Шляхи та засоби формування патріотичності учнівської молоді

Про матеріал
Треба чітко усвідомлювати, вчитель формує особистості, їх світогляд, ідеали, принципи, почуття. Дуже важливим є закласти справжні цінності як загальнолюдські так і громадянські. Любов до рідної землі, повага до національних символів, почуття мужності, патріотизму, гуманності – чесноти з якими можна перемогти любого ворога. Важливе місце у формуванні національно свідомої, патріотичної молоді
Перегляд файлу

Шляхи та засоби формування патріотичності  учнівської молоді .

З досвіду роботи вчителя   Ступак Г.П.

«Війни виграють не генерали, війни виграють шкільні вчителі та парафіяльні священники».  Отто фон Бісмарк (1815—1898, німецький державний діяч).

 Ми повинні добре закарбувати ці слова Отто фон Бісмарка у своїй пам’яті.  Недооцінювання ролі вчителів у суспільстві є непоправною помилкою у державі. Треба чітко усвідомлювати,  вчитель формує особистості, їх світогляд, ідеали, принципи, почуття. Дуже важливим є закласти справжні цінності як загальнолюдські так і громадянські. Любов до рідної землі, повага до національних символів, почуття мужності, патріотизму, гуманності – чесноти  з якими можна перемогти любого ворога. Важливе місце у формуванні національно свідомої, патріотичної  молоді, особливо в період агресії Російської Федерації проти України, займає формування патріотичності ,пишання власним народом,країною  молоді.

 Головною метою  на сучасному етапі є формування патріотично налаштованої  молоді,  розвиток  особистості учнів, формування їх готовності до захисту Вітчизни та дій в умовах надзвичайних ситуацій.  Вважаю необхідним сформувати  у здобувачів освіти такі важливі якості:

o   вміння захистити свою Землю, свій народ;

o   вміння діяти в умовах надзвичайних ситуацій;

o   вміння приймати рішення,  брати на себе відповідальність;

o   вміння дбати про своє здоров’я та здоров’я своїх близьких;

o   вміння визначати рівень небезпеки для себе і оточуючих;

o   вміння надавати першу допомогу постраждалим;

o   вміння взаємодіяти з оточуючими людьми;

o   вміння застосовувати свої знання на практиці;

o   вміння аналізувати, логічно мислити;

o   вміння займати активну  громадянську позицію (не бути байдужими);

o   вміння постійно вчитись і удосконалюватись.

 Формування  всіх цих якостей є конче необхідними для життя і, особливо, в умовах сьогодення. Успішна реалізація цього можлива лише завдяки постійному інтересу дітей  до  національних досягнень,національної свідомості.А це є завдання вчителя,  організувати  навчання таким чином, щоб запалити іскру цікавості та бажання вчитися  в кожному здобувачі освіти і, щоб воно не лише не згасало, але й щоразу сильніше спалахувало в очах дітей. «Вчитися легко, коли  вчитися цікаво» - цей вислів  став для мене і викликом, і стимулом  у роботі.

         Задля створення стійкого  інтересу до навчання у своїх учнів,  я намагаюся  постійно  вдосконалювати свою  педмайстерність.  Систематично   аналізуючи  свою педагогічну діяльність, знаходжуся в постійному пошуку засобів підвищення рівня навченості учнів, мотиваційної сфери потреб у знаннях. Навчаючи  інших, відчуваю нагальну потребу постійно вчитись самому. Адже вчитель повинен іти попереду, має  бути ефективним.        

 Сьогодні освіта стоїть на порозі глобальних змін і реформ. Швидкість соціальних, технічних, інформаційних змін вимагають від освітньої галузі застосування особливих методів навчання, які, насамперед,  повинні змінювати стиль мислення.

«Не навчайте дітей так, як навчали вас, бо вони народились в інший час»                  

                                                                                  (народна мудрість).

          Маючи значні технічні можливості і практично необмежений доступ до інформації, головним для вчителя, вважаю, сформувати в учнів здатність до самоосвіти. Це вміння дозволить людині не розгубитись в житті, шукати самостійні рішення і шляхи подолання проблем. Дитині потрібні  достатній рівень життєвої компетентності, формування  інтелектуальних, творчих  якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, впевненою у власних силах людиною. Переконаний,  лише творча,  креативна людина,  яка здатна до нових підходів у вирішенні питань,  наділена рішучістю і не зупиняється на досягнутому,   зможе повністю реалізуватись у сучасному світі.

         Важливим  завданням  для себе  вважаю,  створити умови для формування сильної, волелюбної, цілеспрямованої і творчої особистості, для якої почуття власної і національної гідності - нероздільні.     Вміння вчитися, загальнокультурна, громадянська, здоров’язберігаючі, соціальна компетентності  та компетентність з питань інформаційно-комунікаційних технологій – ті ключові компетентності без яких неможливо досягти успіху в жодній сфері життєдіяльності людини в сучасному швидкозмінному суспільстві.

Головними  інструментами  реалізації поставленої мети стало використання інтерактивних методів навчання, впровадження практичних заліків на основі ситуативних задач. Зокрема,  успішно застосовую такі методи роботи:

  • Технології опрацювання дискусійних питань дають можливість спільно вирішувати проблемні питання, проводити діалоги, знаходити взаєморозуміння.
  •  Технології кооперативного навчання успішно використовую під час практичних занять і заліків.
  •  Робота в групах  (формуються окремі групи по 2-4 учасників, які повинні виконати практичне завдання, чітко розмежувавши свої дії в ході роботи).

Така робота створює сприятливі умови для розвитку самореалізації учня і дає змогу відчути йому  свою значимість.

Закладаю  позитивну самооцінку кожного учня, віру у свої сили і можливості.

Формую такі необхідні для життя якості, як:

- відчувати себе важливою і потрібною особистістю у суспільстві;

- вміння приймати самостійні рішення;

- відкрито виявляти свої почуття;

- вільно висловлювати власні думки;

- поважати думку інших;

- вірити в успіх;

- не впадати у відчай при невдачах;

- не соромитись просити про допомогу.

Моє завдання - позитивно  налаштувати всіх учасників цього процесу на  роботу, стимулювати доброзичливе ставлення один до одного, партнерські взаємовідносини, взаємодопомогу.

  • Технології ситуативного моделювання.

        На таких  уроках розвиваю  уяву учнів, навчаю практичного застосування знань та умінь, допомагаю школярам уявляти себе в тій чи іншій соціальній ролі, навчаю  аналізувати та критично оцінювати інформацію, готую до повсякденного життя. Формую у поведінці дітей толерантність і ввічливість, почуття гуманності та  милосердя до ближніх. Закладаю зерна активної громадянської позиції, любові до свого народу, глибокої поваги до своєї держави і національних символів. 

Одним із засобів організації самостійної науково-пошукової роботи учнів є застосування у навчальному процесі випереджальних пізнавальних завдань. Вони  спрямовують учнів на самостійне оволодіння матеріалом до його вивчення за програмою на уроці.  .

         Метою застосування випереджальних завдань є стимулювання учнів до самостійної  роботи, формування у них позитивної мотивації до навчання, готовності до самоосвіти,прийомів розумової діяльності. 

Мої спостереження доводять, що поєднання таких видів діяльності на уроках з предмету: «Захисту Вітчизни» суттєво оптимізують навчальну діяльність, сприяють максимальній активній роботі  учнів, забезпечують позитивну мотивацію, дозволяють  створити ситуацію успіху і віри в себе для кожної дитини.  Як результат -  наявність мотивації для самовдосконалення, зростає рівень впевненості учнів у свої діях. Вони стають більш підготовленими до різноманітних викликів життя,  більш  відповідальними,  зростає рівень ключових життєвих компетентностей  учнів. А це робить їх більш підготовленими до непередбачуваних ситуацій у дорослому житті. Знайомство з видатними лікарями і волонтерами викликає у дітей захоплення і гордість. Формуються національна свідомість, бажання жити і творити на своїй Землі і  для свого народу.

          Одним із напрямків моєї роботи є проведення та участь у виховних заходах. Серед них: уроки мужності і милосердя; відвідування могил військовослужбовців, які загинули на Сході України;  написання листів учасникам АТО; участь у проведенні міських та обласних  етапів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), щорічній воєнізованій естафеті, днях «Цивільної оборони», акціях Товариства Червоного Хреста .  Це дає можливість побачити реальний рівень підготовки дітей до імовірних життєвих ситуацій, їх справжні вміння, почуття та емоції. Активна участь учнів у цих заходах, їхні успіхи стають підтвердженням правильності обраних мною навчальних засобів та методів. Будь-який освітній проект створюється для отримання ефективного  результату .Та головне те, що  молоді люди є активними, патріотично налаштованими членами суспільства, які готові змінювати життя на краще Надалі я  бачу перед собою ще багато завдань.  Життя весь час підкидає нові виклики, і я, як вчитель, не можу собі дозволити бути пасивним спостерігачем, не маю права стояти осторонь всього, що відбувається. Моя активна громадянська позиція, постійний пошук шляхів удосконалення фахової майстерності, велике задоволення від того, що я роблю і  справжнє щастя від успіхів своїх учнів, переконують мене в тому, що варто йти і надалі по цьому шляху. Відчуваю постійну потребу жити задля добра для людей, бути патріотом своєї держави і формувати ці якості в інших.

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку