«Шукаю цікаве в собі та спостерігаю це в інших»

Про матеріал
Матеріал, що дає можливість учням пізнати себе, визначити свою самооцінку, формувати вміння помічати неповторність в собі та в інших, висловлювати свої почуття та формувати позитивну поведінку, зняти емоційну напруженість у відносинах між учнями, сприяти згуртованості колективу.
Перегляд файлу

Тренінг для учнів 5-6 класів

 «Шукаю цікаве в собі та спостерігаю це в інших»

Мета: дати можливість учням пізнати себе, визначити свою самооцінку, формувати вміння помічати неповторність в собі та в інших, привчати учнів висловлювати свої почуття та формувати позитивну поведінку, зняти емоційну напруженість у відносинах між учнями, сприяти згуртованості  колективу.

Матеріали: капелюх, двокольорові фішки, шаблони чоловічків та дитячих долоньок, серця-побажання,аркуш ватману,ручки, клей, фломастери, музичний супровід.

Хід заняття

  1.               Повідомлення теми заняття

- Що означає вислів: «Помічай цікаве в інших»?

- Діти! Хочу запропонувати вам нову сучасну форму спілкування – тренінг, на якому ми повчимося бачити цікаве в собі та в інших та зможемо знайти собі друга.

2. Ознайомлення з правилами 

Однією з умов тренінгу є дотримання правил для всіх, хто бере участь в ньому. Давайте з ними познайомимося. Для нашого приємного спілкування хочу вам запропонувати свої правила (на різнокольорових сходинках):

  1. Якщо відважились на тренінг завітати,

зумійте разом і його закінчення дістатись.

  1.  Відвертими у спілкуванні будьте,

Не лицемірте, точніше виражайте думку.

  1. Кожен із нас має право на думку свою,

Не заперечуйте й не критикуйте нічию.   

  1. Якщо не хочете проблему вголос називати,

Ніхто вас не примушує, у вас є право промовчати.

  1. Активними будьте у грі й обговореннях,

Щоб спілкування у групі вам принесло задоволення!

3.Для того, щоб нам було весело проводити час, необхідно поділитися на дві групи. Для цього пропоную кожному витягнути з чарівного капелюху фішку свого кольору. Таким чином ми поділились на дві команди:червону та синю.

І зараз  я пропоную всім нам привітатись один з одним. Для цього ,будь ласка,створимо два кола:внутрішній та зовнішній ,при цьому будемо рухатись по колу обличчями один до одного.

4. Привітання. Вправа-рухавка «Кольоровий світ»

Мета: зняти в учнів нервове напруження після навчальної діяльності, поліпшити настрій, сприяти згуртованості групи.

(Звучить музика)

- Поки лунає музика ви будете рухатися по колу. Коли музика зупиниться ви повинні привітатися з людиною напроти тебе з іншого кола  незвичайними способами:

Якщо бачите світло жовтого кольору – вітаєтеся «по-чоловічому»;

Якщо бачите світло зеленого кольору – вітаєтеся, поклавши руки один одному на плечі;

Якщо бачите світло червоного кольору – вітаєтеся спинами.

Обговорення вправи

- Чи з багатьма учасниками вам вдалося привітатися?

- Чи були такі, з ким ні разу не привіталися?

- Які відчуття у вас виникли після таких вітань?

5.Вправа «Сонячне коло»

Мета: формування адекватної самооцінки, почуття довіри один до одного, згуртування групи.

 - Станьте в коло, візьміться за руки, підніміть руки вгору і утворіть сонце. Уявіть його: воно тепле і ніжне, лагідно торкається ваших рук і викликає приємні відчуття.  (Роздаю долоньки). Перетворіть ці долоньки в промені. В центрі напишіть своє ім’я . На великому пальці напишіть вашу основну рису, напишіть ще дві свої найкращі риси характеру. Під музику, рухаючись по класу, діти підходять один до одного, дописують риси або якості, не називаючи їх. Вправа закінчується після закінчення музики. разом приєднуемо  дитячі долоньки до сонця.

 Обговорення 

- Розкажіть про свої відчуття в той момент, коли вам підсували пальчики долоньки.

- Чи приємні сонечка у вас утворилися?

6.Вправа «Оцініть себе»

З погляду цілеспрямованості та наполегливості. Для цього  якомога відвертіше дайте відповіді на запитання й оцініть себе:

Вчені встановили, що якщо з двох півкуль провідною є права півкуля мозку, то у людини переважає емоційна сфера. Якщо провідною являється ліва півкуля, то у людини аналітичний склад розуму переважає над емоційністю.

Пропонований тест якраз і дозволяє виявити провідну півкулю. Це є ознакою природженою і, як правило, не міняється до кінця життя. Правда, потрібно враховувати, що при сильному хвилюванні провідні півкулі можуть змінюватися: ліва на праву і навпаки.

6.1.Переплетіть пальці рук і ви помітите, що зверху завжди виявляється один і той же палець, якщо лівий - ви людина емоційний, правий - у вас переважає аналітичний склад розуму.

6.2.Спробуйте «прицілитися», вибравши собі мішень і дивлячись на неї через своєрідну мушку - олівець або ручку. Праве провідне око говорить про твердий, наполегливий, більш агресивний характер, лівий - про м'який і поступливий.

6.3.Якщо при переплетенні рук на грудях нагорі виявляється ліва рука, то ви здатні до кокетування, права - схильні до простоти і простодушності.

6.4.Якщо зручніше плескати  правою рукою, можна говорити про рішучий характер, лівою - ви часто вагаєтеся, перш ніж прийняти рішення.

 

7.Вправа «Маріо»

Мета: надати змогу учасникам презентувати себе за допомогою героя «Бінго».

- Кожній людині потрібний друг. Коли друзів немає, вона намагається їх знайти. Ми з вами зараз теж відправимося на пошуки своїх друзів, а допоможе нам «Маріо», якого ми самостійно створимо. Вихователь роздае шаблони чоловічків. «Маріо» – силует людини. Після цього напишіть на ньому своє ім’я, мрію, захоплення, улюблене місце відпочинку, улюблену страву, улюблений стиль музики чи виконавця.

Учасники довільно рухаються по приміщенню і, підходячи один до одного, знаходять і записують на відповідних « Маріо» імена тих, з ким у них співпали одна або кілька позицій.

Обговорення:

- Чи є серед вас такі, в кого однаковими виявилися всі позиції?

- У кого співпала тільки одна позиція?

- У кого збіглося кілька позицій?

- Чи такі, в яких всі позиції різні?

- Про що ми можемо сказати, аналізуючи цю вправу?

- Що допомагає людям пізнавати одне одного?

8. Вправа «Половинка до половинки»

Мета: активізувати діяльність учнів, дати можливість проаналізувати стан настрою, сприяти міжособистісному спілкуванню.

Учням роздаються частинки слів, за цими частинами діти складають цілі слова, таким чином шукають собі пару, наприклад: «при-віт», «клас-но», «гар-но», «при-кольно», «ціка-во» «дру-жно», «пре-красно», «чудо-во», «приєм-но» і т.д.

9. Вправа «Листи на згадку»

Мета: формування адекватної самооцінки, налагодження теплих відносин між дітьми, згуртованість групи.

- У кожного з вас є листи-сердечки. Але листи кожен буде писати не собі, а своїм сусідам з обох боків. Отже, кожен напише по 2 листи-сердечка, починаючи такими словами:

«Я поважаю тебе через те, що … (вкажіть позитивну рису, яка допомагає тій людині спілкуватися з іншими або просто подобається вам).

Обговорення:

- Чи приємно вам було отримувати ці листи?

- Чи всім сподобалося те, що в них написано?

- Чи були такі листи, які викликали здивування, що у вас є така позитивна риса?

- Я дякую вам за ваші щирі листи.

10. Ритуал «Прощання»

Мета: налагодження теплих відносин між дітьми, підвищення емоційності. 

- Діти, візьміть серця-побажання  у свої долоні, перечитайте ще раз те приємне, що там написане, відчуйте теплоту цих слів. Не губіть їх, коли вам буде важко на душі, візьміть їх, пригадайте сьогоднішню зустріч,  і вони вас зігріють теплом сердець учасників нашої групи.

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку