Презентація, мета якої показати, що виразне читання – один із головних засобів впливу на всебічний гармонійний розвиток дитини через художні твори різних жанрів, інших джерел писемності і безпосереднє слово вчителя.
Презентацію склала вчитель початкових класів Биринського НВК Шлапак Марина Олександрівна
Номер слайду 2
Дидактичні ігри-тренінги, які сприяють розвитку виразності читання БИРИНСЬКИЙ НВК
Номер слайду 3
Люди перестають мислити, коли перестають читати Д. Дідро
Без високої культури читання, наголошував В.О. Сухомлинський, немає ні школи, ні справжньої розумової праці. Читання є основою опанування всіх наук, розвитку людського інтелекту.
Номер слайду 4
Виразне читання – один із головних засобів впливу на всебічний гармонійний розвиток дитини через художні твори різних жанрів, інших джерел писемності і безпосереднє слово вчителя.
Номер слайду 5
Виразне читання увійшло в практику школи і в систему виховання в другій половині XVII ст. одночасно з розвитком силабічного віршування. Воно було пов'язане з театральним мистецтвом.
Номер слайду 6
Урок позакласного читання у 1 класі. Інсценізація казки “Рукавичка”
Номер слайду 7
Діалог. Розмова двох білочок
Номер слайду 8
СКОРОМОВКИ Розуміння дітьми значення всіх слів 2. Читання скоромовки повільно, але чітко правильно вимовляючи усі слова 3. Читання у звичайному розмовному темпі 4. Промовляння в пришвидшеному і швидкому темпі
Номер слайду 9
горшг СКЛАДИ СЛОВА Е С А Н В-весна Р Т А П А-парта Н С Г І-сніг За висотою літер Ш О К А Л
Номер слайду 10
Завдання: у кожному рядку знайти «зайву» літеру. Скласти всі «зайві» літери з кожного рядка і прочитати назву твору. Вказати автора твору. Перемагає той, хто швидше і правильніше виконає завдання. ООООООООЯОООООООООО ВВВБВВВВВВВВВВВВВВВВВ ИИИИЛИИИИИИИИИИИИИИИ ДУДДДДДДДДДДДДДДДДДДД ТТТТКТТТТТТТТТТТТТТТТТТТ АООООООООООООООООООО (А. Малишко «Яблука»)
Номер слайду 11
Вправи для розвитку пам'яті Гра "Запам'ятай слова". У стовпчик записують слова, не пов'язані між собою за змістом. Демонструють їх не більше ніж 10 с. Щоб краще запам'ятати ці слова, треба скласти з них зв'язний текст. За командою вчителя діти починають читати текст швидко й уважно. Прочитавши, закривають текст і переказують його своєму товаришеві (учитель ходить між рядами й слухає). *
Номер слайду 12
АКУЛА Вчитель навмисне не дочитує слова в реченні, їх ніби проковтнула «акула». Учні відшукують і читають речення правильно
Номер слайду 13
* «Ніч і день» Діти мовчки читають текст. Під час команди учителя «день» – читають, а «ніч» – заплющують очі. «Віконце» З картону вирізається «віконце» розміром 14х5 см. Читаючи текст, це «віконце» накладається на сторінку книги так, щоб верхній зріз «віконце» збігався з початком абзацу. Цю частину тексту, яка відкривається у «віконці», треба прочитати мовчки з найбільшою швидкістю та виразністю.
Номер слайду 14
. «Зоопарк» Читання із звуконаслідуванням різних тварин. Один і той же вірш, уривок оповідання читають «лисички», «ведмеді», «їжаки», «слони». Іхав грудень возом Віз мішок морозу. До морозу криги, А до криги-снігу.
Номер слайду 15
Прочитай виразно і правильно Прийшлахолодназимаподувсильний вітерптахивідлетіливтеплікраї Логічний наголос на кожному із слів Сьогодні гарна погода
Номер слайду 16
.
«Комп’ютер» Учні читають незнайомий текст і підраховують кількість прочитаних знаків. Через хвилину знову читають цей же уривок і знову підраховують кількість слів. Цифри записують на листочках, шифрують своє ім’я (кожен пише ім’я яке йому подобається) і тоді заносяться у «комп’ютер» -- прикріплюються до дошки з малюнком комп’ютера .
Номер слайду 17
Дидактичні ігри-тренінги на удосконалення технічної сторони навички читання,вирзності читання, розширення поля читання: словесні гірки; відтворення точності сприймання рядків; читання слів або речень з прикритою верхньою половиною; читання слів, які перерізані пунктиром, світлою лінією; читання пари слів, у яких відсутні одна-дві літери; складання слів із перемішаних букв, складів; читання перевернутих слів; читання злитих речень. хорове, комбіноване, вибіркове читання, встановлення прочитаного за ілюстрацією, зміна інтонації, логічного наголосу, читання в особах впливають на розвиток виразного читання молодших школярів.
Номер слайду 18
Список використаних джерел: Варзацька Л.О., Шевченко Л.М. Методика розвитку зв’язного мовлення молодших школярів. – К.: РНМК, 1992. – 127 с. Василевська О.Л. Закріплення читацьких умінь // Розкажіть онуку. – 2005. – №13-14. – С. 30-35. Вашуленко М.С. Про співвідношення знань і вмінь у мовній освіті молодших школярів // Початк. шк., 1995. – №9.-С. 4-8. Гапоненко Л.М. Як удосконалити навички читання // Розкажіть онуку. – 2004. – №7-8. – С. – 79-80. Гац Н.А. Ознайомлення молодших школярів із засобами зв’язності тексту. – Тернопіль,
Номер слайду 19
Читайте разом з дітьми та отримуйте задоволення!
Номер слайду 20
ДЯКждлджлэлэжжэээээээээээээджджжжжж Дякую за увагу