у письмі;
Виховувати любов до навчання й культуру поведінки. Обладнання: підручник, робочий зошит
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today’s topic is “New Year and Christmas”. We’ll learn how people in our county celebrate New Year and Christmas.
Warming up New Year
New things to learn, New things to meet, New songs to sing, New joys to greet. New things to see, New things to hear, New things to do, In this glad New Year.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.79 - Complete the sentences.
Vocabulary celebrate, decorate, Father Frost, Snow Maiden, make postcards, Merry Christmas. Auding: Ex.2 p.80 Listen and read. Reading Ex.2 p.80 Read and translate.
Speaking Ex.3 p.81 Agree or disagree.
1. New Year and Christmas are in winter. (+) 2. The houses are not beautiful at Christmas.(-) 3. Father Frost and Snow Maiden bring presents to little children. (+) 4. The children don’t make postcards for their parents. (-) Ex.4 p.81 Ask and answer.
Writing Ex.5 p.81
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.81 Ex.2 p.80 Read and translate
Summarising You worked well. Your marks are:
Клас: 3 Unit 5 -7 Дата: Тема: Різдво в Україні, Британії та Америці.
Мета: Розширити фонові знання учнів. Закріпити знання дітей з теми. Вчити проводити аналогію. Виявити схожості та відмінності святкування Різдва в нашій країні та країнах, мова, яких вивчається. Продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО з теми « Свята» в мові учнів, практикувати учнів у письмі;
Виховувати любов до навчання, шану до народних звичаїв та українського народу, культуру поведінки. Обладнання: підручник, робочий зошит.
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today’s topic is “Christmas in Ukraine, Britain and America”. We’ll learn how people in our county celebrate Christmas in different countries.
Warming up New Year
New things to learn, New things to meet, New songs to sing, New joys to greet. New things to see, New things to hear, New things to do, In this glad New Year.
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.81 - Read your sentences.
Auding: Ex.1 p.82 Listen and read. Reading Ex.1 p.82 Read and translate.
Speaking Ex.2 p.82 Complete the sentences.
Ex. 3 p.82 Ask and answer.
Ex. 4 p.83 Look and say.
Decorate open buy clean phone send write |
Example: Alex usually writes invitations for Christmas party.
Writing Ex.4 p.83
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.83 Ex.1 p.82 Read and translate
Summarising You worked well. Your marks are:
Клас: 3 Unit 5 -8 Дата: Тема: Свята. Великдень.
Мета Ознайомити з новими ЛО. Розширити фонові знання учнів. Закріпити знання дітей з теми. Вчити проводити аналогію. Продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО з теми « Свята» в мові учнів, практикувати учнів у письмі;
Виховувати любов до навчання й культуру поведінки. Обладнання: підручник, робочий зошит
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today’s topic is “Easter”. We’ll learn how do people in our county celebrate Easter.
Warming up
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.83 - Complete the sentences. Ex.2.p.80 Ex.1 p.82
Presenting Vocabulary a paska, an Easter egg, an Easter basket, an Easter present
Practicing Vocabulary celebrate, decorate, Father Frost, Snow Maiden, make postcards, Merry Christmas Auding: Ex.2 p.84 Listen and read. Reading Ex.2 p.84 Read and translate.
Speaking Ex.3 p.85 Answer the questions. Ex.4 p.85 Writing Ex.5 p.85
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.85 Ex.2 p.84 Read and translate
Summarising You worked well. Your marks are:
Клас: 3 Unit 5 -9 Дата: Тема: Узагальнення вивченого.
Мета Узагальнити вивчений лексико-граматичний матеріал, продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення; практикувати в використанні ЛО в мові учнів, практикувати учнів у письмі; виховувати виховувати любов до навчання й повагу до інших людей.
Виховувати любов до навчання й культуру поведінки. Обладнання: підручник, робочий зошит
Хід уроку
I.ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ Greeting Good morning, children! Glad to see you. Aim T: Today we’ll have a test. Warming up Easter Surprise
Easter eggs,
Yellow and blue,
Easter eggs,
For me and you.
Easter eggs,
Candy sweet,
Easter eggs,
Are yum to eat.
Easter eggs,
Pretty and funny,
But... where is the Easter Bunny?
II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Homework Ex.5 p.85 Ex.2 p.84 Read and translate
Practicing Vocabulary celebrate, decorate, Father Frost, Snow Maiden, make postcards, Merry Christmas, a paska, an Easter egg, an Easter basket, an Easter present Writing Ex.1 p.86
Ex4.p.87 Write what you can do at the party.
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ Homework Ex.5 p.85 Ex.2 p.84 Read and translate Summarising You worked well. Your marks are: