Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Дж. Лондона «Любов до життя » )

Про матеріал
Розробка уроку зарубіжної літератури 6 клас , підручник Н. Міляновська. Обмін досвідом: використання прийомів для розвитку критичного та творчого мислення
Перегляд файлу

Тема: Сильний людський характер в екстремальній ситуації (за оповіданням Дж. Лондона «Любов до життя » )

 Мета: поглибити знання учнів про творчість Дж. Лондона; вчитись знаходити й виділяти головне через аналіз та переказ тексту; розвивати навички аналізу художнього тексту, образної системи та висловлювати власні враження від прочитаного, робити висновки; сприяти вихованню у школярів мужності ,

сміливості, вірності у дружбі , гуманному ставленню до людей.

Обладнання: портрет Дж. Лондона, ілюстрації до оповідання, тексти оповідання «Любов до життя», виставка творів Дж. Лондона

Тип уроку: засвоєння нових знань

Епіграф:

Наскільки людина перемагає страх ,

настільки вона є людиною .

 Томас Карлейль,

англійський письменник та історик

Хід уроку

І. Мотиваційно-орієнтировочна ланка

1.Повідомлення теми, завдань уроку

2.Мотивація: прийом очікування:

- Чого ви очікуєте від теми сьогоднішнього уроку ?

- Від себе особисто на цьому уроці ? (відповіді учнів)

Очікування вчителя озвучуються й вивішуються на дошці :

- знання тексту , вміння відстоювати свою точку зору з опорою на текст ;

- вміння складати характеристику головним героям твору;

- розуміння назви твору та визначення його ідей.

Вчитель: Наприкінці уроку ми з’ясуємо чи підтвердились наші з вами очікування.

ІІ. Актуалізація опорних знань (слово про автора). Метод «Прес» :

- Я знаю , що Джек Лондон …

-Я дізнався про Джека Лондона те ,що …

Висновок: Джек Лондон був людиною наполегливою , працьовитою. Його твори відкрили американцям Північ. Джека Лондона як письменника цікавили яскраві особистості, а суворі умови дикої Півночі давали можливість розкрити їх у своїй повноті.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Евристична бесіда

- Де і в яку пору року відбуваються події , зображені в оповіданні ?

 - Яке значення має пора року для розуміння подій , що відбуваються ?

- Що вам відомо про цей край ?

 - Хто є героями даного оповідання ?(двоє товаришів , двоє золотошукачів )

- Якими ми бачимо їх на початку оповідання ? (підтвердити цитатою із тексту)

Висновок: обидва були стомлені й виснажені, схилені до низу із втупленими у землю очима.

Вчитель: Ми розуміємо, що наші герої давно разом, йдуть поруч і здається, що мають підтримувати один одного, але що ж трапляється далі ?

  •                       Що ми бачимо ?
  •                       Що найбільше вражає нас ?
  •                       Що вразило головного героя у поведінці Біла ?

(робота з текстом, зачитування ключових епізодів )

  •                       Чому Білл залишив товариша ?

- Яку оцінку його вчинка дасте ви ? знайдіть слова, які характеризують поведінку Біла. (відповіді дітей: вчинив погано, непорядно ,підло..)

2. Проблемне питання:

- Чи зустрічались ви у своєму житті із підлістю ?

- Як вона показує себе у реальному житті? (знущання над слабкими; прискіпування до менших або тих, хто не може відповісти грубістю; у мовчазному, а той веселому спогляданні за знущаннями над іншими …)

Вчитель: Ось ми, спостерігаючи за поведінкою і вчинком Біла, замислились і над власними вчинками .

3. Проблемна ситуація:

- Як склалася доля Біла ?

- Чому здоровий Біл загинув?

Висновок: Природа покарала його за підлість і жорстокість . В житті нічого не минає безслідно .

4. Робота з текстом

а) учні в парі добирають із тексту цитати, якими б можна було підписати дитячі ілюстрації до оповідання Дж. Лондона «Любов до життя » ;

б) простежити за текстом, як поводиться герой, коли залишається один у складній ситуації .

 - Що відчуває , переживає ? (страх , відчай , самотність )

 - Яке з цих почуттів , на вашу думку , найнеприємніше ?

5. Проблемне питання:

- Подумайте, яка роль пейзажу в оповіданні? (учні знаходять і зачитують описи природи , пояснюють якою постає природа по відношенню до людини;

Висновок: Природа ніби кидає виклик, змушує боротися, прагнути вижити, довести свою силу.

6. Переказ найважливіших моментів боротьби героя за життя.

Вчитель: - Як поводиться герой за даних обставин ?

- Якими рисами наділений ?

- Що відрізняє людину від звіра ?

7. Рольова гра :

а) розповідь від імені героя про переслідування куріпки;

б) поради «психолога» щодо поведінки людини в екстремальній ситуації.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

- В чому сенс назви оповідання « Любов до життя » ? Про що це оповідання ?

 - Чи співпали наші з вами очікування із реальними результатами роботи ?

- Що ви відкрили сьогодні для себе ?

V. Домашнє завдання:

  •          написати есе-роздум: «Чи зустрічав я в своєму житті

справжніх людей ? Які вони ?»

docx
Додано
7 січня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку