Курс історії для 7 класу передбачає вивчення періоду Середньовіччя (V–XV ст.) і складається з двох окремих предметів: історії України та всесвітньої історії. Зважаючи на завдання формування в семикласників цілісних уявлень про події, явища, процеси періоду Середніх віків, взаємовплив народів і цивілізацій цієї доби, розуміння значущості внеску Середньовіччя, зокрема українського, у світову політичну й культурну спадщину, програма пропонує такий порядок синхронізації названих курсів: Всесвітня історія. Повторення. Вступ. — Всесвітня історія. Розділ 1. Перші середньовічні держави. — Історія України. Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України. — Всесвітня історія. Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи. — Всесвітня історія. Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст. — Історія України. Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст. — Історія України. Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII ст. — Історія України. Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава). — Всесвітня історія. Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. — Історія України. Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство. — Всесвітня історія. Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя. — Всесвітня історія. Розділ 6. Середньовічний Схід. — Історія України. Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи Середніх віків. До семикласників висуваються складніші, порівняно з 6 класом, вимоги щодо навчальних досягнень. Особливого значення набуває робота з історичними картами, укладання історичних портретів, засвоєння і використання понять і термінів, усвідомлення відмінності між такими елементами змісту, як подія, явище, процес; актуалізуються логічна та аксіологічна компетентності.
Історія України .Всесвітня історія 7 клас
Програма:
«Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804; для учнів 10-11 класів: програми, затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.
7 кл. Всесвітня історія. О. І. Пометун, Ю. Б. Малієнко, видавничий дім «Освіта»,2015
Історія України (35 годин) Всесвітня історія (35 годин)
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі з історії України
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість тематичних |
7 |
І |
10 |
1 |
1 |
1 |
7 |
ІІ |
24 |
1 |
4 |
4 |
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі із всесвітньої історії
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість тематичних |
7 |
І |
21 |
1 |
3 |
3 |
7 |
ІІ |
12 |
1 |
2 |
2 |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
№ з/п |
Дата |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
1 |
05.09 |
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян. |
|
|
|
2 |
06.09 |
Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
|
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
||
|
|
|
3 |
12.09 |
Утворення варварських королівств. Франкська держава. Імперія франків. Карл Великий. |
|
|
|
4 |
13.09 |
Візантійська імперія. |
|
|
|
5 |
19.09 |
Арабський світ: релігія, завоювання, культура. |
|
|
|
6 |
20.09 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
7 |
26.09 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі – України |
|
|
|
||
1 |
27.09 |
Розселення східнослов’янських племен на території України. Господарство та суспільство слов’ян |
|
|
|
2 |
03.10 |
Утворення Русі – України |
|
|
|
3 |
04.10 |
Київські князі (Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав) |
|
|
|
4 |
10.10 |
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
5 |
11.10 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
||
|
|
|
8 |
17.10 |
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація |
|
|
|
9 |
18.10 |
Середньовічне європейське суспільство |
|
|
|
10 |
24.10 |
Середньовічне місто. Повсякденне життя |
|
|
|
11 |
25.10 |
Практичне заняття Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
12 |
07.11 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в X – XV століттях |
||
|
|
|
13 |
08.11 |
Скандинавія в добу Середньовіччя |
|
|
|
14 |
14.11 |
Хрестові походи |
|
|
|
15 |
15.11 |
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій |
|
|
|
16 |
21.11 |
Реконкіста. Утворення королівства Іспанія |
|
|
|
17 |
22.11 |
Франція в XI – XV століттях. Столітня війна. Жанна д’Арк |
|
|
|
18 |
28.11 |
Англія в XI – XV століттях. “ Велика хартія вольностей”. Війна троянд |
|
|
|
19 |
29.11 |
Священна Римська імперія |
|
|
|
20 |
05.12 |
Італійські торговельні республіки ( Генуя, Венеція) Практичне заняття Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
06.12 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 2. Київська держава (Русь – Україна) наприкінці X - у першій половині XI ст. |
|
|
|
||
6 |
12.12 |
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства |
|
|
|
7 |
13.12 |
Київська держава ( Русь – Україна) за Ярослава Мудрого. “Руська правда” |
|
|
|
8 |
19.12 |
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя |
|
|
|
9 |
20.12 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання Культура. |
|
||
10 |
26.12 |
Писемність. Освіта. Мистецтво . Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого. |
|
|
|
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
||
11 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів |
|
|
|
12 |
|
Правління Володимира Мономаха |
|
|
|
13 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства (оглядово). Галицьке та Волинське князівства (оглядово). |
|
|
|
14 |
|
Кочові народи степів України X – XIII ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово) |
|
|
|
15 |
|
Культура Русі – України в другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
16 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
|
|
17 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько – Волинська держава) |
|
|
|
||
18 |
|
Утворення Галицько – Волинської держави |
|
|
|
19 |
|
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді) |
|
|
|
20 |
|
Король Данило – будівничий Галицько – Волинської держави |
|
|
|
21 |
|
Галицько – Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад |
|
|
|
22 |
|
Культура Галицько – Волинської держави XIII – першої половини XIV ст. |
|
|
|
23 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
24 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст. |
||
|
|
|
22 |
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
23
|
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVI століть |
|
|
|
24 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
|
|
25 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
26 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
|
|
|
||
25 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав |
|
|
|
26 |
|
Кревська унія 1385 року і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки |
|
|
|
27 |
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура |
|
|
|
28 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XIV – XV століттях |
|
|
|
29 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XIV – XV століть. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич |
|
|
|
30 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
|
|
31 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
||
|
|
|
27 |
|
Церковний розкол 1054 року. Католицька церква в XI – XV століттях. Середньовічні єресі і боротьба з ними |
|
|
|
28 |
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування |
|
|
|
29 |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм |
|
|
|
30 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід ( оглядово) |
||
|
|
|
31 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія, Японія в середні віки (оглядово) |
|
|
|
32 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
33 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи середніх віків |
|
|
|
||
32 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації |
|
|
|
33 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
34 |
|
Узагальнення. Річне оцінювання |
|
|
|
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
||
11 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів |
|
|
|
12 |
|
Правління Володимира Мономаха |
|
|
|
13 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства (оглядово). Галицьке та Волинське князівства (оглядово). |
|
|
|
14 |
|
Кочові народи степів України X – XIII ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово) |
|
|
|
15 |
|
Культура Русі – України в другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
16 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
|
|
17 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько – Волинська держава) |
|
|
|
||
18 |
|
Утворення Галицько – Волинської держави |
|
|
|
19 |
|
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді) |
|
|
|
20 |
|
Король Данило – будівничий Галицько – Волинської держави |
|
|
|
21 |
|
Галицько – Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад |
|
|
|
22 |
|
Культура Галицько – Волинської держави XIII – першої половини XIV ст. |
|
|
|
23 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
24 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст. |
||
|
|
|
22 |
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
23
|
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVI століть |
|
|
|
24 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
|
|
25 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
26 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
|
|
|
||
25 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав |
|
|
|
26 |
|
Кревська унія 1385 року і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки |
|
|
|
27 |
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура |
|
|
|
28 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XIV – XV століттях |
|
|
|
29 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XIV – XV століть. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич |
|
|
|
30 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
|
|
31 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
||
|
|
|
27 |
|
Церковний розкол 1054 року. Католицька церква в XI – XV століттях. Середньовічні єресі і боротьба з ними |
|
|
|
28 |
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування |
|
|
|
29 |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм |
|
|
|
30 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід ( оглядово) |
||
|
|
|
31 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія, Японія в середні віки (оглядово) |
|
|
|
32 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
33 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи середніх віків |
|
|
|
||
32 |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації |
|
|
|
33 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
34 |
|
Узагальнення. Річне оцінювання |
|
|
|
Історія України .Всесвітня історія 7 клас
Програма:
«Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804; для учнів 10-11 класів: програми, затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.
7 кл. Всесвітня історія. О. І. Пометун, Ю. Б. Малієнко, видавничий дім «Освіта»,2015
Історія України (35 годин) Всесвітня історія (35 годин)
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі з історії України
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість тематичних |
7 |
І |
10 |
1 |
1 |
1 |
7 |
ІІ |
24 |
1 |
4 |
4 |
Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі із всесвітньої історії
Клас |
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції. |
Кількість тематичних |
7 |
І |
21 |
1 |
3 |
3 |
7 |
ІІ |
12 |
1 |
2 |
2 |
ІІ семестр ( 15.01-25.05)
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
||
11 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів |
|
|
|
12 |
|
Правління Володимира Мономаха |
|
|
|
13 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства (оглядово). Галицьке та Волинське князівства (оглядово). |
|
|
|
14 |
|
Кочові народи степів України X – XIII ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово) |
|
|
|
15 |
|
Культура Русі – України в другій половині XI – першій половині XIII століть |
|
|
|
16 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
17 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько – Волинська держава) |
|
|
|
||
18 |
|
Утворення Галицько – Волинської держави |
|
|
|
19 |
|
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді) |
|
|
|
20 |
|
Король Данило – будівничий Галицько – Волинської держави |
|
|
|
21 |
|
Галицько – Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад |
|
|
|
22 |
|
Культура Галицько – Волинської держави XIII – першої половини XIV ст. |
|
|
|
23 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
24 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст. |
||
|
|
|
22 |
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
|
23
|
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVI століть |
|
|
|
24 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
|
|
25 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
26 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
|
|
|
||
25 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав |
|
|
|
26 |
|
Кревська унія 1385 року і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки |
|
|
|
27 |
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура |
|
|
|
28 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XIV – XV століттях |
|
|
|
29 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XIV – XV століть. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич |
|
|
|
30 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
укласти історичний портрет Костянтина Острозького. |
|
|
|
31 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя |
||
|
|
|
27 |
|
Церковний розкол 1054 року. Католицька церква в XI – XV століттях. Середньовічні єресі і боротьба з ними |
|
|
|
28 |
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування |
|
|
|
29
|
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
|||
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід ( оглядово) |
||
|
|
|
30 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія, Японія в середні віки (оглядово) |
|
|
|
31 |
|
Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
32 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи середніх віків |
|
|
|
||
32
|
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації Практичне заняття. Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:
|
|
|
|
|
|
|
|||
33 |
|
Узагальнення. Річне оцінювання |
|
|
|