Синхронізоване КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 8 клас Історія

Про матеріал
Синхронізоване КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 8 клас Історія України (52 години) Всесвітня історія (35 годин) Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698);
Перегляд файлу

Погоджено

_______________________________

 

Синхронізоване

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 8 клас

Історія України (52 години)

Всесвітня історія (35 годин)

Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти

«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698);

Дата заняття

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Примітки

 

 

Повторення. Вступ.

 

01.09

Повторення. Середні віки в історії Європи та України.

Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України.

Конкурс історичного плаката. Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком)

 

 

 

Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин.

 

02.09

Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана.

 

05.09

Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій.

 

08.09

Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя населення Західної Європи.

 

09.09

Узагальнення. Практична робота Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана.

 

12.09

Тематичний контроль з теми Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин.

 

 

 

Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі.

 

12.09

Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. Католицька церква напередодні Реформації. Народження протестантизму.

 

15.09

Поширення Реформації. Контрреформація в Європі. Тридентський собор.

 

16.09

Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р.

 

10В

19.09

Культура бароко. Народження нової європейської науки.

 

11В

22.09

Узагальнення. Практична робота Здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).

 

12В

23.09

Тематичний контроль з теми Високе Відродження. Реформація в Західній Європі.

 

 

 

Розділ 3. Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст.

 

13В

26.09

Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV.

 

14В

26.09

Володіння Габсбургів. Карл V. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія.

 

15В

29.09

Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство». Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права».

 

16В

30.09

Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський.

 

17В

03.10

Річ Посполита:«шляхетська демократія».

 

18В

06.10

Узагальнення. Практична робота Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реформацію, утворення Речі Посполитої, Тридцятилітню війну, національно-визвольну війну в Нідерландах, Англійську революцію, інше.

Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст.

 

19В

07.10

Тематичний контроль з теми Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст.

 

 

 

Розділ 1. Українські землі у XVI – першій половині XVII ст.

 

10.10

Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст.

 

10.10

Люблінська унія та її вплив на українське суспільство.

 

13.10

Соціальна структура суспільства в Україні XVI ст. Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Литовські статути.

 

17.10

Практичне заняття. Виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом.

 

20.10

Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.

 

21.10

Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Василь-Костянтин Острозький.

 

31.10

Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили.

 

03.11

Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія.

 

04.11

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

10У

07.11

Практичне заняття. Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).

 

11У

07.11

Узагальнення. Тематичне оцінювання: Розділ 1. Українські землі у XVI – першій половині XVII ст.

 

 

 

Розділ 2. Становлення українського козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.).

 

12У

10.11

Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький.

 

13У

11.11

Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану.

 

14У

14.11

Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі.

 

15У

17.11

Козацькі повстання кінця ХVІ ст.

 

16У

18.11

Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна.

 

17У

21.11

Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».

 

18У

21.11

Узагальнення. Тематичне оцінювання Розділ 2. Становлення українського козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.).

 

 

 

Розділ 3. Козацька революція середини XVII ст. і війна за суверенітет Козацької держави другої половини ХVІІ ст.

 

19У

24.11

Передумови козацької революції. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір.

 

20У

25.11

Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун.

 

21У

28.11

Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця.

 

22У

01.12

Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи.

 

23У

02.12

Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз.

 

24У

05.12

Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького,Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати).

 

25У

05.12

Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва.

 

26У

08.12

Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я.

 

27У

09.12

Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний.

 

28У

12.12

Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст.

 

29У

15.12

 Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми Козацька революція середини XVII ст. і війна за суверенітет Козацької держави другої половини ХVІІ ст.

 

 

 

Розділ 4. Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст.

 

20В

16.12

Експансія Османської імперії. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство.

 

21В

19.12

Внутрішня і зовнішня політика. Московське царство.

 

22В

19.12

Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І.

 

23В

22.12

Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.).

 

24В

23.12

Узагальнення Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії імперією та інше.

 

25В

 

Тематичний контроль з теми Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – 1 половині ХVІІІ ст.

 

 

 

Розділ 4. Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст.

 

30У

 

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку).

 

31У

 

Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство

 

32У

 

Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства.

 

33У

 

Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).Іван Сірко.

 

34У

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, територіальні межі Запорожжя (Війська Запорозького Низового).

 

35У

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст."

 

 

 

Розділ 5. Епоха Просвітництва.

 

26В

 

Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм.

 

27В

 

Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна.

 

28В

 

Російська імперія. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії.

 

29В

 

Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність.

 

30В

 

Утворення Сполучених Штатів Америки (США). Конституція США.

 

31В

 

Узагальнення. Практична робота Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва та війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США та інше.

 

32В

 

Тематичний контроль з теми Епоха Просвітництва.

 

 

 

Розділ 5. Україна та ранньомодерні імперії ХVІІІ ст.

 

36У

 

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення.

 

37У

 

Пилип Орлик і його Конституція. Нова Січ. Спроба реформування

 

38У

 

Практичне заняття. Проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави

 

39У

 

Гетьманщина за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського.

 

40У

 

Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України.

 

41У

 

Ліквідація Росією Запорозької Січі. Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

 

42У

 

Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва.

 

43У

 

Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»).

 

44У

 

Практичне заняття.Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет козацької держави.

 

45У

 

Грекокатолицька церква як ресурс української ідентичності.

 

46У

 

Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.

 

47У

 

Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів.

 

48У

 

Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

 

49У

 

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст

 

50У

 

Практичне заняття. Скласти порівняльно-хронологічну таблицю з назвами населених пунктів Півдня України, яким змінили найменування в результаті анексії Росією.

 

51У

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми Україна та ранньомодерні імперії ХVІІІ ст.

 

 

 

Розділ 6. Східний світ у ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово).

 

33В

 

Індія. Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії.

 

34В

 

Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії.

 

35В

 

Узагальнення з курсу Всесвітня історія

 

 

 

Узагальнення з курсу. Історія України в контексті Раннього Нового часу.

 

52У

 

Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства. Внесок України у формування європейської цивілізації .

Підсумкове узагальнення.

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
14 вересня 2022
Переглядів
2190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку