Шаблони для роботи на уроках української літератури у 8 класі
(Альтернатива зошита з друкованою основою)
Купуючи зошити з друкованою основою, треба бути дуже обережним: не всі батьки розуміють нашу ініціативу (це за їх кошт), учні заповнюють не всі сторінки: забув, був хворий, не хотілося писати….
Я за те, щоб такі зошити ( і обов’язково різних авторів, творчих колег…) були в учителя: там - море креативних ідей, задумок, підказок.. А на уроках можна використати і міні-зошит. Він має всього кілька аркушів, які можна роздрукувати на початку навчального року, отримати на флешку і роздрукувати вдома, можна зробити і доробити ксерокопію, якщо щось загубилося чи забулося, а можна і попросити на уроці й у товариша або ж працювати з ним у парі…
На уроці кожен учень сам творить свій зошит, розвиває фантазію, пригадує твір…
Пропоную кілька завдань, які можна виконати дуже швидко, маючи заготовки. Їх можна використати і для виконання домашньої роботи.
№1. Заповніть паспорт літературного твору.
№2. Заповніть паспорт літературного героя.
№3. Заповніть паспорт-таблицю поетичного твору
№4. Заповніть таблицю життєпису письменника
№5. Виберіть зображення літературного героя. Виріжте його зображення, наклейте в зошит. Виконайте одне із завдань:
-
доберіть цитати до його характеристики і запишіть поряд;
-
домалюйте речі, які він використовує;
-
розфарбуйте, відповідно до авторської характеристики;
-
домалюйте портрет;
-
складіть сенкан до характеристики;
-
допишіть ім’я його друга, порівняйте їх, склавши діамант;
-
допоможіть героєві знайти своїх друзів, речі, житло… , знайдіть в тексті рядки, що підтверджують ваш вибір;
-
напишіть листа героєві з пропозиціями певних змін;
-
порівняйте себе і героя, знайдіть спільне і відмінне;
-
«перемістіть» героя в інший часовий вимір, переодягніть його відповідно, познайомте з роботою гаджетів часу;
-
доберіть асоціації…
№7. Складіть фанфік до твору, вибравши інші речі (житло, місце подій, іншого друга…)
№6. Впізнайте твір, героя за його річчю…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Паспорт твору
Автор
|
|
Назва твору
|
|
Тема, основна думка твору
|
|
Жанр
|
|
Композиція:
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка
|
|
Герої твору + характеристика
одним словом
|
|
Враження від прочитаного
|
|
|
Паспорт твору
Автор
|
|
Назва твору
|
|
Тема, основна думка твору
|
|
Жанр
|
|
Композиція:
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка
|
|
Герої твору + характеристика
одним словом
|
|
Враження від прочитаного
|
|
|
Паспорт твору
Автор
|
|
Назва твору
|
|
Тема, основна думка твору
|
|
Жанр
|
|
Композиція:
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка
|
|
Герої твору + характеристика
одним словом
|
|
Враження від прочитаного
|
|
|
Паспорт твору
Автор
|
|
Назва твору
|
|
Тема, основна думка твору
|
|
Жанр
|
|
Композиція:
Експозиція
Зав’язка
Розвиток дії
Кульмінація
Розв’язка
|
|
Герої твору + характеристика
одним словом
|
|
Враження від прочитаного
|
|
|
Анкета літературного героя
Твір, автор
|
|
Герой
|
|
Вік
|
|
Місце проживання
|
|
Портрет, особливі прикмети
|
|
Риси характеру
|
|
Оточення (родина, друзі, вороги)
|
|
Мета життя: цілі, принципи, уподобання
|
|
Що йому варто змінити в собі
|
|
Ставлення автора до героя
|
|
Чого я в нього можу навчитися
|
|
|
Анкета літературного героя
Твір, автор
|
|
Герой
|
|
Вік
|
|
Місце проживання
|
|
Портрет, особливі прикмети
|
|
Риси характеру
|
|
Оточення (родина, друзі, вороги)
|
|
Мета життя: цілі, принципи, уподобання
|
|
Що йому варто змінити в собі
|
|
Ставлення автора до героя
|
|
Чого я в нього можу навчитися
|
|
|
Анкета літературного героя
Твір, автор
|
|
Герой
|
|
Вік
|
|
Місце проживання
|
|
Портрет, особливі прикмети
|
|
Риси характеру
|
|
Оточення (родина, друзі, вороги)
|
|
Мета життя: цілі, принципи, уподобання
|
|
Що йому варто змінити в собі
|
|
Ставлення автора до героя
|
|
Чого я в нього можу навчитися
|
|
|
Анкета літературного героя
Твір, автор
|
|
Герой
|
|
Вік
|
|
Місце проживання
|
|
Портрет, особливі прикмети
|
|
Риси характеру
|
|
Оточення (родина, друзі, вороги)
|
|
Мета життя: цілі, принципи, уподобання
|
|
Що йому варто змінити в собі
|
|
Ставлення автора до героя
|
|
Чого я в нього можу навчитися
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Життєпис письменника
Цікавий як людина: навчання, уподобання,
Життєві принципи…
|
|
Цікавий як митець:
творча спадщина, проблематика творів, мистецькі відзнаки
|
|
Можу запозичити собі
|
|
Отже:
|
автор цікава особистість, тому що
|
|
Життєпис письменника
Цікавий як людина: навчання, уподобання,
Життєві принципи…
|
|
Цікавий як митець:
творча спадщина, проблематика творів, мистецькі відзнаки
|
|
Можу запозичити собі
|
|
Отже:
|
автор цікава особистість, тому що
|
|
|
|
Життєпис письменника
Цікавий як людина: навчання, уподобання,
Життєві принципи…
|
|
Цікавий як митець:
творча спадщина, проблематика творів, мистецькі відзнаки
|
|
Можу запозичити собі
|
|
Отже:
|
автор цікава особистість, тому що
|
|
Життєпис письменника
Цікавий як людина: навчання, уподобання,
Життєві принципи…
|
|
Цікавий як митець:
творча спадщина, проблематика творів, мистецькі відзнаки
|
|
Можу запозичити собі
|
|
Отже:
|
автор цікава особистість, тому що
|
|
|
|
Паспорт поетичного твору
Твір, автор
|
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Вид лірики
|
|
Образи
|
|
Побудова, віршовий розмір
|
|
Художні засоби
|
|
Особисті враження
|
|
|
Паспорт поетичного твору
Твір, автор
|
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Вид лірики
|
|
Образи
|
|
Побудова, віршовий розмір
|
|
Художні засоби
|
|
Особисті враження
|
|
|
|
Паспорт поетичного твору
Твір, автор
|
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Вид лірики
|
|
Образи
|
|
Побудова, віршовий розмір
|
|
Художні засоби
|
|
Особисті враження
|
|
|
Паспорт поетичного твору
Твір, автор
|
|
Тема
|
|
Ідея
|
|
Вид лірики
|
|
Образи
|
|
Побудова, віршовий розмір
|
|
Художні засоби
|
|
Особисті враження
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|