МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ЧЕРКАСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО
ННІ інформаційних та освітніх технологій
Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій
014.09 Середня освіта (Інформатика)
До захисту допускаю
Завідувач кафедри
В. А. Дідук
_______________________
(дата, підпис)
КУРСОВА РОБОТА
освітнього ступеня “бакалавр”
СЕРВІС CLASSTIME ЯК ЗАСІБ РОЗРОБКИ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ
Студентка групи 2-І Меркулова Дарина Олегівна _______________
(підпис)
Науковий керівник к.ф.-м.н., доцент Подолян О.М _______________
(підпис)
Черкаси – 2024
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………….3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ
CLASSTIME.……………………………………………………………………...5
1.1 Огляд функціоналу сервісу Classtime…………………………………5
РОЗДІЛ 2 ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ
CLASSTIME..……………………………………………………………………10
2.1 Особливості конструювання тестових завдань засобами комп’ютерної системи Classtime………………………………………………..10
ВИСНОВОК……………………………………………………………………..21
СПИСОК ВИКОРИСТАНИЖ ДЖЕРЕЛ……………………………………22
Вступ
В епоху стрімкого розвитку інформаційних технологій та постійного оновлення методів навчання, педагоги шукають нові інструменти, які допоможуть зробити освітній процес більш динамічним, цікавим та ефективним. Одним з таких інструментів є сервіс Classtime, який пропонує широкий спектр можливостей для створення та використання інтерактивних освітніх ресурсів.
Classtime – це онлайн-платформа, яка дозволяє вчителям організовувати опитування, вікторини, тести та інші інтерактивні завдання для учнів. Завдяки цій платформі вчителі можуть:
• Створювати різноманітні типи завдань: Classtime пропонує широкий спектр типів завдань, таких як опитування з множинним вибором, вікторини з відкритими питаннями, завдання на відповідність, завдання на сортування та багато іншого.
• Отримувати миттєві результати: Учні можуть відповідати на завдання за допомогою своїх смартфонів, планшетів або комп'ютерів, а результати відображаються на екрані вчителя в режимі реального часу.
• Налагоджувати зворотний зв'язок: Classtime дозволяє вчителям надавати учням зворотний зв'язок на їхні відповіді, а також давати коментарі та пояснення.
• Використовувати готові шаблони: Classtime пропонує готові шаблони завдань для різних предметів та тем, що економить час вчителів.
• Співпрацювати з іншими вчителями: Classtime дозволяє вчителям ділитися своїми завданнями з іншими вчителями, а також
використовувати завдання, створені іншими користувачами. [2]
Classtime є простим у використанні як для вчителів, так і для учнів. Інтерфейс платформи інтуїтивно зрозумілий, а процес створення завдань не потребує спеціальних знань чи навичок. Використання Classtime в освітньому процесі має багато переваг:
• Підвищує зацікавленість учнів: Інтерактивні завдання роблять навчання більш цікавим та захоплюючим для учнів, що підвищує їхню мотивацію та залученість до процесу навчання.
• Сприяє кращому засвоєнню матеріалу: Отримання миттєвого зворотного зв'язку та пояснень від вчителя допомагає учням краще засвоїти матеріал та зрозуміти помилки.
• Розвиває навички критичного мислення: Різноманітні типи завдань, які пропонує Classtime, сприяють розвитку учнівських навичок критичного мислення, аналізу та оцінювання інформації.
• Забезпечує індивідуальний підхід: Classtime дозволяє вчителям відстежувати прогрес кожного учня та надавати йому індивідуальну допомогу.
• Економить час вчителів: Завдяки автоматизації багатьох рутинних завдань, Classtime економить час вчителів, який вони можуть використовувати для більш продуктивної роботи з учнями.
Classtime є цінним інструментом, який може допомогти вчителям розробити інтерактивні та ефективні освітні ресурси, що сприятиме кращому засвоєнню матеріалу учнями та підвищенню якості освіти. [3]
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ
Classtime - цифровий інструмент формуючого оцінювання, створений компанією Pollock Technologies.
Програма доступна і проста у використанні, заощаджує час, зусилля та забезпечує відстеження роботи учнів протягом усього заняття. Клас працює у режимі реального часу. До того ж сервіс забезпечує індивідуальний режим спостереження за роботою учня.
Безумовно, багатьом вчителям сподобається той факт, що Classtime має україномовну версію.
Для роботи з сервісом вчителю необхідно завести свій обліковий запис. Це займе кілька хвилин.
Для того щоб створити власний обліковий запис в Classtime, необхідно:
1. У своєму браузері ввести адресу сайту https://www.classtime.com/uk.html та натиснути Enter.
2. У верхньому правому куті головної сторінки сайту натисніть кнопку "Реєстрація Вчителя" (рис. 1.1).
Рисунок 1.1 Створення облікового запису
3. У додатковому вікні, що з'явиться, напишіть свою електронну адресу та натисніть на кнопку "Зареєструватись" (рис.1.2).
Рисунок 1.2. Реєстрація
4. Вам на електронну скриньку надійде лист з підтвердженням реєстрації.
Відкриваємо лист з підтвердженням (рис.1.3) та натискаємо «Підтвердити свій акаунт».
Рисунок 1.3 Підтвердження акаунту
5. У полі "Пароль" введіть надійний пароль, який ви будете використовувати для входу на платформу (рис.1.4).
Рисунок 1.4 Встановлення паролю
6. У поля "Ім'я" та "Прізвище" введіть відповідну інформацію та натисніть «Зберегти» (рис.1.5).
Рисунок 1.5 Зберігаємо введену інформацію
Додаткова інформація
• Ви можете зареєструватися на Classtime, використовуючи свій обліковий запис Google або Microsoft.
• Якщо ви забули свій пароль, ви можете відновити його, натиснувши на посилання "Забули пароль?" на сторінці входу.
• Ви можете змінити свої дані профілю в будь-який час, увійшовши до свого облікового запису та натиснувши на посилання "Налаштування".
Підтримка
Якщо у вас виникли запитання або проблеми з реєстрацією на Classtime, ви можете звернутися до служби підтримки платформи за адресою https://www.classtime.com/.
Платформа Classtime пропонує два варіанти використання: безкоштовну та платну (преміум) версію. Обидві версії мають свої особливості та переваги, тому вибір залежить від ваших потреб та
Безкоштовна версія Classtime Основні можливості:
• Створення та проведення опитувань, вікторин та завдань
• Додавання зображень, відео та аудіо до уроків
• Створення груп учнів
• Відстеження результатів учнів
• Надання зворотного зв'язку учням
• Спілкування за учнями за допомогою чату
• Використання шаблонів уроків
• Доступ до бібліотеки ресурсів Обмеження:
• Неможливість створення тестів з автоматичним оцінюванням
• Неможливість створення уроків з розгалуженням
• Неможливість використання інтерактивних вправ
• Обмеження кількості учнів у групах
• Обмеження кількості уроків, які можна створити
• Неможливість використання розширених функцій аналітики
Преміум-версія Classtime
Всі можливості безкоштовної версії, а також:
• Створення тестів з автоматичним оцінюванням
• Створення уроків з розгалуженням
• Використання інтерактивних вправ
• Необмежена кількість учнів у групах
• Необмежена кількість уроків, які можна створити
• Розширені функції аналітики
• Доступ до додаткових ресурсів та шаблонів
• Пріоритетна підтримка Вартість:
Вартість преміум-версії Classtime залежить від обраного плану та кількості вчителів, які його використовуватимуть. Доступні такі плани:
• Індивідуальний: $12 на місяць
• Шкільний: $10 на місяць на вчителя (мінімум 10 вчителів)
• Районний: $8 на місяць на вчителя (мінімум 50 вчителів)
Якщо вам потрібна проста платформа для проведення опитувань, вікторин та завдань, то безкоштовної версії Classtime буде цілком достатньо. Проте, якщо вам потрібні більш розширені можливості, такі як створення тестів з автоматичним оцінюванням, уроків з розгалуженням та інтерактивних вправ, то вам слід розглянути преміум-версію. [1]
Classtime пропонує безкоштовну пробну преміум версію на 60 днів (рис
1.6), натисніть «Спробувати безкоштовно».
Рисунок 1.6 Вибір підходящого плану.
РОЗДІЛ 2
2. 1 Особливості конструювання тестових завдань засобами
На початку роботи з комп’ютерною системою Classtime вчителю необхідно перейти на платформу https://www.classtime.com/uk. Потрапивши на стартову сторінку сервісу потрібно пройти реєстрацію або увійти за допомогою акаунту Google. Робота на платформі починається з розділу «Бібліотека» (рис 2.1), в якій можна знайти готові питання через пошук по публічній бібліотеці, створити свої завдання в конструкторі питань або додати готові групи питань із розділу «Колекції завдань» (рис 2.2) .
Рисунок 2.1 Бібліотека.
Рисунок 2.2 Колекція завдань.
Корисним методичним доробком є наявність в бібліотеці тестів ЗНО за 2007-2021 роки (рис. 2.3). Це дозволяє здійснювати якісну підготовку учнів до складання ЗНО:
• Учні мають змогу практикуватись з реальними завданнями ЗНО.
• Ознайомитись з форматом і структурою тестів ЗНО.
• Відпрацювати навички розв’язування завдань різної складності в умовах максимально наближених до реальних.
Рисунок 2.3 Колекція завдань ЗНО з математики.
Для створення опитування в Classtime потрібно створити набір тестів, для цього необхідно:
Натиснути на кнопку «Нова Група питань» (рис 2.4).
Рисунок 2.4 Нова Група питань.
Відкривається нове вікно в «Бібліотеці», в якому потрібно дати назву, що відповідатиме назві тесту (сесії) (рис. 2.5).
Рисунок 2.5 Створення назви сесії.
Потрібно натиснути на кнопку «+ Нове Питання» та ввести саме питання. [4] Формулювання тестового завдання обмежено 170 знаками. Нижче можна деталізувати опис тестового завдання без обмеження в символах (рис.
2.6).
Рисунок 2.6 Створення питання.
Також сервіс дозволяє додавати формули до тексту, зображення, YouTube відео та аудіо файли (рис. 2.7).
Рисунок 2.7 Додавання зображень, відео та аудіо файлів.
Платформа Classtime має достатньо великий вибір типів тестових завдань наприклад: одна правильна відповідь, кілька правильних відповідей, правда/неправда, коротка відповідь (відкрита форма), довга відповідь, встановити порядок, встановити відповідність, встановити відповідність (з кількома правильними відповідями), вибірка тексту, обрати область, заповнити пропуск (рис. 2.8).
Рисунок 2.8 Вибір типу тестового завдання.
Широкий вибір різноманітних типів тестових завдань дозволяє створювати різнопланові тести для оцінювання навчальних досягнень учнів. За необхідності можна додавати формули і зображення у варіанти відповідей та виставляти бали окремо для кожного тестового завдання. Нижче наведено приклад тестового завдання з однією правильною відповіддю (рис. 2.9).
Рисунок 2.9 Тестове завдання з однією правильною відповіддю.
Приклад тестового завдання на відповідність (рис. 2.10).
Рисунок 2.10 Тестове завдання на відповідність.
Приклад тестового завдання на кілька правильних відповідей (рис. 2.11).
Рисунок 2.11 Завдання на кілька правильних відповідей.
Приклад тестового завдання типу Правда / Неправда (рис. 2.12).
Рисунок 2.12 Завдання типу Правда / Неправда.
Приклад тестового завдання типу Коротка відповідь (Відкрита форма) (рис.
2.13). [5]
Рисунок 2.13 Завдання типу Коротка відповідь (Відкрита форма)
Після введення всіх тестових завдань необхідно перейти до «Налаштування Сесії», тобто налаштувати параметри проходження тестування учнями: перемішати варіанти відповідей, перемішати питання, встановити кількість спроб на питання, встановити обмеження в часі тощо (рис. 2.14).
Рисунок 2.14. Налаштування сесії.
Також в налаштуваннях сесії можна налаштувати персоналізацію «Таймер» - щоб обмежити учням час на виконання завдань. «Чат вчителя й учня» дозволяє вмикати живий чат 1 на 1 з учнем, чати залишаться в сесії. За допомогою функції «Налаштування прочитання» можна дозволити учням слухати заголовки запитань, описи питань і варіанти відповідей стільки скільки їм потрібно (рис. 2.15).
Рисунок 2.15. Налаштування персоналізації сесії.
Для того, щоб перейти безпосередньо до тестування обираємо категорію «Почати Нову Сесію» (рис. 2.16).
Рисунок 2.16. Організація початку тестування на платформі Classtime
У вікні, яке відкривається, необхідно скопіювати код сесії або гіперпосилання і надіслати запрошення учням (рис. 2.17). Також приєднатись до тестування учні можуть за допомогою QR-коду, який генерується разом з кодом сесії (рис. 2.18). [6]
Рисунок 2.17. Генерування коду сесії і гіперпосилання на тест.
Рисунок 2.18. Генерування QR-коду на тест
Вчитель на своїй сторінці бачить результати тестування учнів, відбувається автоматичне оцінювання (рис. 2.19). Натиснувши на відповідне питання, вчитель може побачити, яку саме відповідь обрав учень.
Рисунок 2.19. Результати тестування
Також вчитель може надати зворотній зв’язок кожному з учнів та проаналізувати рефлексію від класу (анонімно) (рис. 2.20).
Рисунок 2.20. Зворотній зв’язок та рефлексія.
Результати сесії також можна експортувати в PDF (звіти для кожного учня архівом, завдання із статистикою виконання) та Excel (загальна статистика, статистика по учням та по питанням) (рис. 2.21).
Рисунок 2.21. Способи експортування результатів сесії.
Отже, Classtime - це інноваційна платформа для навчання, яка забезпечує вчителям та студентам зручні інструменти для ефективного проведення уроків та оцінювання знань. Платформа відкриває нові можливості для взаємодії всіх учасників та управління навчальним процесом з боку вчителя та дозволяє:
1. Швидко отримувати результати та аналізувати їх для миттєвого розуміння успішності.
2. Отримувати відповіді в режимі реального часу, і учні можуть приєднуватися до зустрічей без реєстрації або використання свого облікового запису Google / Microsoft.
3. Прискорене оцінювання: додаючи відповідні оцінки до кожного питання, отримуючи миттєві результати для всього класу.
4. Використовувати різні типи запитань (одна правильна відповідь, кілька правильних відповідей, правда/неправда, текст, відповідність, послідовність, вибірка тексту, область вибору та заповнення пропусків).
Тому, застосування системи Classtime є доцільним на уроках оскільки різні типи завдань і фіксування їх відповідей на платформі є одним із факторів розвитку самостійної роботи учнів.
Використання інформаційних ресурсів на уроках зараз є загальною потребою. Освітні мережеві ресурси можуть і повинні бути одним із пріоритетних засобів і методів діяльності вчителя, це ефективні організаційні інструменти, які дозволяють вирішувати складні та актуальні завдання вчителя щодо його інтелектуального та творчого розвитку.
1. https://www.classtime.com/uk/student-assessment [Електронний ресурс] / classtime
2. Генсерук Г.Н., Громяк М.І. Використання сервісу Classtime у процесі змішаного навчання / Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. – м. Тернопіль, ТНПУ ім. В. Гнатюка. – 2021. – С. 118-120.
3. Сидорчук Л.М. Використання платформи Classtime у процесі математичної підготовки студентів коледжу в умовах інклюзії. Інновації партнерської взаємодії освіти, економіки та соціального захисту в умовах інклюзії та прагматичної реабілітації соціуму : матеріали ІII міжнародної науково-практичної конференції. Кам’янець-Подільський: Подільський спеціальний навчальнореабілітаційний соціально-економічний коледж. 2019. С. 353–355.
4. Освітній портал «На урок». URL: https://naurok.com.ua/ (дата звернення: 19.05.2024)
5. https://osvitoria.media/experience/innovatsiyi-v-diyi-yak-platformaclasstime-dopomagaye-na-urokah-case2/ [Електронний ресурс] /
Інновації в дії: Як платформа Classtime допомагає на уроках /
Освіторія
6. https://vseosvita.ua/library/ak-platforma-classtime-dopomagae-naurokah-provesti-opituvanna-301742.html [Електронний ресурс] / Як платформа Classtime допомагає на уроках провести опитування? /
ВСЕОСВІТА