Шлях Хлопчика-зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до модульної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–6 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В. та ін)
Перегляд файлу

 

Урок №    3                          

Тема: Шлях Хлопчика-зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.

Мета: продовжити роботу над визначенням головної думки твору, прослідкувати за  еволюцією образу Хлопчика-зірки, з’ясувати причини зміни поведінки героя; розвивати логічне, образне мислення, вміння характеризувати образи героїв у розвитку; виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей та норм поведінки.

Тип уроку: поглибленої роботи над твором.

Обладнання:текст твору, учнівські малюнки, ілюстрації до твору, схема «Еволюція образу Хлопчика-зірки».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ.Оголошення теми, мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV.Актуалізація опорних знань

«Ланцюжок подій»

Відтворіть у правильній послідовності події твору.


- Розмова з птахами та звірами

- Красива, але жорстока зоряна дитина

-  Падаюча зірка

- Зустріч з матір’ю та батьком і їхнє прощення

-  Суперечка лісорубів про долю дитини

- Три завдання злого чарівника

- Перетворення Хлопчика-зірки на огидну потвору

- Рішення про спокутування гріхів

- Мороз у лісі та розмова лісових мешканців

- На службі у злого чарівника

- Порятунок Зайчика

- Добрий та милосердний правитель

- Допомога хлопчика жебракові собі на шкоду

- Чарівне перетворення хлопчика

- Розваги Хлопчика-зірки

- Важкий шлях лісорубів додому

- Відмова від володарювання через свій гріх

- Відмова від матері

V. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

1.Робота над образом Хлопчика-зірки

  •                   Зачитайте літературний портрет Хлопчика-зірки.
  •                   Що принесла краса Хлопчику-зірці? Доведіть рядками з тексту.
  •                   Чи можна назвати головного героя  гарною людиною? Чому?

Порівняльна характеристика зовнішності та внутрішнього світу  Хлопчика-зірки (до моменту зустрічі із жебрачкою).

Порівняльна характеристиказовнішності та внутрішнього світу  Хлопчика – зірки

(до моменту зустрічі із жебрачкою)

Зовнішність

Внутрішній світ

вродливий

гордий

гарний

себелюбний

красивий

жорстокий

стрункий

зневажливий

  •                   Як говорять про людину, яка має  такий внутрішній світ, як у Хлопчика – зірки? ( бездушна, убога - духовно обмежена; нікчемна).             

       2.  Мозковий штурм

  •                   Зазвичай  у казках  краса й добро неподільні: вродливі персонажі мають добру душу й навпаки. Однак у казці Оскара Уайльда  цей зв'язок порушено. Як ви вважаєте, чому?
  •                   Яку проблему підіймає у своїй казці письменник?  Над чим змушує нас замислитися? (Проблема  зовнішньої краси та духовності, автор показує, що  краса може  таїти в собі зло).

3. Словникова робота.

Еволюція – процес зміни, розвитку кого, або чого-небудь.

 Перша сходинка – егоїзм,самолюбство .

  •                   Як ставився він до оточуючих?
  •                   Як ставився хлопчик до своїх названих батьків? (Зневажливо.)
  •                   Який, на вашу думку, вчинок Хлопчика-зірки найганебніший? (Зневажив матір.)

- Чому Хлопчик-зірка спочатку негативно відреагував на свою маму?Вона була жебрачка.

- А якби матір хлопчика при першій зустрічі виявилася не жебрачкою, а королевою, як би тоді він поставився до неї? Що головне було на той момент для головного героя?

- Чому діти не захотіли гратися з ним? (Бо він був бридкий, як ропуха, і відразливий, як гадюка.)

- Чому він став таким?

То й що? Хіба не можна гратися з некрасивими? (Хлопчик сіяв навколо зло, то й мусив пожинати те, що посіяв: діти теж стали жорстокими, злими. Отож і перетворився наш герой з яскравої, гарної зірки, яка “світить, але не гріє”, на потвору, гидку й нікому непотрібну, бо він творив тільки зло і ставав все гіршим і чорнішим душею. Зовнішність хлопчика змінилася, а чи змінилася його душа?

Підіймаємось вище.

друга сходинка – страждання.

Коли він страждає, як? (Три роки він блукав світом і ніде не зустрів ні любові, ні співчуття. Тепер страждає він сам «весь світ повівся з ним так само жорстоко, як він чинив у дні своєї гордині». Зло повернулося до нього. У народі кажуть: «Як вчиниш з іншими так вчинять і з тобою».)

Третя сходинка – терпіння. Де він проявляє терпіння?

Четверта сходинка – милосердя.

П’ята сходинка – добро. В яких епізодах виявляється милосердя? Які вчинки він здійснює тепер? (Зайченя визволив із пастки; віддає прокаженому монети, які були призначені для злого Чаклуна.

Отже, вчинки хлопчика безкорисливі. Серце Хлопчика-зірки стало добрим. Хлопчик-зірка досягає справжньої краси.)

Фізкультхвилинка

4. Робота зі схемою

 Запишіть у два стовпчика риси, якими був наділений хлопчик спочатку і після

«Еволюція образу Хлопчика-зірки».

До перетворення:

 

Після перетворення:

 

- егоїстичний

- жорстокий

- пихатий

- самозакоханий

- злий

- грубий;

- невдячний

 

- добрий

 - милосердний

- витривалий

- мужній

- чутливий

 - справедливий

- терплячий

- самовідданий

- безкорисливий

- щирий

VI. Закріплення вивченого

Складання схеми

Еволюція героя - усвідомлення гріха(«Певно, мене спіткало лихо через гріх»)

  1.               Розкаяння («Я був жорстоким до своєї матері. За це я понесу покарання»)
  2.               Очищення («…поцілував рани на ногах своєї матері й окропив їх сльозами»)
  3.               Відродження («Мамо, прости мене, і я повернуся назад до лісу»)

VII. Підсумки уроку

Довгий шлях довелося прой­ти Хлопчикові-зірці, щоб спокутувати свій гріх. У серці кожної людини добро бореться зі злом. І тільки від самої людини залежить, що переможе. Коли добро йде від серця, тоді це справжня Людина, Людина з великої літери.

VIII. Домашнє завдання

Дати відповідь на питання «Що я зрозумів, прочитавши казку O. Уайльда «Хлопчик-Зірка» (письмово).

 

1

 

docx
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
7205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку