Шкільне свято "Зимуючі птахи нашої місцевості"

Про матеріал

Під час підготовки до свята учні проводять підготовчу роботу: організовують підгодовування птахів, що зимують на території села Шахтарське, проводять спостереження за змінами чисельності та видовим різноманіттям птахів нашої місцевості.


Перегляд файлу

Шкільне свято  «Зимуючі птахи нашої місцевості»

Готуючись до цього свята, організували з учнями п’ятих, шостих, сьомих класів конкурс малюнків, повідомлень про групи птахів нашої місцевості. Випустили стіннівку «Зимуючі птахи нашого села», і вікторину. Виготовили годівнички для птахів і провели конкурс годівничок між учнями 1 -11 класів. (перше місце зайняли учні 3 класу).   Свято проводиться  у вигляді гри-змагання. Набираються дві команди учнів по 5-6 чоловік. Учні, готуючись до гри добирають цікав питання супротивникам. При кожній правильній відповіді команди набирають по  одному балу. Перед проведенням конкурсу обирається журі, що веде рахунок балів кожної команди.

Мета:

  • Розширити  і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце в природі, значення в житті людини;
  • Розвивати допитливість, спостережливість, інтерес до пташиного світу;
  • Учити замислюватися над наслідками своїх дій, навчити правил поведінки у природі;
  • Виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомогти їм взимку.
  •  

Обладнання: картинки птахів, малюнки виконані дітьми, конверти з картками-завданнями для проведення конкурсів, годівниці, висловлювання:

  • Птахи – частина природи, без яки її краса була б неповною!
  • Пташки – прикраса довкілля!
  • Ніколи не зробимо шкоди

          Ми пташці у нашім краю.

          Ми друзі і вірні і щирі,

          Бо ми бережем повсякчас

          Пташок, що літають у вирій,

          І тих, що зимують  у нас.

 

Ведучий 1. Птахи! Їх побачити і почути скрізь: у парках, скверах, садах, лісах, на полях, біля  водойм, у містах і селах або просто на вулиці. Птахи – це пісня і політ! Це голоси наших лісів, полів, гір та пустель. Їхні пісні звучать на землі цілий рік. Їх голоси ми чуємо вдень і вночі.

 

Ведучий 2. Птахи – це діти повітря, підкорювачі повітряного океану. Вони можуть піднятися вище гір і хмар, перелетіти пустелю, море, океан. Вони є діти веселки. Їх пір’я переливається всіма барвами веселки і несуть радість людям.

Ведучий 1. Птахи частина природи, без них її краса була б неповною. Вони вірні наші помічники, захисники лісів, садів, полів від шкідників та гризунів. Тому їх треба берегти, охороняти і піклуватися у скрутні часи. Зима - найскладніший період в житті птахів. Не так холод, я к голод дуже дошкуляє тим, хто залишається зимувати разом з нами. І тому ми повинні їм допомогти і підтримати.

 

Ведучий 2. Саме тому в нашій школі була проголошена і проведена акція «Годівничка». Усі класи взяли участь у цьому заході, було виготовлено і розвішено більш десятка годівничок на території школи. Учні збирали цікаву інформацію про зимуючих птахів: від простих загадок до енциклопедичних повідомлень. Ми спостерігали за ними, малювали і фотографували їх. Сьогодні ми підбиваємо підсумки і проводимо конкурсну програму між учнями 7 – 8 класів.

 

Звучить музика П.І. Чайковського.

 

 Конкурс І  «Розминка» Кожній команді по черзі задається по 6 питань (питання оцінюється одним балом).

  1. Чому птахи не дуже реагують на жару і холод?
  2. Що допомагає дятлам рухатися швидко по вертикальному стовбурі дерева, підтримуючи тіло паралельно до стовбура дерева?
  3. Біла куріпка живе в тундрі. Яке пристосування допомагає цьому птахові вижити у холодних умовах?
  4. Як пінгвіни в умовах вічної мерзлоти пристосовуються до збереження яєць і обігріву малят?
  5. Наука, що вивчає птахів.
  6. Що є лише у птахів?
  7. Як птахи захищають свій одяг?
  8. Скільки кроків робить горобець за день?
  9. Скільки живуть круки?
  10.  Коли температура тіла горобця нижче взимку чи влітку?
  11.  Чому птах, який потрапив у криницю не може вилетіти з неї?
  12.  Хто народжується двічі?

 

Конкурс ІІ  «Ці цікаві птахи» Кожен учасник має відгадати птаха зашифрованого на картці. Правильна відповідь – один бал).

 

Картка 1. Живуть на деревах. Мають міцний дзьоб, довгий язик і міцний хвіст, завдяки якому можна спертися на кору дерева. На голові у них  червона шапочка. Їх вважають санітарами лісу тому, що вони знищують багато шкідників у корі дерев.  (Дятел).

 

Картка 2. Належать до хижих. Вони мають  велику голову і дуже великі очі з розширеними  зіницями. У них гачкоподібний дзьоб, гострі кігті на лапах і дуже розвинений слух. Ведуть нічний спосіб життя. Живляться гризунами, невеликими пташками, комахами.  (Сови).

 

Картка 3. Ці птахи зазвичай невеликі. Вони поширені по всій земній кулі, крім Антарктиди. У них у забарвленні переважають сірі, коричневі та чорні тони. Переважно зерноїдні. Дуже поширенні у нашій місцевості – їх можна побачити на вулиці у парках, садах. (Горобці).

 

Картка 4. Живуть на болотах і берегах водойм. Вони мають довгі ноги,  шию та дзьоб. Здобич підстерігають, стоячи у воді, деякі з них бродять у пошуках їжі. Живляться різними тваринами. (Чаплі).

 

Картка 5. Ці птахи хижі.  Вони мають  гачкуватий дзьоб і гострі загнуті кігті. Оперення жорстке і щільно прилягає до тіла. Дуже корисні, бо поїдають гризунів, але можуть завдавати шкоди птахівництву.  (Яструб).

 

Картка 6. Середніх розмірів, мають компактне тіло й довги хвіст. Чотрипалі ноги середньої довжини, сильні. Пальці міцні з трохи зігнутими кігтями. Вони добре ходять і бігають. Їх розводять заради смачного м’яса переважно на півдні України та в Криму.  (Фазани).

 

Картка 7.Білі як сніг. Належать до водоплавних. Вони великих розмірів з довгою шиєю та вкороченими ногами. Передні три пальці з’єднані плавальною перетинкою. Шия довга, гнучка і красива. У цих птахів ціний густий пух, тому вони охороняються законом. Живуть переважно у парах. (Лебеді).

 

Картка 8. Це співочі птахи. Вони вміють імітувати своїм голосом різноманітні звуки, наприклад, нявкати мов кішка, рипіти як дверцята, а також уміють копіювати різних птахів. Невеликі за розмірами, живуть у лісах. (Сойки).

 

Картка 9. Прилітають до нас із Півночі. У них є чорна шапочка, сизувата спинка і червона грудка. Дзьоб товстий і короткий. Живляться ягодами і насінням, частково крохами. Найулюбленіша страва – насіння кінського щавлю. (Снігурі).

 

Картка 10. Ці птахи за розмірами схожі на горобців, але вони обережніші й водночас «простодушніші» від горобців. Здебільшого комахоїдні, але не відмовляються поласувати насінням соняшника, а найулюбленіша страва – несолене сало. Ми можемо їх упізнати серед інших птахів по жовтенькому «фартушку» (Синиці).

 

Ведучий 1. Дуже цікаві завдання. Хочеться їх ще продовжити цікавинками.

Найбільш морозостійкі серед птахів – качки і гуси. Вони витримують температуру до – 110 градусів;

Найбільший птах у нашій країні – лебідь. Його вага сягає до 12 – 16 кг.

 

Ведучий 2. До речі, лебеді уміють ще й високо літати. Пілот одного з літаків повідомив,що спостерігав на висоті 8230 метрів зграю лебедів-крикунів, які злетіли з моря на таку висоту, щоб у польоті  їм не заважали ураганні вітри.

А найповільніше літають горобці – 30 км/ год.

Чорний крячок , постійно літаючи над морем, проводить у повітрі 3 – 4 роки, не сідаючи ні на воду ні на сушу.

 

Конкурс  капітанів.(ІІІ)  «Чи знаєте ви птахів, що зимують у нас»  (За кожну правильну відповідь 1 бал).

1. Яка пташка носить жіноче ім’я. (Галка)

2. Яка пташка містить у своїй назві 40 букв «а»?  (Сорока).

3. Які птахи найморозовитриваліші? (Качки, гуси).

4. Який птах може виводити пташенят взимку? (Шишкар).

5. Які птахи ночують у снігу?  (Тетеруки).

6. Який птах має найдовший язик? (Дятел).

 

Ведучий 1. А тепер настала черга  перевірити домашнє завдання. Представникам кожної команди потрібно  представити птахів (по одному від кожної команди), привезених з іншої планети, описати їх спосіб життя і поведінки, дати їм назви.

 

Ведучий 2. Скільки гостей у нас сьогодні на нашому балу. А за українським звичаєм гостей потрібно частувати. Давайте і ми запросимо наших гостей до пташиної їдальні.

 

Конкурс (ІV).  Командам потрібно скласти якомога ширше «меню» для зимових птахів із переліку запропонованих страв. За правилено складене меню для кожного птаха команда отримує 1 бал. (Завдання виконується письмово).

Перелік страв: зерно, насіння соняшника, овес, просо, ягоди калини,насіння диких трав, крихти хліба, шматочки несоленого сала,насінні кавуна,насіння гарбуза,насіння реп’яха,комахи,  личинки  комах,ягоди горобини, дрібні гризуни, хробаки, жаби.

 

Ведучий 1. Команди добре впоралися із завданням, та все ж мені хочеться ще раз нагадати всім, чим найкраще годувати птахів зимою.

  • Насіння соняшника та гарбуза –  їжа синиць, повзиків та горобців.
  • Коноплі їдять усі дрібні птахи.
  • Овес, просо, хлібні крихти смакують горобцям.
  • Насіння кавуна люблять різні  птахи.
  • Насіння кропиви до смаку снігурам, чечіткам.
  • Насіння реп’яха полюбляють щиглі.
  • Насіння кінського щавлю їдять снігурі.
  • Ягоди калини та горобини – їжа омелюхів і снігурів.
  • Шматочки сала полюбляють синиці.

 

Ведучий 2. Під час годівлі птахів дотримуйтесь таких порад:

  • Насіння не потрібно смажити, перш ніж давати птахам його треба трохи почавити.
  • Хлібні крихти мають бути обов’язково з білого хліба.
  • Сало не повинно бути солоним.

 

Конкурс V «Пташки в літературі»  Звучать уривки із художніх творів де зустрічається опис птахів. Командам необхідно назвати автора і назву твору. (Правильна відповідь – 1 бал).

 

Картка 1. 

« … Смотрит – видит, дело лихо:

Бъется  лебедь средь зыбей,

Коршун носится над ней

Та бедняжка так и плещет,

Воду вкруг мутит и хлещет…

Тот уж когти распустил

Клюв кровавый навострил…»

( А.С. Пушкин «Сказка о царе Салтане» )

 

Картка 2.

«От пішли дід та баба в ліс. Бере баба грибки, коли дивиться – у кущику гніздечко, а в гніздечку качечка сидить, от вона дідові:  «Дивись діду, яка гарна качечка», а дід каже: «Візьмемо її додому, нехай вона в нас живе». Стали її брати, коли дивляться, а в неї ніжка зламана…»

(Українська народна казка «Кривенька качечка»)

 

Картка 3.

« … Со всех концов света приезжали в столицу к императору путешественники. Все они любовались великолепным дворцом и прекрасным садом, но услышав пение соловья, говорили: «Вот это лучше всего». Вернувшись домой путешественники рассказывали обо всем что только видели. Ученые описывали столицу Китая, дворец, сад императора, никогда не забывали упомянуть о соловье, поэты слагали в честь крылатого певца, живущего в китайском лесу чудеснейшие стихи…»

(Г. Х. Андерсен  «Соловей»)

 

Картка 4.

«… Посади ты эту птицу,-

Молвил он царю, - На спицу:

Петушок мой золотой

Будет верный сторож твой:

Коль кругом все будет мирно

Так сидеть он будет смирно,

Но лишь чуть со стороны

Ожидать тебе войны

Иль набега силы бранной,

Иль другой беды незваной,

Вмиг тогда мой петушок

Приподнимет гребешок,

Закричит и встрепенется

И в то место обернется…»

(А.С. Пушкин  «Сказка о золотом петушке»)

 

Картка 5

«…Коли це летить собі одне одним гусеня, відбилося, насилу летить. Хлопчик до нього:

-Гуся, гуся, гусенятко!

Візьми мене на крилятко

Та понеси до батенька,

А в батенька – їсти й пити,

Ще й хороше походити.

От воно і каже: «Сідай», - тай ухопило хлопчика на крила.

(Українська народна казка «Івасик-Телесик»)

 

Картка 6

«На горі спинився – став

І Іванові сказав:

«Ніч приплине незабаром,

Та не гай ті часу даром,

У корито лий вино

І з вином мішай пшоно,

А щоб буть тобі закритий,

Ти під другим ляж коритом.

Сам лежи, та поглядай

Потихеньку примічай.

Ще до ясної зірниці

Прилетять сюди жар-птиці,

І почнуть пшоно клювати.

Та по своєму кричать.

Ту, котра до тебе ближче,

За хвоста хапай,та швидше.

А як зловиш птицю жар, -

Закричи, мов на пожар;

Зараз я тобі з’явлюся…»

(П. Єршов «Горбоконик»)

 

Ведучий 1. І знову команди продемонстрували свої ґрунтовні знання, чим довели свою уважність і обізнаність.

 

Ведучий 2. А зараз уявимо себе на бал-маскараді. Кругом гамірно, грає музика, гості все прибувають і прибувають. Усі в масках. Це надає їм такої таємничості!  Спробуємо впізнати наших таємничих гостей.

Звучить музика.

 

Конкурс VІ.    За допомогою міміки,  жестів і звуків тобто пташиної мови, зобразіть для суперників, якомога більше птахів, яких вони мають відгадати. За допомогою артистично представленого птаха команді нараховується 1 бал, за відгаданого супротивниками – ще 1.

 

Ведучий1. Це був останній конкурс нашої програми. Журі підводить останні підсумки і ми взнаємо яка команда є переможцем сьогоднішньої гри.

 

Звучить запис «Ранок в лісі».

 

Журі оголошує результати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку