Синхронізоване календарно-тематичне планування
з історії для 8 класу
2024/2025 навчальний рік
Історія України (1,5 години на тиждень, 52 – на рік)
Всесвітня історія (1,5 години на тиждень, 53 – на рік)
№ |
Дата |
Тема |
Компетен-тності |
Примітка |
Всесвітня історія |
||||
Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН ( 9 годин) |
||||
|
02.09 |
Повторення. Вступ. Середні віки в історії Європи та України. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Особливості Ранньомодерної доби в історії України |
1, 8, 9
|
|
|
03.09 |
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана |
1, 8, 9 |
|
|
05.09 |
Цивілізації доколумбової Америки |
1, 9,10 |
|
|
09.09 |
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій |
1, 8, 9 |
|
|
10.09 |
Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал |
1,7,9, 11 |
|
|
12.09 |
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин |
1, 4, 8, 9, 11 |
|
|
16.09 |
Практична робота: Повсякденне життя Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. (на основі джерел) |
1, 8, 9, 10
|
|
|
17.09 |
Узагальнення |
1,3, 7, 9 |
|
|
19.09 |
Тематичний контроль |
1,7, 9 |
|
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ (8 годин) |
||||
|
23.09 |
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження |
1, 8, 9 |
|
|
24.09 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки |
1, 8, 9 |
|
|
26.09 |
Католицька церква напередодні реформації. Реформація в Німеччині. Мартін Лютер і народження протестантизму |
1, 8, 9 |
|
|
30.09 |
Поширення Реформації. Жан Кальвін |
1, 8, 9 |
|
|
01.10 |
Контрреформація в Європі. Релігійні війни в Німеччині та Франції |
1, 8, 9 |
|
|
03.10 |
Практична робота. Представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта |
1,4, 9, 10 |
|
|
07.10 |
Узагальнення |
1,3, 7 |
|
|
08.10 |
Тематичний контроль |
1,7, 9 |
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. (10 годин) |
||||
|
10.10 |
Становлення абсолютної монархії у Франції |
1, 8, 9 |
|
|
14.10 |
Володіння Габсбургів в Іспанії. Карл V |
1, 8, 9 |
|
|
15.10 |
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський |
1, 8, 9 |
|
|
17.10 |
Англія у XVI ст. Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство» |
1, 7, 8, 9 |
|
|
21.10 |
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права» |
1, 8, 9 |
|
|
22.10 |
Річ Посполита: шляхетська демократія |
1, 8, 9 |
|
|
24.10 |
Тридцятилітня війна 1618-1648 рр. Вестфальська система міжнародних відносин |
1, 8, 9 |
|
|
04.11 |
Практична робота. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст |
1, 8, 9 |
|
|
05.11 |
Узагальнення. |
1, 7, 8, 9 |
|
|
07.11 |
Тематичний контроль |
1,3,7, 9 |
|
Історія України |
||||
Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У XVI – перша половина XVII ст. (9 годин) |
||||
1. |
11.11 |
Статус українських земель у першій половині XVI ст.. у складі різних держав. Статус українських земель у складі Польського королівства, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Великого князівства Московського/Московського царства, Молдавського князівства у першій половині XVІ ст. |
1, 8, 9 |
|
2. |
12.11 |
Люблінська унія 1569 р. Державний устрій Речі Посполитої. Договірний характер королівської влади. Землі Русі-України в Речі Посполитій. Суб’єктність українських воєводств |
1, 8, 9 |
|
3. |
14.11 |
Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій половині XVII ст. (стани: шляхта, селяни, міщани, духовенство). Шляхетське самоврядне судочинство. Литовські статути. |
1, 8, 9 |
|
4. |
18.11 |
Міста як простір взаємодії різних станів, етнічних і релігійних груп. Господарське життя міст: цехи, торгівля. Кризові явища у православній церкві в XVІ ст. Православні братства. Конфесійне розмаїття. Вплив Реформації і Контрреформації на релігійну ситуацію в українських землях Речі Посполитої |
1, 8, 9 |
|
5. |
19.11 |
Берестейська унія як спроба реформування православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Відновлення православної ієрархії та реформи церкви |
1, 8, 9 |
|
6. |
21.11 |
Книгодрукування. Освіта. Братські школи. Острозька слов’яно-греко-латинська школа. Єзуїтські колегії. Київська (Києво-Могилянська) колегія. Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. ( Уявна подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
1, 7,8, 9,10 |
|
7. |
25.11 |
Практична робота: Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. Описати (усно або письмово) повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. |
1, 7, 8, 9,10 |
|
8. |
26.11 |
Узагальнення |
1,7, 9 |
|
9. |
28.11 |
Тематичний контроль |
1,7, 9 |
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО КОЗАЦТВА XVI – перша половина XVII ст. ( 8 годин) |
||||
10. |
02.12 |
Походження українського козацтва. Козацькі степові та прикордонні спільноти. Запорозька Січ. Дмитро Вишневецький. Військово-політична організація українського козацтва |
1, 8, 9 |
|
11. |
03.12 |
Становлення козацького стану. Реєстрове козацтво. Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
1, 8, 9 |
|
12. |
05.12 |
Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. Запорозько-кримський договір 1624 р. |
1, 8, 9 |
|
13. |
09.12 |
Козацькі повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
1, 8, 9 |
|
14. |
10.12 |
Козаки в боротьбі за відновлення прав православної церкви. Ідентичність та політична культура козаків |
1, 8, 9 |
|
15. |
12.12 |
Практична робота «Описати (на основі джерел) військове мистецтво, повсякденне життя, традиції й побут козацтва, облаштування Січі» |
1, 7, 9,10 |
|
16. |
16.12 |
Узагальнення |
1,3, 7, 9 |
|
17. |
17.12 |
Тематичний контроль |
1,7, 9 |
|
Розділ 3. КОЗАЦЬКА РЕВОЛЮЦІЯ СЕРЕДИНИ XVII ст. І ВІЙНА ЗА СУВЕРЕНІТЕТ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XVII ст.(13 годин) |
||||
18. |
19.12 |
Передумови і причини козацької революції. Козацько-кримський союз. Богдан Хмельницький Події 1648-1649 років. Зборівський договір. |
1, 8, 9 |
|
19. |
06.01 |
Події 1650-1651 років. Битва поблизу Берестечком і Білоцерківський договір. Битва поблизу Батога. Воєнно-політичні події 1653 року |
1, 8, 9 |
|
20. |
07.01 |
Зовнішня політика: у пошуку союзників . Українсько-московський договір 1654 року. |
1, 8, 9 |
|
21. |
09.01 |
Зовнішня політика: у пошуку союзників 1656-1657 рр. |
1, 8, 9 |
|
22. |
13.01 |
Практична робота: «Богдан Хмельницький, Іван Богун, Ярема Вишневецький та ін. як політик і людина» Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати) |
1, 7, 8, 9,10 |
|
23. |
14.01 |
Правління Івана Виговського . Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва. |
1, 8, 9 |
|
24. |
16.01 |
Передумови, причини і перебіг «Руїни». Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол козацької держави |
1, 8, 9 |
|
25. |
20.01 |
Посягання Московського царства на її суверенітет. |
1, 8, 9 |
|
26. |
21.01 |
Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини |
1, 8, 9 |
|
27. |
23.01 |
Козацька Україна в системі міжнародних відносин. |
1, 8, 9 |
|
28. |
27.01 |
Заселення і розвиток Слобідської України. Іван Сірко |
1, 8, 9 |
|
29 |
28.01 |
Узагальнення |
1,3, 7, 9 |
|
30. |
30.01 |
Тематичний контроль |
1,7, 9 |
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ В XVI –першій половині XVIII ст.(9 годин) |
||||
28. |
03.02 |
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. |
1, 8, 9 |
|
29. |
04.02 |
Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. |
1, 8, 9 |
|
30. |
06.02 |
Внутрішня і зовнішня політика. Московське царство. Іван IV Грозний. |
1, 8, 9 |
|
31. |
10.02 |
Смутний час. Початок правління династії Романових. |
1, 8, 9 |
|
32. |
11.02 |
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. |
1, 8, 9 |
|
33. |
13.02 |
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). |
1, 8, 9 |
|
34. |
17.02 |
Практична робота. Обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
1, 8, 9 |
|
35. |
18.02 |
Узагальнення |
1,3, 7, 9 |
|
36. |
20.02 |
Тематичний контроль |
1,7, 9 |
|
Історія України |
||||
Розділ 4. КОЗАЦЬКА Україна (ГЕТЬМАНЩИНА) ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XVII – ПОЧАТКУ XVIIІ ст. (9 годин) |
||||
31. |
24.02 |
Модель і структура козацької держави: територія, устрій , військо, судочинство |
1, 8, 9 |
|
32. |
25.02 |
Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку).Соціальні групи в середовищі козацтва |
1, 8, 9 |
|
33. |
27.02 |
Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії |
1, 8, 9 |
|
34. |
03.03 |
Міста і їхні спільноти, практики самоврядування. Міське господарство |
1, 8, 9 |
|
35. |
04.03 |
Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства |
1, 8, 9 |
|
36. |
06.03 |
Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове). |
1, 8, 9 |
|
37. |
10.03 |
Практична робота «Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Гелену Чаплинську» |
1, 8, 9 |
|
38. |
11.03 |
Узагальнення |
1,3, 7, 9 |
|
39. |
13.03 |
Тематичний контроль |
1,7, 9 |
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА (17 годин) |
||||
37. |
17.03 |
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення |
1, 8, 9 |
|
38. |
18.03 |
Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм |
1, 8, 9 |
|
39. |
20.03 |
Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ |
1, 8, 9 |
|
40. |
24.03 |
Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ |
1, 8, 9 |
|
41. |
25.03 |
Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ |
1, 8, 9 |
|
42. |
27.03 |
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна |
1, 8, 9 |
|
43. |
07.04 |
Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії |
1, 8, 9 |
|
44. |
08.04 |
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність |
1, 8, 9 |
|
45. |
10.04 |
Утворення США |
1, 8, 9 |
|
46. |
14.04 |
Практична робота. Аналіз Декларації незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено |
1, 8, 9 |
|
47. |
15.04 |
Перське царство Сефевидів |
1, 8, 9 |
|
48. |
17.04 |
Індія та Персія в XVI-XVIIІ ст. |
1, 8, 9 |
|
49. |
21.04 |
Китай в XVI-XVIIІ ст. |
1, 8, 9 |
|
50. |
22.04 |
Японія в XVI-XVIIІ ст. |
1, 8, 9 |
|
51. |
24.04 |
Узагальнення |
1, 8, 9 |
|
52. |
28.04 |
Тематичний контроль |
1,7, 8, 9 |
|
53. |
29.04 |
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
1, 7, 8, 9, |
|
Історія України |
||||
Розділ 5. УКРАЇНА ТА РАННЬОМОДЕРНІ ІМПЕРІЇ ХVІІІ ст. (13 годин) |
||||
40. |
01.05 |
Гетьманщина в період Івана Мазепи |
1, 8, 9 |
|
41. |
05.05 |
Спроба усамостійнення Івана Мазепи. |
1, 8, 9 |
|
42. |
06.05 |
Практична робота «Конституція Пилипа Орлика. Проаналізувати основні напрямки діяльності Пилипа Орлика і «мазепинців» у еміграції». |
1, 8, 9, 10 |
|
43. |
08.05 |
Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. |
1, 8, 9 |
|
44. |
12.05 |
Спроба реформування Гетьманщини за урядування Івана Скоропадського та Павла Полуботка |
1, 8, 9 |
|
45. |
13.05 |
Гетьманщини за урядування Данила Апостола. Гетьманщина за урядування Кирила Розумовського |
1, 8, 9 |
|
46. |
15.05 |
Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України |
1, 8, 9 |
|
47. |
19.05 |
Нова Січ. Ліквідація Росією Запорозької Січі. Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями. Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України. |
1, 8, 9 |
|
48. |
20.05 |
Гайдамаки. Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). Греко-католицька церква як ресурс української ідентичності. |
1, 8, 9 |
|
49. |
22.05 |
Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів. Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України. |
1, 8, 9 |
|
50. |
26.05 |
Узагальнення |
1,3, 7, 9 |
|
51. |
27.05 |
Тематичний контроль |
1,3, 7, 9 |
|
52. |
30.05 |
Узагальнення до курсу: «Історія України в контексті епохи раннього Нового часу» |
1,3, 7, 9 |
|
на засіданні професійної спільноти
вчителів громадянської та історичної
освітньої галузі
Протокол № 1 від 30.08.2024
Заступник директора з
навчально-виховної роботи
________ І.МАНСУРОВА
30.08.2024