Завдання: у кожному рядку знайти «зайву» літеру. Скласти всі «зайві» літери з кожного рядка і прочитати назву твору. Вказати автора твору. Перемагає той, хто швидше і правильніше виконає завдання. ООООООООЯОООООООООО ВВВБВВВВВВВВВВВВВВВВВ ИИИИЛИИИИИИИИИИИИИИИ ДУДДДДДДДДДДДДДДДДДДД ТТТТКТТТТТТТТТТТТТТТТТТТ АООООООООООООООООООО (А. Малишко «Яблука»)
Вправи для розвитку пам'яті Гра "Запам'ятай слова". У стовпчик записують слова, не пов'язані між собою за змістом. Демонструють їх не більше ніж 10 с. Щоб краще запам'ятати ці слова, треба скласти з них зв'язний текст. За командою вчителя діти починають читати текст швидко й уважно. Прочитавши, закривають текст і переказують його своєму товаришеві (учитель ходить між рядами й слухає). *
* «Ніч і день» Діти мовчки читають текст. Під час команди учителя «день» – читають, а «ніч» – заплющують очі. «Віконце» З картону вирізається «віконце» розміром 14х5 см. Читаючи текст, це «віконце» накладається на сторінку книги так, щоб верхній зріз «віконце» збігався з початком абзацу. Цю частину тексту, яка відкривається у «віконці», треба прочитати мовчки з найбільшою швидкістю та виразністю.
. «Комп’ютер» Учні читають незнайомий текст і підраховують кількість прочитаних знаків. Через хвилину знову читають цей же уривок і знову підраховують кількість слів. Цифри записують на листочках, шифрують своє ім’я (кожен пише ім’я яке йому подобається) і тоді заносяться у «комп’ютер» -- прикріплюються до дошки з малюнком комп’ютера .
Дидактичні ігри-тренінги на удосконалення технічної сторони навички читання,вирзності читання, розширення поля читання: словесні гірки; відтворення точності сприймання рядків; читання слів або речень з прикритою верхньою половиною; читання слів, які перерізані пунктиром, світлою лінією; читання пари слів, у яких відсутні одна-дві літери; складання слів із перемішаних букв, складів; читання перевернутих слів; читання злитих речень. хорове, комбіноване, вибіркове читання, встановлення прочитаного за ілюстрацією, зміна інтонації, логічного наголосу, читання в особах впливають на розвиток виразного читання молодших школярів.
Список використаних джерел: Варзацька Л.О., Шевченко Л.М. Методика розвитку зв’язного мовлення молодших школярів. – К.: РНМК, 1992. – 127 с. Василевська О.Л. Закріплення читацьких умінь // Розкажіть онуку. – 2005. – №13-14. – С. 30-35. Вашуленко М.С. Про співвідношення знань і вмінь у мовній освіті молодших школярів // Початк. шк., 1995. – №9.-С. 4-8. Гапоненко Л.М. Як удосконалити навички читання // Розкажіть онуку. – 2004. – №7-8. – С. – 79-80. Гац Н.А. Ознайомлення молодших школярів із засобами зв’язності тексту. – Тернопіль,