Синхронізоване календарно-тематичне планування "Всесвітня історія. Історія України. 9 клас"

Про матеріал
Синхронізоване календарно-тематичне планування Всесвітня історія (35 год., 1 год. на тиждень) Історія України (52 год., 1,5 год. на тиждень) 9-й клас Згідно з навчальною програмою для ЗЗСО, затвердженою наказом МОНУ від 21.02.2019 №236. Оновлена програма укладена відповідно до наказів МОНУ №52 від 13.01.2017 і №201 від 10.02.2017.
Перегляд файлу

 Згідно з навчальною програмою для ЗЗСО, затвердженою наказом МОНУ від 21.02.2019 №236.

Оновлена програма укладена відповідно до наказів МОНУ №52 від 13.01.2017 і №201 від 10.02.2017.

 

Синхронізоване календарно-тематичне планування

Всесвітня історія (35 год., 1 год. на тиждень)

Історія України (52 год., 1,5 год. на тиждень)

9-й клас

 

№ уроку

Зміст навчального матеріалу

Дата

Коригування

Примітка

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

1.

Вхідне оцінювання учнів для планування роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно.

 

 

 

2.

Систематизація, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно.

 

 

 

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

1.

Вхідне оцінювання учнів для планування роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно.

 

 

 

2.

Систематизація, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно.

 

 

 

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН

3.

Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). Початок Французької революції кінця XVIII ст.

 

 

 

4.

Завершення Французької революції кінця XVIII ст.

 

 

 

5.

Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт.

Практичне заняття. Підготувати есе на тему «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона».

 

 

 

6.

Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз.

Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя).

 

 

 

 7.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Європа в час Французької революції та наполеонівських війн».

 

 

 

Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.)

8.

Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. 

Практичне заняття. Підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст.

 

 

 

9.

Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії.

 

 

 

10.

Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія.

 

 

 

11.

«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Національні рухи слов’янських народів.

 

 

 

12.

Об’єднання Німеччини та Італії.

 

 

 

13.

Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст.

 

 

 

14.

Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово).

Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя).

 

 

 

15.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)».

 

 

 

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

ВСТУП

3.

Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі.

Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв.

Практична робота. Зіставити (усно) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст.

 

 

 

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

4.

Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі.

 

 

 

5.

Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.

 

 

 

6.

Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху.

 

 

 

7.

Кирило-Мефодіївське братство.

Практичне заняття. Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини, а також літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху.

 

 

 

8.

Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи.

 

 

 

9.

Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів».

 

 

 

10.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.».

 

 

 

Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

11.

Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести.

 

 

 

12.

Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». Практичне заняття. Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху.

 

 

 

13.

Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності.

 

 

 

Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.

14.

Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства.

 

 

 

15.

Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя.

 

 

 

16.

Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура.

Практичне заняття. Підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.».

 

 

 

17.

Повсякденне життя. Становище жінки.

Практичне заняття. Презентація міні-проектів про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.

 

 

 

18.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.», «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.».

 

 

 

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ

16.

Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу.

 

 

 

17.

Практичне заняття.  Підготувати пояснення, чому впродовж ХІХ ст. еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності.

 

 

 

18.

Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо.

 

 

 

19.

Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики».

 

 

 

20.

Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа.

Практичне заняття. На підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки.

 

 

 

21.

Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона.

 

 

 

22.

«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи.

 

 

 

23.

Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах.

Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя).

 

 

 

24.

«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії.

 

 

 

25.

Сунь Ятсен. Сіньхайська революція в Китаї.

 

 

 

26.

Спроби модернізації Османської імперії.

 

 

 

27.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії».

 

 

 

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.

19.

Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр.

 

 

 

20.

Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років.

 

 

 

21.

Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту.

 

 

 

22.

Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців.

Практичне заняття. Підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.»

 

 

 

23.

Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України.

 

 

 

24.

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців.

 

 

 

25.

Практичне заняття. Проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів і підготувати відповідне резюме.

 

 

 

26.

Практичне заняття. Проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів і підготувати відповідне резюме.

 

 

 

27.

Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів.

 

 

 

28.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.».

 

 

 

Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.

29.

Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів.

 

 

 

30.

Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція.

 

 

 

31.

Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»).

 

 

 

32.

Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка.

 

 

 

33.

Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті.

 

 

 

34.

Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.   

 

 

 

35.

Практичне заняття. Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.

 

 

 

36.

Практичне заняття. Підготувати повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст.

 

 

 

37.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.».

 

 

 

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)

28.

Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта.

 

 

 

29.

Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст.

 

 

 

30.

Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст.

 

 

 

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ

38.

Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація.

Практичне заняття. Спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією.

 

 

 

39.

Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.

 

 

 

40.

Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі.

Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини/ Галичини».

 

 

 

41.

Наростання політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців.

 

 

 

42.

Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса».

 

 

 

43.

Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині.

 

 

 

44.

Практичне заняття. Підготувати і представити доповіді «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху».

 

 

 

45.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ».

 

 

 

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)

31.

Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення.

 

 

 

32.

Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво.

Практичне заняття. Зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва.

 

 

 

33.

Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація.

Практичне заняття. Підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.»

 

 

 

34.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)», «Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)».

 

 

 

ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст.

46.

Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки.

 

 

 

47.

Наукові товариства. Видатні вчені.

 

 

 

48.

Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика.

 

 

 

49.

Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі.

Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст.».

 

 

 

50.

Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів.

Практичне заняття. Підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України».

 

 

 

51.

Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.».

 

 

 

52.

Узагальнення.

 

 

 

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ

35.

«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 вересня 2020
Переглядів
5117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку