Синхронізоване календарно-тематичне планування
Всесвітня історія (35 годин, 1 година на тиждень)
Історія України (52 години, 1,5 години на тиждень)
8 клас
Складено до підручника за 8 клас Історія України підручник для 8-го класу загальнооосвітіх навчальних
закладів/О.В.Гісем, О.О. Мартинюк – Харків, 2016 та до підручника за 8 клас Всесвітня історія підручник для 8-го класу загальнооосвітіх навчальних закладів/О.В.Гісем. О.О. Мартинюк – Харків, 2016 згідно з навчальною програмою, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
1 |
|
Всесвітня історія Повторення. Вступ. Робота з форзацами, змістом, структурою підручника. Знайомство з літературою та Інтернет – ресурсами. Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці “Європа в Ранньомодерну добу ” / за зразком/ |
|
|
|
Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
||
2 |
|
Великі географічні відкриття XV – XVI століть |
3 |
|
Конкіста – завоювання Нового світу |
4 |
|
Мануфактурне виробництво і наймана праця |
5 |
|
Повсякденне життя населення Західної Європи |
6 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана; позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–ХVІІ ст.); підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)»; описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
7 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі |
||
8 |
|
Гуманізм. Високе Відродження |
9 |
|
Реформація в Німеччині. Мартін Лютер |
10 |
|
Поширення Реформації. Контрреформація в Європі |
11 |
|
Культура бароко. Народження нової європейської науки |
12 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати; представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта; здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
13 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
Розділ 3. Держави Західної Європи в XVI – XVII століттях |
||
14 |
|
Становлення абсолютної монархії у Франції |
15 |
|
Завершення формування абсолютної монархії у Франції |
16 |
|
Володіння Габсбургів. Карл V |
17 |
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах |
18 |
|
Королівська реформація в Англії. Єлизавета І |
19 |
|
Англійська революція. Олівер Кромвель |
20 |
|
Річ Посполита. Шляхетська демократія |
21 |
|
Тридцятилітня війна |
22 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реформацію, утворення Речі Посполитої, Тридцятилітню війну, національно-визвольну війну в Нідерландах, Англійську революцію, інше; позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я; території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–XVІІІ ст.; укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя або учнів). |
23 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
Історія України
Розділ 1. Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI - перша половина XVII ст.) |
||
1 |
|
Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVI ст.. |
2 |
|
Люблінська унія 1569 року та її вплив на українське суспільство |
3 |
|
Соціальна структура суспільства. Литовські статути |
4 |
|
Економічне життя села і міста |
5 |
|
Криза православної церкви в XVI столітті |
6 |
|
Церковні собори у Бересті 1596 року. Утворення греко-католицької церкви |
7 |
|
Культурно-освітнє життя та книгодрукування |
8 |
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво |
9 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Литовські статути, Люблінську унію, Пересопницьке Євангеліє, вихід друком перших книжок, заснування Острозької академії, Львівської братської школи, Київської (Києво-Могилянської) колегії, інше; позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої; виокремити у витягах з Литовських статутів норми, в яких втілено ідеї рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом; описати (усно або письмово) повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.; здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва |
10 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
Розділ 2. Становлення козацтва (XVI - перша половина XVII ст.) |
||
11 |
|
Походження українського козацтва. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ – козацька республіка |
12 |
|
Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця XVІ століття |
13 |
|
Походи козаків першої чверті XVІІ століття. Петро Конашевич Сагайдачний. Хотинська війна |
14 |
|
Козацько-селянські повстання 20 – 30-х років XVІІ ст. |
15 |
|
Наш край у період становлення козацтва |
16 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей, укладання козацького реєстру, походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, Хотинську війну, козацько-селянські повстання, видання «Ординації Війська Запорозького», інше; позначити на контурній карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану (перші Січі, міста – осередки козацтва (Черкаси, Трахтемирів, Чигирин), райони козацьких повстань 1590-х і 1620–1630-х років); описати (на основі джерел) повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. |
17 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
Розділ 3. Національно-визвольна війна українського народу середини XVІІ ст. |
||
18 |
|
Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Події 1648 1649 років |
19 |
|
Події 1650 – 1651 років. Іван Богун |
20 |
|
Воєнно-політичні події 1651 – 1653 років |
21 |
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке |
22 |
|
Українсько-московський договір 1654 року. Воєнно-політичні події 1654 – 1655 років |
23 |
|
Наш край у роки Національно-визвольної війни українського народу середини XVІІ ст. |
24 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами, інше; відобразити на контурній карті перебіг Національно-визвольної війни, зміни територіальних меж Української козацької держави – Війська Запорозького; розробити порівняльну характеристику особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького, Адама Кисіля та ін. (на вибір учня, вибір обґрунтувати). |
25 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
Всесвітня історія
|
|
Розділ 4. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVІІ – XVІІІ ст. |
24 |
|
Османська імперія. Народи Південно-Східної Європи під владою турків – османів. Кримське ханство. |
25 |
|
Московське царство. Іван IV Грозний |
26 |
|
Правління династії Романових. Петро І |
27 |
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій |
28 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі, проголошення Росії імперією, інше; позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії, Речі Посполитої і Російської держави (Московського царства, Російської імперії) в XVI–XVIIІ ст.; обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
Історія України
Розділ 4. Козацька Україна наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
||
26 |
|
Гетьманщина в роки правління Івана Виговського |
27 |
|
Розкол Гетьманської держави |
28 |
|
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. Петро Дорошенко |
29 |
|
Правобережна Україна в останній чверті XVII століття |
30 |
|
Заселення і розвиток Слобідської України |
31 |
|
Запорозьке козацтво. Іван Сірко |
32 |
|
Гетьманщина в часи Івана Мазепи |
33 |
|
Пилип Орлик і його Конституція |
34 |
|
Ліквідація козацтва на Правобережній Україні |
35 |
|
Церковне життя. Освіта. |
36 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво |
37 |
|
Наш край наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
38 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про період Руїни, Гадяцьку угоду, Андрусівський договір, Бахчисарайський договір, «Вічний мир», повстання під проводом Семена Палія, зруйнування Батурина і Чортомлицької Січі, Полтавську битву, ухвалення Конституції Пилипа Орлика, інше (на розсуд учителя); позначити на контурній карті об’єкти, що відображають боротьбу за утвердження козацького устрою і державного суверенітету на теренах України в другій половині ХVII – на початку ХVIIІ ст.; проаналізувати зміст «гетьманських (договірних) статей» (на вибір учителя), Гадяцької угоди, Конституції Пилипа Орлика; визначити на цій основі устрій української гетьманської держави, порядок її взаємин з Московською державою (Річчю Посполитою / Шведською імперією) та поміркувати, якою мірою кожен з цих документів гарантував права і вольності правлячого стану, суверенітет Козацької держави. |
39 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
Всесвітня історія
Розділ 5. Епоха Просвітництва |
||||
29 |
|
Вплив промислової революції на життя населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони |
||
30 |
|
Освічений абсолютизм |
||
31 |
|
Міжнародні відносини |
||
32 |
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США |
||
33 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва та війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США, інше; позначити на контурній карті нові держави (зокрема США) й територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.; проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва; проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено. |
||
34
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання Східний світ у ХVІ – ХVІІІ ст. (оглядово) |
||
Історія України |
||||
Розділ 5. Українські землі в 20 – 90-х роках ХVІІІ ст. |
||||
40 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини |
||
41 |
|
Нова Січ. Кирило Розумовський |
||
42 |
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні |
||
43 |
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація Півдня України |
||
44 |
|
Наш край у 20 – 90-х роках ХVІІІ століття |
||
45 |
|
Правобережна Україна та західноукраїнські землі |
||
46 |
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода |
||
47 |
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика |
||
48 |
|
Практичне заняття. Завдання для практичних робіт: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про остаточну ліквідацію гетьманства й Запорозької Січі, Кримського ханства, поділи Речі Посполитої, закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України, Коліївщину, рух опришків, відновлення діяльності Львівського університету, інше (на розсуд учителя); позначити на контурній карті регіони, що в ХVІІІ ст. зберігали ознаки української державності (територію Гетьманщини, Нової Січі, Слобідської України), землі України, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської монархії внаслідок російсько-турецьких воєн, поділів Речі Посполитої, ліквідації Кримського ханства; визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет Козацької держави; здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
||
49 |
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
||
|
|
|
||
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу |
||||
50 |
|
Внесок України у формування європейської цивілізації |
||
51 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
||
52 |
|
Узагальнення . |
||
53 |
|
Річне оцінювання |
||