Шкільне життя. Студенти за обміном.

Про матеріал
1) тема усного мовлення «Шкільне життя». Студенти за обміном. 2) граматична тема «умовні речення»
Зміст архіву
Перегляд файлу

Урок застосування навичок і вмінь з англійської мови

в 10 класі

за темою «Шкільне життя»

Тема уроку:

  1. тема усного мовлення «Шкільне життя». Студенти за обміном.
  2. граматична тема «умовні речення»


Комунікативно-практичні цілі та завдання:

  • з'ясувати можливості застосування знань з теми «Шкільне життя» у навчальному пізнанні і практичних ситуаціях;
  • формування досвіду такого застосування, предметних і загальних навчальних вмінь;
  • розвивати навички усного мовлення;
  • удосконалювати навички говоріння, читання, письма та аудіювання.

Розвиваючі завдання:

  • розвивати вміння висловлювати власні думки на задану тему;
  • розвивати мовну здогадку та навички прогнозування;
  • розвивати уміння виділяти головне, робити порівняння та узагальнення;
  • розвивати творчі здібності.

Освітньо-виховні завдання:

  • активізувати зацікавленість до пізнання світу за допомогою сучасних технологій;
  • виховувати допитливість.

Мовний матеріал: 

для повторення: 
лексичний – слова та вирази за темою «Школа.», вирази для висловлення власної думки

граматичний – умовні речення в англійській мові

Обладнання:

  • мультимедійний проектор;
  • інтерактивна дошка;
  • ноутбук;
  • картки з опорною лексикою “Personal opinions”;
  • підручники Enterprise 4;
  • зошити.

 

  1. Підготовка учнів до учбової діяльності. (1 хвилина )

Завдання:

  • Ввести в атмосферу іншомовного спілкування, встановити мовний та емоціональний контакт з учнями;
  • Повідомити учням завдання та порядок на уроці.

T: Good morning, ladies and gentlemen. How are you? Please, sit down. Today we have a lot of things to do. First, we will revise your grammar topic. Secondly, we will try to use your knowledge of the topic “School life” to discuss one of its aspects. And, of course, we will try to have fun and stay in good mood.   But as they say “First things first”. So I offer you to start with a short pronunciation exercise.

  1. Фонетична зарядка. (1 хвилина )

Завдання:

- викликати в учнів бажання говорити по-англійські;

- налаштувати слуховий та мовний апарат учнів на іноземну мову;

- актуалізувати у промові вивчений на попередніх уроках мовний матеріал;

Т: It looks like it is high time to start speaking English, so let us prepare our organs of speech for that. And our favorite tongue twister will help us. 

How much wood would a woodchuck chuck 

If a woodchuck could chuck wood? 

As much wood as a woodchuck could, 

If a woodchuck could chuck wood.

(спершу учні повторюють скоромовку “Woodchuck” за вчителем без музики (слова на дошці), а потім разом під музику).

Well, thank you. It looks like you have coped with the main task and are ready to continue our work.

  1. Перевірка домашнього завдання . (8-10 хвилин )

Завдання:

  • перевірити засвоєння граматичної теми «умовні речення»;
  • активізувати лексику за темою.

T: Well, right now we will check your home task. To help us do that we will use our favorite “Talk for a minute” game. The rules haven’t changed. You choose any letter, read the question and talk for a minute.

Учні обирають тему для усної відповіді і кожен повинен 1 хвилину говорити на задану тему.

  1. Актуалізація і корекція опорних знань, навичок і вмінь.

Завдання:

  • навчити учнів висловлюватись за заданою темою;
  • навчити висловлювати власну думку;
  • розвивати мовну здогадку;
  • викликати зацікавленість темою.
    1. Повідомлення теми уроку. (3 хвилини )

Учитель пропонує учням подивитись на фото і здогадатись, що їх об’єднує. (студенти, різні країни, навчання). Тоді вчитель пропонує здогадатись, про що буде йти мова на уроці -  студенти по обміну.

T: Now, please look at the board. And tell me what these pictures have in common. Can you guess what we will be talking about today? Right “Exchange students”. I think you will agree that nowadays the necessity of studying abroad has become an emerging trend among the youth. However, every coin has two sides and so does going abroad to study. It has countless advantages as well as disadvantages that should be taken into consideration. 

  1. Підготовка до перегляду відео. (10 хвилин )
  • Учням пропонується скласти список «за» і «проти» того, щоб бути студентом по обміну. Кожен працює самостійно і записує 3 ідеї в колонку «за» і колонку «проти».

T: Now you will have to work on your own and write down three reasons for and three reasons against being an exchange student.

  • Після цього учням треба обрати собі партнера (обов’язково встати і перейти на інше місце) та в парах порівняти, що вийшло.

T: Now you have to stand up and find yourself a partner to discuss the answers you have written and make a common list of for and against issues.

  • Коли учні склали спільний список, їм пропонується подивитись на дошку та розподілити ідеї, наведені вчителем на колонки «за» і «проти». (Learning Apps)

T: Great job. And now I will show you my ideas. Let us see if we have much in common. I will also ask you to come to the board and put the ideas to the correct column FOR or AGAINST, depending on what you decide with your team.

  1. Розвиток аудіо-візуальних навичок . (8 хвилин)

Завдання:

  • навчити учнів вилучати інформацію з відеофрагментів;
  • тренувати в інтерпретації суттєвої інформації відео (узагальнювати, робити висновки)
  • перевірити розуміння побаченого;
  • активізувати лексику за темою.

Учням пропонується переглянути сюжет http://www.youtube.com/watch?v=hgPDIUsm79U, в якому дівчина розповідає про свій досвід студентки за обміном та зробити завдання після перегляду. Перед переглядом відео, учні обов’язково переглядають завдання, які вони повинні виконати після перегляду.

T: OK. We have already discussed for and against of being an exchange student, but let us watch a short video in which a girl, whose name is Lotta, tells about her experience of being an exchange student. Be very attentive while watching because after the video you will have to complete two tasks. And of course you have one minute to look at the tasks to know what to watch for.

 

 

  1. Робота в групах. Творче завдання. (7 хвилин)

Завдання:

  • дати учням змогу застосувати на практиці знання, отримані при вивченні теми;
  • стимулювати уяву та творчу активність учнів;
  • навчати навичок колективної та групової діяльності.

Учням пропонується в групах обговорити відповіді на запитання:

  1. Would you like to become an exchange student? Why or why not?
  2. If so, what country would you like to go?
  3.  What should a person do to reduce culture shock? (навести 4 поради, обов’язково записати їх)

Після обговорення, кожен з учнів повинен представити результати групового обговорення. (Кожен з групи відповідає на одне запитання (1,2), на третє відповідають двоє)

T: As you can see, Lotta’s experience is very teaching. And being an exchange student IS both great and difficult. So I would like you to discuss three questions about being an exchange student, which you can see on the board and tell me what you have come up with.

 

  1. Повідомлення домашнього завдання. (1 хвилина )

T: I want to finish our lesson with giving you a good chance to develop your thinking. I am asking you to imagine that an exchange student from another country came to you. Dwell on the following tips to help you:

  • What would you do to make his or her life in your family good?
  • How would you help them to adapt?
  • Would you teach them Ukrainian or Russian? How would you do that?
  • Would you make any excursions, help to shop, etc.
  • Would you use any of the tips on reducing culture shock we have discussed today?

Робота може бути виконана, як в письмовому вигляді, так і в електронному, на основі електронного сервісу Essay map, www.readwritethink.org/materials/essaymap/.

 

  1. Підсумки уроку. Рефлексія. (4 хвилини )

Завдання:

  • підвести підсумки уроку;
  • практикувати здатність до самоаналізу.

Учням пропонується подивитись на початок фраз на дошці та дописати їх (на дошці).

  1. today I learnt…
  2. it was interesting…
  3. it was difficult…
  4. I practiced…
  5. I understood that…
  6. now I can…
  7. I felt that…
  8. I managed to …
  9. I could …
  10. I will try…
  11. I was surprised to …
  12. I wanted…

T: It looks like you have done a great job today. So the final thing is to estimate whether we have reached our aims or not. To do that you can choose one of the phrases you can see on the board and finish it with your ideas.

Після того, як учні відповіли, учитель робить короткий підсумок та збирає щоденники для виставлення оцінок.

 

 

 

Перегляд файлу

PERSONAL OPINIONS

 

 


I agree with you.

I don’t agree with you / I disagree.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In my opinion, S + V...

To me, S + V…

It seems to me that S + V...

Personally I think (that) S + V

As far as I am concerned… S + V…

It is important to say (that) S + V….

I’m quite convinced (that) S + V…

To be quite honest / frank… S + V…

I would like to say (that) S + V….

Adfadfadf

 

You want to ADD something

 

I’d like to make another point:

I’d also like to say /add (that)…

Another argument would be…

 

You want to give an EXAMPLE

 

For example, for instance

 

Use LINKING WORDS to connect your ideas


In addition I’d like to say that…
Furthermore I think that…
Moreover the point is…
Apart from the fact that…
In addition to this accurate argument…
Besides this point of view…

I’d also like to say…
I think this argument is coherent too.


 

PERSONAL OPINIONS

 

 


I agree with you.

I don’t agree with you / I disagree.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In my opinion, S + V...

To me, S + V…

It seems to me that S + V...

Personally I think (that) S + V

As far as I am concerned… S + V…

It is important to say (that) S + V….

I’m quite convinced (that) S + V…

To be quite honest / frank… S + V…

I would like to say (that) S + V….

I would like to say (that) S + V….

You want to ADD something

 

I’d like to make another point:

I’d also like to say /add (that)…

Another argument would be…

 

You want to give an EXAMPLE

 

For example, for instance

 

Use LINKING WORDS to connect your ideas

 

In addition I’d like to say that…
Furthermore I think that…
Moreover the point is…
Apart from the fact that…
In addition to this accurate argument…
Besides this point of view…

I’d also like to say…
I think this argument is relevant too.


 

Перегляд файлу
  1. Think for 1 minute and make a list of 3 advantages and 3 disadvantages of being an exchange student.

The advantages of being an exchange student

The disadvantages of being an exchange student

1.

2.

3.

 

 

 

1.

2.

3.

 

 

 

 

  1. Answer the questions      
  1. Where is Lotta from?
  2. What country is she now?
  3. What is she speaking about?
  1.  Match two parts to make the correct variant

 

1)  Lotta misses her family

a) she got a new start.

2)  She had no problems with adaption

b) not so much as she had imagined.

3) When Lotta came here,

c) due to the fear of being misjudged.

4)  She was scared to be different at home

d) because of good knowledge of English.

5) When she comes home,

e) she will be more confident of herself.

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

  1. Finish up
  1. The biggest problem for Lotta now is that …
  2. A good thing about being here is that …
  3. In conclusion she says that …

 

zip
Додано
26 січня 2021
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку