Згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України Історія України. Всесвітня історія 5–9 класи (від 07.06.2017 № 804)
Підручник : Історія України: підруч. для 8-го кл. загальноосвіти. навч. закл./ О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 256 с. : іл.
Всесвітня історія: підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 256 с. : іл.
Історія України (52 години) Всесвітня історія (35 годин)
Історія України: підруч. для 8-го кл. загальноосвіти. навч. закл./ О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 256 с. : іл. |
Всесвітня історія: підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закладів / О. В. Гісем, О. О. Мартинюк. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 256 с. : іл. |
№ з/п |
Дата |
Д/З
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
№ з/п |
Дата |
Д/З
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
|
|
|
1 |
|
с. 3-7 |
Вступ. Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці “Європа в Ранньомодерну добу ” / за зразком/ |
|
|
|
|
|
|
Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
|||
|
|
|
|
2 |
|
§ 1 |
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. |
|
|
|
|
|
3 |
|
§ 1 |
Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) |
|
|
|
|
|
4 |
|
§ 2 |
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал |
|
|
|
|
|
5 |
|
§ 3 |
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. |
|
|
|
|
|
6 |
|
§ 4 |
Повсякденне життя Західної Європи Практична робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
|
|
|
7 |
|
§1-4 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі |
|||
|
|
|
|
8 |
|
§ 6 |
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
|
|
|
|
|
9 |
|
§ 7 |
Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|
|
|
|
|
10 |
|
§ 8 |
Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
|
|
|
|
|
11 |
|
§ 9 |
Реформація в Німеччині. Мартін Лютер і народження протестантизму. |
|
|
|
|
|
12 |
|
§ 10 |
Поширення Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. |
|
|
|
|
|
13 |
|
§6-10 |
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
|
Розділ 3. Держави Західної Європи в XVI – XVII століттях |
|||
|
|
|
|
14 |
|
§ 11 |
Становлення абсолютної монархії у Франції. |
|
|
|
|
|
15 |
|
§12 |
Завершення формування абсолютної монархії у Франції. |
|
|
|
|
|
16 |
|
§ 13 |
Англія у XVI ст. Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. |
|
|
|
|
|
17 |
|
§ 14 |
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права» |
|
|
|
|
|
18 |
|
§ 15 |
Іспанія в XVІ ст. Національно-визвольна війна в Нідерландах. |
|
|
|
|
|
19 |
|
§16 |
Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць). |
|
|
|
|
|
20 |
|
§17 |
Міжнародні відносини у XVI — першій половині XVII ст. Тридцятилітня війна 1618—1648 рр. Вестфальська система міжнародних відносин. |
|
|
|
|
|
21 |
|
§ 11-17 |
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 1. Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI - перша половина XVII ст.) |
|
|
|
|
|||
1 |
|
С. 3-7 |
Статус українських земель у першій половині XVI ст.. у складі різних держав. Особливості ранньомодерної доби в історії України |
|
|
|
||
2-3 |
|
§1,9 |
Соціальна структура суспільства. Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. |
|
|
|
||
4 |
|
§ 2 |
Люблінська унія 1569 року та її вплив на українське суспільство |
|
|
|
||
5 |
|
С.33 |
Практичне заняття Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
|
||
6 |
|
§ 5 |
Криза православної церкви в XVІ ст. Пересопницьке Євангеліє. Православні братства. |
|
|
|
||
7 |
|
§ 8 |
Церковні собори в Бересті 1596 р.Реформи митрополита Петра Могили. |
|
|
|
||
8 |
|
§ 6, 14 |
Культурно-освітнє життя. Книговидання. Київська (Києво-Могилянська) колегія. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. |
|
|
|
||
9 |
|
§7, 15 |
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. Практична робота: Уявна подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва) |
|
|
|
||
10 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
Розділ 2. Становлення козацтва (XVI - перша половина XVII ст.) |
|
|
|
||||
11 |
|
§ 3 |
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Реєстрове козацтво. |
|
|
|
||
12 |
|
§ 4 |
Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
|
|
||
13 |
|
С. 74 |
Практичне заняття Повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. Опис (на основі джерел |
|
|
|
||
14 |
|
§ 11 |
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна. |
|
|
|
||
15 |
|
§ 13 |
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|
|
||
16 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
Розділ 3. Національно-визвольна війна українського народу середини XVІІ ст. |
|
|
|
||||
17 |
|
§ 16 |
Передумови та початок Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький |
|
|
|
||
18 |
|
§17 |
Події 1648 -1649 років |
|
|
|
||
19 |
|
§19 |
Події 1650 – 1651 років. Іван Богун |
|
|
|
||
20 |
|
§ 19 |
Воєнно-політичні події 1651 – 1653 років |
|
|
|
||
21 |
|
§ 18 |
Українська козацька держава – Військо Запорозьке |
|
|
|
||
22 |
|
§20 |
Українська гетьманська держава в системі міжнародних відносин. Українсько-московський договір 1654 року. |
|
|
|
||
23 |
|
§ 21 |
Воєнно-політичні події 1654 – 165 років |
|
|
|
||
24 |
|
С. 146 |
Практичне заняття Порівняльна характеристика особистісних якостей, політичних позицій, військово-політичної діяльності Богдана Хмельницького, Івана Богуна, Яреми Вишневецького та ін. (на вибір учня/учениці, вибір обґрунтувати). |
|
|
|
||
25 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Розділ 4. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVІІ – XVІІІ ст. |
|||
|
|
|
|
22 |
|
§ 18 |
Османська імперія. |
|
|
|
|
|
23 |
|
§ 19 |
Річ Посполита |
|
|
|
|
|
24 |
|
§ 20 |
Московська держава. Іван IV Грозний. Смутний час. |
|
|
|
|
|
25 |
|
§ 21 |
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Практична робота: обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І. |
|
|
|
|
|
26 |
|
§18-21 |
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 4. Козацька Україна наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
|
|
|
||||
26 |
|
§22 |
Гетьманщина в роки правління Івана Виговського |
|
|
|
||
27 |
|
§ 22 |
Розкол Гетьманської держави |
|
|
|
||
28 |
|
§ 23 |
Лівобережна та Правобережна Україна у 60-70-х XVІІ ст. Петро Дорошенко |
|
|
|
||
29 |
|
§ 24 |
Правобережна Україна в останній чверті XVII століття Практична робота: скласти історичний портрет Івана Самойловича. |
|
|
|
||
30 |
|
§ 25 |
Заселення і розвиток Слобідської України Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти |
|
|
|
||
31 |
|
§25 |
Запорозьке козацтво. Іван Сірко |
|
|
|
||
32-33 |
|
§ 26-27 |
Гетьманщина в часи Івана Мазепи. Північна війна (1700-1721 рр.) |
|
|
|
||
34 |
|
С. 202 205 |
Пилип Орлик і його Конституція Практичне заняття: Аналіз змісту Конституції Пилипа Орлика |
|
|
|
||
35 |
|
§ 28 |
Церковне життя. Освіта |
|
|
|
||
36 |
|
§ 28 |
Освіта, архітектура та образотворче мистецтво |
|
|
|
||
37 |
|
С. 218 |
Наш край наприкінці 50-х років XVІІ – на початку XVІІІ століть |
|
|
|
||
38 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Розділ 5. Епоха Просвітництва |
|||
|
|
|
|
27 |
|
§22 |
Вплив промислової революції на життя населення. Просвітництво. |
|
|
|
|
|
28 |
|
§23 |
Освічений абсолютизм |
|
|
|
|
|
29 |
|
§24 |
Міжнародні відносини у XVIII ст. |
|
|
|
|
|
30 |
|
§25 |
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США. |
|
|
|
|
|
31 |
|
§26 |
Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва. |
|
|
|
|
|
32 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 5. Українські землі в 20 – 90-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
|
||||
39 |
|
§ 29 |
Імперський наступ на автономію Гетьманщини. |
|
|
|
||
40 |
|
§ 30 |
Кирило Розумовський. Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні |
|
|
|
||
41 |
|
§ 31 |
Південна Україна. Ліквідація Запорозької Січі. |
|
|
|
||
42-43 |
|
§32 |
Правобережна Україна. Гайдамаки. Коліївщина. Буковина, Східна Галичина, Закарпаття. Рух опришків Поділи Речі Посполитої |
|
|
|
||
44 |
|
|
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода Григорій |
|
|
|
||
45 |
|
|
Практичне заняття. Козацькі літописи ХVІІ – ХVІІІ ст. як історичні джерела |
|
|
|
||
46 |
|
|
Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика |
|
|
|
||
47 |
|
|
Практична робота: здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України / рідного краю доби бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва). |
|
|
|
||
48 |
|
|
Узагальнення . Тематичне оцінювання |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ. |
|||
|
|
|
|
33 |
|
§ 27 |
Китай та Японія в XVI—XVIIІ ст. |
|
|
|
|
|
34 |
|
§ 28 |
Індія та Персія в XVI—XVIIІ ст. . |
|
|
|
|
|
35 |
|
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства» |
|
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу |
|||||||
49 |
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
|
||
50 |
|
|
Практичне заняття: Місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. Висновок на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» |
|
|
|
||
51 |
|
|
Узагальнення |
|
|
|
||
52 |
|
|
Повторення |
|
|
|
||