Тема Школа добрих вчинків
Мета Поглибити знання про творчий і життєвий шлях В. О. Сухомлинського,вдосконалювати вміння
орієнтуватися в книжці, формувати оцінні судження ознак добра і зла,розвивати навички
свідомого, виразного правильного читання, виховувати доброту, чуйність, милосердя.
Хід уроку
! Організація класу
Доброго дня! Діти сьогодні на урок до нас завітали гості. Тож давайте їх привітаємо.
Добрий день! У добрий час!
Радо ми вітаємо вас.
Здоров’я, щастя, радості бажаємо
І урок свій розпочинаємо.
-Сьогодні на уроці ми будемо працювати під гаслом:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
-Діти, подумайте і скажіть яким має бути наш урок?
(Цікавим, веселим, продуктивним, навчальним).
-А вам якими треба бути?
(Уважними, зібраними, дисциплінованими, активними).
-Отже, якщо ви будете такими, то дізнаєтесь багато нового і цікавого, що згодиться вам у житті.
!! Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні у нас урок позакласного читання. Тему уроку нам допоможе розкрити вірш.
Врятує світ краса-
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси замало,
Бо стільки всюди зла- людина вже не та.
Тож люди нам землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
-Про що йдеться у цьому вірші?
(Про доброту).
-До чого нас закликає поет?
(Щоб люди поспішали творити добро).
-Чому треба поспішати творити добро?
(Бо на землі багато зла).
-Сьогодні ми зробимо ще один крок дорогою добра. Будемо читати і обговорювати цікаві оповідання про ваших ровесників, про їхні добрі справи, про вміння дарувати добро іншим. Тема нашого уроку «Школа добрих вчинків»
-Як ви розумієте, чому наш урок має таку назву?
(Тому, що в школі дітей навчають робити добрі вчинки).
!!! Засвоєння нових знань
1 Тлумачення поняття «доброта».
-Але спочатку давайте з’ясуємо, що таке доброта, добро? Як ви розумієте ці поняття?
(Доброта – чуйне, дружнє ставлення до людей. Добро – усе позитивне, що є в людини)
2 Побудова павутинка
-Як ви думаєте, з чим можна порівняти доброту, добро?
(З сонечком).
-А яке сонечко?
(Жовтеньке, тепле, лагідне, дає життя усьому на Землі).
(На дошці сонечко)
-Скільки промінчиків у нашого сонечка , стільки компонентів має доброта.
(Доброзичливість, чуйність, приязність, надійність, старанність, сумлінність, ввічливість, ласка, любов, повага, співчуття, захист, турбота, шана, щирість).
-Ці якості має кожна людина, але не кожна їх розвиває.
-Чи відрізняється зовнішньо добра людина від інших?
-Як ми дізнаємось про її доброту?
(За вчинками).
-Де живе доброта?
(У серці).
-Все має свій початок. З чого починається доброта? Допоможе нам у цьому вірш
Все із доброго чи злого починається з малого
Листя виросте з листочка, з нитки витчеться сорочка.
Хліб з маленької зернини, дощ із чистої краплини.
-Доброта людини починається від її народження. Майбутнє кожної дитини закладається ще в дитинстві
І допомагають у цьому батьки, вчителі, гарні цікаві книжки.
3 Біографія В. О. Сухомлинського
4 Літературна вікторина
-Сьогодні ми продовжуємо збирати золоті зернини добра, розсипані у творах В. О. Сухомлинського. Дома ви читали оповідання В. О. Сухомлинського.
5 Робота над віршем А. Бортняка «Зламана гілка».
(Читаю вірш).
-Про кого цей вірш?
-Яке лихо скоїв Івась?
-З якими словами ви б звернулись до хлопчика?
6 Робота з деревами (у парах)
-Діти у вас на партах лежать дерева, але вони без гілок. Мабуть і тут Івась постарався .Є у вас і картки зі словами Наше завдання знайти антонімічні групи. Згадали, що таке антоніми.
(Діти підбирають слова)
-Діти, якими б ви хотіли бачити дерева?
!V Фізкультхвилинка
(Пісня «Усмішка»
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.