Синхронізоване календарно-тематичне планування з історії для 7 класу

Про матеріал

Курс історії для 7 класу передбачає вивчення періоду Середньовіччя (V–XV ст.) і складається з двох окремих предметів: історії України та всесвітньої історії. Зважаючи на завдання формування в семикласників цілісних уявлень про події, явища, процеси періоду Середніх віків, взаємовплив народів і цивілізацій цієї доби, розуміння значущості внеску Середньовіччя, зокрема українського, у світову політичну й культурну спадщину, програма пропонує такий порядок синхронізації названих курсів: Всесвітня історія. Повторення. Вступ. — Всесвітня історія. Розділ 1. Перші середньовічні держави. — Історія України. Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України. — Всесвітня історія. Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи. — Всесвітня історія. Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст. — Історія України. Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст. — Історія України. Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII ст. — Історія України. Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава). — Всесвітня історія. Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. — Історія України. Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство. — Всесвітня історія. Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя. — Всесвітня історія. Розділ 6. Середньовічний Схід. — Історія України. Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи Середніх віків. До семикласників висуваються складніші, порівняно з 6 класом, вимоги щодо навчальних досягнень. Особливого значення набуває робота з історичними картами, укладання історичних портретів, засвоєння і використання понять і термінів, усвідомлення відмінності між такими елементами змісту, як подія, явище, процес; актуалізуються логічна та аксіологічна компетентності.

Перегляд файлу

 

 

 

Історія України .Всесвітня історія  7 клас

Програма:

«Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804; для учнів 10-11 класів:   програми, затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.

Підручники.

7 кл. Всесвітня історія. О. І. Пометун, Ю. Б. Малієнко, видавничий дім «Освіта»,2015

Історія України - підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів Автори: Свідерський Ю. Ю., Ладиченко Т. В., Романишин Н. Ю. Грамота, 2015 р., 240

Синхронізовані календарно-тематичні плани з історії за оновленими програмами,  7 клас

                        Історія України (35 годин)                                                                         Всесвітня історія  (35 годин)

Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі з історії України

Клас

Семестр

Загальна кількість навчальних годин

Кількість годин на тиждень

Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції.

Кількість тематичних

7

І

10

1

1

1

7

ІІ

24

1

4

4

Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі із всесвітньої  історії

Клас

Семестр

Загальна кількість навчальних годин

Кількість годин на тиждень

Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції.

Кількість тематичних

7

І

21

1

3

3

7

ІІ

12

1

2

2

 

 

№ з/п

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

№ з/п

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

 

 

 

1

05.09

Повторення. Велике переселення народів. Розселення словян.

 

 

 

2

06.09

Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація.

 

 

 

Розділ 1.    Перші середньовічні держави

 

 

 

3

12.09

Утворення варварських королівств. Франкська держава. Імперія франків. Карл Великий.

 

 

 

4

13.09

Візантійська імперія.

 

 

 

5

19.09

Арабський світ: релігія, завоювання, культура.

 

 

 

6

20.09

Практичне заняття. 

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів, Франкське королівство, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення;
  • позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;

зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.

 

 

 

7

26.09

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Розділ 1.   Виникнення та становлення Русі – України

 

 

 

1

27.09

Розселення східнослов’янських племен на території України. Господарство та суспільство словян

 

 

 

2

03.10

Утворення Русі – України

 

 

 

3

04.10

Київські князі (Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав)

 

 

 

4

10.10

Практичне заняття.   Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи;
  • позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.;
  • визначити (за доступними текстовими джерелами) особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах України в ІХ–Х ст.;
  • на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.

 

 

 

5

11.10

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 2.  Середньовічний світ Західної Європи

 

 

 

8

17.10

Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація

 

 

 

9

18.10

Середньовічне європейське суспільство

 

 

 

10

24.10

Середньовічне місто. Повсякденне життя

 

 

 

11

25.10

 Практичне заняття

  Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя або учнів);
  • зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи.

 

 

 

12

07.11

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

Розділ 3. Європейське суспільство і держави в X – XV століттях

 

 

 

13

08.11

Скандинавія в добу Середньовіччя

 

 

 

14

14.11

Хрестові походи

 

 

 

15

15.11

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій

 

 

 

16

21.11

Реконкіста. Утворення королівства Іспанія

 

 

 

17

22.11

Франція в XIXV століттях. Столітня війна. Жанна дАрк

 

 

 

18

28.11

Англія  в XIXV століттях. Велика хартія вольностей. Війна троянд

 

 

 

19

29.11

Священна Римська імперія

 

 

 

20

05.12

Італійські торговельні республіки ( Генуя, Венеція)

Практичне заняття

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, Хрестові походи, Реконкісту, утворення королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії, перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші (на розсуд учителя);
  • позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів;
  • зіставити устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки);

встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

 

 

 

 

 

 

 

 

21

06.12

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Розділ 2. Київська держава (Русь – Україна) наприкінці  X -  у першій половині  XI ст.

 

 

 

6

12.12

Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства

 

 

 

7

13.12

Київська держава ( Русь – Україна) за Ярослава Мудрого. Руська правда

 

 

 

8

19.12

Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя

 

 

 

9

20.12

Узагальнення. Тематичне оцінювання Культура.

 

10

26.12

Писемність. Освіта. Мистецтво . Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  •     внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі, утворення Київської митрополії, розгром Ярославом Мудрим печенігів під Києвом, кодифікацію руського звичаєвого права, інші (на розсуд учителя);
  •     позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;
  •     зіставити (за доступними текстовими джерелами) світосприйняття, господарство (економіку), структуру та політичний устрій руського суспільства в період становлення (ІХ – перша половина Х ст.) і розквіту (кінець Х – перша половина ХІ ст.) Київської держави;
  •     охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України;
  •     визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства;

здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого.

 

 

 

Розділ 3.   Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть

 

 

 

11

 

Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів

 

 

 

12

 

Правління  Володимира Мономаха

 

 

 

13

 

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства (оглядово).  Галицьке та Волинське князівства (оглядово).

 

 

 

14

 

Кочові народи степів України XXIII ст.  Крим у складі Візантійської імперії (оглядово)

 

 

 

15

 

Культура Русі – України в другій половині XIпершій половині XIII століть

 

 

 

16

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учителя);
  • позначити на контурній карті й надписати території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі-України) та половецькі землі;

визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя.

 

 

 

17

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

Розділ 4.   Королівство Руське (Галицько – Волинська держава)

 

 

 

18

 

Утворення  Галицько – Волинської держави

 

 

 

19

 

Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді)

 

 

 

20

 

Король Данило – будівничий Галицько – Волинської держави

 

 

 

21

 

Галицько – Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад

 

 

 

22

 

Культура Галицько – Волинської держави XIIIпершої половини XIV ст.

 

 

 

23

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші (на розсуд учителя);
  • позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.;
  • виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському;
  • підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня).

 

 

 

24

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст.

 

 

 

22

 

Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.   Угорське королівство за Іштвана І.  Ян Гус. Гуситські війни у Чехії.

 

 

 

23

 

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV на початку XVI століть

 

 

 

24

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії

 

 

 

25

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи;
  • позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів;
  • виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

 

 

 

 

26

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Розділ 5.     Руські удільні князівства у складі сусідніх держав.   Кримське ханство

 

 

 

25

 

Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав

 

 

 

26

 

Кревська унія 1385 року і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки

 

 

 

27

 

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура

 

 

 

28

 

Суспільне і церковне життя на теренах України в XIVXV століттях

 

 

 

29

 

Пам’ятки середньовічної культури  XIVXV століть. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич

 

 

 

30

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя);
  • позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав;
  • зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському та Королівстві Польському в XV ст.;
  • порівняти (за відомостями з наданих учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів;

укласти історичний портрет Костянтина Острозького. 

 

 

 

31

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 4.    Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя

 

 

 

27

 

Церковний розкол 1054 року. Католицька церква в XIXV століттях.  Середньовічні єресі і боротьба з ними

 

 

 

28

 

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування

 

 

 

29

 

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм

 

 

 

30

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; раннє Відродження;
  • позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков;
  • створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»;
  • описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня;
  • підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

 

 

 

  Розділ 6.    Середньовічний Схід ( оглядово)

 

 

 

31

 

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія,  Японія в середні віки (оглядово)

 

 

 

32

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії;
  • підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

 

 

33

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Узагальнення до курсу.   Історія України в контексті епохи середніх віків

 

 

 

32

 

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації

 

 

 

33

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.

 

 

 

34

 

Узагальнення.  Річне оцінювання

 

 

 

Розділ 3.   Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть

 

 

 

11

 

Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів

 

 

 

12

 

Правління  Володимира Мономаха

 

 

 

13

 

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства (оглядово).  Галицьке та Волинське князівства (оглядово).

 

 

 

14

 

Кочові народи степів України XXIII ст.  Крим у складі Візантійської імперії (оглядово)

 

 

 

15

 

Культура Русі – України в другій половині XIпершій половині XIII століть

 

 

 

16

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учителя);
  • позначити на контурній карті й надписати території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі-України) та половецькі землі;

визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя.

 

 

 

17

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

Розділ 4.   Королівство Руське (Галицько – Волинська держава)

 

 

 

18

 

Утворення  Галицько – Волинської держави

 

 

 

19

 

Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді)

 

 

 

20

 

Король Данило – будівничий Галицько – Волинської держави

 

 

 

21

 

Галицько – Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад

 

 

 

22

 

Культура Галицько – Волинської держави XIIIпершої половини XIV ст.

 

 

 

23

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші (на розсуд учителя);
  • позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.;
  • виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському;
  • підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня).

 

 

 

24

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст.

 

 

 

22

 

Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.   Угорське королівство за Іштвана І.  Ян Гус. Гуситські війни у Чехії.

 

 

 

23

 

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV на початку XVI століть

 

 

 

24

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії

 

 

 

25

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи;
  • позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн, напрямки завойовницьких походів турків-османів;
  • виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

 

 

 

 

26

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Розділ 5.     Руські удільні князівства у складі сусідніх держав.   Кримське ханство

 

 

 

25

 

Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав

 

 

 

26

 

Кревська унія 1385 року і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки

 

 

 

27

 

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура

 

 

 

28

 

Суспільне і церковне життя на теренах України в XIVXV століттях

 

 

 

29

 

Пам’ятки середньовічної культури  XIVXV століть. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич

 

 

 

30

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя);
  • позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав;
  • зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському та Королівстві Польському в XV ст.;
  • порівняти (за відомостями з наданих учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів;

укласти історичний портрет Костянтина Острозького. 

 

 

 

31

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 4.    Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя

 

 

 

27

 

Церковний розкол 1054 року. Католицька церква в XIXV століттях.  Середньовічні єресі і боротьба з ними

 

 

 

28

 

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування

 

 

 

29

 

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм

 

 

 

30

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; раннє Відродження;
  • позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков;
  • створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»;
  • описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня;
  • підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

 

 

 

  Розділ 6.    Середньовічний Схід ( оглядово)

 

 

 

31

 

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія,  Японія в середні віки (оглядово)

 

 

 

32

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії;
  • підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

 

 

33

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Узагальнення до курсу.   Історія України в контексті епохи середніх віків

 

 

 

32

 

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації

 

 

 

33

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.

 

 

 

34

 

Узагальнення.  Річне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Історія України .Всесвітня історія  7 клас

Програма:

«Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804; для учнів 10-11 класів:   програми, затверджені наказом Міністерства від 14.07.2016 р. № 826.

Підручники.

7 кл. Всесвітня історія. О. І. Пометун, Ю. Б. Малієнко, видавничий дім «Освіта»,2015

Історія України - підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів Автори: Свідерський Ю. Ю., Ладиченко Т. В., Романишин Н. Ю. Грамота, 2015 р., 240

Синхронізовані календарно-тематичні плани з історії за оновленими програмами,  7 клас

                        Історія України (35 годин)                                                                         Всесвітня історія  (35 годин)

Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі з історії України

Клас

Семестр

Загальна кількість навчальних годин

Кількість годин на тиждень

Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції.

Кількість тематичних

7

І

10

1

1

1

7

ІІ

24

1

4

4

Зведена таблиця розподілу навчального часу у 7 класі із всесвітньої  історії

Клас

Семестр

Загальна кількість навчальних годин

Кількість годин на тиждень

Кількість узагальнених уроків, контролю і корекції.

Кількість тематичних

7

І

21

1

3

3

7

ІІ

12

1

2

2

 

 

 

 ІІ семестр  (  15.01-25.05)

Розділ 3.   Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII століть

 

 

 

11

 

Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів

 

 

 

12

 

Правління  Володимира Мономаха

 

 

 

13

 

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства (оглядово).  Галицьке та Волинське князівства (оглядово).

 

 

 

14

 

Кочові народи степів України XXIII ст.  Крим у складі Візантійської імперії (оглядово)

 

 

 

15

 

Культура Русі – України в другій половині XIпершій половині XIII століть

 

 

 

16

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учителя);
  • визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя.

 

 

 

17

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

Розділ 4.   Королівство Руське (Галицько – Волинська держава)

 

 

 

18

 

Утворення  Галицько – Волинської держави

 

 

 

19

 

Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді)

 

 

 

20

 

Король Данило – будівничий Галицько – Волинської держави

 

 

 

21

 

Галицько – Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад

 

 

 

22

 

Культура Галицько – Волинської держави XIIIпершої половини XIV ст.

 

 

 

23

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші (на розсуд учителя);
  • виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському;
  • підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня).

 

 

 

24

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в X – XV ст.

 

 

 

22

 

Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.   Угорське королівство за Іштвана І.  Ян Гус. Гуситські війни у Чехії.

 

 

 

23

 

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV на початку XVI століть

 

 

 

24

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії

 

 

 

25

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи;
  • виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

 

 

 

 

26

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Розділ 5.     Руські удільні князівства у складі сусідніх держав.   Кримське ханство

 

 

 

25

 

Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав

 

 

 

26

 

Кревська унія 1385 року і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки

 

 

 

27

 

Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура

 

 

 

28

 

Суспільне і церковне життя на теренах України в XIVXV століттях

 

 

 

29

 

Пам’ятки середньовічної культури  XIVXV століть. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич

 

 

 

30

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя);
  • зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському та Королівстві Польському в XV ст.;
  • порівняти (за відомостями з наданих учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів;

укласти історичний портрет Костянтина Острозького. 

 

 

 

31

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 4.    Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя

 

 

 

27

 

Церковний розкол 1054 року. Католицька церква в XIXV століттях.  Середньовічні єресі і боротьба з ними

 

 

 

28

 

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування

 

 

 

29

 

 

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; раннє Відродження;
  • створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»;
  • описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня;
  • підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

 

 

 

 

 

 

  Розділ 6.    Середньовічний Схід ( оглядово)

 

 

 

30

 

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Індія,  Японія в середні віки (оглядово)

 

 

 

31

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • провести уявну екскурсію до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії;
  • підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

 

 

32

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання

Узагальнення до курсу.   Історія України в контексті епохи середніх віків

 

 

 

32

 

 

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Внесок Русі – України у формування європейської цивілізації

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

  • на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.

 

 

 

 

 

 

33

 

Узагальнення.  Річне оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дрелінський Сергій Сергійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
3986
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку