Художній простір. Провідні ідеї твору. Багатогранність шекспірівських характерів. В. Шекспір «Гамлет»
Номер слайду 2
“Гамлет” є не тільки найбільш особистою, але також найбільш філософічною драмою Шекспіра. Герой трагедії — мислитель, а події трагедії спонукають його думку до розбирання найважніших, найтяжчих питань про ціль існування, про вартість життя, про природу етичних понять і соціального ладу. І. Франко
Номер слайду 3
-На театрі, у якому грав та для якого писав п’єси видатний Шекспір, було написано латиною: «Totus mundus agit histrionem» — «Увесь світ лицедіє…» Як ви розумієте ці слова?
Номер слайду 4
Назва: "Гамлет"Автор: В. Шекспір. Літературний рід: драма. Жанр: філософська трагедія. Доба: епоха Відродження. Основа сюжету: легенда про ютландського (датського) принца Амлета. Місце дії: Данія, Ельсінор. Паспорт трагедії « Гамлет»
Номер слайду 5
У трагедії Шекспіра мова йде про владу і тиранію, про велич і ницість людини, про обов’язок і честь, про вірність і помсту, порушено питання моралі та мистецтва. Шекспір наповнив знайомий глядачам сюжет гострим актуальним змістом, і «трагедія помсти» під його пером набула гострого соціального звучання. Перша постановка трагедії Шекспіра про Гамлета відбулася 1601 року, на сцені дерев’яного театру «Глобус».
Номер слайду 6
Словник літературознавчих термінів. Трагедія — це драматичний твір, що втілює непримиреннний конфлікт між героями і закінчується смертю одного або декількох героїв. Проблематика — це коло питань, які поставлені автором у творі і потребують свого розв’язання.
Номер слайду 7
Запитання:-Розкажіть про історію створення трагедії «Гамлет».-Дайте визначення трагедії.-За допомогою кроссенсу перекажіть зміст трагедії.
Номер слайду 8
Назвіть героїв твору, коротко дайте їм характеристику
Номер слайду 9
Ви бачили у своєму житті людей, лише з позитивними рисами або лише з негативними?Серед ваших друзів є такі, в яких є і те, і інше?Чи завжди ви чинили так, як хотіли б ваші друзі, вчителі, батьки?Якби ви хотіли, щоб в такій ситуації до вас поставились оточуючі?Найголовніше для людини, коли складаються складні стосунки –розуміння. Саме у такій ситуації опинився і Гамлет. Його не зрозуміли матір, друзі, кохана, суспільство.
Номер слайду 10
Основні мотиви:- мотив божевілля;- мотив зволікання дії;- мотив смерті;- мотив заміни;- мотив "гнилі";- мотив помсти;-мотив тлінності буття. Проблематика:- життя та смерть;- добро і зло;- боротьба та бездіяль-ність;- любов та зрада;- влада та тиранія;- велич і ницість людини;- обовя'зок і честь
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Вічні образи- це літературні образи, які за глибиною художнього узагальнення виходять за межі конкретних творів та зображеної в них історичної доби, містять у собі невичерпні можливості філософського осмислення буття (Прометей, Дон Кіхот, Дон Жуан, Ромео і Джульєта)
Номер слайду 13
Трагедія «Гамлет» — одне із найгеніальніших творінь Шекспіра. Драматургія автора кличе не тільки до боротьби, але й до відбору людських ідеалів, знищення всього, що заважає людям у їхніх справах і взаєминах. Шекспір ставить глибокі і значущі питання життя людини і дає на них серйозні і мудрі відповіді.
Номер слайду 14
Принц Гамлет благородний, розумний, чесний, правдивий. Він кохався в науках, цінував мистецтво, любив театр, захоплювався фехтуванням. Особливою властивістю Гамлета була здатність аналізувати життєві явища й робити філософські узагальнення та висновки. Гамлету-гуманісту здавалось, що на людину в цьому світі чекає багато світлого і прекрасного, тому що сама вона - кращий, довершений витвір природи:«Краса всесвіту! Вінець всього живого!»
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Вивчити монолог Гамлета – Бути чи не бути – ось питання.