_______________________________
Синхронізоване
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 8 клас
Історія України (52 години)
Всесвітня історія (35 годин)
Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698);
№ |
Дата заняття |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Примітки |
|
|
Повторення. Вступ. |
|
1В |
01.09 |
Повторення. Середні віки в історії Європи та України. Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. Конкурс історичного плаката. Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком) |
|
|
|
Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин. |
|
2В |
02.09 |
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. |
|
3В |
05.09 |
Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. |
|
4В |
08.09 |
Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя населення Західної Європи. |
|
5В |
09.09 |
Узагальнення. Практична робота Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. |
|
6В |
12.09 |
Тематичний контроль з теми Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин. |
|
|
|
Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі. |
|
7В |
12.09 |
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. Католицька церква напередодні Реформації. Народження протестантизму. |
|
8В |
15.09 |
Поширення Реформації. Контрреформація в Європі. Тридентський собор. |
|
9В |
16.09 |
Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. |
|
10В |
19.09 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
11В |
22.09 |
Узагальнення. Практична робота Здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
12В |
23.09 |
Тематичний контроль з теми Високе Відродження. Реформація в Західній Європі. |
|
|
|
Розділ 3. Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст. |
|
13В |
26.09 |
Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV. |
|
14В |
26.09 |
Володіння Габсбургів. Карл V. Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. |
|
15В |
29.09 |
Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство». Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». |
|
16В |
30.09 |
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський. |
|
17В |
03.10 |
Річ Посполита:«шляхетська демократія». |
|
18В |
06.10 |
Узагальнення. Практична робота Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реформацію, утворення Речі Посполитої, Тридцятилітню війну, національно-визвольну війну в Нідерландах, Англійську революцію, інше. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. |
|
19В |
07.10 |
Тематичний контроль з теми Держави Західної Європи в ХVІ–ХVІІ ст. |
|
|
|
Розділ 1. Українські землі у XVI – першій половині XVII ст. |
|
1У |
10.10 |
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст. |
|
2У |
10.10 |
Люблінська унія та її вплив на українське суспільство. |
|
3У |
13.10 |
Соціальна структура суспільства в Україні XVI ст. Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Литовські статути. |
|
4У |
17.10 |
Практичне заняття. Виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом. |
|
5У |
20.10 |
Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування. |
|
6У |
21.10 |
Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Василь-Костянтин Острозький. |
|
7У |
31.10 |
Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили. |
|
8У |
03.11 |
Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія. |
|
9У |
04.11 |
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
10У |
07.11 |
Практичне заняття. Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
11У |
07.11 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання: Розділ 1. Українські землі у XVI – першій половині XVII ст. |
|
|
|
Розділ 2. Становлення українського козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.). |
|
12У |
10.11 |
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. |
|
13У |
11.11 |
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. |
|
14У |
14.11 |
Практичне заняття. Описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. |
|
15У |
17.11 |
Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
16У |
18.11 |
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
17У |
21.11 |
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
18У |
21.11 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Розділ 2. Становлення українського козацтва (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.). |
|
|
|
Розділ 3. Козацька революція середини XVII ст. і війна за суверенітет Козацької держави другої половини ХVІІ ст. |
|
19У |
24.11 |
Передумови козацької революції. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
20У |
25.11 |
Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. |
|
21У |
28.11 |
Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця. |
|
22У |
01.12 |
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. |
|
23У |
02.12 |
Зовнішня політика: у пошуку союзників. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз. |
|
24У |
05.12 |
Практичне заняття. Розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького,Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
25У |
05.12 |
Іван Виговський. Гадяцька угода. Україно-московська війна. Конотопська битва. |
|
26У |
08.12 |
Початок Руїни. Юрій Хмельницький. Розкол Гетьманської держави. Павло Тетеря та Іван Брюховецький. Андрусівське перемир’я. |
|
27У |
09.12 |
Петро Дорошенко. Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Дем’ян Многогрішний. |
|
28У |
12.12 |
Іван Самойлович. Чигиринські походи. Бахчисарайський мир. «Вічний мир». Правобережне козацтво в останній чверті ХVІІ ст. |
|
29У |
15.12 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми Козацька революція середини XVII ст. і війна за суверенітет Козацької держави другої половини ХVІІ ст. |
|
|
|
Розділ 4. Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – першій половині ХVІІІ ст. |
|
20В |
16.12 |
Експансія Османської імперії. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. |
|
21В |
19.12 |
Внутрішня і зовнішня політика. Московське царство. |
|
22В |
19.12 |
Правління династії Романових. Внутрішня та зовнішня політика Петра І. |
|
23В |
22.12 |
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). |
|
24В |
23.12 |
Узагальнення Практична робота. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії імперією та інше. |
|
25В |
|
Тематичний контроль з теми Османська імперія. Країни Східної Європи в ХVІ – 1 половині ХVІІІ ст. |
|
|
|
Розділ 4. Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст. |
|
30У |
|
Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку). |
|
31У |
|
Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство |
|
32У |
|
Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства. |
|
33У |
|
Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).Іван Сірко. |
|
34У |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, територіальні межі Запорожжя (Війська Запорозького Низового). |
|
35У |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми "Козацька Україна (Гетьманщина) другої половини ХVІІ – кінця ХVІІІ ст." |
|
|
|
Розділ 5. Епоха Просвітництва. |
|
26В |
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. |
|
27В |
|
Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. |
|
28В |
|
Російська імперія. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
|
29В |
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. |
|
30В |
|
Утворення Сполучених Штатів Америки (США). Конституція США. |
|
31В |
|
Узагальнення. Практична робота Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва та війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США та інше. |
|
32В |
|
Тематичний контроль з теми Епоха Просвітництва. |
|
|
|
Розділ 5. Україна та ранньомодерні імперії ХVІІІ ст. |
|
36У |
|
Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення. |
|
37У |
|
Пилип Орлик і його Конституція. Нова Січ. Спроба реформування |
|
38У |
|
Практичне заняття. Проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей», Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави |
|
39У |
|
Гетьманщина за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського. |
|
40У |
|
Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України. |
|
41У |
|
Ліквідація Росією Запорозької Січі. Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція. |
|
42У |
|
Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва. |
|
43У |
|
Опришківський рух. Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). |
|
44У |
|
Практичне заняття.Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет козацької держави. |
|
45У |
|
Грекокатолицька церква як ресурс української ідентичності. |
|
46У |
|
Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України. |
|
47У |
|
Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів. |
|
48У |
|
Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України. |
|
49У |
|
Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст |
|
50У |
|
Практичне заняття. Скласти порівняльно-хронологічну таблицю з назвами населених пунктів Півдня України, яким змінили найменування в результаті анексії Росією. |
|
51У |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми Україна та ранньомодерні імперії ХVІІІ ст. |
|
|
|
Розділ 6. Східний світ у ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово). |
|
33В |
|
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії. |
|
34В |
|
Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії. |
|
35В |
|
Узагальнення з курсу Всесвітня історія |
|
|
|
Узагальнення з курсу. Історія України в контексті Раннього Нового часу. |
|
52У |
|
Особливості суспільно-політичного життя України ХVІ – ХVІІІ ст. Здобутки українського суспільства. Внесок України у формування європейської цивілізації . Підсумкове узагальнення. |
|
1