"Шукачі скарбів" .Інтегрований урок

Про матеріал
Багата в нас природа, неповторна її краса. Щоб вона приносила нам радість, щоб багатства її множилися для майбутніх поколінь, треба оберігати її, дбати про неї. За все, що є в нашій країні: багаті надра корисних копалин, рослинний і тваринний світ, гори і вода, кожен з нас від дитини до людини похилого віку відповідає за його збереження і розумне використання.Розкрити значення корисних копалин, засобами дослідів та практичної діяльності пропонує автор в ході інтегрованого уроку.
Перегляд файлу

«Природа    це не те, що ми отримали у спадок від предків, а те, що ми взяли в борг у наших нащадків»

Рабіндранат Тагор (індійський письменник)

 

Інтегрований урок

з природознавства, математики та трудового навчання у 3-му класі.

 

 Ольга Жабська, вчителька початкових класів,НВК «ЗОШ Іст.-ДНЗ№11 «Журавонька»,м.Суми

 

Багата в нас природа, неповторна її краса. Щоб вона приносила нам радість, щоб багатства її множилися для майбутніх поколінь, треба оберігати її, дбати про неї. За все, що є в нашій країні: багаті надра корисних копалин, рослинний і тваринний світ, гори і вода, кожен з нас від дитини до людини похилого віку відповідає за його збереження і розумне використання.Розкрити значення  корисних копалин, засобами дослідів та практичної діяльності пропонує автор в ході інтегрованого уроку.

Тема.  «Шукачі скарбів»

             Ознайомлення з корисними копалинами рідного краю.Додавання  і віднімання в межах тисячі. Створення об’ ємної  композиції з піску в техніці  «Санд».

Мета:  познайомити з корисними копалинами рідного краю; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати; виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.

Обладнання: мультимедійна презентація, ноутбуки або смартфони, мікрофон, колекції корисних копалин, ілюстрації, обладнання для дослідів, презентація, мультимедійна дошка,  фізична карта Сумської  області. «Генератор QR-кодів». Скляний посуд, пісок 7 кольорів, шкала успіху,сигнальні фішки,

 

            Хід уроку

I.Організація класу.(1-2хв)

Привітання

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром!

Створення позитивної психологічної атмосфери

  • Діти, витягніть перед собою свою руку долонькою вгору. Уявіть, як промінчик зігріває вашу долоньку, на якій може сидіти уявна мурашка. Промінчик зігріє її теплом, яке зігріває і вашу руку та розтікається по всьому вашому тілу. Доторкніться один до одного, посміхніться один одному. Своє тепло і доброзичливість пошліть всім присутнім у класі.
  •  З гарним настроєм сідає наша краса, і наша сила.
  • II. Мотиваціянавчальноїдіяльності( 3-4хв)

Діти в нас сьогодні ще один незвичайний урок.  Незвичайність його в тому, що поєднав він у собі природознавство, математику та трудове навчання.

  • Ми з вами побували в експедиції,приймали участь в телепередачі, були дослідниками, геологами, працювали над дослідницьким проектом « Корисні копалини рідного краю».
  • Отже  маємо гарний багаж інформації.
  • Сьогодні я запрошую вас пропрацювати  в  дослідницькій лабораторії. Отже  сьогодні ви будете  дослідниками , а я з вашого дозволу вашим керівником.
  • Працювати ми будемо в  дослідницьких групах, які створені за жеребкуванням та  кожен оцінить свою  роботу  за допомогою числової прямої.
  • А щоб ви змогли оцінити свою роботу в кінці уроку, я пропоную вам карту – інструкцію.
  • Отже ваша робота повинна  відповідати таким критеріям:

Бути уважним

Співпрацювати в групі

Аналізувати

Доповнювати

Приймати участь у диспутах

Висловлювати свою думку

Поважати думку товаришів.

Отже, щоб наш урок був цікавий, повчальний  ви повинні відповідати цим критеріям.

Ну що ж а зараз  дізнаємося яка погода чекає на нас сьогодні.

Виступи дітей

  • За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день
    в  НВК №11, а зокрема в 3  класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10 – 12 балів, опади у вигляді великої кількості  емоцій та високих балів.

Нашій вчительці і присутнім  гостям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.

Але це, звичайно, жартівливий прогноз.

2-га учениця

-А насправді сьогодні на території Сумської  області  спостерігається така погода (температура, вітер, опади).

Температура повітря -

Вітер -

Опади –

 

Біля дошки учень за допомогою інтерактивної дошки та інтернету коментує прогноз погоди.

ІІІ.Перевірка домашнього завдання( 5 -6 хв)

Отже як бачите погода сьогодні сприятлива. Тому час  перевірити як ви засвоїли матеріал на попередніх уроках з теми « Корисні копалини»

Пропоную вам вашу улюблену гру «Дебати»

Для цієї гри у учнів є сигнальні картки – (Згодна . Хочу доповнити. Я  думаю по іншому.)

 Узагальнюючи наші знання, пропоную вам скласти  схему

«Корисні копалини»за допомогою прийому«Кластер»

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/2019.09.11-12-14-30.jpg

За допомогою інтерактивної дошки учні складають схему « Корисні копалини»

Молодці діти, ви гарно засвоїли матеріал з теми « Корисні копалини» час переходити до теми нашого уроку.

ІVПовідомлення теми і мети уроку.(2хв)

- Тему сьогоднішнього уроку дізнаєтеся, якщо розшифруєте слова за допомогою QR-коду  .

РИСКОНІ ЛИПАНИКО ГОНОРІД ЮКРА 

Працюємо в групах.

- Молодці, ви правильно розшифрували тему нашого уроку. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з корисними копалинами нашого краю.
Ми продовжуємо вивчати природу своєї незалежної держави України, свого краю, в якому ми живемо. Багата вона чи бідна, красива, чи екологічно занедбана, але кожен повинен її знати, любити і шанувати. Саме на наших уроках ми доводимо важливість і необхідність вивчення природи України.

V. Ознайомлення з корисними копалинами своєї місцевості  (10хв)

Робота з фізичною картою  Сумської області 

Перед вами карта корисних копалин нашого краю. Але щоб дізнатися,якими родовищами  багата наша Сумщина,вам потрібно виконати завдання  і знайти ключ від скриньки зі скарбами.

Оберіть керівника вашої групи.

В кожної групи приклади з зашифрованою корисною  копалиною

Математичні обчислення:

1 групи

 

300+200=

200+400=

250+200=

300+300=

400+150=

 

570

500

450

600

600

550

70

580

800

230

900

           А

П

С

О

І

К

Т

Б

З

Н

Ш

2 групи

400+200=

100+400=

250+200=

350+350=

100+400=

 

570

500

500

600

760

450

700

580

800

230

900

           С

Г

А

Н

Р

Ф

Т

Б

П

К

Ш

3групи

300+400=

500+400=

250+350=

300+100=

 

570

500

490

900

600

400

700

580

800

230

909

С

Г

А

О

Р

Ф

Т

Б

П

К

Ш

 

4 групи

300+200=

200+400=

250+300=

500+300=

 

500

100

490

550

60

600

700

580

800

230

900

         С

Г

А

Л

Р

І

Т

Б

Ь

К

Ш

 

5групи

300+200=

200+400=

450+350=

 

570

500

600

680

600

550

700

580

800

230

900

           С

Г

А

Н

Р

І

Т

Б

З

К

Ш

 

6 групи

300+500=

200+400=

250+250=

350+450=

400+300=

50+50=

 

570

200

100

680

600

500

700

580

300

800

900

           С

Г

А

Н

Р

Е

Д

Б

П

К

Й

      Розв’язавши приклади ви знайдете в таблиці назву корисної копалини.

А так як ми працюємо в лабораторії, ваше завдання  дослідити  в якій місцевості вона знаходиться.

На це завдання у вас 3 хвилини. Секунданти слідкуйте за часом.

Учні розв’язують приклади знаходять за допомогою кода зашифровану корисну копалину і відшукують її на карті Сумщини та записують на аркушах паперу.

Презентація результатів.

VІ. Осмислення учнями знань(2 хв)

Мозкова атака

Ми заслухали всі групи. А зараз перед тим як ми підведемо підсумок нашого дослідження пропоную послухати повідомлення представників груп про запаси корисних копалин нашого краю .

1 група « Науковці»

Надра Сумської області містять різноманітні корисні копалини. Більшість із них належать до категорії паливних (горючих) та нерудних: нафта, газ, вугілля, торф, фосфорити, крейда, кухонна й калійна солі, гіпс, вапняк та багато інших.

2 група «Геологи»

На Сумщині в надрах землі  знаходяться 20 видів  корисних копалин. Найважливіші – нафта,природний газ, торф, буре вугілля, кам’яна сіль, сірка, крейда, гіпс, різні види глини.

3 група « Географи»

Розвідано 38 родовищ нафти і газового конденсату, запаси яких становлять 49 мільйонів тон. Нафта і газ стоять на першому місці у списку продукції, з якою Сумська область виходить на загальнодержавний ринок.

4 група « Досдідники»

Всього в області на обліку знаходиться 373 родовища різноманітних корисних копалин ,з яких 134 родовища  використовуються.

5 група « Промисловці»

Сумська область  на 100%  забезпечена будівельними матеріалами – гіпс, каміння будівельне, глина, піски, цементна сировина, крейда, вапно.

6 група « Екологи»

Запаси корисних копалин обмежені.

  При надмірному видобуванні вони можуть вичерпатися і тоді може статися так, що   закриються фабрики і заводи, зупиниться транспорт, не буде чим опалювати будинки. Тому корисні копалини треба витрачати бережно і економно.  

  Робота у дослідницьких групах.

А зараз я пропоную попрацювати над дослідами, тобто застосувати свої знання на практиці . У кожної групи є корисна копалина.

       Отримавши картки-інструкції за допомогою яких дослідите властивості корисних копалин. Результати досліджень занесете в таблицю.

 

                                             Картка-інструкція

  1. Визначити стан (твердий, рідкий, газоподібний).
  2. Визначити колір. Чи залишає слід на папері? Чи прозорий?
  3. Опустити у склянку з водою. Чи розчиняється у воді? Важчий чи легший за воду? Чи міститься в ньому повітря?(визначити за наявністю пухирців повітря під час занурення у воду).

Назва корисної

копалини

До якого виду відноситься

 

Властивості

Як використовується людиною

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кожна група, звітуючи про проведену роботу, заносить результати у таблицю.

Отже що є спільного в усіх корисних копалин?

Чим відрізняються?

Ми з вами ознайомились з основними корисними копалинами  рідного краю і знаємо, що в житті людини вони відіграють велике значення. Тому  кожен з нас від дитини до людини похилого віку відповідає за його збереження і розумне використання. Screenshot_3

 Поставте на числовій прямій свою позначку в тому місці, яке, на ваш погляд, відображає рівень ваших знань про корисні копалини.

А зараз я пропоную вам попрацювати з корисною копалиною,  запасів якої найбільше в нашому краї. Що це ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

Буває жовтого і білого кольору.

Добувають відкритим способом.

Сипучий .

Вірно пісок. А де його використовують?

А ще з піску роблять різні красиві картини та об’ємні композиції. Ось погляньте яку красу можна зробити з піску. І сьогодні я пропоную нам також попробувати створити  об’ємну  композицію  «Веселка»

А що таке веселка?

Техніка за допомогою якої ми будемо працювати називається Санд.

Знайдіть в інтернеті що означає це слово.

Учні  за допомогою планшетів в інтернеті знаходять значення слова «Санд плей» з англійської означає пісочна гра.

Інструкція зі створення композиції.

VІІ. Дослідницько-творча діяльність учнів.

Виготовлення « Веселки» технікою «Санд»

  1. Повторення техніки безпеки під час роботи з сипучими речовинами.
  2. План трудових дій

Учитель  демонструє готовий виріб і знайомить з технологічною карткою його створення. Аналізують порядок дій під час виготовлення веселки.

  1. Виконання роботи

Учні працюють відповідно технологічної картки.

По закінчені демонструють свої вироби.

VIІІ. Підсумок уроку(2хв)  

Рефлексія

Вправа « Мікрофон»

Орієнтовний зміст речень

Сьогодні на уроці

Був  (була) уважним

Співпрацював(ла) в групі

Аналізував (ла)

Доповнював (ла)

Приймав участь у диспутах

Висловлював свою думку

Поважав думку товаришів

Я довідалась …

Мені сподобалось…

Я тепер знаю

Урок я завершую з … настроєм

А тепер я хочу послухати керівників груп. Оцініть роботу своїх колег. За критеріями , які перед вами

Можна і я спробую  доповнити ? Дякую .

VІІ. Домашнє завдання.(2 хв)

1. Творча робота                                                               
Ви  знаєте , що корисні копалини з часом вичерпуються .  Запропонуйте  шляхи збереження корисних копалин.

Дякую вам за плідну працю. Час роботи в лабораторії вичерпано.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2022
Переглядів
268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку