8 клас Історія (синхронізація курсів історія України та всесвітня історія) (програма з історії України затверджена наказом МОН № 236 від 21.02.2019 Всесвітня історія наказ МОН № 52 від 13.01.2017, № 201 від 10.02.2017) за підручниками О.В. Гісем, О.О. Мартинюк) |
|||||||||||
|
№в.і. |
№ і.У. |
Дата |
Прим. |
Зміст навчальної програми |
Д/З |
|||||
|
Повторення. Вступ. |
||||||||||
1 |
|
|
|
Середні віки в історії Європи та України. Поняття і періодизація Нового часу (модерної доби). Ранній Новий час (Ранньо модерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньо модерної доби в історії України.Практична робота. Розпочати укладання синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньо модерну добу». |
с. 5-8 |
||||||
Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
|||||||||||
2 |
|
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів ХV-ХVІ ст. Подорожі Х.Колумба, В. да Гами, Ф. Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки. Практична робота. Внести хронологічні дані до таблиці. Повідомлення про до колумбійські цивілізації (майя, інки, ацтеки) |
§ 1 |
||||||
3 |
|
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Практична робота. Позначити на контурній карті об’єкти, що відображають вплив європейських цивілізацій на світ. |
§ 2 |
||||||
4 |
|
|
|
Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
§ 3 |
||||||
5 |
|
|
|
Повсякденне життя населення Західної Європи. Практична робота. Описати становище жінок і дітей Західної Європи в ХV-ХVІ ст. на основі історичних джерел. |
§ 4 |
||||||
6 |
|
|
|
Тематичний контроль з теми «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин» |
§ 1-4 |
||||||
Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі. |
|||||||||||
7 |
|
|
|
Гуманізм як високий рух доби Відродження. Високе Відродження. Практична робота. Гуманістичні ідеї в літературних творах та мистецьких шедеврах епохи Високого Відродження. |
§ 6 |
||||||
8 |
|
|
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки. Практична робота. Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження. |
§ 7 |
||||||
9 |
|
|
|
Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. |
§ 9 |
||||||
10 |
|
|
|
Поширення Реформації. Релігійні війни в Німеччини та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1556 р. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатій Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Практична робота. Представити світ людини та природи очима католика, православного та протестанта. |
§ 10 |
||||||
11 |
|
|
|
Тематичний контроль з теми «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі.» |
§ 6-7, 9-10 |
||||||
Розділ 3. Держави Західної Європи в ХVІ - ХVІІ ст. |
|||||||||||
12 |
|
|
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості, робота з контурною картою. |
§ 11 |
||||||
13 |
|
|
|
Кардинал Арман-Жандю Плессі де Рішельє. Абсолютизм за Луї ХІV. Жан Батист Кольбер. |
§12 |
||||||
14 |
|
|
|
Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». Практична робота. Представити історичний портрет Єлизавети І. |
§13 |
||||||
15 |
|
|
|
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Біль про права».Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості, робота з контурною картою. |
§14 |
||||||
16 |
|
|
|
Карл V. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Вільгельм І Оранський. Утрехтська унія. Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості |
§15 |
||||||
17 |
|
|
|
Річ Посполита: шляхетська демократія. Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості |
Консп |
||||||
18 |
|
|
|
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості,робота з контурною картою. |
§17 |
||||||
19 |
|
|
|
Тематичний контроль з теми« Держави Західної Європи в ХVІ - ХVІІ ст.» |
|
||||||
|
Розділ 1. Українські землі у складі Речі Посполитої ( ХVІ - перша половина ХVІІ ст.) |
||||||||||
|
1 |
|
|
Статус українських земель у складі королівства Польського, Великого князівства Литовського, руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в І пол.. ХVІ ст.Практична робота.Позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої. |
с.6-7 |
||||||
|
2 |
|
|
Соціальна структура суспільства в Україні в ХVІ ст. Литовські статути. Економічне життя села і міста. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. Практична робота. Внести відомості в хронологічну таблицю. |
§1 |
||||||
|
3 |
|
|
Практична робота. Виокремити у витягах Литовських статутів норми, в яких втілено рівність вільних людей перед законом, юридичного захисту та відповідальності перед законом. |
|
||||||
|
4 |
|
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. Практична робота. Внести відомості в хронологічну таблицю. |
§2 |
||||||
|
5 |
|
|
Криза православної церкви ХVІ ст. реформаційні та контрреформаційні рухи в Україні. Православні братства. |
§5 |
||||||
|
6 |
|
|
Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Практична робота. Внести відомості в хронологічну таблицю. |
с.42 п.4 с.55 п.3 |
||||||
|
7 |
|
|
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Києво-Могилянська колегія. Практична робота. Внести відомості в хронологічну таблицю. |
с.41 п. 3 консп. |
||||||
|
8 |
|
|
Церковні собори в Бересті 1596 р.. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) ієрархії. Реформи в православній церкві. Практична робота. Внести відомості в хронологічну таблицю. |
с. 53-55 §12 |
||||||
|
9 |
|
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво ХVІ – І пол.. ХVІІ ст. |
§7 |
||||||
|
10 |
|
|
Практична робота. Визначити цінності що їх утверджували автори витворів мистецтва. |
|
||||||
|
11 |
|
|
Практична робота Повсякденне життя представників основних верст українського суспільства ХVІ – І пол.. ХVІІ ст. |
|
||||||
|
12 |
|
|
Тематичний контроль з теми « Українські землі у складі Речі Посполитої ( ХVІ - перша половина ХVІІ ст.)» |
|
||||||
Розділ 2. Становлення козацтва ( ХVІ - перша половина ХVІІ ст.) |
|||||||||||
|
13 |
|
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. |
§ 3 |
||||||
|
14 |
|
|
Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
§ 4 |
||||||
|
15 |
|
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Військо запорізьке і Хотинська війна.Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. |
§ 11 |
||||||
|
16 |
|
|
Козацько-селянські повстання 20-30-х років ХVІІ ст.. «Ординація Війська Запорізького». Практична робота. Позначити на контурній карті об’єкти. |
§ 13 |
||||||
|
17 |
|
|
Практична робота. Повсякденне життя представників різних станів українського суспільства. Життя та побут козаків. |
с.23 консп. |
||||||
|
18 |
|
|
Тематичний контроль з теми «Становлення козацтва ( ХVІ - перша половина ХVІІ ст.)» |
|
||||||
Розділ 3. Національно-визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст. |
|||||||||||
|
19 |
|
|
Передумови і причини Національно-визвольної війни. Козацько-кримський союз. |
§ 16 |
||||||
|
20 |
|
|
Події 1648-1649 рр. Зборівський договір. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 17 |
||||||
|
21 |
|
|
Події 1650-1651 рр. битва поблизу Берестечка і Білоцерковський договір. Битва під Батагом. Молдавські походи. Облога Жванця. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 19 п.1-5 |
||||||
|
22 |
|
|
Українська козацька держава - Військо Запорізьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
§ 18 п. 6 с. 131-132 |
||||||
|
23 |
|
|
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. |
§ 20 |
||||||
|
24 |
|
|
Воєнно-політичні події 1654-1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 21 |
||||||
|
25 |
|
|
Практична робота. Характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Б. Хмельницького, І.Богуна, Я. Вишневецького (на вибір учня) |
|
||||||
|
26 |
|
|
Наш край. Запорізький край в роки національно-визвольної війни. |
|
||||||
|
27 |
|
|
Тематичний контроль з теми «Національно-визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст.» |
|
||||||
|
Розділ 4. Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст. |
||||||||||
20 |
|
|
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків – османів. Кримське ханство. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 18 |
||||||
21 |
|
|
|
Московське царство. Іван Грозний. Смутний час. Правління династії Романових. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 20 |
||||||
22 |
|
|
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Практична робота. Суперечливий характер реформ Петра І. |
§ 21 |
||||||
23 |
|
|
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (ІІ пол.. ХVІІ – першій половині ХVІІІ ст.) Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 19 |
||||||
24 |
|
|
|
Тематичний контроль з теми «Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.» |
|
||||||
|
Розділ 4. Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
||||||||||
|
28 |
|
|
Козацька Україна після Національно-визвольної війни. Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва. Розкол Гетьманської держави.Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 22 |
||||||
|
29 |
|
|
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. |
с. 159-165 |
||||||
|
30 |
|
|
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
§ 23 |
||||||
|
31 |
|
|
Правобережне козацтвов останні чверті ХVІІ ст.Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 24 |
||||||
|
32 |
|
|
Слобідська Україна й Запоріжжя в останні чверті ХVІІ ст. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 25 |
||||||
|
33 |
|
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. Бендерська Конституція. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 26 п. 2-4
|
||||||
|
34 |
|
|
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 27 |
||||||
|
35 |
|
|
Церковне життя. Освіта. Архітектура. образотворче мистецтво. |
§ 28 |
||||||
|
36 |
|
|
Практична робота. Проаналізувати зміст Конституції Пилипа Орлика та її вплив на суверенітет Гетьманщини |
|
||||||
|
37 |
|
|
Наш край. Запорізький край наприкінці 50-х рр.. ХVІІ – на початку ХVІІІ ст |
|
||||||
|
38 |
|
|
Тематичний контроль з теми «Козацька Україна наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.» |
|
||||||
|
Розділ 5. Епоха Просвітництва |
||||||||||
25 |
|
|
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. |
§ 22 |
||||||
26 |
|
|
|
Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ. |
§ 23 |
||||||
27 |
|
|
|
Міжнародні відносини. Війна за австрійську та іспанську спадщину. Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
§ 24 |
||||||
28 |
|
|
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США. |
§ 25 |
||||||
29 |
|
|
|
Практична робота. Декларація незалежності США, відображення ідей Просвітництва. |
|
||||||
|
Розділ 5. Українські землі в 20-90 х роках ХVІІІ ст. |
||||||||||
|
39 |
|
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. |
§ 29 |
||||||
|
40 |
|
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 30 |
||||||
|
41 |
|
|
Колонізація Півдня України. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
с. 235-237 |
||||||
|
42 |
|
|
Ліквідація Запорізької Січі, її історичне значення. Нова Січ. |
с. 238-241 |
||||||
|
43 |
|
|
Підкорення Кримського ханства. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
с. 241-243 |
||||||
|
44 |
|
|
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Рух опришків. Поділи Речі Посполитої. Практична робота. Внести хронологічні відомості до таблиці. Позначення основних подій на контурній карті. |
§ 32 |
||||||
|
45 |
|
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика. |
§ 33 |
||||||
|
46 |
|
|
Практична робота. Способи та засоби до яких вдавалися гетьмани аби відстояти суверенітет Козацької держави. |
|
||||||
|
47 |
|
|
Наш край. Запорізький край в 20-90 х роках ХVІІІ ст. |
|
||||||
|
48 |
|
|
Тематичний контроль з теми «Українські землі в 20-90 х роках ХVІІІ ст.» |
|
||||||
|
Розділ 6. Східний світ у ХVІ – ХVІІІ ст. |
||||||||||
30 |
|
|
|
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Культура Індії. |
§28 с. 238- 241 |
||||||
31 |
|
|
|
Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Персії |
§ 28 с. 241-244 |
||||||
32 |
|
|
|
Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. |
§ 27 с.225-233 |
||||||
33 |
|
|
|
Японія. СьогунатТокугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
§ 27 с. 233-237 |
||||||
34 |
|
|
|
Тематичний контроль з теми «Епоха Просвітництва», «Східний світ у ХVІ – ХVІІІ ст.» |
|
||||||
35 |
|
|
|
Підсумкове узагальнення курсу всесвітньої історії ХVІ – ХVІІІ ст. |
|
||||||
|
Узагальнення до курсу: Історія України в контексті епохи Раннього Нового часу |
||||||||||
|
49 |
|
|
Особливості суспільного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. |
|
||||||
|
50 |
|
|
Здобутки українського суспільства в епоху Раннього Нового часу |
|
||||||
|
51 |
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
||||||
|
52 |
|
|
Підсумкове узагальнення курсу історії України ХVІ – ХVІІІ ст. |
|
||||||