"Сходинки до Енергозбереження" - це виховний захід розрахований на 6 класі і допоможе учням зоорієнтуватися у енергозбержені. А вікторина розроблена після теорії допоможе закріпити отримані знання та навички.
Виховний захід-вікторина
«Сходинки енергозбереження»
для учнів 6 – А та 6 – Б класів
Форма проведення: інтерактивна подорож
Цілі заходу :
Формування навичок свідомого енергозбереження учнів;
Розвиток життєвої компетенції;
Виховання почуттів співчуття та відповідальності за свої вчинки;
Правила гри:
Гра-вікторина проводиться у вигляді мандрівки по станціям. На кожній
станції ведучий (класний керівник) пояснює завдання та координує його виконання, допомагає учням. Наприкінці роботи діти повинні підсумувати: «Я зрозумів що….»
За роботу на станціях діти отримують частинку плакату, зібрати який вони зможуть лише пройшовши усі станції.
І. Організаційний момент
Вітання. Перевірка готовності класу до уроку. Організація уваги учнів. Побажання гарного настрою.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя.
На землі, у домі вселюдському —
Протиріч і негараздів тьма.
Будьте, люди, бережливі в ньому!
І тоді достатньо буде всім тепла!
Наша планета не така й велика. Ця істина стала очевидною для людства не дуже давно. Багато хто усвідомив, що і природні ресурси Землі, які здавалися такими багатющими, насправді є вичерпними. У гонитві за благами цивілізації сучасне покоління забуває про тих, хто буде жити після нас. Сьогодні дедалі частіше лунають попередження щодо необхідності охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів, людство всього світу реагує на них адекватно. Що ж стосується України, то заклики вчених до дбайливого, господарського використання сировини поки що не дають бажаних результатів.
Україна є однією з найбільш енерговитратних країн світу. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9 %, тоді як населення складає 1%. Ключем до успішного розв’язання екологічних проблем є ефективне використання енергії. Заощаджувати енергію має людство загалом і кожна людина зокрема. Тому ви повинні не тільки самі навчитися раціонально використовувати енергію, але й навчити цього оточуючих. Адже: «Добрий господар – це бережливий господар».
Перегляд промо – відеоролика
ІІІ. Основна частина
Фронтальна бесіда
Отже, сьогодні ми покажемо, як практично використовуються знання і вміння, пов’язані з енергозбереженням.
Інформаційна хвилина «Цікаві факти з енергозбереження»
Усе це негативно впливає на національну економіку країни. Розумне й ефективне енергокористування є ключовим чинником створення нових робочих місць та економічного зростання.
Вікторина
А зараз ми перевіримо як добре ви розумієтесь на енергозбереженні. Як розумно та ефективно ви підходите до енергокористування. Ви поділяєтесь на команди, команди отримують питання – ваше завдання дати правильну відповідь на питання. А в кінці вікторини ми підіб’ємо підсумки.
Завдання № 1
Перелічіть прибори, які в вашому домі працюють використовуючи електрику?
Холодильник, телевізор, комп’ютер, електрочайник, електрична піч, пилосос,
праска, пральна машина, міксер і т.п.
В чому вони допомагають людині?
Визначте, які з них працюють постійно, а які періодично.
Висновок : Слідкуй, щоб прилади які повинні працювати періодично –
вчасно вимикались
Завдання № 2
Порахуйте:
Одна лампочка споживає 60 кВт енергії за годину. Скільки споживає
5 лампочок в люстрі на стелі кімнати за 3 години ? (Розрахунки)
1) Чи потрібні вам одразу 5 лампочок, коли ви дивитись телевізор?
2) Що допоможе зекономити електрику в будинку? ( Використання однієї-двох
лампочок, замість 5)
3) Розрахунки : 5 х60 =300 кВт – споживають 5 лампочок за 1 годину
Висновок : Вимикай зайве світло
Завдання № 3
Вирішіть проблему раціонально використовуючи енергію:
Вдень не треба використовувати освітлення робочого місця настільним
світильником, тому домашнє завдання треба робити ….. .
Охайно складений після школи одяг, не потребує частого прасування,
тому …. .
Висновок: Використовуй з користю денне світло;
Будь охайним.
Завдання № 4
Розгляньте та поясніть
тепло найбільше? ( Вікна, …)
Висновок : Подбай про свою оселю
Завдання № 5
Поміркуй, чому так кажуть :
... Сміття - це ресурс, що лежить не на своєму місці
Висновок: Навчись сортувати сміття
Ось і розібралися в тому, як кожен з нас може допомогти вирішенню страшної проблеми.
Скласти пам'ятку «Як потрібно правильно берегти енергію».
(Учні малюють малюнки, складають буклети з питань енергозбереження ресурсів України)
ІV. Підсумок
Тема економії має багато спільного з темою погоди: всі про неї говорять, але практично ніхто нічого не робить. Проте і це – крок вперед, оскільки до останнього часу ніхто не говорив навіть про економію енергії.
Результати економії будуть залежати від того, наскільки добре населення буде дотримуватися правил економії енергії при користуванні побутовими приладами, машинами та освітленням, знати прийоми і методи раціонального використання електроенергії.