Згідно з навчальною програмою для ЗЗСО, затвердженою наказом МОНУ від 21.02.2019 №236.
Оновлена програма укладена відповідно до наказів МОНУ №52 від 13.01.2017 і №201 від 10.02.2017.
Синхронізоване календарно-тематичне планування
Всесвітня історія (35 год., 1 год. на тиждень)
Історія України (52 год., 1,5 год. на тиждень)
9-й клас
№ уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Коригування |
Примітка |
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ |
||||
1. |
Вхідне оцінювання учнів для планування роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. |
|
|
|
2. |
Систематизація, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ |
||||
1. |
Вхідне оцінювання учнів для планування роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. |
|
|
|
2. |
Систематизація, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН |
||||
3. |
Криза «старого порядку» (французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст., доба Просвітництва). Початок Французької революції кінця XVIII ст. |
|
|
|
4. |
Завершення Французької революції кінця XVIII ст. |
|
|
|
5. |
Консульство та Імперія у Франції. Наполеон Бонапарт. Практичне заняття. Підготувати есе на тему «Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона». |
|
|
|
6. |
Історичне значення Французької революції. Віденський конгрес. Священний союз. Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет діяча Французької революції (на вибір учителя). |
|
|
|
7. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Європа в час Французької революції та наполеонівських війн». |
|
|
|
Розділ 2. ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ І НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ’ЄДНАННЯ (1815–1870 рр.) |
||||
8. |
Індустріальна революція у країнах Західної Європи та її наслідки. Парламентаризм. Спроби осмислення нової дійсності. Консерватизм, лібералізм, соціалізм. Національна ідея (націоналізм). Повсякденне життя. Практичне заняття. Підготувати аналітичну записку (після пояснень учителя і відповідно до запропонованої ним схеми) про суспільні наслідки індустріальної революції, зміни в житті та побуті різних верств населення в ХІХ ст. |
|
|
|
9. |
Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм. Велика Британія – «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії. |
|
|
|
10. |
Франція у період Реставрації Бурбонів. Революція 1830 р. Липнева монархія. |
|
|
|
11. |
«Весна народів». Революції 1848–1849 рр. в Західній і Центральній Європі. Австрійська імперія доби Клемента фон Меттерніха. Національні рухи слов’янських народів. |
|
|
|
12. |
Об’єднання Німеччини та Італії. |
|
|
|
13. |
Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
14. |
Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня. Утворення незалежних держав у Латинській Америці (оглядово). Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет лідера національного руху (на вибір учителя). |
|
|
|
15. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Європа та Америка в добу революцій і національного об’єднання (1815–1870 рр.)». |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ВСТУП |
||||
3. |
Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв. Практична робота. Зіставити (усно) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст. |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
||||
4. |
Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі. |
|
|
|
5. |
Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
|
|
6. |
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. |
|
|
|
7. |
Кирило-Мефодіївське братство. Практичне заняття. Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини, а також літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху. |
|
|
|
8. |
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. |
|
|
|
9. |
Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів». |
|
|
|
10. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.». |
|
|
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
||||
11. |
Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести. |
|
|
|
12. |
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця». Практичне заняття. Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху. |
|
|
|
13. |
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. |
|
|
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
||||
14. |
Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. |
|
|
|
15. |
Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. |
|
|
|
16. |
Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура. Практичне заняття. Підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.». |
|
|
|
17. |
Повсякденне життя. Становище жінки. Практичне заняття. Презентація міні-проектів про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст. |
|
|
|
18. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.», «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.». |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Розділ 3. МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ |
||||
16. |
Монополізація економіки. Зростання ролі держави в суспільному житті. Завершення формування індустріального суспільства в розвинених країнах світу. |
|
|
|
17. |
Практичне заняття. Підготувати пояснення, чому впродовж ХІХ ст. еволюція європейського соціалістичного руху від радикальних до поміркованих форм і легальної парламентської діяльності. |
|
|
|
18. |
Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Жорж Клемансо. |
|
|
|
19. |
Німецька імперія. Канцлерство Отто фон Бісмарка. Перехід Німеччини до «світової політики». |
|
|
|
20. |
Втрата Великою Британією промислової першості. Посилення колоніальної експансії. Ліберальні реформи Девіда Ллойд Джорджа. Практичне заняття. На підставі доступних текстових і візуальних джерел підготувати замітку (репортаж) про суперечливі наслідки колоніальної політики для метрополій і країн Азії та Африки. |
|
|
|
21. |
Економічне піднесення США. Антитрестівське законодавство. Експансіонізм. Режим сегрегації в південних штатах. «Справедливий курс» Теодора Рузвельта. «Нова демократія» Томаса Вудро Вільсона. |
|
|
|
22. |
«Великі реформи» в Росії. Зовнішня і колоніальна політика Російської імперії. Революція 1905–1907 рр. Столипінські реформи. |
|
|
|
23. |
Австро-Угорщина – дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах. Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю реформаторських заходів, що їх здійснювали під впливом модернізаційних процесів у ХІХ і на початку ХХ ст. уряди Росії, Австро-Угорщини, Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії (на вибір учителя). |
|
|
|
24. |
«Доба Мейдзі» в Японській імперії. Початок японської територіальної експансії. |
|
|
|
25. |
Сунь Ятсен. Сіньхайська революція в Китаї. |
|
|
|
26. |
Спроби модернізації Османської імперії. |
|
|
|
27. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст. Пробудження Азії». |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
||||
19. |
Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр. |
|
|
|
20. |
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років. |
|
|
|
21. |
Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. |
|
|
|
22. |
Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців. Практичне заняття. Підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.» |
|
|
|
23. |
Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. |
|
|
|
24. |
Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. |
|
|
|
25. |
Практичне заняття. Проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів і підготувати відповідне резюме. |
|
|
|
26. |
Практичне заняття. Проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів і підготувати відповідне резюме. |
|
|
|
27. |
Національне відродження кримських татар. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів. |
|
|
|
28. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.». |
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
||||
29. |
Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. |
|
|
|
30. |
Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
|
|
31. |
Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). |
|
|
|
32. |
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. |
|
|
|
33. |
Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті. |
|
|
|
34. |
Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. |
|
|
|
35. |
Практичне заняття. Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
|
|
36. |
Практичне заняття. Підготувати повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців на території України в ХІХ ст. |
|
|
|
37. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.». |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Розділ 4. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) |
||||
28. |
Міжнародні відносини наприкінці ХІХ ст. Утворення військово-політичних блоків – Троїстий союз і Антанта. |
|
|
|
29. |
Початок боротьби за переділ колоніального світу. Міжнародні кризи та збройні конфлікти на початку ХІХ ст. |
|
|
|
30. |
Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій на зламі ХІХ–ХХ ст. |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ |
||||
38. |
Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Практичне заняття. Спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією. |
|
|
|
39. |
Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух. |
|
|
|
40. |
Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Практичне заняття. Укласти порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини/ Галичини». |
|
|
|
41. |
Наростання політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців. |
|
|
|
42. |
Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса». |
|
|
|
43. |
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині. |
|
|
|
44. |
Практичне заняття. Підготувати і представити доповіді «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху». |
|
|
|
45. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ». |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Розділ 5. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ І ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) |
||||
31. |
Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Університет як автономна інституція. Поява вищих навчальних закладів технічного профілю. Наукові й технічні досягнення. |
|
|
|
32. |
Література та мистецтво. Зародження масової культури. Масове виробництво. Практичне заняття. Зібрати й укласти в таблиці перелік фактів, які свідчать про зародження в ХІХ ст. масової культури / масового виробництва. |
|
|
|
33. |
Науково-технічна революція зламу ХІХ–ХХ ст. та її вплив на людину й суспільства. Зміни у вигляді міст і сіл. Одяг. Індустріальні та традиційні суспільства. Емансипація. Практичне заняття. Підготувати презентацію «Повсякденне життя людей на початку ХХ ст.» |
|
|
|
34. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «Міжнародні відносини (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.)», «Розвиток культури і повсякденне життя (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.)». |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
||||
46. |
Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. |
|
|
|
47. |
Наукові товариства. Видатні вчені. |
|
|
|
48. |
Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика. |
|
|
|
49. |
Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст.». |
|
|
|
50. |
Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів. Практичне заняття. Підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України». |
|
|
|
51. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.». |
|
|
|
52. |
Узагальнення. |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Узагальнення до курсу. ОСНОВНІ ІДЕЇ, ЗДОБУТКИ, ВИКЛИКИ «ДОВГОГО» ХІХ СТОЛІТТЯ |
||||
35. |
«Довге» ХІХ століття: основні ідеї, здобутки, виклики. Особливості української історії ХІХ ст. Внесок українського суспільства в загальноєвропейську культурну спадщину ХІХ ст. |
|
|
|