Педагогічний досвід щодо виховання лідерів учнівського самоврядування....Матеріали з досвіду роботи учителя початкових класів -учасника обласного конкурсу виховних систем «Виховати особистість»...
Управління освіти Бахмутської міської ради
Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13
Шпаргалка «Виховуємо лідера: один день із ЖЗЛ»
(педагогічний досвід щодо виховання
лідерів учнівського самоврядування)
Матеріали з досвіду роботи учасника обласного конкурсу виховних систем «Виховати особистість»
учителя початкових класів
Ячмінь Наталії Леонідівни,
номінація «Виховна система класу»
2015-2016 н.р.
Творче резюме
Я - Ячмінь Наталія Леонідівна.
Я вірю в силу доброти !
Добро завжди сильніше злого.
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу .
Шлях обрано :
1995 рік – і я студентка
ЛГПУ імені Тараса Шевченка.
1999 рік – в руках тримаю провідник
до сердець маленьких ,
яких так ніжно люблять неньки.
2000 рік - із ста доріг - одна моя
до школи м. Соледара привела.
Так 13 рік – я малечі керівник .
Клас – родина - моя мета !
І нехай існує істина стара:
Людина починається з добра !
А за шкільним лідером-майбуття!
Впевненість, розум, кмітливість, жага…
МИ – за активне класне життя !!!
Зустрічі, виступи, зйомки у кліпі
Відкриті уроки та творчі звіти -
Все допоможе лідером стати –
Плани в житті реалізувати!
Думки вголос…
У чому ж суть шкільного самоврядування?
У кожній школі модель учнівського самоврядування своя. Одне незмінне - чітка схема і розподіл обов'язків. Чим яскравіше і актуальніше сама ідея органів самоврядування - тим насиченішим буде його робота.
Чому ж сприяє шкільне самоврядування?
Самоврядування сприяє розвитку самостійності дітей, розвитку лідерських якостей. І як в реальному житті доросла людина намагається зайняти своє місце в суспільстві, обрати собі професію до душі, завоювати авторитет у колі колег, так і в шкільному самоврядуванні все проходить за принципом природного вибору. Головне, щоб кожна дитина знайшла собі заняття і стала виконувати ту роль, яка їй подобається і з якою вона в силах впоратися.
Шкільне самоврядування – це гра?
Самоврядування - це можливість розкрити свій творчий потенціал, реалізувати управлінські навички, втілити в життя раціоналізаторські ідеї і т.д. Самоврядування - це вже досвід існування в соціумі. Це якась гра у доросле сучасне життя Учитель контролює і регулює цей процес. Граючи в самоврядування, дитина тим часом не повинна відчувати, що це гра. Діти стають не пасивними спостерігачами життя, а його учасниками. Шляхом залучення учнів до роботи в органах учнівського самоврядування відбувається підготовка активних громадян держави.
Чого не повинно бути у шкільному самоврядуванні?
Перш за все, самоврядування не повинно бути нудним. Діти повинні відчувати себе на своєму місці, не боятися строгості і нагляду вчителя. Вчителі повинні прислухатися до дітей, направляти їх і допомагати. Будь проста справа, аж до збирання макулатури, можна уявити модним, захоплюючим і яскравим проектом. Варто лише дати йому оригінальну назву, зробити привабливу рекламу.
Як бачите, рецепт простий.
Самоврядування - це школа колективної дії, створення таких життєвих ситуацій, в яких виявляються, виробляються, відточуються кращі якості особистості.
Гонка за лідером…
Дитина повинна навчитися дбати як про своє тіло, так і про душевний стан!
Будьмо знайомі!
Від ідеї до успіху!
Атрибутика:
Робота закипіла : Життя Зацікавлених Людей 2-В класу!
Методика проведення колективних творчих справ
Колективна творча справа (КТС) – це перш за все повнокровне життя старших і молодших, вихователів і вихованців, і в той же час їх загальна боротьба за покращення навколишнього життя. В цьому житті, в цій боротьбі педагоги виступають як старші товариші дітей, які разом з ними і попереду них.
В кожній колективній творчій справі проявляється суть виховання лідерських якостей..
Суть кожної справи – турбота про свій колектив, один про одного, про оточуючих людей, про друзів.
Справа ця – колективна, тому що здійснюється разом – дітьми і старшими товаришами як їх загальна турбота.
Справа ця – творча колективна, тому що показує собою спільний пошук кращих рішень життєво важливих задач, тому що твориться загалом – не тільки виконується, але і організовується…
Вона творча ще і тому, що не може перетворитися в догму, виконуватися за шаблоном, а завжди виступає в різних варіантах, завжди виявляє нові можливості, адже вона – частинка життя.
Колективні творчі справи відрізняються одна від одної перш за все характером загальної практичної турботи, яка виступає на перший план: трудової або громадської, пізнавальної або художньо-естетичної, спортивно-оздоровчої або організаторської. Але в кожній колективні творчій справі вирішується цілий «набір» (А.С.Макаренко) педагогічних задач, відбувається розвиток колективістських, демократичних основ життя, самостійності, ініціативи дітей, самоуправління, активного, громадянського відношення до людей і навколишнього світу.
В пригоді завжди стає технологія колективної організаторської творчості. Ось її основні етапи, форми і способи виконання.
1. Вибирається та чи інша колективна творча справа, проводиться конкурс між первинними колективами на кращі варіанти, пропозиції, проекти.
2. На загальних зборах заслуховуються і обговорюються всі варіанти (один із них відбирається для виконання або створюється сукупний проект); вибирається рада справи із представників кожного первинного коллективу.
3. Рада справи, спираючись на пропозиції первинних колективів, розробляє вибраний варіант, враховуючи місцеві умови, розподіляє доручення між первинними колективами, а тоді сама ж керує виконанням задуманого.
4. Проведена справа обговорюється на загальних зборах – «вогнику», причому кожен первинний колектив виражає свою думку про успіхи і недоліки, а тоді обов’язково вносить свої пропозиції на майбутнє. Сила кожної колективної творчої справи в тім, що вона потребує загального пошуку. І як настанова для творчої справи:
Колективна творча справа, збагачуючи колектив і особистість соціально цінним досвідом, дозволяє кожному проявити і удосконалити кращі людські задатки і здібності, потреби і відношення, зростати морально і духовно.
КТС « Даруймо світло, станемо світліші!»
Мета: Розширювати знання учнів про релігійні та народні свята, зокрема, про Свято Миколая. Розвивати бажання вивчати звичаї та обряди нашого народу, їх коріння. Виховувати бажання зберігати і розвивати традиції нашого народу. Виховувати моральні якості учнів: доброту, щедрість, милосердя, людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність, скромність та самопожертву. Навчити оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання назавжди зберегти людську гідність.
Обладнання: шаблони янголів, ножиці, клей, записки-побажання, музичний супровід.
План дій:
Миколай про Тебе не забуде
зарегистрирован(-а) на Facebook.
Чтобы связаться с Миколай про Тебе не забуде, зарегистрируйтесь на Facebook сегодня.
Група об’єднує організаторів, волонтерів, друзів та прихильників Всеукраїнської благочинної акції «Миколай про Тебе не забуде».
з записочками - побажаннями …
Юні Помічники Св. Миколая в м. Соледарі Артемівського району Донецької області запрошують всіх на церемонію Запалення вогнів на новорічній ялинці, що відбудеться о 16.00 19 грудня 2015р. Під час свята відбудеться акція "Створи добро" в рамках Всеукраїнської акції "Миколай про Тебе не забуде". Біля ялинки Помічники Миколая з радістю кожному охочому передадуть побажання від улюбленого Святого всіх діток.
Про нас написали …
Нравится · 23 декабря 2015 г. ·
19 грудня відбулись святкові в акції в у Львові та Соледарі, Донецької області. Під час святкової Акції в місті Львові, яка традиційно відбувається в найбільш людних місцях волонтери вітали перехожих зі святом Миколая, даруючи їм цукерки, листівки і щирі посмішки. А в м. Соледар біля ялинки Помічники Миколая передали побажання всім охочим від улюбленого Святого всіх діток. #МиколайПроТебеНеЗабуде#ЯпомагаюМиколаю
Подяку прислали!
Даруймо світло
Чим більше світла людям подаруєш,
То тим світлішим у житті стаєш.
Як жити, що робити — не мудруєш,
Бо рівною дорогою ідеш.
Й добром наповнені твої бажання,
Любов у серці сонечком зорить.
Словами зігріваєш без вагання,
Наповнюється щастям кожна мить.
І в тому світлі всім приємно бути,
Воно дає надію і тепло.
То ж треба істину просту збагнути,
Щоб легше жити нам усім було.
І все це з себе треба починати,
Зорю в своєму серці засвітить.
І зла нікому в світі не бажати,
В душі добро навіки поселить.
Давайте людям світло дарувати,
Любов, повагу і тепло нести.
Добром в країні ниву засівати
І світлою дорогою іти.
Даруймо світло, станемо світліші,
Пора в душі нам зірку засвітить.
І будемо ми кращі і добріші,
І буде легко всім у світі жить.
Надія Красоткіна
Додаток
Хай Ангел-Хранитель вночі
Запалить тобі три свічі…
Перша свіча – за любов:
Даруй її знов і знов.
Друга – за доброту,
правду і прямоту…
Третя свіча – оберіг
Від всіх негараздів і лих.
Вітаю з днем Святого Миколая! І хочу побажати, щоб в житті вам зустрічалося якомога більше добрих людей. І щоб у вашому житті було стільки любові, що вам хотілося б дарувати її оточуючим.
Нехай це свято наповнить Ваш дім щастям, теплотою і любов'ю, а Ваше життя зробить яскравим! З Днем Святого Миколая!
Фотовернісаж «ЖЗЛ»…
КТС « Друге життя непотрібних речей!», квітень 2016р.
Участь у конкурсі виробів із вторсировини «Еко сумка!» в рамках місячника екологічного виховання, квітень 2016р.
А якщо раптом сумка вам набридне або стане непридатна для використання, ви зможете з легкістю від неї позбутися, при цьому, не нашкодивши навколишньому середовищу, як у випадку з поліетиленовим пакетом!!!
Подяка за активну участь!
Епізоди нашого Життя
Участь у обласній природоохоронній акції «Збережемо первоцвіти!»,
березень 2016р.
Тищук Марк, композиція « Crocus» - переможець міського етапу конкурсу. Робота « Crocus» приймає участь в обласному етапі акції . Диплом ІІ ступеня (Протокол №13 від 29.04.2016р. , номінація паперопластика)
Зустріч жайворонків, березень 2016р.
Проект «Живи Зеленіше!», січень 2015р.
Зацікавлені у справі !
Переможці обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Моральний вчинок»
Диплом I ступеня
2-В у складі шкільної творчої групи, зйомка у відео-кліпі : привітання українських військових
6 грудня День Збройних Сил України, 2015р.
«Кожна справа – з користю, інакше навіщо?»
«Кожна справа – людям, інакше - навіщо?»
«Кожна справа – творчо, інакше – навіщо?»
«Наша мета – щастя людей!»
«Ми переможемо – інакше бути не може!»
Капелюшок – PARTY, грудень 2015р.
Відкриття Року англійської мови на освітньому окрузі №6 «Рівний -рівному», лютий, 2016р.
День Книги, квітень 2016р.
Рудковська Поліна – призер відкритого
чемпіонату Донецької області з плавання
серед дівчат, квітень, 2016р.
(Диплом ІІІ ступеня )
Шашковий турнір, березень 2015р.
Новак Кирило, диплом ІІІ ступеня,
Окрушко Уляна в ролі помічниці
Шашкової Королеви!
«1-В класний квест», травень 2015р.
Ми – Лідери! За нами – майбутнє!!!
Ознакою справжнього лідера є те,
що він залишає у людях віру і силу
продовжувати його справу.
Уолтер Ліпман
Випуск-2010р.
Регіональний конкурс «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу» - Надзейко В. (переможець міського етапу , диплом ІІ ступеня, січень 2010р.).
Випуск-2014 р.
Переможець міського огляду відеоматеріалів за темою «Фізкультхвилинка на уроках у 1-4 класах» у номінації «Фізхвилинки для організації відпочинку на перервах, у групі продовженого дня, під час динамічних пауз», Диплом І ступеня, наказ відділу освіти від 04.04.2014№8-з
Переможець міського конкурсу шкільної преси, Диплом ІІІ ступеня, наказ відділу освіти від 14.05.2014 №258
IQ- батл з батьками
Міський конкурс « Класний керівник: шлях до майстерності – 2012» , диплом ІІ ступеня .
Виховний захід «Чаювання - родинна традиція»
Благодійний ярмарок
Наші мандрівки: відкриваємо світ…
Рідне місто – Соледар!
Моя – гордість!
Література
1. Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади: Навч.-метод. посібник. – К.: Либідь, 2003. – 344 с.
2. Литвяк О. Ідея колективної творчої діяльності // Завуч. – 2002. - №1. – С.9-10.
3. Іванов І. П. Енциклопедія колективних творчих справ. / І.П. Іванов [Текст] - М., 1998.
4. Сухомлинський В.О. Йти вперед// Освіта.-2003.-24-31груд.-№59.
Методика КТС – сприяє реалізації сучасного особистісно орієнтованого виховання, готує вихованців до життя в соціумі!