Синхронізоване календарно – тематичне планування уроків історії, 10 клас
( профільний рівень) 2021-2022рр.
Історія України ( 3 години на тиждень, 105 годин) Навчальна програма «Історія України. 10–11 класи», затверджена наказом МОН України від 21.02.2019 № 236.
Всесвітня історія ( 3 години на тиждень, 105 годин) Навчальна програма «Всесвітня історія. 10-11 класи», затверджена наказом МОН Украіни від 23.11.2017 №1407.
Підручники: «Історія України» профільний рівень Вид: Літера 2018р.
Автори: В. С. Власов, С. В. Кульчицький
«Всесвітня історія» профільний рівень Вид: Ранок 2018 р.
Автори: О. В. Гісем, О. О. Мартинюк
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д.зав |
Очікувані результати навчально-пізнавальноі діяльності |
Історія України |
||||
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
||||
1 |
|
Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. |
Ст.5-8 |
Знати: – характерні риси “короткого ХХ століття”; – зміст понять: світова війна, політичний режим, національна держава, соціальна революція, національна революція, модернізм; – територіальні межі розселення українців як етносу; – етнічний і соціальний склад населення України початку ХХ ст.; – особливості розвитку українського суспільства на початку ХХ ст.; – алгоритми опрацювання таких видів історичних джерел, як плакати, фото- і кінодокументи тощо). Уміти: – застосувати знання про періодизацію історії як інструмент для розуміння особливостей розвитку українських земель у першій половині ХХ ст.; – показати на історичній карті держави -метрополії та їх колоніальні володіння; території українських земель, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини; – зіставити території розселення українців початку ХХ ст. і сучасної України; – визначити основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку України і світу на зламі ХІХ–ХХ ст.; – здобувати інформацію, використовуючи підручники та зіставляти різні компоненти підручників із історії України та всесвітньої історії. |
2 |
|
ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр. |
Ст.5-8 |
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
||||
1 |
|
Вступ. Основні тенденціі світового соціально-економічного, політичного і культурного розвитку в 1914-1945 рр. |
П.1 |
Знати: – зміст понять: Перша світова війна, геополітичні інтереси, система озброєного миру, позиційна війна, ксенофобія, геноцид, репарація, контрибуція; – хронологічні межі Першої світової війни, дати революції в Російській імперії, вступу у війну США і виходу з війни Росії, приходу до влади більшовиків, революцій в Австрії, Німеччині, Болгарії, Комп`єнського перемир`я; – вплив економічних і політичних процесів на хід війни; війну – розпад багатонаціональних імперій; – наслідки вступу у війну США та виходу з війни Росії. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни, революційних подій у Європі; – показати на карті зони геополітичних зазіхань держав – членів Антанти та Троїстого союзу; основні битви Першої світової війни; – визначити передумови Першої світової війни; революцій в Російській імперії та інших країнах Центрально-Східної Європи, причини і наслідки приходу до влади в Росії більшовиків; – визначити особливості повсякденного життя під час війни, статус жінки в суспільстві у період війни; – узагальнити основні політичні, економічні та світоглядні наслідки Першої світової війни та революцій у Росії та Німеччині. |
2
|
|
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. |
П.2-3 |
|
3 |
|
Воєнні діі в 1914р. |
П.2-3 |
|
4 |
|
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній 1915-1916 рр. |
П.4-5 |
|
5 |
|
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній 1915-1916 рр. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. |
П.4-5 |
|
6
|
|
Воєнні кампаніі та подіі 1917-1918 рр. Російська революція 1917 р |
П.6-7 |
|
7 |
|
Воєнні діі в 1918 р. Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. |
П.6-7 |
|
8 |
|
Поразка Німеччини та її союзників. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. |
П.6-7 |
|
9 |
|
Практичне заняття Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. Навчальний проект: Будні війни (збірка візуальних матеріалів)
|
Ст.31 |
|
10 11
|
|
Урок узагальнення з розділу 1 «ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ» |
П.1-7 |
|
Історія України |
||||
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
||||
3 |
|
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав.. |
П.1-2 |
Знати: – зміст понять: Перша світова війна, окупаційний режим, військове генерал-губернаторство, депортація; – сутність українського питання напередодні війни; геополітичних планів країн Антанти і Центральних держав щодо українських земель; – позиції українських політичних сил напередодні та в умовах війни; – місце, перебіг і наслідки воєнних операцій, що відбувалися на території України в 1914–1917 рр.: окупація російськими військами Східної Галичини та Північної Буковини, Горлицький прорив, Брусиловський прорив, Червневий наступ, бойові дії на Чорному морі; – бойовий шлях Легіону Українських січових стрільців; – особливості становища українців у районах бойових дій; – особливості російського окупаційного режиму на українських теренах, що входили до складу Австрії; – причини розходжень українських політичних сил у ставленні до війни; – причини та наслідки створення українських добровольчих військових формувань і сплеску доброчинного руху в Україні. Уміти: – встановити синхронність подій Першої світової війни на українських територіях, що входили до складу Російської імперії та Австро-Угорщини, і на Західному фронті; – використовувати карту як джерело інформації про події Першої світової війни на українських землях; – висловити аргументовані судження щодо ставлення українських політичних сил Наддніпрянщини і західноукраїнських земель до світової війни; – охарактеризувати повсякдення різних верств населення в умовах Першої світової війни; – скласти характеристики історичних діячів: Михайла Галущинського, Вільгельма Франца фон Габсбурга-Лотрінгена (Василя Вишиваного), Андрія Жука, Григорія Коссака, Костя Левицького. |
4 |
|
Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада. |
П.1-2 |
|
5 |
|
Воєнні дії на території України в 1914–1915 рр. |
П.3-4 |
|
6 |
|
Воєнні діі на територіі Украіни в 1916-1917 рр. |
П.3-4 |
|
7 |
|
Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. |
П.3-4 |
|
8 |
|
Практичне заняття: Українські січові стрільці- перше в новітній історіі національне військо |
П.5-6 |
|
9 |
|
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр |
П.3-4 |
|
10 |
|
Практичне заняття Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел) |
П.7-8 |
|
11 |
|
Історія рідного краю Дніпропетровщина напередодні і в роки Першої світової війни |
|
|
12 13 |
|
Урок узагальнення з розділу 1 «Україна в роки Першоі світової війни»
|
П.1-8
|
|
Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ |
||||
14 |
|
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський. |
П.9-10 |
Знати: – зміст понять: Українська революція, універсали УЦР, опозиція, національно-територіальна автономія, державний переворот, автономісти, самостійники, ультиматум, інтервенція; – етапи Української революції 1917–1921 рр.; – вплив світових подій на внутрішньоукраїнські процеси; – наслідки боротьби політичних партій за вплив на населення України; – природу виникнення, причини й наслідки війн більшовицької Росії з УНР. Уміти: – визначити хронологічні межі Української революції та синхронізувати історичні події періоду; – використовувати карту як джерело інформації про події Української революції у березні 1917 – квітні 1918 рр.; – на основі порівняльного аналізу робити аргументовані висновки щодо основних ідей, цілей та шляхів їх досягнення українськими політичними партіями на початку Української революції; – проаналізувати й порівняти змісти універсалів УЦР, причини і наслідки укладення УНР Брестського мирного договору; – визначити чинники, що впливали на зміни курсу УЦР упродовж березня 1917 – квітня 1918 рр.; – визначити здобутки і прорахунки УЦР у державотворчому процесі, обґрунтувати висловлені судження; – давати аргументовану оцінку діяльності в період УЦР Петра Болбочана, Володимира Винниченка, Михайла Грушевського, Сергія Єфремова, Миколи Міхновського. |
15 |
|
Практичне заняття: Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій |
П.9-10 |
|
16 |
|
Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво. |
П.11-12 |
|
17 |
|
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. |
П.11-12 |
|
18 |
|
Генеральний секретаріат. Володимир Винниченко. ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників. |
П.13-14 |
|
19 |
|
Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. III Універсал УЦР. |
П.15-16 |
|
20 |
|
Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь Січових стрільців. |
П.15-16 |
|
21 |
|
Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух. |
П.15-16 |
|
22 |
|
Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. |
П.17-18 |
|
23 |
|
IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР. Більшовицько-російська окупація України. |
П.17-18 |
|
24 |
|
Мирний договір УНР із Центральними державами. Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. |
П.17-18 |
|
25 |
|
Практичне заняття: Державотворча діяльність Украінськоі Центральноі Ради |
П.19-20 |
|
26 |
|
Практичне заняття: Джерела про Брестський мирний договір і війну УНР з радянською Росією |
П.21-22 |
|
27 |
|
Навчальний проект: Питання суверенності, соборності й територіальноі цілісності Украіни під час революціі в світлі історичних джерел |
П.9-20 |
|
28 29 |
|
Урок узагальнення з розділу 2 «Початок української революціі»
|
П.9-20 |
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
||||
12 |
|
“14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. |
П.8-9 |
Знати та розуміти: – зміст понять: система колективної безпеки, демілітаризована зона, санітарний кордон, репарація, контрибуція; – час роботи Паризької та Вашингтонської конференцій, укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога; – вплив “14 пунктів” В. Вілсона на встановлення повоєнного світового устрою; – статус українських земель відповідно до рішень Паризької мирної конференції; – суперечності Версальсько-Вашингтонської системи; цілі та організацію діяльності Ліги Націй; – причини ревізії повоєнних міждержавних угод; Уміти: – встановити хронологічну послідовність підписання угод, що стали основою Версальсько-Вашингтонської системи; – охарактеризувати (з використанням історичної карти) територіальні зміни, зафіксовані в текстах мирних договорів з Німеччиною та її союзниками; – дати оцінку рішенням Паризької та Вашингтонської конференцій з позицій інтересів “великих” і “малих” держав; – визначити джерела нестабільності в Європі; – висловлювати обґрунтовані судження щодо вжитих державами Антанти та Лігою Націй заходів з підтримання стабільності у Європі. |
13 |
|
Українське та російське питання на Паризькій конференції. |
П.8-9 |
|
14 |
|
Версальський договір. Створення Ліги Націй. |
П.8-9 |
|
15 |
|
Мирні договори з союзниками Німеччини . |
П.8-9 |
|
16 17 |
|
Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. |
П.10 |
|
18 |
|
Міжнародні відносини в 1920-х рр..
|
П.11 |
|
19 |
|
Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
П.11 |
|
20 |
|
Практичне заняття: Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння. |
Ст.51 |
|
21
|
|
Урок узагальнення з розділу 2 «ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ» |
П.8-11 |
|
Історія України |
||||
Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ |
||||
30 |
|
Павло Скоропадський. Українська Держава. Внутрішня та зовнішня політика. |
П.23-24 |
Знати: – зміст понять: гетьманат, Директорія, Чортківська офензива, націонал-комунізм, терор, продовольча розкладка, Воєнний комунізм, реквізиція, політична і трудова еміграція, лінія Керзона; – форми та основні ознаки національної державності часів Української революції: УНР за Центральної Ради, Українська Держава, УНР за Директорії, ЗУНР; – значення Акта злуки УНР і ЗУНР як вияву волі українців до консолідації етнічних земель та свідчення національної самоідентифікації населення України; – особливості розбудови Армії УНР та Української Галицької армії; – відмінності державотворчих процесів в УНР, Українській Державі, ЗУНР; – вплив рішень Паризької мирної конференції та Варшавської угоди на перебіг боротьби за українську державність, визвольних змагань і державотворчих процесів в Україні на розвиток української культури; – значущість творчого доробку українських митців для національної і світової культури; – причини політичної еміграції українців, її центри та ідейні течії; напрями і наслідки трудової еміграції в 1914–1921 рр.; – ставлення різних груп населення до революційних процесів. Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій Української революції (на національному, регіональному і локальному рівнях); – оперувати хронологічним і понятійним матеріалом для пояснення таких явищ, як гетьманат, денікінський режим, отаманщина, “воєнний комунізм”, червоний терор; – вказати на карті території УНР, Української Держави, ЗУНР; держави з центрами української політичної еміграції; – виявити специфіку розвитку громадського і релігійного життя, мистецтва, освіти і науки за часів УНР, Української Держави та ЗУНР; – висловити аргументоване судження про результати Української революції 1917–1921 рр.; – визначити особливості розвитку української культури та повсякденного життя людей у 1914–1921 рр.; – розкрити роль в Українській революції Марка Безручка, Нестора Махна, Михайла Омеляновича-Павленка, Олександра Удовиченка; – охарактеризувати державно-політичну діяльність Павла Скоропадського, Євгена Петрушевича та Симона Петлюри. |
31 |
|
Зародження повстанського руху. Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України. |
П.23-24 |
|
32 |
|
Антигетьманське повстання і відновлення УНР. |
П.25-26 |
|
33 |
|
Директорія. Трудовий конгрес. Симон Петлюра. |
П.25-26 |
|
34 |
|
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво. Євген Петрушевич. |
П.27-28 |
|
35 |
|
Початок польсько-української війни. Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. |
П.27-28 |
|
36 |
|
Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання. Військова присутність Антанти на півдні України. |
П.27-28 |
|
37 |
|
Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР. |
П.27-28 |
|
38 |
|
Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика. |
П.29-30 |
|
39 |
|
Більшовицько-російська окупація України. Формування державної системи УСРР. Політика Воєнного комунізму. Червоний терор. |
П.29-30 |
|
40 |
|
Отаманщина. Нестор Махно. Холодноярська республіка. |
П.29-30 |
|
41 |
|
Наступ білогвардійських військ на Київ. Денікінський режим в Україні. Перший Зимовий похід. Повернення більшовицького режиму. |
П.29-30 |
|
42 |
|
Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою–Замостям. |
П.31-32 |
|
43 |
|
Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму. Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху |
П.31-32 |
|
44 |
|
Практичне заняття: Портрет Симона Петлюри на тлі епохи |
П.33-34 |
|
45 |
|
Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Наука. |
П.35-36 |
|
46 |
|
Мистецтво. Релігійне життя. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. |
П.35-36 |
|
47 |
|
Практичне заняття( проектна діяльність): “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”
|
П.23-36 |
|
48 |
|
Урок узагальнення з розділу 3. «РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ»
|
П.23-36 |
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||||
22 |
|
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба “проспериті”. |
П.12 |
Знати та розуміти: – зміст понять: проспериті, світова економічна криза, фондова біржа, державне регулювання економіки, тоталітаризм, фашизм, корпоративна держава, нацизм (націонал-соціалізм), комуністичний режим, авторитаризм, антисемітизм; – хронологічні межі доби “проспериті”, Великої депресії, “Нового курсу”, діяльності урядів Народного фронту у Франції, реформування Британської імперії, існування Веймарської республіки, нової економічної політики та спланованої модернізації в СРСР, Громадянської війни в Іспанії, дати Листопадової революції в Німеччині, приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР; – характер економічного зростання у світі 1920-х рр.; – “Новий курс” Франкліна Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки; – цілі та методи політики “великого стрибка” (спланованої модернізації) в СРСР; – сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період; – світоглядне наповнення тоталітарних ідеологій, їхню спрямованість проти інтересів людини і засад людяності. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою і становленням тоталітарних режимів у СРСР, Італії та Німеччині; – виявити (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів; – охарактеризувати добу “проспериті” в США, реформування Британської імперії, діяльність Народного фронту у Франції, Веймарську республіку і нацистський режим у Німеччині, фашистський режим в Італії, нову економічну політику та політику “великого стрибка” в СРСР; – порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії, Франції, Німеччини та Італії; комуністичний, фашистський та нацистський тоталітарні режими; – встановити передумови, механізми та наслідки утвердження тоталітарних режимів в Італії та Німеччині; – пояснити сутність СРСР як нової форми Російської імперії в умовах національно-визвольних рухів поневолених Росією народів; – висловлювати аргументовані судження про політичну діяльність Едуарда Даладьє; Адольфа Гітлера, Джеймса Рамсея Макдональда, Беніто Муссоліні, Франкліна Рузвельта, Йосифа Сталіна.
|
23 |
|
Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
П.12 |
|
24 |
|
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. |
П.13 |
|
25 |
|
Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
П.13 |
|
26 |
|
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. |
П.14 |
|
27 |
|
Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє. |
П.14 |
|
28 |
|
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. |
П.15 |
|
29 |
|
Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні. |
П.15 |
|
30 |
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. |
П.16-17 |
|
31 |
|
Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. |
П.16-17 |
|
32 |
|
Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
П.16-17 |
|
33 |
|
Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР. |
П.18-19 |
|
34 |
|
Нова економічна політика. |
П.18-19 |
|
35 |
|
Спланована модернізація. |
П.18-19 |
|
36 |
|
Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм. |
П.18-19 |
|
37 |
|
Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. |
П.20-21 |
|
38 |
|
Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Громадянська війна в Іспанії. |
П.20-21 |
|
39 |
|
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. |
П.20-21 |
|
40 |
|
Практичне заняття: Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю. |
Ст.90 |
|
41 42 |
|
Урок узагальнення з розділу 3 «ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД» |
П.12-21 |
|
Історія України |
||||
Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ |
||||
49 |
|
Формальний та реальний статус УСРР у “договірній федерації” радянських республік. Християн Раковський. Утворення СРСР: наслідки для України. |
П.37-38 |
Знати: – зміст понять: комуністичний режим, сталінізм, директивна економіка, Великий терор, хлібозаготівлі, продрозкладка, розкуркулення, коренізація, українізація, Голодомор, геноцид, "чорна дошка", Розстріляне відродження, культ особи, соціалістичне змагання, УАПЦ, соціалістичний реалізм; – суть, засоби впровадження та наслідки непу, політики коренізації, форсованої індустріалізації, насильницької колективізації та масових репресій; – природу комуністичного тоталітарного режиму та особливості його встановлення в Україні; – протиріччя між комуністичним вченням і новою економічною політикою, доктриною інтернаціоналізму та політикою коренізації, розвитком індустрії та планованою індустріалізацією, кооперуванням і колективізацією, між дійсним та визначеним конституцією 1937 р. державно-політичним статусом УРСР, пропагандистським ідеалом і реальним образом радянської людини; – оцінки голоду 1921–1923 рр., Голодомору і масових репресій як злочинів радянського тоталітарного режиму; – головні місця масових розстрілів, поховань жертв Голодомору та репресій національного, регіонального і локального рівнів; – причини, методи та наслідки ідеологізації національно-культурного життя в УРСР; – мету зросійщення більшовиками України; – взаємозалежність між встановленням єдиновладдя Сталіна, закріпленням однопартійності, переслідуванням і ліквідацією церкви та змінами в масовій свідомості людей; – різницю між художньо-стилістичними особливостями творів, написаних митцями Розстріляного відродження, й апологетами соціалістичного реалізму. Уміти: – встановити послідовність подій історії України 1921–1939 рр.; – вказати на карті регіони масового голоду 1921–1923 рр., Голодомору, індустріальні новобудови в УСРР, місця антибільшовицьких повстань; – визначити причини та масштаби соціально-економічних перетворень радянського тоталітарного режиму, масових репресій, нищення української інтелігенції та політичної еміграції; – визначити особливості втягування російською владою України до складу СРСР; спроможність застосування норм конституції “соціалізму, що переміг” у повсякденному житті радянської людини в УРСР; –визначити особливості розвитку української культури в 1921–1939 рр.; – обстоювати правову оцінку Голодомору як геноциду Українського народу; – охарактеризувати громадсько-політичну та/або мистецьку діяльність Олександра Довженка, Леся Курбаса, Василя Липківського, Християна Раковського, Миколи Скрипника, Миколи Хвильового, Олександра Шумського. |
50 |
|
Адміністративно-територіальний поділ УСРР. Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. Молдавська АСРР. |
П.37-38 |
|
51 |
|
Масовий голод 1921–1923 рр. |
П.37-38 |
|
52 |
|
Впровадження непу в УСРР |
П.39-40 |
|
53 |
|
Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності. |
П.39-40 |
|
54 |
|
Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Олександр Шумський. Згортання та наслідки українізації. Микола Скрипник. |
П.39-40 |
|
55 |
|
Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Василь Липківський. |
П.39-40 |
|
56 |
|
Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. |
П.41-42 |
|
57 |
|
Створення військово- промислового комплексу. Згортання непу і перехід до директивної економіки. |
П.41-42 |
|
58 |
|
Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі. |
П.43-44 |
|
59 |
|
Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни. |
П.43-44 |
|
60 |
|
Практичне заняття:Голодомор мовою документів, свідчень, чисел... |
П.45-46 |
|
61 |
|
Формування культу особи Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Масові репресії та їх ідеологічне виправдання |
П.47-48 |
|
62 |
|
Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр. |
П.47-48 |
|
63 |
|
Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. |
П.47-48 |
|
64 |
|
Конституція УРСР 1937 р. |
П.47-48 |
|
65 |
|
Практичне заняття: Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління 1920-х рр. в Україні.
|
П.49-50 |
|
66 |
|
Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. Освіта. Наука. Розстріляне відродження. |
П.51-52 |
|
67 |
|
Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму. Кінематограф. Олександр Довженко.
|
П.51-52 |
|
68 |
|
Практичне заняття: Повсякденне життя украінців Історія рідного краю Наш край в період утвердження комуністичного тоталітарного режиму |
П.53-54 |
|
69 70 |
|
Урок узагальнення з розділу 4 «ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ» |
П.37-54
|
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
43 |
|
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої.. |
П.22-23 |
Знати: – зміст понять: санація, примусова асиміляція, сепаратистський рух, королівська диктатура; – час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії; – особливості політики Польщі в Галичині та на Волині та причини наростання напруги між українцями та поляками в наслідок пацифікації, осадництва та полонізації; – труднощі становлення нових незалежних держав у Центрально-Східній Європі; – особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи; – перебіг економічних, політичних і культурних процесів у країнах Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період; – сутність національних проблем у регіоні. Уміти: – синхронізувати процеси та події в країнах Центрально-Східної Європи; – охарактеризувати геополітичне становище Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період; – встановити передумови становлення авторитаризму в країнах Центрально-Східної Європи; – порівняти розвиток країн регіону в міжвоєнний період; – охарактеризувати історичних діячів: Юзефа Пілсудського, Томаша Масарика. |
44 |
|
Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський |
П.22-23 |
|
45 |
|
Чехословацька республіка. Томаш Масарик. |
П.24 |
|
46 |
|
Угорська революція. Режим М. Горті. |
П.25 |
|
47 |
|
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску |
П.26 |
|
48 |
|
Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. |
П.27 |
|
49 |
|
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. |
П.28 |
|
50 |
|
Проголошення Югославії. Національна проблема |
П.28 |
|
51 52 |
|
Практичне заняття: Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом.
|
Ст.119 |
|
53 |
|
Урок узагальнення з розділу 4 «ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ»
|
П.22-28
|
|
Історія України |
||||
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||||
71 |
|
Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація. |
П.55-56 |
Знати: – зміст понять: осадництво, пацифікація, русини, східні креси, національна кооперація, інтегральний націоналізм, український націоналістичний рух, Карпатська Січ; – правовий статус західноукраїнських земель у складі Польщі, Румунії,Чехословаччини; – особливості та головні риси національної політики Польщі, Румунії, Чехословаччини щодо українського населення; – історичні умови формування ідейних течій українського руху в західноукраїнських землях; – передумови формування та зміст теорії інтегрального націоналізму; – вплив міжнародних відносин міжвоєнного періоду на долю регіону. Уміти: – синхронізувати події політичного, соціально-економічного та культурного життя українських земель у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини та УСРР у 1921–1939 рр.; – використовувати карту як джерело інформації про розподіл українських територій між державами Центрально-Східної Європи в 1921–1939 рр.; – аргументувати особисті судження щодо діяльності Українського народно-демократичного об’єднання, Української національної партії, Української військової організації, Організації українських націоналістів; – охарактеризувати геополітичне становище Карпатської України; – визначити основні тенденції та протиріччя розвитку культури на західноукраїнських землях; – скласти характеристики історичних діячів: Августина Волошина, Володимира-Сергія Залозецького-Саса, Євгена Коновальця, Василя Мудрого, Андрея Шептицького. |
72 |
|
Економічне і соціальне становище населення. Українська кооперація. Просвітні організації краю. Українські політичні організації. УНДО. УВО. ОУН. Євген Коновалець. |
П.55-56 |
|
73 |
|
Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне та економічне життя.
|
П.57-58 |
|
74 |
|
Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин. |
П.57-58 |
|
75 |
|
Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія. |
П.57-58 |
|
76 77 |
|
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Політичне та культурне життя української політичної еміграції. |
П.55-58 |
|
78
|
|
Практичне заняття: Повсякденне життя населення в УСРР/УРСР та в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне та відмінне. |
|
|
79 |
|
Урок узагальнення з розділу 5 «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД» |
П.55-58
|
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
||||
54 |
|
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення |
П.29-30 |
Знати: – час національних революцій в Китаї і Туреччині; – зміст понять: гандизм, етатизм, латифундія, хунта, сіонізм; – вплив суперечностей Версальсько-Вашингтонської системи на розвиток країн Азії й міжвоєнний період; витоки та сутність Близькосхідної проблеми; – тенденції економічного та суспільного розвитку країн Азії та Латинської Америки. Уміти: – синхронізувати події економічного та суспільного життя Японії, Китаю, Індії, мусульманських держав та країн Латинської Америки; – виявити (за допомогою карти) геополітичні інтереси Японії в міжвоєнний період; – визначити особливості модернізаційних процесів у країнах Азії та Латинської Америки, антиколоніального руху в Індії та національного руху в Китаї; характерні риси, причини та наслідки мілітаризації Японії; – проаналізувати економічне та суспільне життя населення в країнах Азії та Латинської Америки з позицій протистояння демократії та авторитаризму; – висловлювати аргументовані судження про громадсько-політичну діяльність Махатми Ганді, Чан Кайші, Кемаля Ататюрка. |
55 |
|
Зовнішня експансіоністська політика. |
П.29-30 |
|
56 |
|
Китай. Національна революція. |
П.31-32 |
|
57 |
|
Боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. |
П.31-32 |
|
58 |
|
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді |
П.33 |
|
59 |
|
Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. |
П.34-35 |
|
60 |
|
Палестинська проблема. Модернізація Ірану. |
П.34-35 |
|
61 |
|
Здобуття незалежності Афганістаном.
|
П.34-35 |
|
62 |
|
Краіни Латинськоі Америки
|
П.36-37 |
|
63 |
|
Реформи 1930-х рр.. Боротьба за економічну незалежність. США та Латинська Америка. |
П.36-37 |
|
64 |
|
Практичне заняття: Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
Ст.149 |
|
65 66 |
|
Урок узагальнення з розділу 5 «ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ»
|
П.29-37
|
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
||||
67 |
|
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. |
П.38 |
Знати: – зміст понять: політика “умиротворення”, аншлюс, Судетська проблема, “Мюнхен”, “Вісь”; – час утворення “Вісі”, Мюнхенської угоди, англо-франко-радянських переговорів у Москві, дату укладення пакту Молотова-Ріббентропа; – причини кризи Версальсько-Вашингтонської системи; – зумовленість зовнішньополітичних пріоритетів провідних країн світу суперечностями Версальсько-Вашингтонської системи; – причини та наслідки провалу проекту системи колективної безпеки (Східного пакту), англо-франко-радянських переговорів у Москві; – сутність політики “умиротворення” та її роль у наближенні Другої світової війни; – співвдіповідальність СРСР за розпалювання Другої світової війни. Уміти: – визначити (за допомогою історичної карти) вогнища війни на Далекому Сході, в Африці та Європі, сфери впливу Німеччини та СРСР за таємним протоколом до пакту Молотова-Ріббентропа; – визначити причини та наслідки політики “умиротворення”, радянсько-німецького зближення й укладення пакту Молотова-Ріббентропа; – охарактеризувати діяльність Ліги Націй в умовах загострення міжнародних відносин 1930-х рр.; – порівняти передумови Першої та Другої світових воєн; – оцінити політичну позицію та діяльність європейських лідерів в умовах назрівання війни. |
68 |
|
Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Антикомінтернівський пакт. Нарощення озброєнь. |
П.38 |
|
69 |
|
Політика “умиротворення” агресора. |
П.39 |
|
70
|
|
Задоволення територіальних претензій Німеччини: “аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода. |
П.39 |
|
71 |
|
Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготвчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. |
П.40 |
|
72 |
|
Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього. |
П.40 |
|
73 |
|
Практичне заняття: Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел. |
Ст.160 |
|
74 |
|
Навчальний проект: Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності. |
П.38-40 |
|
75 |
|
Урок узагальнення з розділу 6 «ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ» |
П.38-40 |
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
||||
76 |
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика сновних періодів війни. |
П.41-42 |
Знати: – зміст понять: дивна війна, новий порядок, Рух Опору, Голокост, антигітлерівська коаліція, Другий фронт, “Велика трійка”, колабораціонізм; – хронологічні межі Другої світової війни та німецько-радянської війни, дати ключових битв/ військових операцій Другої світової війни, Нюрнберзького і Токійського судових процесів, утворення ООН; – характер, періодизацію, головні події, політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни; – внесок держав-членів антигітлерівської коаліції у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною і її союзниками, створення ООН; – особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях; – рішення Нюрнберзького і Токійського процесів над воєнними злочинцями. Уміти: – визничити (за допомогою історичної карти) основні театри воєнних дій, місця основних битв, зміни державних кордонів у Європі, передбачені домовленостями у межах Великої трійки; – охарактеризувати течії в Русі Опору; – визначити передумови і наслідки Голокосту, виклики, перед якими опинилося людство в умовах Другої світової війни; – обґрунтувати власні судження щодо наслідків і уроків Другої світової війни; – оцінити роль провідних представників світової політичної та військової еліти (Франкліна Рузвельта, Вінстона Черчіля, Йосифа Сталіна, Дуайта Девіда Ейзенгауера та ін.) у ключових подіях Другої світової війни. |
77 |
|
Початок Другоі світової війни. Основні театри воєнних дій. «Дивна війна». |
П.41-42 |
|
78 |
|
Воєнні дії на першому етапі війни (1939 ― червень 1941 р.). Загарбання нацистською Німеччиною Європи. «Битва за Англію». «Битва за Атлантику». |
П.41-42 |
|
79 |
|
Бойові дії в Північній Африці.
|
П.41-42 |
|
80 |
|
Напад Німеччини на СРСР. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941—1942 рр. |
П.43-44 |
|
81 |
|
Утворення антигітлерівської коаліціі, іі значення. |
П.43-44 |
|
82 |
|
Вступ у війну США. Перл-Харбор. Бойові дії на Тихому океані. |
П.43-44 |
|
83 |
|
Воєнні діі в другій половині 1942-1943 рр. Сталінградська битва. Поразка німецьких військ на Орловсько-Курській дузі.
|
П.45-46 |
|
84 |
|
Битва за Дніпро. Поразка німецьких та італійських військ у Тунісі. Висадка англо-американських військ в Італії.Тегеранська конференція. |
П.45-46 |
|
85 |
|
Окупаційний режим у поневолених краінах. |
П.47-48 |
|
86 |
|
Рух опору. |
П.47-48 |
|
87 |
|
Воєнні діі в 1944р. Вигнання німецьких військ та їх союзників із території СРСР, перенесення воєнних дій у Центральну та Східну Європу |
П.49-50 |
|
88 |
|
Відкриття Другого фронту. Завершальний період війни в Європі та Азії. |
П.49-50 |
|
89 |
|
Перебіг бойових дій у Тихому океані |
П.49-50 |
|
90 |
|
Капітуляція Німеччини та її союзників.Завершення та підсумки війни. |
П.51 |
|
91 |
|
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. |
П.51 |
|
92 |
|
Світ після Другоі світової війни. Створення ООН. |
П.52 |
|
93 |
|
Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
П.52 |
|
94 95 |
|
Практичне заняття: Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності.
|
Ст.206 |
|
96 |
|
Урок узагальнення з розділу 7 «ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА» |
П.41-52 |
|
Історія України |
||||
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
||||
80 |
|
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. |
П.59-60 |
Знати: – зміст понять: країна-агресор, пакт, радянізація, бліцкриг, окупаційний режим, евакуація, мобілізація, новий порядок, похідні групи, чорносвитники, остарбайтери, воєнний злочин, Голокост; – природу Другої світової війни як найбільшої за проявами і наслідками трагедії в історії людства; – зміст українського питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни; – цілі та напрямки німецько-радянської співпраці від серпня 1939 до червня 1941 р.; – причини, зміст та наслідки політики радянізації Західної України; – основні воєнні дії, що відбувалися на території України в період Другої світової війни; – вплив окупаційного режиму на спосіб життя та свідомість населення; – причини польсько-українського протистояння, роль німецької окупаційної влади та радянських партизанів у його загостренні; – природу виникнення та наслідки явищ часів війни: Голокосту, таборів смерті, тактики “випаленої землі”, депортацій етнічних груп і народів; – причини розколу ОУН, виникнення українського визвольного руху та його військово політичної формації – УПА; – руйнівні наслідки Другої світової війни для України; – вплив війни на українську культуру (під окупацією, в евакуації, у вигнанні) та повсякденне життя українців. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронізувати події Другої світової війни в Україні та поза її межами; – використовувати карту як джерело інформації про оборонні та наступальні операції на території України, пересування ворогуючих сторін і рух лінії фронту, адміністративно-територіальні утворення часів нацистського окупаційного режиму на території України; – висловити аргументовані судження щодо анексії Радянським Союзом у 1939–1940 рр. і радянізації нових українських територій, політичного та соціально-економічного становища в Україні напередодні німецько-радянської війни, правового статусу громадян на анексованих територіях; – пояснити причини і наслідки окупації України та польсько-українського протистояння; – обстоювати власні судження щодо ролі й місця українців у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй у роки Другої світової війни та вирішення українського питання на завершальному етапі війни; – визначити тенденції розвитку національної культури воєнної доби; – дати історичну оцінку масштабам втрат українського народу від воєнних дій, злочинів комуністичного та нацистського тоталітарних режимів, виявляти розуміння глибини трагедії українців як бездержавної нації в той час; – охарактеризувати одну з історичних постатей часів війни: Івана Багряного, Олени Вітер, Кузьми Дерев’янка, Олександра Довженка, Сидора Ковпака, Івана Кожедуба, Василя Порика, Олени Теліги, Ігоря Сікорського, Амета-Хана Султана; – висловити аргументовані судження щодо діяльності Степана Бандери, Тараса Бульби (Боровця), Андрія Мельника, Кирила Осьмака, Романа Шухевича в українському визвольному русі періоду Другої світової війни. |
81 |
|
Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. |
П.59-60 |
|
82 83 |
|
Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939–1940 рр.
|
П.59-60 |
|
84 |
|
Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. Тактика “випаленої землі” та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму. |
П.61-62 |
|
85 |
|
Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ. Тарас Бульба (Боровець) |
П.61-62 |
|
86 |
|
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. |
П.63-64 |
|
87 |
|
Колабораціонізм. Самоврядування під німецькою окупацією. Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. |
П.63-64 |
|
88 89 |
|
Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. Праведники народів світу в Україні.
|
П.63-64 |
|
90 |
|
Опір окупантам. Український визвольний рух. Радянський партизанський рух. |
П.65-66 |
|
92 |
|
Українська повстанська армія. Українська головна визвольна рада. |
П.65-66 |
|
93 |
|
Українсько-польське протистояння. |
П.65-66 |
|
94 |
|
Вигнання з Украіни нацистських окупантів. Бойові дії 1942–1943 рр |
П.67-68 |
|
95 |
|
Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники. Битва за Дніпро. |
П.67-68 |
|
96 |
|
Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України. |
П.67-68 |
|
97 |
|
Депортація кримських татар та інших народів Криму. |
П.67-68 |
|
98 |
|
Завершення бойових дій на території України. Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. |
П.69-70 |
|
99 |
|
Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. |
П.69-70 |
|
100 |
|
Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Ціна війни. |
П.69-70 |
|
101 |
|
Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. |
П.69-70 |
|
102 |
|
Образотворче мистецтво. Музика та кіно
|
П.69-70 |
|
103
|
|
Практичне заняття: Війна в пам’ятниках рідного краю. Війна в об’єктиві камери. Історія рідного краю Дніпропетровщина під час Другої Світової війни (1939 – 1945 рр.) |
|
|
104
|
|
Урок узагальнення з розділу 6 «УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ» |
П.59-70
|
|
105 |
|
Резерв
|
|
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||||
97 |
|
Освіта. Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. |
П.53-54 |
Знати: – зміст понять: модерн, авангардизм, втрачене покоління, масова культура, джаз, мюзикл, олімпійський рух; – провідні наукові ідеї міжвоєнного періоду, – мистецькі здобутки та напрями (течії) модернізму; – передумови виникнення масової культури, олімпійського руху; – вплив кінематографу на розвиток культури. Уміти: – характеризувати зміни в повсякденному житті населення в першій половині ХХ ст.; – визначати тенденції в розвитку культури; – розповідати про досягнення науки і техніки періоду, пояснювати їхній вплив на повсякденне життя людей; – висловити аргументовані судження про наукову/мистецьку діяльність Сальвадора Далі, Альберта Ейнштейна, Чарлі Чапліна. |
98 |
|
Вчені-лауреати Нобелівськоі преміі.
|
П.53-54 |
|
99 |
|
Основні тенденціі в розвитку літератури та мистецтва |
П.55-56 |
|
100 |
|
Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. |
П.55-56 |
|
101 |
|
Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
П.55-56 |
|
102 |
|
Практичне занняття: Друга світова війна в об’єктиві кінокамери.
|
Ст.228 |
|
103 104 |
|
Урок узагальнення з розділу 8 «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД» |
П.53-56 |
|
105 |
|
Резерв |
|