Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 11 класу

Про матеріал
Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 11 класу Історія України (1,5 години на тиждень, 52 – на рік) Всесвітня історія (0,5 годин на тиждень, 17 – на рік) Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698
Перегляд файлу

Погоджено

________________

Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії

для 11 класу

 

Історія України (1,5 години на тиждень, 52 – на рік)      

Всесвітня історія (0,5 годин на тиждень, 17 – на рік)            

Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи»

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698

 

Іст

Укр

Всесв

Іст.

Тема уроку

Дата

 

Примітки

 

Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ

 

1

Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. Організація Об’єднаних Націй, Україна – співзасновниця ООН. Спеціалізовані організації під егідою ООН. «Загальна декларація прав людини» (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.).

06.09

 

2

Включення ЦентральноСхідної Європи до сфери впливу радянської/совєтської імперії. Початок «холодної війни». Меморандум Джорджа Кеннана і промова Вінстона Черчіля у Фултоні. Доктрина Гаррі Трумена і «план Маршалла». Поділ Німеччини. Організація Північноатлантичного договору (Північноатлантичний альянс, НАТО) та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу. Корейська війна 1950-1953 рр. та Карибська криза 1962 р. і загроза ядерної катастрофи. Спроби подолання міжнародних криз.

06.09

 

Тема 1. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД

1

 

Україна на політичній карті Європи в 1914–1945 рр. Уроки української історії 1914–1945 рр. Періодизація історії України другої половини ХХ – першої чверті ХХІ ст. Особливості курсу історії України від 1945 р. до сьогодення

13.09

 

2

Україна в системі міжнародних відносин. УРСР – співзасновниця Організації Об’єднаних Націй (ООН). Участь України в інших міжнародних організаціях. Переміщені особи з України. Репатріація. Неповерненці. Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами. Депортація за «обміном населення» між УРСР та Польською Народною Республікою (1944–1946 рр.). Операція «Вісла». Обмін територіями 1951 р.

13.09

 

3

Відбудова промисловості: джерела та ресурси (праця мобілізованих, військовополонених, репатріантів, в’язнів виправно-трудових таборів). Становище сільського господарства. Голод 1946– 1947 рр.

20.09

 

4

 Посилення проявів «культу особи» Йосифа Сталіна в УРСР. Особливості державної пропаганди. Ідеологічні інтерпретації перемоги над нацизмом. «Ждановщина» в Україні. Кампанії боротьби проти «українських буржуазних націоналістів» і «безрідних космополітів».

20.09

 

5

«Радянізація» західних областей УРСР. Ліквідація Української греко-католицької церкви. Операція «Захід». Національновизвольний рух у 1944–1950-х рр. на території України. Бій під Гурбами. «Велика блокада» проти УПА. Депортації родин воїнів УПА. Оунівський рух в еміграції.

27.09

 

6

Особливості розвитку культури. Повсякденне життя населення України в повоєнні часи: стратегії 93 Лебедєва, Тетяни Яблонської; укласти історичні портрети Йосипа Сліпого, Романа Шухевича. Стратегії виживання. Зміни у суспільній свідомості.

 

27.09

 

7

 

Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять. – Повсякденне життя в Україні повоєнних років. – «Вирвані з коренем». Депортації українців у 1944–1951 рр.: причини, етапи, наслідки (дослідження тематичних документів). – Тріумф людини. Долі українців, які пройшли концтабори.

Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – Україна для ООН. ООН для України. – Студії боротьби за незалежність: від УНР до УПА (продовження кейсу «Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?»). – Примусове трудове використання військовополонених та «інтернованих і мобілізованих німців» на території України. – «Нас називали німецькими холуями»: доля репатріантів у повоєнній Україні. – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій повоєнного періоду. Орієнтовні теми для написання есе. – Боротьба з «українським буржуазним націоналізмом»: переслідування українських митців. – Постать Катерини Білокур у романі Володимира Яворівського «Автопортрет з уяви».

04.10

 

8

 

Узагальнення з теми «УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД» (різнорівневі завдання).

04.10

 

9

 

Тематичний контроль

11.10

 

Розділ 2. ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА

 

3

Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем.

11.10

 

 

4

Рух афроамериканців США за громадянські права. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, «баскське питання»). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. Практичне заняття 1.Молодіжна контркультура: вплив на формування постіндустріального світу.

18.10

 

 

5

Транснаціональні корпорації. Науково-технічна революція (НТР) і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід відвиробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. Німецьке та італійське «економічне диво». «Рейганоміка». «Тетчеризм». Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель.

18.10

 

 

6

Об’єднання Німеччини. Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Країни й організації – центри ухвалення рішень, важливих для безпеки, розвитку і стабільності в сучасному світі. Узагальнення.  Тематичне оцінювання

01.11

 

 

 

Тема 2. УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ

 

 

10

 

Внутрішньополітична ситуація в УРСР. Українці в повстаннях у таборах ГУЛАГу. XX з’їзд Комуністичної партії Радянського Союзу (КПРС). Десталінізація: зміст, ідеологічні обмеження. Суперечливість процесу реабілітації жертв політичних репресій. Ліквідація ГУЛАГу.

01.11

 

11

Децентралізація управління економікою. Розвиток промисловості. Становище сільського господарства.

08.11

 

12

Передання Кримської області до складу УРСР. Соціальноекономічна інтеграція Кримського півострова з Україною. Міграції, зміни національного складу населення. Спроби проведення «українізації». Становище кримськотатарського народу у місцях депортації та його боротьба за повернення на батьківщину.

08.11

 

13

«Шістдесятництво». Київський клуб творчої молоді «Сучасник». Спроби опозиційної діяльності: підпільні групи та організації. Зародження дисидентського руху. Антирежимні виступи.

15.11

 

14

Особливості розвитку культури. Продовження політики російщення. Антирелігійні кампанії. Особливості соціальної політики. Повсякденне життя. Зміни у суспільній свідомості.

15.11

 

15

Практичне заняття Орієнтовна тема для практичного заняття. – Феномен українського «шістдесятництва». – Розгортання дисидентського руху: передумови, течії, діяльність. – Кримські татари у місцях депортації: форми опору, боротьба за повернення додому..

 Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – «В безсмерті холодно. І холодно в житті. О, Боже мій! Де дітися поету?!». Творчість «шістдесятників» як закономірна реакція на виклики часу. – Ті, хто відкрили шлях у космос (внесок українців в освоєння космічного простору). – «Сповідь у камері смертників» Левка Лук’яненка. – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій періоду десталінізації. Орієнтовна тема для написання есе. – «Відлига»: особливості суспільно-політичних настроїв населення України

22.11

 

16

Узагальнення з теми «УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ» (різнорівневі завдання).

22.11

 

17

Тематичний контроль

29.11

 

Тема 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК

18

 

Зміни в системі влади. Неосталінізм. Конституція УРСР 1978 р. Вплив міжнародних процесів на ситуацію в Україні.

29.11

 

19

Посилення репресій проти української інтелігенції. Активізація дисидентського руху: течії, форми та методи боротьби. «Самвидав». «Український вісник». Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (Українська Гельсінська група/УГГ). Прояви єврейського дисидентського та сіоністського руху на теренах УРСР. Опозиційна діяльність режимові в середовищі інших національних меншин. Кримські татари в боротьбі за повернення на батьківщину.

06.12

 

20

Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Провал Продовольчої програми.

06.12

 

21

Життєвий рівень населення. Феномени радянського повсякдення: «хрущовки», «дефіцит», «черги». Етносоціальні зміни в УРСР. Зміни в суспільній свідомості.

13.12

 

22

Особливості розвитку культури. Українське поетичне кіно. Український спорт. Особливості державної пропаганди в Україні: «радянський народ»,«радянська людина» та їхні «вороги».

13.12

 

23

Практичне заняття. Орієнтовні теми для практичних занять. – Український «самвидав»: теми, ідеї, автори. – Повсякденне життя в місті та в селі (на прикладі кількох українських населених пунктів або родинних історій 1970–1980-х рр.). – Пам’ятати, щоб не повторилося: громадські акції з відновлення і догляду за місцями пам’яті про людські трагедії – наслідки злочинів тоталітарних імперій. Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – Степан Бандера і «бандерівщина»: (де)конструкція імперського міфу. – Виклик системі» (аналіз творів Івана Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?», Михайла Брайчевського «Приєднання чи возз’єднання?»). – 49 сміливців проти режиму (дослідження діяльності Української громадської групи сприяння виконанню Гельсінських угод). – Студії боротьби за незалежність: від зброї до слова (продовження кейсу «Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?»). – Міжнаціональна взаємодія в опозиційному рухові. – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій у період системної кризи СРСР. Орієнтовні теми для написання есе. – Політ у космос, могутня зброя на тлі черг і дефіциту: якими були пріоритети радянської держави? – Права людини в СРСР: чому існувала прірва між деклараціями та реальністю?

20.12

 

24

Узагальнення з теми «УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК» (різнорівневі завдання).

20.12

 

25

 

Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ

 

 

7

Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині. Особливості розвитку Югославії. Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція «Вісла». Спроба економічної інтеграції держав-сателітів СРСР/СССР; Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ).

 

 

8

Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: заворушення в НДР у 1953 р., Угорська революція 1956 р. і «Празька весна» 1968 р.Спроби модернізації суспільнополітичного устрою та радянська/совєтська інтервенція в Чехословаччину

 

 

9

СРСР/СССР після смерті Сталіна. «Хрущовська відлига». Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. Перебудова в СРСР/СССР. «Оксамитові революції» в країнах Східної Європи. Розпад Радянського/Совєтського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації. Країни Центрально-Східної Європи у першій чверті ХХІ ст., їхня роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Російської Федерації.

 

 

10

Навчальний проєкт. Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Центрально-Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавела, Леха Валенси та інших). Узагальнення.  Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

           Тема 4 ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ, ЇЇ РОЛЬ У РОЗПАДІ           СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК.

26

 

 Політика «перебудови-прискорення-гласності» та її наслідки в УРСР.

 

 

27

Проблеми ядерної безпеки УРСР. Чорнобильська катастрофа: передумови, позиція влади, заходи для подолання, наслідки. Вплив на суспільну свідомість

 

 

28

 

Виникнення націоналдемократичної, антикомуністичної опозиції. Утворення неформальних громадських організацій і груп. Українська Гельсінська спілка. Народний рух України за перебудову. Перехід частини республіканської номенклатури на національні позиції. Перші альтернативні вибори (1990 р.). «Декларація про державний суверенітет України». «Революція на граніті». Формування багатопартійності. Масові страйки шахтарів.

 

 

29

 

Відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки (Кримської АРСР). Створення Меджлісу кримськотатарського народу. Спроби союзної влади зупинити процеси демократизації, розпаду СРСР. Повсякдення. Особливості розвитку культури і спорту. Відродження релігійного життя. 

 

 

30

 

Україна під час спроби державного перевороту в СРСР. «Акт проголошення державної незалежності України». Всеукраїнський референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Роль України у розпаді СРСР. Міжнародне визнання державної незалежності України. Внесок української діаспори у відновлення державної незалежності України.

 

 

31

 

Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять. – Аварія на Чорнобильській АЕС – найбільша техногенна катастрофа в історії людства: передумови, наслідки. – Боротьба українського суспільства за прорив інформаційної блокади довкола теми Голодомору. – Злочини тоталітарних імперій у ХХ столітті: уроки для України. Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – Український андеграунд: кіно, музика і театр кінця ХХ ст. – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнс

 

 

32

 

Узагальнення з теми «ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ, ЇЇ РОЛЬ У РОЗПАДІ СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК.» (різнорівневі завдання).

 

 

33

 

Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 4. РОЗПАД КОЛОНІАЛЬНИХ ІМПЕРІЙ. КРАЇНИ АЗІЇ, АФРИКИ, ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ

 

11

Японія. Повоєнне реформування держави. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети. Китай. Проголошення Китайської Народної Республіки (КНР). Культ особи Мао Цзедуна. «Великий стрибок», комуни, «культурна революція». Трансформаційні процеси в Китаї. Китай на зламі ХХ–ХХІ ст. Сучасна геостратегія КНР.

 

 

12

Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. Індійський національний конгрес (ІНК). Роль Індії в південноазійському регіоні. Утворення Ізраїлю. «Близькосхідна проблема» та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. «Арабська весна». Війни у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту (ІДІЛ). Південна Корея: досвід демократизації та «економічне диво».

 

 

13

Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону у першій чверті ХХІ ст. Практичне заняття 2. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. Узагальнення.  Тематичне оцінювання

 

 

Тема 5. . РОЗВИТОК УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ

34

 

Державотворчі процеси. Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р.

 

 

35

 

Президентські вибори 2004 р. «Помаранчева революція». Конституційна реформа 2004 р. Основні тенденції суспільнополітичного життя в 2005–2009 рр. Спроби формування авторитарного режиму в 2010–2013 рр. Харківські угоди 2010 р.

 

 

36

 

Утвердження ринкової економіки. Запровадження національної валюти – гривні. Специфіка приватизації. Становлення, прояви олігархічної системи. Демографічна та етносоціальна структура населення України. Повернення кримськотатарського народу на історичну Батьківщину. Життя національних спільнот в Україні.

 

 

37

 

Багатовекторність зовнішньої політики України та її наслідки. Вступ України до Ради Європи. Будапештський меморандум. Тузлівська криза. Проголошення Україною курсу на євроатлантичну інтеграцію.

 

 

38

 

Зміни у соціальній структурі українського суспільства. Динаміка зайнятості населення. Повсякденне життя. Зрушення в суспільній свідомості. Релігійне життя. Здобутки українців у сфері культури (наука, освіта, мистецтва, спорт). Українці в світі. Українська діаспора в розбудові державної незалежності України.

 

 

39

 

Практичне заняття. Орієнтовні теми для практичних занять. – Студії боротьби за незалежність: від ідеї автономії до самостійності (завершення кейсу «Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?», презентація кейсу). – Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді. – Майдан як феномен української демократії (від вибору гетьмана на всенародному віче до Помаранчевої революції та Революції Гідності). Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – Основний Закон України: умови створення, аналіз основних положень. – Українська класика на Майдані. – Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1991–2013 рр. Орієнтовна тема для написання есе. – Помаранчева революція»: національний і людський виміри. – Прощання з імперією в досвіді нового покоління українських істориків та літераторів.

 

 

40

 

Узагальнення з теми «РОЗВИТОК УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ» (різнорівневі завдання).

 

 

41

 

Тематичний контроль

 

 

 

Розділ 5. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ

 

14

Динаміка «холодної війни». Протистояння НАТО і ОВД. Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі, в Афганістані). «Балканська криза» і проблема Косово. Період «розрядки» в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Рецидиви «холодної війни» у ХХІ ст. Недієвість політики «умиротворення» агресора.

 

 

15

Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму. Російсько-українська війна. Міжнародна «антипутінська коаліція». Практичне заняття 3. Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів

 

 

16

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

Розділ 6. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА

 

17

Науково-технічно революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва. Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення. Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. Культура «віртуальної реальності». Освітні системи. Університети як автономні осередки освіти й науки. Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції. Навчальний проєкт. Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. Тематичне оцінювання УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Національні та глобальні виклики. Протистояння демократії авторитаризмові та імперській політиці в сучасному світі. Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Місце України в сучасному світовому співтоваристві.

 

 

Тема 5. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА

42

 

Геополітичний вибір України: утвердження євроінтеграційного курсу. Україна в імперській доктрині «русского міра». Політичні, економічні, інформаційні та інші засоби тиску на Україну в контексті відродження прагнень Російської Федерації (РФ) до реімперіалізації на теренах колишнього СРСР.

 

 

43

 

Зрив угоди про асоціацію України та Європейським Союзом (ЄС). Євромайдан. Революція Гідності. Крах режиму Віктора Януковича. Небесна Сотня. Президентські та парламентські вибори 2014 р. Обрання Петра Порошенка Президентом України. Підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Надання українцям права на безвізовий режим в’їзду в країни ЄС.

 

 

44

 

Початок війни РФ проти України: окупація, анексія Криму, збройна агресія на сході України. Квазіреферендуми і проголошення маріонеткових квазідержав Донецької Народної Республіки (ДНР), Луганської Народної Республіки (ЛНР). Антитерористична операція/Операція об’єднаних сил (АТО/ООС). Перебіг бойових дій. Мінські домовленості.

 

 

45

 

Українське громадянське суспільство в обороні держави. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Участь добровольцівіноземців у збройній боротьбі на боці України. Міжнародна підтримка України в умовах війни. «Норманська четвірка»: внесок у стабілізацію збройного конфлікту. Позиція США та держав «великої сімки». Санкції, накладені на РФ за невиконання Мінських домовленостей.

 

 

46

 

Соціально-економічний розвиток України у 2014–2022 р. Економічні, політичні, судовоправові реформи. Створення незалежної правоохоронної структури для боротьби з корупцією. Незавершеність реформ. Законодавче забезпечення статусу української мови як державної. Розвиток української культури. Утворення канонічної автокефальної Православної церкви України (ПЦУ). Президентські вибори 2019 р. Обрання Володимира Зеленського Президентом України. Земельна та інфраструктурна реформи. Цифровізація України.

 

 

47

 

Широкомасштабне вторгнення російських військ на терени України: перебіг, результати. Збройні сили України (ЗСУ), Національна гвардія, територіальна оборона, громадянське суспільство та влада в обороні країни. Злочини геноциду та воєнні злочини РФ проти України. Нищення економіки України. Використання Росією продовольства як зброї. Заява Верховної Ради України «Про вчинення Російською Федерацією геноциду в Україні». Консолідація української політичної нації в боротьбі проти російській агресії.

 

 

48

Російська пропаганда як інструмент підбурювання війни і геноциду. Ідеологема «денацифікація України». Протидія України російській пропаганді та дезінформації. Розгортання дипломатичної боротьби України. Утворення міжнародної коаліції держав на підтримку незалежності і обороноздатності України. Лендліз. Надання Україні статусу кандидата в члени ЄС. Повсякдення в умовах війни: індивідуальний досвід, стратегії виживання та протистояння. Колабораційна діяльність і кримінальна відповідальність за неї. Рух Опору на тимчасово окупованих територіях. Біженці тавимушені переселенці. Примусове переселення громадян України до РФ. Гуманітарна підтримка біженців в країнах ЄС. Релігія, церкви й релігійні організації та війна. Діячі української культури в допомозі фронту. Діячі світової культури в підтримці України.

 

 

49

 

Практичне заняття. Орієнтовна теми для практичних занять. – Stand with Ukraine. Міжнародна підтримка України у боротьбі проти агресії Росії. Орієнтовні теми для навчальних проєктів. – «У 1918 р. Україна здобула незалежність, у 1991 р. – відновила, сьогодні – захищає» (завершення проєкту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ– ХХІ ст., презентація проєкту). – Усна історія Майданів: від «Революції на граніті» до Революції Гідності (електронна «Книга пам’яті»). – Російські пропагандистські кліше «бандерівці», «укронацисти», «української нації не існує», «українська держава – фейк» як інструменти війни і геноциду. – Рідний край у контексті загальноукраїнських подій часів російсько-української війни.

 Орієнтовні теми для написання есе. – Діалоги про війну: відверті розмови з учасниками/свідками російськоукраїнської війни (воїнами, волонтерами, внутрішньо переміщеними особами). – Політичний фольклор як відповідь на мову ненависті. – Чи справді сьогодні Україна – щит Європи?

 

 

 

50

 

Узагальнення з теми «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА» (різнорівневі завдання).

 

 

 

51

 

Тематичний контроль

 

 

 

52

 

Підсумкове узагальнення.

 

 

 

 

docx
Додано
15 вересня 2022
Переглядів
5015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку