Шляхи підвищення грамотності учнів. (рекомендації для вчителів української мови та літератури)

Про матеріал
Шляхи підвищення грамотності учнів. (рекомендації для вчителів української мови та літератури)
Перегляд файлу

Шляхи підвищення грамотності учнів.

(рекомендації для вчителів української мови та літератури).

1 . Дотримуйтесь модернізованої системи навчання орфографії й пунктуації, яка базується на принципах систематичності, послідовності, науковості, доступності, наочності, емоційності та передусім свідомості й активності учнів.

2. Формуйте у свідомості дитини стійку орфографічну й пунктуаційну модель.

3. Виробляйте в учнів необхідні навички грамотного письма, оскільки помилки легше   запобігти, ніж працювати над їх виправленням.

4.Підбирайте спеціально розроблені системи вправ, які б зацікавили, викликали бажання виконати їх, давали змогу осмислено  засвоїти нову інформацію і запам’ятати  відповідні орфограми, а саме :

-  на спостереження  мовних  фактів і виведення учнями правила самостійно;

- на формування міцних, свідомих знань;

- на трансформацію;

- на розвиток мислення й мовлення;

- на узагальнення вивченого.

5. Під час мотивації навчальної діяльності створюйте проблемні ситуації, з’ясовуйте  необхідність набутих орфографічних умінь для майбутньої трудової діяльності.

6. Формуйте в учнів креативну компетентність – здатність до розв’язання будь-якої орфографічної задачі творчо, вміння діяти не за зразком, а оригінально.

7. Проводьте нетрадиційні, інтегровані уроки, використовуйте нестандартні форми пояснення нової теми.

8. Пам’ятайте: основною формою перевірки орфографічної і пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.

9. При оцінюванні контрольних  робіт (диктантів, переказів, творів) виділяйте всі типи помилок: орфографічні, пунктуаційні, лексичні, граматичні і стилістичні.

10. Пам’ятайте, що робота над помилками – перший крок до підвищення грамотності. Робіть глибокі аналізи всіх  контрольних робіт у робочих зошитах.

11. Виставляючи оцінку за ведення зошита з української мови,  враховуйте грамотність та дотримання вимог огфографічного режиму.

12.Розробіть альтернативний варіант запам’ятовування правила та винятків із нього.

13.Використовуйте комп’ютерні   техноголії, які є істотним резервом підвищення грамотності.

14.Систематично нагадуйте учням, що грамотне письмо та правильне мовлення  -  важливі фактори освіченості людини.

15. Поєднуйте вироблення орфографічних умінь і навичок з розвитком мовлення.

16. Проводьте на уроках  орфографічні та пунктуаційні розминки.

17. Проведіть роботу серед вчителів -  предметників  так, щоб усі педагоги школи виробляли в учнів навички чітко й грамотно  висловлювати свої думки усно й письмово.

18. Пам’ятайте: найважливіша проблема вчителя української мови – це  підвищення    грамотності учнів, основний метод навчання – проблемно –пошуковий, основна вимога -  наростання складності, педагогічна технологія – класно-урочна система в поєднанні з нетрадиційними методами, система формування і розвитку творчої особистості – поєднання диференційованого та індивідуального навчання.

docx
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку