«Шляхи формування та контроль академічної доброчесності в закладі загальної середньої освіти»

Про матеріал
Матеріал підготовлений для виступу на педрадах, методичних нарадах. Освіта має формувати порядність, чесність та доброчесність, ці підвалини академічної доброчесності, які покликані виховувати інтелектуальну гідність і повагу до різноманіття думок та ідей, розвиваючи самостійність та творчий потенціал окремої особистості.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Шляхи формування та контроль академічної доброчесності в закладі загальної середньої освіти»Виступ на педраду підготувала вчитель української мови та літератури Коротких О. Ф.

Номер слайду 2

Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих) досягнень. (Зі статті 42 ЗУ «Про освіту» від 05.09.2017 №2145-VIII)

Номер слайду 3

Поняття академічної доброчесності має бути складовою загального морального розвитку особистостіАктуалізація явища академічної доброчесності в освітньому просторі потребує звернення до фундаментальних підвалин зазначеного поняття, а саме до моральності з іі складовими:порядністючесністюдоброчесністю.

Номер слайду 4

Мораль -один із основних способів регуляції поведінки людини. Мораль охоплює етичні погляди і життєві орієнтації, цілі й мотиви вчинків і відносин, проводячи межу між добром і злом, совісністю і безсовісністю, честю і безчестям, справедливістю і несправедливістю, нормою і ненормальністю, милосердям і жорстокістю тощо.

Номер слайду 5

Видатні особи так говорили про мораль:“Там, де не велика моральність, немає великої людини” (Ромен Роллан)“Невелика заслуга, якщо людина чесна лише тому, що ніхто не намагається її підкупити” (Цицерон) “Про етичні якості людини потрібно судити не по окремих її зусиллях, а по її повсякденному життю” (Блез Паскаль)

Номер слайду 6

Мораль і право в житті дуже часто бувають тісно переплетені. З одного боку, формалізована мораль може ставати правом (наприклад, авторським). З іншого боку, правові норми ефективно діють лише тоді, коли сприймаються людьми як етично виправдані. У праві відбито поняття «моральної шкоди», проте мораль залишається сферою вищих ідей.

Номер слайду 7

«Золотим правилом» моралі, відомим з якнайдавніших часів є наступне:«(Не) чини по відношенню до інших так, як ти (не) хотів би , щоб вони чинили по відношенню до тебе»

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Важливою складовою моральності завжди були порядність, чесність, доброчесність. Порядність – моральна якість, що характеризується дотриманням сталих форм поведінки в тому суспільстві, в якому проходить життя людини; нездатність до свідомого, навмисного здійснення вчинків, що суперечать нормам суспільної моралі і виховання, а у разі випадкового або вимушеного порушення ним цих норм – здатність переживати почуття провини і сорому.

Номер слайду 10

Чесність - моральна якість, яка включає правдивість, принциповість, вірність прийнятим зобов’язанням, переконаність у правоті своєї справи, щирість перед іншими і перед самим собою щодо тих мотивів, якими людина керується.

Номер слайду 11

Цитати видатних людей: “Правда, законність, честь, справедливість — все це може бути об’єднане в понятті «чесність» (Квінтиліан) “Щоб бути чесним, треба приєднати до шляхетності душі освічений розум. Той, у кого з’єднані ці різні дарунки природи, завжди керується компасом суспільної користі” (Гельвеций) “Єдине, чим усяка чесна людина має керуватися у своїх учинках, це справедливим чи несправедливим є те, що вона робить, і є чи це діяння доброї або злої людини” (Сократ)

Номер слайду 12

Доброчесність — це морально-етична складова діяльності особистості, яка визначає межу і спосіб її поведінки, що ґрунтується на доброму ставленні до інших та чесності у способі власного життя, виконанні своїх обов'язків. 

Номер слайду 13

Розумінню сутності доброчесності може допомогти наступна класифікація: – доброчесність, що виявляється у бажанні людини дотримуватися принципів добра розумом: мудрість, розсудливість, поміркованість, щирість, довіра, відсутність заздрощів;– доброчесність, що виявляється у бажанні дотримуватися принципів добра словом: правдивість, відвертість, коректність, стриманість, пристойність;– доброчесність, що виявляється у схильності дотримуватися принципів добра ділом: працьовитість, принциповість, обов'язковість, надійність, пунктуальність, справедливість, вірність тощо.

Номер слайду 14

Освіта має формувати порядність, чесність та доброчесність, ці підвалини академічної доброчесності, які покликані виховувати інтелектуальну гідність і повагу до різноманіття думок та ідей, розвиваючи самостійність та творчий потенціал окремої особистості.

Номер слайду 15

Потрібно звернути увагу при вивченні дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками: • виховання в учнях необхідності дотримуватись принципів академічної доброчесності власним прикладом; • неупередженість при оцінюванні навчальних досягнень учнів (на підставі чітких критеріїв); • відсутність протекціонізму та шахрайства при проведенні олімпіад, конкурсів; • дотримання норм законодавства України про авторське право і суміжні права; • дотримання правил посилання на джерела інформації, яка використовується; • чесність і ретельність в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі; • просвітницька робота щодо дотримання академічної доброчесності учнями; • інші складові.

Номер слайду 16

Результати анкетування серед педагогів нашого ліцею:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п. Питання. Високий. Достатній. Вимагає покращення. Низький. Разом1. Дотримуєтесь норм академічної доброчесності?12 (52,2)10 (43,5)1 (4,3)0 (0)100%2. Інформуєте учнів про дотримання норм академічної доброчесності?13 (56,5)7 (30,5)3 (13,0)0 (0)100%3.Інформуєте батьків про необхідність дотримання норм академічної доброчесності?8 (34,8)8 (34,8)6 (26,1)1 (4,3)100%4. Спрямовуєте зміст завдань під час занять на творчу та аналітичну роботу учнів?7 (30,4)12 (52,2)4 (17,4)0 (0)100%5. Використовуєте стандартизовані завдання з підручника?6 (26,1)12 (52,2)3 (13,0)2 (8,7)100%6. Розробляєте такі завдання, які спонукають учнів критично мислити?9 (39,2)11 (47,8)3 (13,0)0 (0)100%7. Застосовуєте компетентісний підхід у навчанні?12 (52,2)10 (43,5)1 (4,300 (0)100%

Номер слайду 17

Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

Номер слайду 18

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п. Питання. Високий. Достатній. Вимагає покращення. Низький. Разом1. Здійснюєте просвітницьку роботу щодо важливості дотримання норм академічної доброчесності?10 (43,5)9 (39,1)4 (17,4)0 (0)100%2. Навчаєте учнів при використанні інформаційних джерел робити необхідні посилання?4 (17,4)17 (73,9) 2 (8,7)0 (0)100%3. Розробляєте завдання, які унеможливлюють списування?3 (13,0)15 (65,3)5 (21,7)0 (0)100%4. Оприлюднюєте чіткі критерії оцінювання?7 (30,5)13 (56,5)3 (13,0)0 (0)100%5. Реалізуєте у практиці роботи формувальне оцінювання?6 (26,1)13 (56,5)4 (17,4)0 (0)100%6. Налагоджуєте партнерські відносини між учителем і учнями?13 (56,5)10 (43,5)0 (0)0 (0)100%

Номер слайду 19

Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

Номер слайду 20

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п. Питання. Так Інколи Ні 1. Чи самостійно ви виконуєте завдання?43 (62)5 (7)21 (31)2. Використовуєте у навчальній діяльності лише перевірені та достовірні джерела?37 (54)14 (20)18 (26)3. Дотримуєтесь правил посилання на джерело інформації, яку використовуєте?11 (16)45 (65)13 (19)4. Надаєте достовірну інформацію про результати власної навчальної діяльності?39 (56)11 (16)19 (28)Результати анкетування серед учнів ліцею щодо академічної доброчесності:

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Тож можемо зробити висновок щодо академічної доброчесності серед вчителів та учнів нашого ліцею: педагогічні працівники переважно діють на засадах академічної доброчесності; переважна більшість учителів інформують учнів про дотримання основних засад та принципів академічної доброчесності під час проведення навчальних занять та у позаурочній діяльності. Поняття академічної доброчесності має набути значущості у закладах освіти.

pptx
Додано
17 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку