Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Шкідливі звички – шлях у безодню

Про матеріал

Метою даного заходу є формувати вміння і навичок учнів щодо власної безпеки,розвивати правильні погляди на життя і вміння дотримуватися принципової позиції щодо власного здоров'я. Виховувати хороші звички, які сприяють зміцненню здоров'я.

Перегляд файлу

Шкідливі  звички – шлях у безодню

 

Мета: формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки,розвивати правильні погляди на життя і вміння дотримуватися принципової позиції щодо власного здоров'я. Виховувати хороші звички, які сприяють зміцненню здоров'я.

Обладнання: плакати,вислови про шкідливі звички,

малюнки дітей.

 

Під твоїм віконцем, як же не радіти.

Кущики й дерева, що ростуть на славу,

 На тепло і ласки мають рівне право.

 

Вступне слово в ч и т е л я. Дорогі діти! 20 листопада 2010ро­ку виповнився 21 рік з дня прийняття Генеральною Асамблеєю ООН Конвенції про права дитини. Це найдосконаліший міжнародний доку­мент, що захищає права дітей.

Сьогодні ми з вами поговоримо про те, які саме права дітей закріплені в Конвенції про права дитини, як Конституція України закріплює ці права за громадянами України, а ви є юними громадянами нашої держави. Конвенція про права дитини закріплює положення про те, що права дитини не можуть бути обмежені ні за кольором шкіри, ні за релігією, національним чи майновим станом, ні за станом здоров'я, ні за походженням. Про це йдеться в статті 2 Конвенції.  Згідно зі статтею 6 даної Конвенції кожна дитина має право на життя. Це ж підтверджує і стаття 27 Конституції.

Давайте послухаємо принципи Декларації прав дитини.

Принципи Декларації прав дитини

(Читають діти.)

  1. Ми — діти світу. Хто б не були наші батьки, де б не жили і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отри­мати все найкраще з того, що може дати світ.
  1. Захищайте нас, щоб ми мали змогу рости гідно і вільно.
  2. Нехай у нас буде ім'я і земля, яку ми можемо називати своєю.
  1. Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний до­гляд.
  2. Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше турбуйтеся про нас і враховуйте наші потреби.
  3. Дайте нам змогу жити в сім'ї. Якщо сім'я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.
  4. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і плідно прожили життя. Але дайте нам змогу гратися, щоб ми самі навчалися.
  5. Хай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Май­бутнє світу залежить від нас.
  6. Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто з нами погано поводить­ся.
  7.            Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли виростемо, ми також гарантуватимемо мир і розуміння між народами.

Вчитель. Конвенція ООН «Про права дитини» також є основним документом, що захищає дитину від жорстокої поведінки. В своїх статтях вона передбачає:

  • ст. 6 — максимально можливе забезпечення здорового розвитку дитини;
  • ст. 16 — захист від свавільного або незаконного втручання в особисте життя дитини, від зазіхань на її честь та репутацію;
  • ст.. 33 - право на захист від незаконного вживання наркотичних засобів та психотропних речовин.
  • ст. 39 - права дитини, яка стала жертвою жорстоких, нелюдських видів поводження, що принижують гідність.

Ваша найближча мета — знайти, визначити і зайняти своє місце у суспільстві.

Ви — частинка суспільства, і наскільки гармонійним буде співісну­вання залежить, переважно, від вас як особистості. Однак запам'ятайте: поряд з вами живуть люди, які також мають права. Тому реалізовувати свої права, не порушуючи при цьому прав і інтересів інших,— це своєрід­не мистецтво.

Народна мудрість каже: «Якого ставлення бажаєш до себе — так стався ідо інших», «Що посієш — те й пожнеш», «Людина — коваль свого щас­тя», «Життя прожити — не поле перейти». І ці вислови не потребують до­казів, оскільки перевірені століттями.

Знати свої права — значить уже наполовину володіти ними.

 

Вчитель. Дорогі друзі! На сьогодні ми поговоримо про шкідливі звички: наркоманію, алкоголізм і нікотин. Але найбільшу увагу приділимо курінню, так як ця шкідлива звичка найбільше поширена серед школярів. Також ми звернемо увагу на те, як шкідливі звички впливають на поведінку людей в цілому, і ставлення людей, що перебувають в будь-якій залежності, до дітей, зокрема.

Останнім часом в нашій країні зросла кількість тих, хто вживає наркотичні речовини, алкогольні напої та палить. Тепер Україна стала однією з перших держав світу за їх споживанням. Не знаю як ви, але я цим не пишаюся.

Шкідлива звичка – це властивість поведінки людини та залежність організму, внаслідок чого людина не контролює свою поведінку, а скоріш вона контролює її. Варто лише сформуватися шкідливі звичці і вона керує людиною. Відповідно на це йде частина її грошей, її часу, її енергії, на збиток чомусь більш корисному. Людина втрачаєте самоповагу, душевні сили, руйнується фізичне та душевне здоровя. Деяких це врешті – решт убиває. Деякі через свою згубну звичку ламають не тільки своє життя, але й жорстоко поводяться з іншими, зокрема з дітьми.

 Ми живемо у складному світі, який постійно нас випробовує на міцність. Здорова сильна духом людина розуміє що життя це боротьба і старається переборювати труднощі. Емоційно слабка і духовно незріла людина панікує перед проблемами, відчуває тривогу, невпевненість і тому алкоголь, наркотики, а також тютюн є універсальними протекторами: залежно від потреби розслабляють або стимулюють нервову систему, підвищують судинний тонус, дають почуття задоволення, причому фальшиві.

Вислови відомих людей про шкідливі звички  .

 

Щоб докладніше познайомитися і закріпити знання учнів про шкоду тютюнопаління,  вживання алкоголю і наркотиків, проведемо гру «Правильно-неправильно». (Учасники гри сидять у колі і запитують свого сусіда праворуч: «Чому?», а той відповідає:»Тому що…». Тепер його черга ставити запитання сусідові праворуч, і т.д.)

Шкідливість куріння.

  1.          Запитання. Чому тютюн шкідливий?

      Відповідь. Тому що внаслідок куріння в будь-який час можуть з'явитися невиліковні хвороби: рак легенів, гортані, стравоходу – незалежно від кількості викурюваних цигарок і стажу куріння.

  1.          Запитання. Чи позначається куріння на зовнішності?

     Відповідь. Так, навіть у молодому віці при невеликому стажі куріння проявляються характерні ознаки курця – пожовтіння зубів і нігтів, нездоровий колір шкіри, мережа розширених судин на обличчі.

  1.          Запитання. Чи може курити вагітна жінка без шкоди для своєї дитини  ?

      Відповідь. Якщо курить вагітна жінка, у неї народжується  дуже слабка дитина, зі зниженою вагою, з порушеннями нервової системи, з поганою пам'яттю, зором, увагою, що може проявлятися  не відразу, а з плином часу.

  1.          Запитання. Що таке пасивне куріння і чи шкідливе воно?

Відповідь. Пасивне куріння, це коли людина вдихає тютюновий дим у прокуреному приміщенні. Пасивний курець зазнає такого ж впливу тютюну, що й курець, з тими ж руйнівними наслідками для здоров'я.

  1.          Запитання. Чим приваблює куріння?

Відповідь. Куріння асоціюється з дорослістю, компанією друзів, цікавою бесідою. Але відомо, що курці проводять дозвілля нудніше, ніж некурящі, вони просто не знають, що робити з вільним часом.

 

Учитель. Є така казка. У далекому минулому, коли тютюн завезли у Вірменію, біля підніжжя Арарату жив добрий і дуже мудрий старий. Він відразу ж не злюбив це зілля і намагався переконати людей не вживати його. Одного разу він побачив, як купці роз­клали свій отруйний товар. Вони кричали: «Божестве­нне листя!У ньому засіб від усіх хвороб!» Навколо них зібралося багато народу. Підійшов і старий: « Це «бо­жественне листя» приносить людям користь: у буди­нок курця не зайде лиходій, його не вкусить собака, він ніколи не постаріє». Купці з подивом подивилися на старого: «Ти правий, мудрий діду,- сказали вони. - Але звідкіля ти знаєш про такі властивості?» Старий усміхнувся і пояснив: « Лиходій не зайде у бу­динок курця тому, що хто віддає багато грошей за тютюн, стає бідним, у нього нічого красти. Крім того, від куріння він буде кашляти всю ніч, а злодій не за­ходить у будинок людини, що не спить. Через кілька років куріння людина ослабне, в неї почнуть боліти ноги, вона ходитиме з паличкою. А який же собака вкусить людину із ціпком у руці? І, нарешті, курець ніколи не постаріє,  тому що помре замолоду». І відійш­ли люди від купців. Ця історія присвячена всім, хто піддає­ться таким спокусам як наркотики, алкоголь, куріння. «Ти ж знав, що ризикуєш, коли брав мене із собою». Одна приказка каже: «Є каяття, та нема вороття». А друга: «Що посієш, те й пожнеш».

 

Небезпечність наркотиків.

1.Наркоманія – це хвороба?

   Відповідь.  Так, наркоманія— хвороба, що характеризується непереборним потягом до наркотиків які викликають у малих дозах ейфорію, стан піднесеного настрою, безтурботність, задоволення, а у значних -  заціпеніння і смерть.  

  1.          Запитання. Чим найбільше небезпечні наркотики?

Відповідь.  Наркотики безпосередньо змінюють свідомість людини і руйнують її пам'ять, інтелект, пригнічують відчуття та емоції, а також викликають сильну залежність. Процес деградації особистості йде дуже швидко. Наркомани у 30-40 років ( якщо вони доживають до цього віку) – виглядають як  70-80-річні.

  1.          Запитання. Як розвивається залежність від наркотиків?

Відповідь. Наркотики страшні тим, що навіть одноразове їх вживання може призвести до наркотичної залежності. Тим більше, що наркотична залежність у підлітків розвивається набагато швидше, ніж у дорослих. Відомі випадки, коли перше вживання наркотиків закінчувалося смертю.

  1.          Запитання. Серед наркоманів багато ВІЛ-інфікованих. Чому?

Відповідь. Вірус ВІЛ-інфекції передається через кров. А серед наркоманів звичним явищем є використання того самого шприца різними людьми.

  1.          Запитання. Що є найціннішим в людини?

Відповідь. Звичайно, найціннішим , що є в людини – це життя. У житті є багато можливостей відчути і побачити щось цікаве і нове. Тож чи варто обмежувати себе лише прикутістю до наркотиків.

Шкода від вживання алкоголю.

  1.          Запитання. У чому шкідливість алкоголю?

Відповідь. Внаслідок одного сильного сп'яніння гине до 20 тис. клітин головного мозку. Також алкоголь погіршує  пам'ять, уповільнюється розвиток інтелекту, порушується сон, ушкоджується зір і слух, підліток стає дратівливим.

  1.          Запитання. Чи алкоголь викликає залежність?

Відповідь. Як і всі наркотичні речовини, алкоголь викликає залежність. Алкоголізм – це захворювання, яке супроводжується деградацією особистості. Хронічний алкоголізм розвивається у підлітків значно швидше, ніж у дорослих.

  1.          Запитання.  Як алкоголь впливає на зміни в поведінці людини?

Відповідь. Це проявляється збудженням, радісним настроєм (ейфорією, балакучістю). Людина втрачає почуття самоконтролю, сорому, і може здійснити такі вчинки, які, перебуваючи у тверезому стані, ніколи не зробила б. Алкоголь -  винуватець половини скоєних убивств.

  1.          Запитання. Чим алкоголь відрізняється від інших наркотиків?

Відповідь. Алкоголь належить до легальних наркотиків, тобто його вживання та купівля не переслідуються законом. Але закони України забороняють продаж алкогольних, так як і тютюнових виробів, особам до 18 років.

  1.          Запитання.  Чи є алкоголь продуктом харчування?

Відповідь. Алкоголь – не продукт харчування. Він не містить у собі ніяких поживних речовин, без яких організм людини не міг би існувати повноцінно.

 

Вчитель. Молодь (учні шкіл) долучаються до наркотика не під впливом міфічного деградованого наркомана, який спокушує чи примушує школяра зробити затяжку, прийняти пілюлю тощо, у результаті чого той стає його рабом на все життя. Цю роль зазвичай виконує його приятель, що поділився з ним "травичкою" "по-­дружньому, зі щирої доброзичливості"...

Наркоманію недарма називають епідемією — вона "заразна". Наркоманам вла­стиво шукати собі подібних. Вони можуть групуватися у своєрідні клуби зі своїми лідерами, своїм "уставом", швидко втягують у своє болото новачків. Їх об'єднує загальна турбота про добування зілля, яка інколи штовхає на злочинні дії.

Дані статистики, результати анкети, проведеної серед учнів класу.

Інколи на нас здійснюється вплив, якого ми не відчуваємо. Численні фактори спокушають підлітків закурити, попробувати той-чи-інший алкогольним напій. То звідки виникає спокуса?

  •                   Вплив сім'ї. Буває, що поведінка дорослих відрізняється від тієї моделі поведінки, якої вони вимагають від своїх дітей.
  •                   Вплив товаришів й однолітків. Тут важливо пам'ятати, що кожен сам вибирає товаришів, які потім впливають на нас. Але кожен сам визначає також й ту межу впливу товариського оточення, яка є  прийнятною для нього особисто.
  •                   Вплив засобів масової інформації. Вони можуть створити враження, що «усі це роблять». ЗМІ рідко інформують нас про наслідки безвідповідальної поведінки.

 

Вчитель. Тепер ми будемо тренувати навички відповідальної поведінки. Відповідальна поведінка тримається на двох стовпах:

  •                    почуття власної гідності і повага до самого себе;
  •                    готовність виголосити і захистити власні права .

Приклад ситуації. Товариш пропонує вам викурити сигарету, попробувати пива.

Подумайте, як ви зможете спокійно, вмотивовано, відповідально відмовитися. Коли ви не погоджуєтеся на певну пропозицію, єдине, що треба зробити, це сказати «ні».

Пропоную вашій увазі кілька прикладів, як сказати «ні»:  (показ  слайду)

  •                    запропонуйте іншу ідею;
  •                    назвіть причину і наполягайте на ній;
  •                    спробуйте пожартувати;
  •                    покажіть, що ви здивовані такою пропозицією;
  •                    кращий захист – це напад;
  •                    замість того, щоб захищатися, покажіть, що ви образилися;
  •                    залучіть союзника;
  •                    застосуйте погрозу.

Пам'ятайте, висловити свою позицію у такий спосіб, щоб тебе зрозуміли, або сказати «ні», щоб у співрозмовника не залишилося жодних сумнівів, це ціле мистецтво. Це ознака духовної зрілості людини.

(Відповіді учнів)

Вчитель. А тепер учні класу об'єднуються в три групи і складають промови про шкоду алкоголю, тютюнопаління і наркотиків.

 

Промова перша:

Наркоманія позбавляє життя. Гроші, які так необхідні наркоману на лихе зілля, дістаються, як відомо, нечесним, кримінальним шляхом. Життя таких людей недовге, приблизно 30 років, воно сповнене жахів, страждань і каяття.

Серед підлітків осередками розповсюдження наркотичної речовини бувають дискотеки (дискотечний наркотик підвищує фізичну активність, дає змогу танцювати всю ніч, що шкодить нестійкому організму підлітка)

           Серед численних хвороб, якими страждає нині людство, синдром набуто­го імунодефіциту (скорочено СНІД) є однією з найтяжчих. Цю хворобу спри­чинює особливий збудник - вірус імунодефіциту людини (скорочено ВІЛ).    Серед населення є певні групи людей, які мають підвищений ризик інфікування. Це так звані групи ризику. До них належать і  наркомани, що вводять наркотики внутрішньовенно.

У житті  існує багато ситуацій і випадків,коли  необхідно  рішуче раз і назавжди  сказати „НІ”. Це може зробити людина ,яка поважає  себе й інших, упевнена у власних вчинках, усвідомлює,що наше майбутнє- за  здоровими людьми.    Одне слово, наркоманія руйнує життя людей, особливо молоді. Ми повинні сказати наркоманії»Ні!»

Ми повинні  продумувати  свої  дії, вчинки, учитися відповідати  за їх наслідки, дотримуватися здорового способу життя, тому ,що найдорожче в житті- це здоров”я і саме життя.

                         Ось тільки хочеться у Господа просить:

                         Вам всім здоров”я , миру і добра.

                         Тож  хай життя  вас всіх благословить

                          На все прекрасне,  й подалі  щоб від  зла!

 

 

Промова друга:

Геть згубні звички.

Купуючи собі цигарки, ти платиш за ряд хвороб, яких могло б і не бути.Зверніть увагу , що куріння викликає 6% смертей у всьому світі. Щорічно від куріння вмирає 3 мільйони людей. Ти хочеш опинитися серед них? Я – ні!

Давно вже став звичним плакат — "Крапля нікотину вбиває коня!" Ми часто не задумуємося над змістом цих слів. Але ж таки справді вбиває! Велика гарна тварина падає від краплини страшної отрути. Людині ж потрібно набагато менше цієї отрути, щоб розпрощатися з життям. То чи будемо себе перевіряти на міць? Я думаю, ща нам має вистачити знань не робити цих дурниць.

Цигарки – єдиний дозволений для продажу продукт, використання якого спрямоване на те, щоб убити споживача, компанії продають смерть заради одержання прибутків. Чи будемо ми старатися когось збагатити, ризикуючи втратити здоров'я?

В майбутньому ми всі хочемо здобути цікаву професію, багато заробляти. Проте з огляду на додаткові витрати, які фірми несуть у зв’язку з оплатою лікування захворювань курців, багато з них перестали брати на роботу людей, що палять. Курцям прийдеться вибирати – курити чи займатися цікавою справою.

Нехай спорт, музика замінять тобі згубні звички!

Зроби своє життя світлим і безтурботним!

 

Промова третя:

Головне, щоб не стало пізно!

Наркотики існують для того, щоб переносити людей в інший світ, світ набагато цікавіший простіший і привабливіший, ніж той, що ти бачиш щодня. Звичайно, це особиста справа - вживати чи ні. Алкоголь також мовляв, позбавляє скутості, невпевненості, допомагає забути про якісь неприємності, зняти нервове напруження. Декого приваблює саме відчуття сп'яніння, схоже на ейфорію, піднесення... Усього цього (чудового настрою, піднесення) можна досягти іншими засоба­ми, які не шкодять ні здоров'ю, ні здоровому глузду, не нівечать нічиїх доль. А ось "приємності", які дарують  алкоголь,  наркотики дорого обходяться.

Усі алкоголіки передчасно старіють, лисіють, обличчя вкривається зморшка­ми, руйнуються і випадають зуби, ніс синіє, щоки багряніють мереживом розши­рених судин. Ми ж всі хочемо завжди виглядати красиво і бути здоровими. Тож задуиайтесь!

Я не закликаю тебе не вживати наркотиків чи алкогольні напої - це твоє право. Просто зрозумій сам і зроби висновки. Наркотики забрали дуже багато талановитих людей: Е.Преслі, Дж.Моріса … Не поповнюй цього списку. В тебе ще є час подумати. Головне, щоб не було пізно!

Пам'ятка  "Я повинен уміти":

 

  1.     Уникати місць, де збираються курці зі старших класів.
  2.     У жодному випадку не піддаватися умовлянням спробувати закурити чи понюхати щось підозріле у пакеті.
  3.     Переконувати своїх друзів у шкідливості наркотичних та токсичних речовин.
  4.     Звернути увагу батьків на шкідливість не лише куріння, а й збуджувальних напоїв (міцної кави, чаю).

 

Вчитель. Навчіться розрізняти поняття «Добро» і «Зло». Все, що принижує люд­ську гідність — є зло,  все, що звеличує гідність людини — Добро. Дитина і насильство. Любов і жорстокість. Надія і відчай. Ми всі ін­туїтивно тягнемося до світлого в цьому світі.

Проти шкідливих звичок вступаємо в бій!

Пропагандуємо ми всюди,

Щоб знали й чули про це люди.

Ми проти СНІДу й нікотину,

Алкоголізму й наркотизму.

 

Ми за те, щоби у всьому світі

Було радості побільше і багато квітів,

Щоби здоров'я мали сильне

І безмежне щастя,

Щоби наші діти милі

Всі були прекрасні.

 

 

Та якщо не жартома -

Наркотики,пияцтво і куріння -

Це найболючіша біда,

Бо гине молодь у світі,

А найстрашніше - страждають діти.

 

 

Нехай Земля почує сміх дітей,

Здорових, молодих людей,

Щоб щастя була повна хата

І радості на всіх багато!

 

Прислухаємося до голосу дитини як до діючої в істині:

Мій улюблений світ —

Без насильства,

Без жорстокості, болю і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова.

Мій улюблений світ —

Без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста,

Й голосінь не почуєш сумних.

Мій улюблений світ — це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо звільнивши нас світ від насильства,

Можна сміло іти в майбуття.

 

Вчитель. «Світ великий, було б здоров'я», - каже наро­дна мудрість. Прислухайтесь до порад батьків і ростіть здоровими, добрими, розумними, працьовитими і творчими. Якщо виростете такими, то наша нація буде здоровою, гарною, а  рідна Україна - сильною, могутньою, багатою.

Народна мудрість каже: «Подивись на вигляд і не питай про здоров'я». На дітях це особливо помітно. Різні діти є в кожному класі. Але не всі розуміють, про вплив шкідливих звичок для організму. Наслідуючи дорослих, намагаються стати «дорослими». Молодшим імпонує дружба зі старшими хлопчи­ками та дівчатками. Не в кожному гурті обговорю­ють прочитані книжки. Зазвичай тут придумують страшні забави. Набувають шкідливих звичок, від яких ніяк не позбутися, бо вже пізно. Запам'ятайте! Нічого страшнішого нема, ніж втратити здоров'я і життя. Це не друзі, а вороги! Не кидайтеся в обійми таких «друзів». Вони не повернуть щастя бути здоровим. Шукайте друзів там, де немає загрози для життя.

Ми всі думаємо, що можемо завжди контролювати себе і встигнемо зупинитися за крок до небезпеки. На жаль, якщо завжди ходити по лезу ножа, не завжди можна вчасно відвернути небезпеку. Якщо на карту поставлено життя, розумна людина не буде наближатися до самого краю, сподіваючись, що в останню хвилину зможе утриматися і не зірвати ся вниз.

Є погані звички й гарні,

Хай погані йдуть від нас!

А хороші звички, славні

Набувайте, в добрий час!

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне!

А здорових і веселих щастя не мине!

Вчитель. Давайте зараз помріємо і на рулоні паперу зобразимо «шлях здорового способу життя»  .  (Береться рулон шпалер, з кольорового паперу вирізаються «сліди», на яких учні пишуть дії та приклади поведінки, які сприяють здоровому способу життя, і клеять їх на рулоні.)                

  •                    займатися спортом;
  •                    бути на свіжому повітрі;
  •                    правильно харчуватися;
  •                    їсти здорову їжу;
  •                    не курити;
  •                    пити чисту воду;
  •                    бути здоровим – модно;
  •                    правильний режим дня;
  •                    потрібно загартовуватися;

Тепер визначимо аргументи за здоровий спосіб життя (показ слайду) :

  •                    економічна вигода;
  •                    не працюємо для збагачення тютюнових та алкогольних кампаній;
  •                    розвиваємо силу волі – вміння протистояти рекламі чи тиску однолітків;
  •                    здорове покоління;
  •                    рідні не є пасивними курцями .

 

Вчитель. Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин (знатний вельможа). Весь день його складався з примірок багатого вбрання ,та розмов з підданими про свій розум... Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось пройшов по всій країні поголос, що не­подалік від кордону з'явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця най­розумнішою людиною у світі!? Але виду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же заду­мав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю йо­го за спиною і запитаю, що в мене в руках - живе чи мерт­ве. І якщо чернець скаже, що живе - я роздушу метелика, а якщо мертве - я випущу його...» І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, всім хотіло­ся послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий худорля­вий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і ска­зав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «УСЕ В ТВОЇХ РУКАХ!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той по­летів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими криль­цями.

Отже, лише від вас залежить, чи буде ваша взаємодія з іншими живою, яскравою, плідною, чи навпаки.

Проте дуже часто доля дітей опиняється в руках людей, що зловживають якоюсь з шкідливих звичок. А ми вже знаємо, що такі люди нервово збуджені, роздратовані, переймаються тим, де дістати пляшку спиртного чи наркотик. Діти зі своїми потребами, віковою енергійністю, цікавістю, їх тільки дратують. Такі люди дуже часто бувають жорстокими. Чому любов, доброту, терпіння пускають під укіс, і навіть до дітей при цьому немає пощади — над ними знущають­ся, їх б'ють, вони виростають душевно пораненими, понівеченими... У ді­тей зникає відчуття захищеності, вони губляться в цьому світі. Фізичне насильство, емоційне насильство, ізоляція, економічне на­сильство — це соціальні біди, які крадуть дитинство, роблять дитину пе­редчасно дорослими, перекреслюють людське в людині. Якщо дитина стала жертвою жорстокої поведінки, на допомогу треба кликати дорослих, які краще знають, як діяти за таких обставин. (Показ слайдів)

Здається, ми забули, або ніколи і не чули мудрих слів С. Соловейченка: «Щоб дитина виросла природно доброю та чесною людиною, щоб вона не намагалася вдавати з себе кращу, ніж вона є насправді, доводиться уникати примусу у вихованні. Ефективне лише те виховання, яке привчає дитину до правди, привчає бути самою собою. Бути, а не вдавати.»

На закінчення виховної години складемо побажання  всім нам на майбутнє – гра «Погляд у майбутнє». Зараз я прошу вас уявити власне життя, мабуть кожен з вас має свою мету, якої прагне досягти. Чого б вам хотілося досягти, наприклад протягом наступних десяти років?   (Учасники на різнокольорових повітряних кульках  записують-малюють  у символічній формі свою мрію.) Усі кульки-мрії перев'язуються стрічкою.

Чи будуть перешкоди на вашому шляху до досягнення визначених цілей? Чи змушені ви будете робити вибір? Так. Проте завжди потрібно спершу проаналізувати ситуацію і зрозуміти, якими будуть її наслідки. Формуйте свій характер. Тільки зрілі  Коли ви будете вирішувати, як розпорядитися власним життям, зважте на моє прохання до вас – не розтрачуйте своє життя марно. Ви варті більшого!

doc
Додано
21 квітня 2018
Переглядів
1256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку